۱۷ ابزار بازاریابی که عصای دست مارکترهاست!
نتایج یک بازاریابی موثر به مسئول برگذاری کمپین بستگی دارد. ما یاد گرفتیم که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و احتمال اینکه این اتفاقات روی کسبوکارها تاثیر مستقیم بگذارد زیاد است. در زمینه بازاریابی داشتن ابزارهای مناسب میتواند کمپین را ایجاد یا باعث نابودی آن شود. هرچقدر هم که استراتژی و برنامهریزی بازاریابی شما خوب باشد، نیاز به ابزارهای مناسب برای اجرای آن دارید. بهجای بررسی تعداد زیادی سایت و خواندن مقالات متفاوت در مورد ابزارهای بازاریابی پیشنهاد میکنیم که مقاله زیر چند بار با دقت مطالعه فرمائید. در این مقاله به انواع ابزار بازاریابی مورد نیاز صاحبان کسبوکار اشاره خواهیم کرد. با استفاده از آنها کمپینهای موفقیت آمیز بازاریابی خود را اجرا کنید.
اهمیت ابزار بازاریابی
ابزار بازاریابی نقشی محوری در شکل گیری و اجرای یک استراتژی تجاری موفق دارد. این ابزارها می توانند مزایای بی شماری را ارائه دهند که به رشد کسب و کار شما کمک نماید:
- تصمیمات مبتنی بر داده: ابزارهای بازاریابی بینش و تجزیه و تحلیل ارزشمندی را ارائه میدهند و امکان تصمیمگیری مبتنی بر داده را فراهم میکنند. مخاطبان خود را درک و عملکرد را دنبال کنید. استراتژی ها را بر اساس داده های زمان واقعی اصلاح نمایید.
- مدیریت کمپین کارآمد: از بازاریابی ایمیلی گرفته تا برنامه ریزی رسانه های اجتماعی، این ابزارها کارایی را افزایش داده و اجرای به موقع را تضمین می نماید.
- تسهیل ارتباطات : با استفاده از ابزارهایی که ارتباطات هدفمند را تسهیل می کنند، تلاش های بازاریابی خود را شخصی سازی نمایید. پیامهای خود را بر اساس مخاطب خاص خود تنظیم کنید و ارتباط و تأثیر کمپینهای خود را افزایش دهید.
- بهبود تجربه مشتری: ابزارهای بازاریابی به تجربه بهتر مشتری در سایت شما کمک می کند.
ابزار Buffer or Hootsuite
استفاده از Buffer ساده،سریع و کارآمد است، این امر باعث شده که در بین محبوبترین ابزارهای بازاریابی قرار بگیرد.
کافیاست یک حساب رایگان برای خود افتتاح کنید. با حساب کاربری رایگان خود میتوانید یک شبکه اجتماعی را مدیریت کنید. حداکثر ۱۰ پست را برای ارسال زمانبندی کنید. پیشنهاد ما برای استفاده برای یادگیری هرچه بیشتر آن با یک حساب تویتری شروع کنید.
با یک حساب رایگان به آرامی شروع کنید. با یک حساب کاربری رایگان ، می توانید یک شبکه رسانه اجتماعی واحد اضافه کنید و حداکثر برای ده پست از قبل برنامه ریزی کنید. با Twitter شروع کنید زیرا ساده ترین زمان بندی برای ارسال پست ها در Buffer و Hootsuite است. از آنجا که ارسال پیام به توییتر و استفاده از Buffer در این مورد رایگان است ، میتوانید کاملاً آزمون و خطا کنید تا تجربه به دست آورید.
ابزار WishPond
قطعا بودجه در نظر گرفته شده برای کمپین بازاریابیها محدود است. مدیریت و بهینه استفاده کرده از قطعا یک چالش مهم در این راه است. ابزارهای WishPond در واقع به رفع باگهای احتمالی که ممکن است در روند کمپین خود با آن روبه رو شوید کمک میکند.
به عنوان مثال، اگر صفحات فرود( Landding Page) لحن مناسبی نداشته باشند یا ممکن است عملکرد مطلوبی ارائه ندهند، WishPond میتواند پیشنهادهایی به شما بدهد که برای مخاطبان هدف شما موثرتر باشد.
در صورتی که از سایتهای WordPress استفاده نمیکنید و علاقهمند به استفاده از pop-ups یا برگذاری یک مسابقه آنلاین و… باشید با استفاده از WishPond میتوانید این موارد را در سایت خود به سادگی پیادهسازی کنید.
ابزار Instagram
شاید بسیار تعجب کنید که اینستاگرام در این لیست قرار گرفته است، اما باید بدانید که اینستاگرام مرتبا در حال تغییر و همگامسازی خود با نیازهای کاربران است و همین دلیل مناسبی است که باعث میشود اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ نیز برگ برندهای برای کسبوکارهای کوچک باشد.
به طور مثال فیسبوک با تمامی کاربرانی که داشت، اما امروزه کاربرد گذشته را ندارد. اینستاگرام آخرین شبکه اجتماعی است که توانسته خود با تغییرات پیش ببرد و همچنان در میان مخاطبین محبوب بماند. همچنان در کسبوکارهای کوچک تاثیر خود را گذاشته است.
تجارت بزرگ در تمام شبکههای اجتماعی از تویتر تا فیسبوک و یوتیوب حضور دارند و در آن فعالیت میکنند. در کسبوکار کوچک نیاز به هزار برابر کار بیشتر نیاز دارد تا حتی کوچکترین موجی که در آگاهی مخاطب میتوان ایجاد کرد. در ضمن برای نگهداری آن نیز باید هزار برابر کسبوکارهای بزرگ تلاش کنند.
برای یک کسب و کار کوچک در شبکههای اجتماعی شروع کار و ایجاد یک موج جهت آگهی از برند دشوار خواهد بود اما بدون آن رشد تقریباً غیرممکن است.
ابزار Facebook Post Boost
شاید فکر کنید دیگر کسی از فیسبوک برای تبلیغات استفاده نمیکند. اما حقیقت این است که در سال ۲۰۲۱ شاهد آن خواهیم بود که صاحبان مشاغل کوچک بخشی از بودجه Google Ads خود را به پستهای تقویت شده در فیسبوک اختصاص خواهند داد.
دلیل این امر همانند اینستاگرام است، شرکتهای بزرگتر بر شبکههای وابسته مانند Google Ads ، Bing Ads ، Buy Sell Ads و… تسلط دارند. ترفند عملکرد Facebook Boost کاهش هزینههای تبلیغات کسبوکارهای کوچک و بهبود استفاده از بودجههای در نظر گرفته شده است در ضمن زمان اجرای آن بین چهار تا هفت روز است.
ابزار Twitter Explore
اکثر شرکتهای بازاریابی از توییتر دور شدهاند؛ زیرا اکثر به این نتیجه رسیدن که برای استفاده و بهروری از آن نیاز به همکاری با اینفلوئنسرها یا افراد معروف دارند. از طرفی مردم نیز اینگونه فکر میکنند که برای تاثیر گذاری در تویتر حتما باید شخصی مانند رئیس جمهور آمریکا باشند. در نتیجه مشاغل کوچک و متوسط از ارسال پست با هدف تبدیل سرنخها، شروع به دور شدن از این فضا میکنند.
پس زمان آن رسیده که خلاف روند حرکت کنید. در تویتر شما مجبورید با هزاران کاربر دیگر توییتر رقابت کنید، اما در نظر داشته باشید که آنها به طور خاص مشتریان بالقوه شما را هدف قرار نمیدهند. پس یک فرصت مناسب برای جذب مخاطبین به سمت محصول یا خدمات خود را دارید.
هرچند، گرفتن دنبال کننده و بازتوییت غیرممکن نیست، اما هدایت کردن افراد از توییتر و وارد کردن آنها به وب سایت برای خرید کمی دشوار است.
با این وجود،این احتمال وجود دارد که رقبای شما زمان و هزینه زیادی را برای توییتر سرمایهگذاری نکنند. ممکن است هنوزکار سختی داشته باشید، اما با وجود رقبای کمتری که مخاطبان هدف شما را با خود درگیر میکنند، ممکن است خوش شانس باشید و بتوانید تأثیر بیشتری بگذارید و از نرخ تبدیل بالاتر سود ببرید.
ابزار HUBSPOT
با توجه به معروفیت HubSpot ، آنها تمام ابزارها را برای افزایش سرنخها، تسریع در فروش، ساده سازی خدمات به مشتری و ایجاد یک وب سایت قدرتمند ارائه میشود را با هم ادغام کردهاند.
طیف گستردهای از ابزارها به شما امکان میدهد فرمهایی برای وب ، امکانات چت زنده، بازاریابی از طریق ایمیل، CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) و بسیاری از برنامه های عالی دیگر را مدیریت کنید. شما میتوانید وبلاگها، شبکههای اجتماعی خود را کنترل کرده و برای همه پروژه های خود صفحات اختصاصی ایجاد کنید. تمامی موارد بالا را میتوانید در HubSpot به دست آورید. این برنامه به راحتی بیشتر نیازهای شما را پوشش میدهد.
در ضمن در طرح رایگان آن از ۲۰۰۰ ایمیل در هر ماه با جذاب ترین و موثرترین الگوها میتوانید استفاده کنید.
ابزار Google Search Console
در بسیاری از مقالات آنلاین، ادعا شده است که گوگل آنالتیک و گوگل سرچ کنسول طراحی شدهاند تا با کارشکنی در کارهای کسبوکارهای کوچک، پول بیشتری از شرکتهای بزرگ بدستآورد. البته این مطلب کاملا نادرست است. میتوان گفتن که این ابزار بازاریابی از لحاظ ساختاری ممکن است مشکل داشته باشند اما نیت سوء نخواهند داشت.
سرچ کسول گوگل تنظیماتی دارد تا روند ورود و خروج به سایت شما را بررسی کند اما اگر کسی وبسایت شما را با VPN یا از طریق برنامههای دیگر جستجو کند، به احتمال زیاد سرچ کنسول گوگل آن را ثبت نمیکند.
با این وجود ، کنسول جستجوی گوگل رایگان است و استفاده از آن بسیار آسانتر از Google Analytics است. به سادگی میتواند بررسی کنید که کاربران چگونه به سایت شما دسترسی پیدا میکنند، کدام صفحات وب شما در گوگل بیشتر جستجو شده است، کدام صفحات را کاربران کمتر بازدید کردهاند و چرا؟، و… حتی اگر از آن به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده نمیکنید، حداقل میتوانید از آن به عنوان یک سنجشگر معتبر که مشکلات وبسایت شما بررسی میکند بهره ببرید. علاوه بر بررسی مشکلات راه حلهایی برای بهبود و رفع آنها نیز ارائه میدهد.
ابزار Google Ads
درست است که این روزها افراد کمتری از Google Ads استفاده میکنند، اما همچنان در دسترسترین ابزار تبلیغاتی و کارآمدترین آنهاست. اما توصیه ما این است که به یکباره هزینه زیادی را برای Google Ads خرج نکنید. بهتر است بودجه تبلیغات خود را متناسب با چندین ابزار تبلیغاتی تقسیم کنید.
با این اوصاف، Google Ads هنوز کاربردهای خود را دارد، خصوصاً اگر می خواهید برای یک رسانه، یک صفحه وب یا یک محصول را در پیشنهادهای اول گوگل برسانید. دشوارترین قسمت یک کمپین اجرای صحیح آن است. بسیار آسان است که هزینههای زیادی را با Google Ads G صرف کنید و در ازای آن چیزی دریافت نکنید. پس برای استفاده از این ابزار تا اجرای کمپین خود با استفاد از ابزارهای دیگر و به دست آوردن علاقهمندان به محصول یا خدمات خود و تبدیل آنها به مشتری صرفه نظر کنید.
ابزار Sprout Social
اگر شما در استفاده از شبکههای اجتماعی حرفهای هستید، اگر فالورهای زیادی داشته باشید و میزان تأثیرگذاری معقولی نیز داشته باشید، احتمالاً می توانید استفاده زیادی از Sprout Social داشته باشید. اشتباه نکنید، این ابزاری نیست که اگر تازه شروع به کار کردهاید و می خواهید نفوذ خود را افزایش دهید از آن استفاده کنید. این برای افرادی است که از قبل فعالیت های موفقی داشتند و میخواهند تأثیر بیشتری بگذارند.
دلیل این امر این است که این ابزار بازاریابی به اطلاعاتی که از کانالهای شبکههای اجتماعی شما جمع میکنند، و هرچه تعداد بیننده و دنبال کننده شما بیشتر باشد، اطلاعات بیشتری برای جمع آوری خواهید داشت. با استفاده از ابزاری که در اختیار دارید، ممکن است بتوانید مسیر بازاریابی هدفمندتری را طی کنید که کمی بیشتر به استراتژی و کمتر به شانس، متکی باشد.
ابزار Google Analytics
گوگل آنالیتیکس: یک ابزار دیجیتال مارکتینگ قدرتمند است که می تواند به شما در تصمیمات بازاریابی متعدد کمک کند.
ویژگی های گوگل آنالیتیکس:
- اطلاعاتی در مورد ترافیک وب سایت شما ارائه می دهد که بر اساس دستگاه ها، محصولات، صفحات و موارد دیگر تقسیم می شود.
- به شما اجازه می دهد معیارها، ابعاد و داشبورد خود را برای دسترسی آسان به داده ها و اطلاعات ایجاد کنید.
- به شما این امکان را می دهد که داده ها را مطابق با نیازهای تجاری سازماندهی دهید.
ابزار Canva Business
یک ابزار طراحی برجسته است که به شما امکان می دهد کمپین های بازاریابی مؤثری را از طریق محتوای بصری ایجاد کنید که می تواند در وبلاگ ها، وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های شما به اشتراک گذاشته شود. محتوای بصری ستون فقرات هر کمپین بازاریابی دیجیتال است. برای جذب پایگاه مشتریان هدف، باید پست های قانع کننده و جذابی طراحی کنید.
- به شما امکان ویرایش پست ها و ایجاد نمودار را می دهد.
- دارای یک کتابخانه عظیم از عکس ها، طرح ها، نمادها است که می توانید از آنها برای ایجاد هر نوع محتوای بصری برای کمپین بازاریابی خود استفاده کنید.
- برای ایجاد محتوای بصری برای کمپین بازاریابی دیجیتال خود نیازی به یک طراح با تجربه ندارید. به قدری این ابزار بازاریابی ساده است که هر کسی بدون پیش زمینه طراحی می تواند از آن استفاده نماید.
ابزار Ahref
- به شما اجازه می دهد پروژه های خود را مدیریت کنید.
خوشبختانه، صدها، اگر نگوییم هزاران ابزار بازاریابی برای کمک به شما در هر بخش از فرآیند وجود دارد. از برنامهریزی مستقیم گرفته تا ابزارهای تبلیغاتی نمایش، نرمافزارها و ابزارهایی وجود دارد که به طور خاص برای آسانتر کردن پروسه کار شما در بازاریابی طراحی گردیده است.
کند و کاو در همه نرم افزارهای موجود می تواند طاقت فرسا باشد، برای دسترسی بهتر و آسان تر به همه نکاتی که در مسیر شناخت ابزار بازاریابی باید بدانید که دائما محصولات جدید در حال ورود به بازار است و دائما باید مطالعه کنید. ما در پابلیکا دائما به فکر تولید محتوای باکیفیت برای شما هستیم. حتما به وبلاگ ما سر بزنید.
ابزار Later
Later یک پلت فرم مدیریت رسانه های اجتماعی متمرکز بر اینستاگرام برای ویرایش، زمان بندی و انتشار خودکار پست های رسانه های اجتماعی است. همچنین با چند کانال اجتماعی دیگر از جمله فیس بوک، تیک تاک، توییتر و لینکدین نیز ادغام شده است.
واضح است که مخاطبان اصلی Later تولیدکنندگان محتوای اینستاگرام هستند. این ابزار دارای تمام ویژگی هایی است که بازاریابان رسانههای اجتماعی برای برنامهریزی پستها و ماندن در برنامههای شلوغ خود نیاز دارند.
- به شما امکان می دهد پست ها را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی زمان بندی کنید.
- محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) رایگان است. شما می توانید به سرعت تمام برچسب ها، منشن ها و هشتگ های مرتبط را از منوی رسانه اصلی مشاهده کنید. استفاده مجدد از محتوای تولید شده توسط کاربر و به اشتراک گذاری آن با مخاطبان خود آسان است.
کلام آخر
اگر به مدت کافی در زمینه بازاریابی کار کرده باشید، متوجه شکافها و روندهایی میشوید که خارج از کنترل شما خواهد بود. آیا سرویس ایمیل خودکار خود را به یک ابزار بازاریابی بی عیب و نقص برای گرفتن سرنخ های مفید تبدیل کردهاید یا آن را فقط به یک سرویس خبرنامه خسته کننده دیگر است که برای مشتریان ارسال میشود؟ آیا سرویس برنامه ریزی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند پستهای جذاب یا کلیکهای بیشتری را به دستآورید؟
میتوان گفت این که ابزارهای در دسترس شما نه تنها کارآمد، بلکه بسیار ارزان نیز هستند، که به شما کمک می کند تا مجدداً ثابت کنید برای بازاریابی خدمات یا تجارت کوچک خود به بودجه هنگفتی نیاز ندارید.
اشتراک گذاری این مطلب در :
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به کسبوکارها کمک میکنند تا مشتریان آنلاین را جذب و فروش را حفظ کنند. این کار می تواند همه چیز را از رسانه های اجتماعی و تبلیغات گرفته تا بهینه سازی محتوا پوشش دهد.
اولین قدم در ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر، شفاف سازی اهداف تجاری و بازاریابی است. پس از آن باید کانال های خود را تعیین نمایید و در نهایت موفقیت خود را بسنجید.
- وبلاگ نویسی
- خبرنامه های ایمیل
- شبکه سازی در رسانه های اجتماعی
- به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر
کپی رایتینگ یک مهارت بازاریابی ضروری است. هیچ راهی برای دور زدن سئو وجود ندارد: یا یاد بگیرید که خوب بنویسید یا کسی را استخدام کنید که بتواند.
راهحلهای بازاریابی میتواند شامل پلتفرم دادههای مشتری (CDP)، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، بازاریابی ایمیلی، پیامرسانی تلفن همراه، مدیریت محتوا، تجزیه و تحلیل بین کانالی و موارد دیگر باشد.
دیدگاهتان را بنویسید