روابط عمومی

روابط عمومی در سال ۲۰۲۱؛ چرا و چگونه؟

برداشت هرکسی از ترند‌ها متفاوت است. درواقع ترندها تغییرات یا تحولاتی هستند که در همه زمینه‌ها از روابط عمومی ، مد، کتاب، و…. شاهد آن هستیم. هرچند ممکن است یک ترند امروز مورد استقبال قرار گیرد ولی ممکن است چند ماه دیگر آنچنان مخاطب نداشته باشد. مانند دیگر موضوعات، روابط عمومی نیز دائماً در حال تغییر است و برای به روز بودن آن شما هم نیاز دارید مسائل روز را پیگیر باشید و استراتژی‌های  خود را تا حدی طبق ترندهای روز برنامه‌ریزی کنید. اینگونه می‌توانید بهترین خدمات روابط‌عمومی را ارائه دهید.

اما در ابتدا باید چند تعریف از  راوبط‌عمومی را بیان کنیم، سپس به ادامه بحث می‌پردازیم:

شرکت بین‌المللی بازاریابی مک‌کان (MRM)

“روابط عمومی عبارت است از ارسال پیام های سازمان شما در زمان مناسب و در مکان مناسب به مخاطبان مناسب. با گسترش ابزارها و فناوری ها ، می‌توانیم ارزش این تلاش ها و نحوه هماهنگی آنها با ماموریت کلی یک شرکت را اندازه گیری کنیم. ”

انجمن روابط عمومی آمریکا (PRSA)

روابط عمومی یک فرایند ارتباطی استراتژیک است که روابط سودمند متقابل بین سازمانها و عموم مردم ایجاد می کند.”

Merriam-Webster

“روابط عمومی این است که مردم را به درک و حسن نیت نسبت به شخص ، شرکت یا موسسه ترغیب می کند.”

 دان گتن مدیرعامل شرکت (Ouija Board)

“روابط عمومی عبارت است از ایجاد ، توزیع و انتشار پیام ها و ارتباطات به منظور ارتقاء و تقویت آگاهی مثبت، ارتباطات، تصویرسازی، درک شخص، مکان یا چیزی در بین مخاطبان هدف خاص برای ایجاد رفتار مطلوب. ”

روابط عمومی، ارتباط با مخاطب هدف

روابط عمومی همه چیز در مورد ارتباط است و داشتن رابطه خوب با روزنامه نگاران بسیار مهم است. طرفداران روابط عمومی آگاهی را برای تبلیغ محصولات و ایده هایی که از موقعیت آنها حمایت می کند، برای متقاعد کردن مخاطبان از سراسر جهان برای خرید، ایجاد می کنند. برای تبلیغ داستانهای محصول و آگاهی ، متخصصان روابط عمومی باید در جریان آخرین روند روابط عمومی قرار بگیرند و شبکه ای از روزنامه نگاران داشته باشند که بتوانند داستان سرایی روابط عمومی خود را به آنها ارائه دهند. از این رو روز به روز مشاغل بیشتری به اهمیت روابط عمومی دیجیتال پی می برند.

آنها از روابط عمومی برای آگاهی از محصولات، ایده های خود استفاده می‌کنند و از طریق روابط عمومی اعتماد ایجاد می کنند ، تعامل ایجاد کرده و با مشتریان خود روابط دوستانه برقرار می کنند که سپس مشتری مادام العمر و بزرگترین سفیران برند آنها خواهند شد.

بیایید بهترین موارد روابط عمومی را بررسی کنیم.

موضوعات روابط عمومی همانند تمامی موضوعات دیگر همیشه تغییر می کند. برای پیشی گرفتن از رقبای خود، باید در جریان تحولات روابط عمومی باشید و از اشتباهات دیگران درس بگیرید.

قصه گویی (Storytelling)

قصه گویی موثرترین  چیز در روند روابط عمومی است.

قصه گویی خلاقانه چیز جدیدی نیست. داستان سرایی خلاقانه در مورد تبلیغات محصول به معنی ایجاد داستانی است که نشان می دهد زندگی بدون محصول یا خدمات شما چقدر سخت خواهد بود. هر دقیقه محصول جدیدی ایجاد می شود اما هر محصولی نمی تواند توجه روزنامه نگاران را به خود جلب کند.

برای جذب روزنامه نگاران باید داستانی خوب داشته باشید زیرا این چیزی است که روزنامه نگاران را مورد علاقه خود قرار می دهد. قصه گویی روابط عمومی مهم است زیرا به مشتری سابقه محصول، دلایل نیاز آن و چگونگی افزودن آن به زندگی خود را برای مشتری توضیح می‌دهد.

مثلا این که به کسی بگویید به قهوه خاصی احتیاج دارد درمورد اینکه کجا رشد کرده است ، چگونه اجدادشان یک دانه را دم کرده اند و چگونه می توانند بخشی از این چرخه طبیعت و لذت شوند، تأثیر قابل توجهی دارد.

بنابراین، قصه گویی در زمینه روابط عمومی سریع ترین راه برای دستیابی به نتایجی است که ضمن حمایت از اهداف بازاریابی و فروش، دیده شدن نام تجاری را افزایش می دهد.

با توجه به این ترند روابط عمومی‌، باید سفری را در بین اطلاعات ایجاد کنید. سپس آنها را به سفری ببرید که در آن A اتفاق می‌افتد، که به B منتهی می شود ، و سپس به C منتهی می شود. آنچه روزنامه نگاران برای خوانندگان خود می خواهند محتوای باکیفیت است و هنگامی که آن را با آنها به اشتراک گذاشتید، می‌توانید نتایج بسیار بالاتری را انتظار داشته باشید!

برای شروع داستان نویسی روابط عمومی، می‌توانید چند سوال از خود بپرسید:

  • داستان پشت این اطلاعات چیست؟
  • زمینه بزرگتر چیست؟
  • این روند چگونه به نفع خواننده یا شنونده خواهد بود؟
  • چرا به آنها کمک می کند؟
  • چگونه به زندگی آنها کمک می کند؟

محتوای صوتی و پادکست (Voice Content & Podcasts)

محتوای صوتی/پادکست ها روز به روز محبوب تر می شوند و به همین دلیل، ایده پادکست روابط عمومی متولد شد. امسال اعلام شد که بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه الکسا فروخته شده است.

این دستیارهای مجازی دیگر فقط برای پخش موسیقی یا روشن کردن سایر دستگاه های الکترونیکی استفاده نمی شوند. تعداد فزاینده ای از مردم برای گوش دادن به اخبار و سایر اطلاعات از آنها استفاده می‌کنند. پادکست روابط عمومی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار ایده آل برای خوانندگان مادام العمر است و این چیزی است که متخصصان روابط عمومی باید در سال ۲۰۲۱ در نظر بگیرند.

یک متن کوتاه بنویسید

یک متن کوتاه برای روزنامه نگار همیشه مناسب و جذاب است.

انجام تحقیقات و یافتن بهترین روزنامه نگاران که به موضوعی که ارائه می دهید علاقه‌مند هستند بسیار مهم است.

هرگز درباره محصول جدید فناوری جدید خود با روزنامه نگار فرهنگ ارتباط نگریید. شما نه تنها وقت خود را بلکه زمان او را نیز هدر می‌دهید. فقط تصور کنید اگر شما یک روزنامه نگار باشید و زمینه‌کاری  خود را در تمامی رسانه‌های اجتماعی مشخص کرده باشید اما روزانه تعداد زیادی متن غیر مرتبط دریافت کنید چه احساسی پیدا خواهید کرد؟!

بنابراین، تحقیق کنید!

متن‌های بلند که باعث بی‌حوصلگی آنها می شود ارسال نکنید. یک متن کوتاه ارسال کنید، تمام اطلاعات اضافی را در بیانیه مطبوعاتی قرار دهید. بنابراین هنگامی که آنها متن را می خوانند، به سرعت می فهمند که آیا موضوع مرتبط با حوزه کاری‌ آنهاست یا خیر و به راحتی می‌توانند در مورد ادامه همکاری با شما تصمیم گیری نمایند.

ضرب و شتم آنها است یا نه ، و می توانند انتخاب کنند که آیا می خواهند به تحقیق درباره موضوع ادامه دهند.

تلفیق رسانه‌ها رایگان و پولی

رسانه های متعلق به همه کانال های شما هستند، مانند فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب یا می توانند وب سایتی باشند که دارید.

رسانه‌های پولی زمانی است که مطبوعات و عموم مطالب شما را به اشتراک می‌گذارند و درباره نام تجاری شما صحبت می‌کنند. و از این طریق کسب درآمد می‌کنند. روش دیگر بستگی به تلاش شما که داوطلبانه و کاملاً رایگان در صفحات آنها  محتوای خود را منتشر کنید!

این  موضوع در سال ۲۰۲۱ بسیار مورد استفاده خواهد بود ، و یکی از مواردی که برای رسانه های کسب شده اهمیت دارد بسیار به نکته قبلی مرتبط است . برای جلب توجه رسانه های پولی، تحقیقات مربوطه کلیدی است، به عنوان مثال رپورتاژآگهی می‌توان گزینه مناسبی برای کسب‌وکار شما باشد زیرا با توجه به قیمت مناسب می‌توانید به تمامی اهداف  خود برسید.  پــابلیکا بــا دراخــتیار داشـتن درگاه‌های انحصاری درج و ثبت خبر و رپورتاژ آگهی در سایت‌های خبری و اطلاع رسانی، سعی در تسهیل استفاده از این ابزار توسط کسب وکار شما دارد.

ارسال صحیح محصول مناسب به روزنامه نگاران مناسب می تواند به شما در رسانه ها اشاره کند که می تواند اعتبار بیشتری به محصول/خدمات شما بدهد و آگاهی از برند را به همراه داشته باشد.

بیایید ترند‌های روابط عمومی را  بررسی کنیم که دیگر در سال ۲۰۲۱ موثر نیستند

در نظر گرفتن آنچه در روابط عمومی دیجیتال در ۲۰۲۱ موثر نیست، به همان اندازه برای درک ترند روابط عمومی مهم است.

اجتناب از این موارد به شما این امکان را می دهد که اشتباهات رسانه ای را دور بیندازید که می تواند شانس خوب شما برای برجسته شدن را کاهش دهد ، و در بدترین موارد در واقع به شما PR منفی می دهد!

هرزنامه‌ها(Spam)

مهم سال ۲۰۲۰ باشد یا سال ۲۱۹۵، اسپم‌ها چیزهای مناسبی نیستند. هیچکس دوست ندارد برای او هرزنامه ارسال کنید، به ویژه روزنامه نگاران که صندوق ورودی آنها ۲۴ ساعته و ۷ روزه پر است.

اگر می خواهید توجه یک روزنامه نگار را به خود جلب کنید، پیگیری یک ابزار عالی است. اما مراقب باشید ، اسپم کردن آنها به طور مداوم با ایمیل چیزی نیست که آنها دوست داشته باشند. پس از ارسال موضوع روابط عمومی، پیگیری‌های شما ابزار مهمی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات جدید در مورد محصولی است که می خواهید آنها را پوشش دهد. این می تواند شامل به روز رسانی در مورد ویژگی های محصول که تغییر کرده یا چیز جدیدی است باشد.

ارسال هرزنامه به آنها هر روز و انتظار از آنها برای پاسخ دادن چیزی نیست که اتفاق می‌افتد. در روابط عمومی داشتن صبر مهم است ، زیرا روزنامه نگاران واقعاً مشغول هستند. خود را به جای آنها تصور کنید.

چند آمار جالب در مورد پیگیری ها:

نتایج نظرسنجی سایت thecrowdfundingformula  نشان می‌دهد که اکثر ۷۳ درصد روزنامه نگاران با پیگیری در زمینه روابط عمومی که به آنها پاسخ نداده اند، کاملاً برخورد خوبی دارند. فقط ۱۲ درصد ترجیح می‌دهند هیچ نوع پیگیری دریافت نکنند.

بیان داستانهای بی ربط

در حالی که قصه گویی در روابط عمومی مهم است، بیان داستانهای نامربوط کار بعدی است که نباید انجام دهید. در اینجا ، بار دیگر ، اهمیت تحقیق را لمس می کنیم.

قبل از ارسال یک توضیح کوتاه در مورد محصول خود ، باید بررسی کنید و دریابید که آیا صحبت شما مربوط به آن روزنامه نگار است یا خیر. مقاله ای را که یک روزنامه نگار در سال ۲۰۱۰ نوشته است نخوانید و تصمیم بگیرید که به پوشش محصول شما علاقه مند است زیرا در آن زمان او چیزی مشابه نوشته بود.

روزنامه نگاران تمایل دارند هر چند وقت یکبار موضوعات خود را تغییر دهند و یک جستجوی ساده در گوگل به شما کمک می کند تا موضوعات فعلی روزنامه نگار را درک کنید.

ارتباط غیر حرفه‌‌ای و پراکنده

ارتباط غیر حرفه‌‌ای و پراکنده یکی از مهمترین کارهایی است که نباید انجام شود.

متن‌های شخصی که کاری نیستند ارسال نکنید. درباره آنچه مخاطبانش به آن علاقه دارند تحقیق کنید. وقتی همه اینها را می دانید می توانید با افتخار متن‌ها خود را ارسال کرده و منتظر پاسخ آنها باشید.

آشکار ساختن اینکه حوزه های تحت پوشش آنها را می شناسید و علاوه بر این، نشان دادن اینکه در زمین خوب می‌دانید مخاطبان آنها چه چیزی را به خود جلب می کند می تواند بازی را کاملاً تغییر دهد. و این چیزی است که مردم واقعاً به خاطر می آورند.

حتی اگر آنها پیشنهاد پوشش محصول شما را رد کنند ، دفعه بعد که به آنها پیشنهاد می‌دهید، شما را به خاطر خواهند آورد و با میل بیشتری ایمیل شما را باز می کنند.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید