آشنایی با تبلیغات بنری ؛ چرا باید از این تبلیغات استفاده کنیم؟

پابلیکا / بازاریابی دیجیتال / آشنایی با تبلیغات بنری ؛ چرا باید از این تبلیغات استفاده کنیم؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۳ مهر ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

تبلیغات بنری یکی از کاربردی‌ترین روش‌های تبلیغات است که می‌تواند بر روی فروش و همچنین گسترش کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اما، به شرطی که تمامی اصول و موارد لازم در رابطه با اجرای Banner ads رعایت شده باشند. این نکته را به خاطر داشته باشید که هدف هر نوع تبلیغاتی، برندسازی و جذب مخاطب است. در نهایت پس از جذب مخاطب این شما هستید که باید مخاطبین جذب شده را به مشتری تبدیل کنید.

چرا باید به سراغ تبلیغات بنری برویم؟

Banner ads برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع هدف کلی تبلیغات جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری و در نهایت فروش بیشتر است. اما گاهی اوقات هدف یک برند ایجاد آگاهی و شناخته شدن است، گاهی اوقات هدف یک برند تاثیر گذاری بر روی ترافیک وب سایت است و گاهی اوقات نیز هدف تنها دریافت کلیک بیشتر برای ورود به وب سایت است. بنابراین پیش از اینکه بخواهید از تبلیغات بنری برای کسب و کار خود استفاده کنید باید مشخص کنید که هدف شما از Banner ads چه چیزی است؟

شاید برای شما نیز جالب باشد!

تا به حال به این فکر کرده‌اید که اولین تبلیغات‌بنری در چه سالی و توسط چه شرکتی منتشر شد؟ اولین تبلیغات بنری در سال ۱۹۹۴ در وب سایت wired.com منتشر شد.

بر روی این بنر تبلیغاتی تنها یک جمله نوشته شده بود و آن این بود که: آیا تا به حال با موس خود در اینجا کلیک کرده اید؟ شما این کار را خواهید کرد!

ارتباط طراحی بنر با هدف تبلیغات

یکی از مهمترین عواملی که در Banner ads بسیار تاثیرگذار است و طراحی است که شما از آن برای تبلیغات خود استفاده می‌کنید.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم Banner ads با اهداف خاصی طراحی می‌شوند. بنابراین، شما باید بنر مورد نظر خود را با توجه به هدفی که از تبلیغات مد نظر دارید طراحی کنید.

ارتباط طراحی بنر با هدف تبلیغات

گاهی اوقات یک طراحی اشتباه می‌تواند تمامی استراتژی‌ها و برنامه‌هایی که شما پس از تبلیغات در نظر داشته‌اید را ازبین ببرد. بنابراین، بنری را برای تبلیغات استفاده کنید که با توجه به هدفی که در نظر دارید بهترین و مثبت‌ترین بازخورد را برای شما و کسب و کار شما داشته باشد.

تبلیغات‌بنری مساوی فروش بیشتر!

بله درست متوجه شده‌اید تبلیغات‌بنری با هر هدفی که طراحی شده باشد در نهایت موجب فروش بیشتر و درآمد بیشتر برای شما خواهد شد.

تصور کنید که شما یک بنر تبلیغاتی برای کمپین فروش خود طراحی کرده‌اید. حال منتظری هستید که پس از به اشتراک گذاشتن بنر تبلیغاتی، کمپین خود را نیز استارت بزنید. تا مطمئن باشید که مخاطبین بسیار زیادی به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

حال اگر استراتژی‌های کمپین شما به درستی طراحی شده باشد و از طرفی و بنر شما آنقدر جذاب و ترغیب ‌کننده باشد که بیننده بخواهد آن را برای سایر افراد ارسال کند چه اتفاقی می‌افتد؟

بله درست است، مشتری‌های بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند. دراقع می‌خواهیم بگوییم که با استفاده از یک بنر تبلیغاتی حرفه‌ای می‌توانید افراد بسیار زیادی را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید. از طرفی آنها را ساعت‌ها در وبسایت خود نگه دارید، تصور کنید که این موضوع چقدر می‌تواند بر روی ترافیک سایت شما تاثیر گذار باشد؟

در ادامه به سراغ مواردی که در طراحی یک بنر تبلیغاتی باید به آن توجه کنید خواهیم رفت.

اصول طراحی یک بنر تبلیغاتی موفق

اگر می‌خواهید Banner ads سایت شما بسیار تاثیر گذار‌تر باشد باید مواردی که در ادامه ذکر می‌شوند را در Banner ads مد نظر داشته باشید:

گویای اهداف کسب و کار

در واقع بنر تبلیغاتی یا همان تبلیغات نمایشی باید به صورت غیر مستقیم به مخاطبین کسب و کار شما را معرفی کند. بنابراین بنر باید به گونه‌ای طراحی شود که ذهن مخاطب را درگیر کند.

بررسی هزینه تبلیغات

قبل از راه اندازی کمپین خود شما باید هزینه‌ای که قرار است صرف طراحی و ایده طراحی شود را در نظر بگیرید. از طرفی هزینه‌ای که قرار است بابت به انتشار گذاشتن تبلیغات بنری نیز پرداخت کنید را باید محاسبه کنید.

شناسایی مخاطب هدف

شما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که بنر مورد نظر شما برای چه کسانی قرار است به نمایش دربیاید؟ منظور این است که شما باید برای جامعه آماری که به خدمات و محصولات شما نیازمند هستند بنر خود را طراحی کنید.

فراموش نکنید که شناخت مخاطب یکی از تاثیرگذارترین موارد در جذب مشتری و همچنین بیشتر دیده شدن Banner ads است.

طراحی تعاملی

منظور از طراحی تعاملی این است که، بنر تبلیغاتی شما باید به گونه‌ای طراحی شود که مخاطبین با آن درگیر شده و غیر مستقیم از آنها بخواهید که برروی Banner ads کلیک کرده و به وب سایت شما برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنند.

طراحی خلاقانه

طراحی خلاقانه را فراموش نکنید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که در یک طراحی خلاقانه شما باید اهداف تجاری و برندسازی را نیز حتماً به کار ببرید.

فراموش نکنید که هدف اصلی Banner ads برند‌سازی است بنابراین، شما باید ترکیبی از خدماتی که توسط کسب و کار شما ارائه می‌شود و لوگوی کسب و کار خود را در بنر‌های تبلیغاتی ارائه دهید.

 

استفاده از کلمه کلیدی

کلمه کلیدی که معرف و گویای کسب و کار شما است باید در بنر تبلیغاتی شما استفاده شود این نکته را نیز بخاطر داشته باشید.

تبلیغات بنری برنده

طراحی خلاقانه بنر تبلیغاتی

همانطور که می‌دانید تبلیغات بنری و یا همان تبلیغات نمایشی، تصاویر ثابت و یا متحرکی تشکیل می‌شود که در قسمت‌های مختلف از وب سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرد.

اما تبلیغات بنری برنده خواهد بود که بتواند باعث ایجاد آگاهی مخاطب نسبت به برند شده و از طرفی برندسازی را به طور کامل به نمایش بگذارد.

در نهایت سرنخ‌هایی را به مخاطب بدهد که مخاطب برای عضویت در خبرنامه وب سایت شما اقدام کند.

اما به خاطر داشته باشید که، ابعاد بنر تبلیغاتی شما نیز در تاثیرگذار بودن آن بسیار مهم است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

ابعاد مناسب بنر‌های تبلیغاتی در Banner ads سایت

 

علاوه بر تمامی مواردی که در بالا ذکر شد ابعاد بنرهای تبلیغاتی می‌توانند بر روی فروش شما تاثیر گذار باشد.

  • بنر سایز متوسط: ۳۰۰ * ۲۵۰
  • بنر نیم صفحه: ۳۰۰ * ۶۰۰
  • بیلبورد: ۹۷۰ * ۲۵۰
  • بنر سایز بزرگ: ۳۳۶ * ۲۸۰
  • بنر مربع: ۲۵۰ * ۲۵۰
  • بنر عمودی: ۲۴۰ * ۱۲۰
  • بنر سایز کامل: ۶۰ * ۴۶۸
  • نیم بنر: ۲۳۴ * ۶۰
  • پرتره: ۱۰۵۰ *۳۰۰

تفاوت تبلیغات بنری با تبلیغات سنتی

عمده‌ترین تفاوت این ۲ روش این است که در تبلیغات بنری مخاطب می‌تواند در لحظه خرید خود را انجام دهد و هزینه را پرداخت کند بنابراین، می‌توان گفت که تبدیل مخاطب به مشتری و دریافت هزینه از آن در تبلیغات‌بنری بسیار سریعتر از تبلیغات سنتی خواهد بود.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است روند تبلیغات آنلاین که شامل Banner ads نیز خواهد شد، نسبت به گذشته بسیار افزایش داشته است به طوری که از سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۱ میلیارد دلار از هزینه‌های تبلیغات آنلاین، صرف تبلیغات بنری می‌شود.

بنر‌های تبلیغاتی در Banner ads باید در کدام قسمت قرار بگیرد؟

متاسفانه بسیاری از افراد در هنگام ثبت سفارش Banner ads به این نکته توجه نمی‌کنند که، بنر تبلیغات آنها قرار است در کدام قسمت از سایت مورد نظر قرار بگیرد، بنابراین همین موضوع می‌تواند باعث شود که تبلیغات شما شکست بخورد!

نکته دیگری که باید در هنگام ثبت سفارش تبلیغات‌بنری به آن توجه کنید این است که، قرار‌گیری بنر تبلیغات شما ارتباط مستقیمی دارد با هزینه‌ای که می‌خواهید برای آن پرداخت کنید.

هرچه تبلیغات شما در معرض دید بیشتری قرار بگیرد قطعاً باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید.

اما به طور کلی بهتر است که بنر تبلیغاتی شما در قسمت‌های زیر منتشر شود:

  • در قسمت بالای سایت
  • در سمت چپ سایت
  • در نزدیکی محتوای متنی سایت

نمونه‌ای از بنر‌های تبلیغاتی موفق

یکی از بنرهای تبلیغاتی موفق، بنر‌های تبلیغاتی شرکت کوکاکولا است و یکی از عواملی که باعث موفقیت این شرکت در تبلیغات‌بنری شده است این است که، از تصاویر واقعی محصولات خود در طراحی بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌کند و نکته بعدی اینکه به مخاطب در لحظه پیشنهاد خرید می‌دهد!

بنر تبلیغاتی، راهی برای جذب مشتریان

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، بنر تبلیغاتی راهی برای جذب مشتری‌های بالقوه است. از طریق این روش بازاریابی دیجیتالی می‌توانید مشتریانی با تفکرات نزدیک به کسب و کار خود را جذب کنید؛ در جهت رفع نیاز‌ افرادی که به شما احتیاج دارند خدمات خود را ارائه دهید و محتوای خود را در اختیار افرادی که احتمالا از شما خرید می‌کنند قرار دهید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + چهار =