نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا

پابلیکا / بازاریابی محتوا / نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
هوش مصنوعی چیست؟

قطعا شما هم این روزها کلمه هوش مصنوعی را زیاد شنیده‌اید. هوش مصنوعی شامل یک برنامه نویسی خاص می‌شود که برای انجام کارهایی خاص طراحی شده است. هوش مصنوعی ابزارهای متفاوتی دارد که هر یک برای انجام کاری خاص برنامه ریزی شده‌اند. به عنوان مثال، برخی برای ساخت ویدیو، برخی دیگر برای ساخت و طراحی عکس هستند. یکی از بخش‌هایی که AI می‌تواند خیلی به آن کمک کند، تولید محتوا است. این روزها نقش هوش مصنوعی در پلتفرم تولید محتوا رو به افزایش است.

چگونگی تولید محتوا با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی‌ها ابزارهایی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا هستند که به طور کلی، با هدف افزایش سرعت در تولید محتوا و بهبود کیفیت محتواها طراحی شده‌اند. هوش مصنوعی‌های زیادی در زمینه‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید از آنها به عنوان یک پلتفرم تولید محتوا استفاده کرده یا ایده بگیرید. از هوش مصنوعی‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله تولید ایده، نوشتن متن‌های یونیک، تجزیه و تحلیل، تعامل با مخاطبان و ساخت و تولید محتوا از صفر هستند.

طبق آمارهای اخیر، انتظار می‌رود که هوش مصنوعی در بازار تولید محتوا، تا سال ۲۰۲۶ به ارزشی معادل با ۱٫۸ میلیارد دلار برسد. این موضوع نشان دهنده نقش مهم ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا و میزان سرمایه گذاری کسب و کارها روی آن است. با توجه به تنوع ابزارهای هوش مصنوعی و عملکردهای متنوع آنها، می‌توان از آنها در مراحل صفر تا صد یک کسب و کار نوپا استفاده کرد. از این رو، AI  نقش بسیار مهمی در شروع، رشد و تعامل بیشتر با مخاطبان یک کسب و کار دارد و تولید محتوایی کاملا استاندارد انجام می‌دهد.

نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا

نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا

به طور کلی، از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوای صوتی، تصویری، ویدیویی و حتی متنی استفاده می‌شود. از آنجایی که AI  وظایف خود را به صورت خودکار انجام می‌دهد، کیفیت محتوا نهایی افزایش پیدا کرده و حتی امکانات بسیار خلاقانه‌ای به آن اضافه می‌شود.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، تولید محتوا یک فرایند نسبتا طولانی و تخصصی است که تنها افراد متخصص از پس انجام آن برمی‌آیند. از آن‌جایی که این روزها، فعالیت و تولید محتوا در شبکه‌های مجازی بسیار باب شده است و بسیاری از افراد برای کسب درآمد از آنها استفاده می‌کنند، باید همه کمی نسبت به تولید محتوا آشنایی داشته باشند. در این شرایط، در مدت زمان کم نمی‌توان آشنایی کامل با پلتفرم‌های تولید محتوا و ابزارهای آن پیدا کرد. بسیاری از کسب و کارها نیز به قدری کوچک هستند که امکان استخدام یک فرد متخصص در زمینه تولید محتوا را ندارند. بهترین انتخاب، ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا هستند.

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا، قابل استفاده برای افراد مبتدی و حتی حرفه‌ای هستند. بسیاری از افراد متخصص، نمی‌خواهند که برای تولید یک محتوای ویدیویی چند ثانیه‌ای از نرم افزارهای سنگین استفاده کنند. به همین دلیل، پلتفرم تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید محتوای ویدیویی را انتخاب می‌کنند. از این رو، زمان کمتری برای تولید محتوا صرف می‌شود، نیازی به تخصص نیست و حتی کیفیت محتوا براساس پلتفرم انتشار آن ساخته می‌شود. به عنوان مثال، ویدیویی که مناسب برای انتشار در اینستاگرام است، با ویدیوی مناسب برای یوتیوب تفاوت دارد و قالب‌های آنها فرق می‌کند. نقش هوش مصنوعی در تولید محتوا، روز به روز بیشتر می‌شود و طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

روش‌های استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا

همان‌طور که اشاره کردیم، ابزارهای هوش مصنوعی بسیار متنوع هستند و در زمینه‌های مختلفی می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه به ۸ روش برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوای یک بیزینس کوچک می‌پردازیم. فراموش نکنید که هوش مصنوعی طراحی شده تا به ما در مسیر حرفه‌ای شدن کمک کند.

۱.       از هوش مصنوعی ایده بگیرید.

AI  برای ایده پردازی

اولین مرحله در فرآیند تولید محتوا، ایده پردازی است. بسیاری از کارشناسان تولید محتوا از ذهن خلاق خود برای ایده پردازی استفاده می‌کنند. بسیاری دیگر که دارای تیم‌های بزرگی هستند، از طوفان فکری در یک اتاق فکر محرمانه استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز به دلیل عدم تخصص یا حتی نوپا بودن کسب و کار، ایده‌های خوبی برای تولید محتوا ندارند. در این شرایط ممکن است از ایده‌های دیگران استفاده کرده و یک کپی ناموفق از آنها تولید کنند که راهی اشتباه است.

ابزارهای AI  دارای قابلیتی هستند که به شما در مسیر ایجاد ایده کمک می‌کنند. به این صورت که شما تنها باید زمینه کاری خود یا نوع کسب و کارتان را وارد کنید تا با لیستی بلند بالا از ایده‌ها رو به رو شوید. به عنوان مثال، کسب و کار شما فروش آنلاین اکسسوری و زیورآلات است. تنها کافی است که این نوشته را در پلتفرم تولید محتوا هوش مصنوعی سرچ کنید تا ایده‌هایی را ببینید. ایده‌های نمایش داده شده، شامل ایده برای ریلز و پست اینستاگرام، ایده برای ویدیو یوتیوب و حتی محتوای متنی وب سایت یا بلاگ‌ها می‌شود. یکی از ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی در این مرحله، ChatGPT است که یک پلتفرم تولید محتوای حرفه‌ای محسوب می‌شود.

۲.      طرح کلی ایده را ایجاد کنید.

زمانی که ایده محتوای خود را پیدا کردید، باید از ابزارهایی برای ساخت طرح کلی محتوا استفاده کنید. این موضوع به کسب و کارهای بزرگ کمک می‌کند تا تیم‌ها را با یکدیگر مشارکت دهند. به عنوان مثال، تصور کنید که خلق ایده به عهده یک نفر است و اجرای ایده و تبدیل آن به محتوا، به عهده فرد دیگری است. در این شرایط، تا زمانی که یک طرح کلی از محتوا وجود نداشته باشد، فردی که اجرای ایده را به عهده دارد، نمی‌تواند به خوبی آن را تولید یا طراحی کند. طرح کلی معمولا در تولید محتوای تصویری و ویدیویی شامل قالب تصویری مورد نظر و در تولید محتوای متنی شامل سرفصل‌ها یا تیترهای داخل محتوا می‌شود.

۳.     اولین پیش‌نویس را آماده سازی کنید.

هوش مصنوعی برای تهیه پیش نویس محتوا

برای ساخت یک محتوای استاندارد و مخاطب پسند، آزمون و خطاهای زیادی نیاز است. شما با یک‌بار تولید محتوا، نمی‌توانید به آن چه درست و استاندارد است، برسید. پس، با توجه به قالب محتوایی خود، پیش نویس‌هایی تهیه کرده و از میان آنها، محتوای اصلی را انتخاب کنید. با در دست داشتن ایده‌ها و طرح کلی محتوای خود، می‌توانید از ابزارهایی مانند ChatGPT یا سایر تولیدکنندگان متن و تصویر در هوش مصنوعی مانند Jasper یا Weitesonic برای ایجاد اولین پیش نویس خود استفاده کنید. پسش نویس‌ها و طرح کلی به شما کمک می‌کنند تا یک نگاه کلی نسبت به محتوای خود داشته باشید و راحت‌تر بتوانید فرایند ادامه تولید را انجام دهید.

۴.     محتوای متنی آماده کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم، قالب‌های متفاوتی برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت وجود دارد. یکی از این قالب‌ها، قالب محتوای متنی است که در قسمت بلاگ وب سایت، کپشن پست‌های اینستاگرام یا حتی نوشته‌هایی در قالب تصویر که در پست و استوری اینستاگرام استفاده می‌شود. ابزارهای AI  متنوعی برای تولید محتوای متنی و تصحیح قوانین نوشتاری وجود دارند که می‌توانید از آنها کمک بگیرید. در مرحله اول، ایده برای محتوای خود را پیدا کرده و سپس، از این ابزارها استفاده کنید. حتی برخی از پلتفرم تولید محتوا از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند.

۵.     محتوای تصویری آماده کنید.

 

از دیگر روش‌های استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا، ساخت محتوای تصویری است. محتوای تصویری نیز در فضاهای متفاوتی مانند پست و استوری اینستاگرام، وب سایت، توییتر و… استفاده می‌شود. البته، بیش‌ترین استفاده از محتواهای تصویری، در شبکه اجتماعی اینستاگرام است که به بازدید هر چه بیشتر پیج کمک می‌کند. AI نقش بسیار مهمی در این نوع از تولید محتوا دارد. چرا که از مرحله ایده تا اجرای نهایی می‌تواند در کنار شما باشد.

ایده اصلی را به کمک هوش مصنوعی پیدا کنید. از قالب‌های آماده برای تولید محتوا در AI استفاده کنید. حتی می‌توانید یک قالب اختصاصی برای خود به کمک این ابزارها طراحی کنید. حالا، محتوای اصلی را که ممکن است متن یا عکس باشد را به قالب اضافه کنید. همه این مراحل در یک پلتفرم تولید محتوا هوش مصنوعی قابل انجام شدن است.

۶.      محتوای ویدیویی آماده کنید.

نوع دیگری از محتوا که این روزها به شدت دیده می‌شوند و به رشد و توسعه هر کسب و کاری کمک می‌کنند، محتوای ویدیویی است. از محتوای ویدیویی در فضاهای مختلفی مانند اینستاگرام و یوتیوب استفاده می‌شود. برای تولید چنین محتواهایی، ابزارهای هوش مصنوعی بهترین انتخاب برای شما هستند. چرا که معمولا ادیت ویدیو، هر چند کوتاه و چند ثانیه‌ای، فرایندی زمانبر و تخصصی است. نرم افزارهای تدوین و ادیت ویدیو، بسیار پیچیده و سنگین هستند و روی هر سیستمی هم نصب نمی‌شوند. از این رو، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان پلتفرم تولید محتوا ویدیویی استفاده می‌کنند.

۷.     محتوای صوتی آماده کنید.

تولید محتوای صوتی با هوش مصنوعی

آخرین نوع از انواع محتواهای پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی، محتوای صوتی است. این نوع از محتوا معمولا در پلتفرم‌های خاصی که مخصوص انتشار پادکست هستند، استفاده می‌شود ولی این روزها، بسیاری از محتواهای صوتی را روی ویدیوها و عکس‌ها می‌بینیم. ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند تا بدون هیچ تجربه حرفه‌ای یا داشتن ابزار و تجهیزات صدابرداری، یک محتوای صوتی خوب و باکیفیت تولید کنید. در نهایت، این محتوا را روی ویدیو یا عکس‌های مربوطه بگذارید و در شبکه‌های اجتماعی انتشار دهید.

۸.     نتیجه را بازبینی کنید.

آخرین روش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا، بازبینی نتایج محتوا است. شما به عنوان فردی که در فضاهای مختلفی تولید محتوا انجام می‌دهید، نیاز به بررسی نتایج آن دارید. با بازبینی نتایج، متوجه می‌شوید که مخاطبان شما چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند و با چه نوع محتوایی تعامل بیشتری برقرار می‌کنند. پلتفرم تولید محتوا مبتنی بر AI  دارای قابلیت‌هایی برای بررسی نتایج هر محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف و حتی وب سایت است. از این ابزارها استفاده کنید و نتایج تولید محتوای خود را از نظر مخاطبان ببینید.

جمع بندی

یکی از اهداف اصلی طراحی و انتشار ابزارهای هوش مصنوعی، کمک به انسان‌ها در فرایندهای ماشینی است. در واقع، هوش مصنوعی قصد دارد به ما در انجام کارهای مختلف کمک کرده و سرعت ما را بالا ببرد تا امکان تمرکز روی کارها و تخصص‌های دیگر را به دست آوردیم. پس، فراموش نکنید که AI هیچ‌وقت نمی‌تواند جایگزین انسان و کارهای انجام شده توسط ما شود. از هوش مصنوعی در تولید محتوا کمک بگیرید و سرعت خود را برای توسعه برندتان در شبکه‌های اجتماعی بالا ببرید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 14 =