تاثیر سئو بر روی افیلیت مارکتینگ چیست؟

این را بدانید که استراتژی های سئو برای افیلیت مارکتینگ، بر روی این موضوع تمرکز دارند که محصول شما به صورت مناسب به مشتری نمایش داده شود تا بهترین و بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد و مخاطب ترغیب به خرید آن شود. یادتان باشد باید با برنامه و حساب شده فعالیت کنید زیرا تنها با داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی و کارآمد، می توانید در این کار موفق شوید و درآمدهای بالایی از آن کسب کنید. در اغلب این استراتژی ها نیاز است که شما بدانید سئو چیست و تکنیک های برتر و به روز آن کدام است.
از مدل های خاص سئو، سئو کردن سایت های افیلیت ماکتینگ یا همان همکاری در فروش است. نحوه لینک سازی داخلی، خارجی و بحث استراتژی محتوای آن ها از بزرگ ترین مشکلاتی است که این سایت ها با آن ها دست و پنجه نرم می کنند. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی جامع به نحوه سئوسازی این مدل سایت ها داشته باشیم. اما در  ابتدا باید با ماهیت افیلیت مارکتینگ و سئو بیشتر آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این حوزه آشنا شویم.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ (Affiliate marketing) ، یک سیستم کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه است که فرد به ازای فروش هر محصول کمیسیون مشخصی دریافت میکند.

سئو همکاری در فروش چقدر اهمیت دارد؟

در افیلیت مارکتینگ، میزان درآمد شما به تعداد مشتری و فروش محصولات بستگی دارد و هر چه این مقدار بیشتر باشد، درآمد شما هم بیشتر خواهد بود. برای جذب مخاطب بیشتر نیاز دارید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید و با آمدن در صفحات اول جستجوی گوگل به مخاطبان بیشتری معرفی شوید تا شناخت افراد از شما بیشتر شود. کاری که تنها با اجرای استراتژی های سئو هدفمند و کارآمد، امکان‌پذیر است.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مجموعه ترفندها و روش هایی است که با استفاده از آن ها، لینک سایت شما در صفحه نتایج جستجو در رتبه های بالا و صفحه اول قرار گیرد.

سرعت سایت چه تاثیر در جذب و نگه داری مخاطب دارد؟

اگر مدت زمان لود سایت شما بالا باشد، کاربر از سایت شما خارج خواهد شد و به همین دلیل مخاطب خود را که می توانست مشتری شما شود، از دست خواهید داد. یکی از مواردی که در سئو به آن توجه می شود، استفاده از ترفندها و اصولی است که سرعت سایت شما را افزایش دهد.

۴ استراتژی مناسب سئو سایت های همکاری در فروش

کسانی که از طریق همکاری در فروش کسب درآمد می کنند؛ برای داشتن درآمد بیشتر، باید مخاطبان بیشتری را جذب سایت خود کنند تا فروش بالاتری داشته باشند. برای این کار باید اصول سئو همکاری در فروش را بشناسید و از تمامی ترفندها و استراتژی ها استفاده کنید تا سئو سایت همکاری در فروش خود را بهبود دهید. با این کار می توانید بیشتر در دید قرار گیرید، ترافیک بیشتری جذب کنید و با افزایش مخاطب، فروش بیشتری داشته باشید.

همانطور که می دانید افیلیت مارکتینگ یکی از روش های کسب درآمد است که در آن نیاز به تجهیزات و امکانات بالایی ندارید و به عنوان نمونه امکان کسب درآمد از موبایل و یا از طریق شبکه های اجتماعی امکان‌پذیر است. اما شرط اساسی برای موفقیت، استفاده از یک استراتژی افیلیت مارکتینگ قوی و حساب شده است. به کارگیری استراتژی مناسب برای سئو سایت، بخشی از این استراتژی محسوب می شود.

البته باید خاطرنشان کنم که هرگونه اقدام و فعالیت که در بازاریابی های خود انجام می دهید، باید بر اساس مخاطب و پرسونای مشتری شما باشد. هر کمپین بازاریابی که اجرا می کنید باید متناسب با مشتری شما باشد تا موفق عمل کند. پس همیشه این موضوع را در تدوین استراتژی های خود، مد نظر قرار دهید.

در ادامه ۸ راهکار در اختیارتان قرار می گیرد که با به‌کارگیری آن ها و بهبود سئو سایت همکاری در فرش خود، بتوانید مشتریان بیشتری جذب کرده و با افزایش فروش، درآمد بالاتری کسب کنید.

۱پیدا کردن بخش به خصوص کسب و کار خود (Niche)

در قدم اول ببینید که قرار است چه کار کنید و یک بخش به خصوصی را در کسب و کار خودتان انتخاب کنید. نمیشود که شما به یک باره وارد یک دنیای بسیار بزرگ شوید و در همه ی بخش ها فعالیت کنید. باید پله به پله شروع کنید و از تخصصی ترین بخش هایی که در آن ها بسیار خوب هستید شروع کنید.

اما این تازه نیمی از کار است. باید ببینید مخاطبان دنبال چه چیزی هستند؟ آیا نیچ کسب و کار شما اصلا مخاطب دارد یا نه؟ اگر جست و جود نداشته باشد شما ترافیک زیادی را از دست خواهید داد. قبل از همه ی این ها شما باید بدانید که نیچ مارکتینگ و چگونه باید از آن استفاده کیدر.

چند محصول و کلمه محبوب را در نیچ خود انتخاب کنید و میزان سرچ آن ها را بررسی کنید. برای اینکار شما میتوانید از تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

اگر میزان سرچ زیاد باشد که شما میتوانید وارد این کسب و کار شوید. اما اگر کم باشد بهتر است که بخش (نیچ) دیگری از کسب و کار را انتخاب کنید.

۲کلمه کلیدی هدف را انتخاب کنید

اغلب استراتژی های سئو بر روی تحقیق کلمات کلیدی بنا شده اند. بدیهی است که تحقیق کلمات کلیدی بخش جدایی ناپذیر کمپین های سئو هستند.

همانطور که قبلا هم گفته شده، Google Keyword Planner یکی از بهترین ابزارها برای یافتن کلمات مناسب برای محصولات شما است. یکی از بهترین قسمت های این ابزار سادگی و رایگان بودن آن است. تنها ایراد این ابزار این است که کلمات بسیار مشابه و نزدیک به هم را برای شما لیست میکند.

فکر کنید شما یک باشگاه بدنسازی دارید. باید درباره ی “بهترین مقالات سلامتی و تناسب اندام” یا “کاهش وزن” سرچ کنید. بعد باید لیست بلاگ ۱۵ سایت اول را نوشته، سپس آنها را در کیور پلنر وارد کنید. بعد این ابزار مهم ترین کلمات را برای هر آدرس وارد شده به شما می گوید.

بلاگ های رتبه ی بالا زمان زیادی برای یافتن بهترین کلمات در کسب و کار خود خرج کرده اند، اما شما به وسیله ی این تکنیک مخفی سئو افیلیت مارکتینگ میتوانید زمان و هزینه بسیاری زیادی را صرفه جویی کنید.

این که یک کلمه سرچ بسیار زیادی دارد نشان دهنده ی خوب بودن آن نیست.

فک کنید یک کلمه ماهانه ۲۰۰۰۰ سرچ دارد. آیا چنین کلمه ای برای شما مناسب است؟ خیر!

برای شروع باید سراغ کمترین سرچ ها بروید و استراتژی خود را بر اساس کلمات پر سرچ بچینید. باید از سرچ کم به زیاد بروید و محتوا تولید کنید.

باید کلمات مناسب را لیست کنید و طبق همان لیست برای خود محتوا تولید کنید. این روند را برای سایت های مختلف باید تکرار کنید و یک لیست کامل را بدست آورید.

۳تمرکز بر کلمه کلیدی های بلند

Long Tail Keyword یا همان کلمه کلیدی بلند، همان کلماتی هستند که شما باید در ابتدا بر روی آن ها تمرکز کنید. باید بر روی کلمات ۳-۴ و حتی ۵ بخشی تمرکز کنید که سرچ آنها پایین تر است. نمی شود همان ابتدا به دنبال کلمات ۲ بخشی پر سرچ بروید.

این کلمات به دلیل رقابت پایینی که دارند میتوانند برای شما ترافیک قابل توجهی را جذب کنند. میتوانید با یک استراتژی درست به جذب ترافیک بسیار زیاد به وسیله ی همین کلمات کم رقابت برسید.

سایت Backlinko یکی از معروف ترین سایت های مربوط به سئو با همین استراتژی توانست ۱۹% ترافیک ارگانیک خود را در عرض ۲ ماه افزایش دهد.

چرا؟ چون این کلمات رقابت پایین ولی نرخ تبدیل بسیار بالایی دارند.

حالا چطور این کلمات را پیدا کنیم؟ به راحتی! کافیست که کلمات مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید و به قسمت پایین صفحه بیایید. این جا لیستی از عبارات مرتبط و بسیار مناسب برای شما نمایش داده می شود که به آنها LSI می شود.

حال شما باید این کلمات را جمع آوری کنید و به Keyword Planner بروید و سرچ آن ها را بررسی کنید و بهترین ها را انتخاب کنید.

۴استفاده از لینک های “NOFOLLOW”

اگر در ازای دریافت پول قرار است لیسنک یک سایت را در سایت خود قرار دهیدف سعی کنید از قابلیت Nofollow برای آن استفاده کنید چون گوگل به شدت بر روی موضوع خرید بک لینک حساس است. البته در تعداد پایین مشکلی پیش نمی آید و توصیه میکنیم برای انجام چنین کارهایی از متخصصان سئو مشاوره بگیرید.

ترفندهای لینک بیلدینگ

نوشتن محتوای خوب کافی نیست. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر رتبه بندی موتورهای جستجو لینک بیلدینگ است. لینک های باکیفیت میتواند تاثیر قابل توجهی بر رتبه ی سایت شما داشته باشد.

 پست مهمان

شما میتوانید یک سایت دارای اعتبار بالا و همچنین نزدیک به کسب و کار خود را پیدا کنید و برای آن یک پست مهمان بسازید. البته در ایران از این کار به عنوان رپورتاژ یاد می شود، که باید برای آن پول پرداخت کنید. البته اگر همه چیز با کیفیت باشد واقعا ارزش پول پرداختی را خواهد داشت. چون ریسک بسیار پایین و تاثیر بسیار بالایی دارد.

به سایت های نزدیک به خود بروید و ببینید که آنها چه چیزهایی تولید میکنند و با چه محتواهایی لینک میگیریند؟ شما هم محتواهایی بهتر و قوی تر در همان حوزه ها تولید کنید. حال شما میتوانید از بقیه لینک بگیرید.

چگونه بفهمیم که بقیه از کجا لینک گرفته اند؟

یکی از بهترین ابزارها، ابزار moz pro است. کافی است در بخش مربوطه لینکی را وارد کنید تا این ابزار به شما بک لینک هایی که آن لینک دارد را بگوید. این ابزار پولی است که البته اگر یه سرچ ساده بزنید، نحوه فعال سازی رایگان این ابزار را پیدا خواهید کرد و میتوانید به راحتی از این ابزار فوق العاده استفاده کنید.

همچنین از شرکت های نزدیک و دوست که به کسب و کار شما مرتبط هستند میتوانید بخواهید که به شما لینک دهند.

کلام آخر 

مارکترها اغلب افیلیت مارکتینگ و سئو را دو چیز جدا از هم می بینند که این امر اصلا درست نیست! از مزایای سیستم همکاری در فروش این است که برای فعالیت در آن، نیاز به تخصص خاصی ندارید و حتی با داشتن یک موبایل هم می توانید از این راه کسب درآمد کنید. اما این کار نیز مانند هر کسب و کار دیگری، نیازمند به‌کارگیری استراتژی است و باید هر قدمی که در این راه بر می دارید، حساب شده و از روی برنامه ریزی باشد.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، سئو همکاری در فروش است. آشنایی با روش هایی که بتوانید سئو سایت همکاری در فروش خود را بهبود دهید، به شما کمک می کند تا مشتری بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید. به یاد داشته باشد که تکنیک‌های همکاری در فروش، کمی متفاوت‌تر از بقیه کسب و کارها هستند. به همین خاطر در این مقاله تکنیک ها و استراتژی هایی در زمینه سئو سایت معرفی شدند تا بتوانید با کمک آن ها، ترافیک سایت خود را افزایش دهید و مشتریان بیشتری به دست آورید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید