فروش غیر حضوری یا Inside Sales چیست؟

پابلیکا / بازاریابی دیجیتال / فروش غیر حضوری یا Inside Sales چیست؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۹ آبان ۱۴۰۱
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
فروش غیر حضوری

فروش غیر حضوری غالبا برای تکرار فروش‌های B2B ، tech ، SaaS و انواع فروش‌های B2C است و بیشتر بر روی اقلامی تاکیید دارد که شانس فروش بالایی داشته باشند. در واقع فروش غیر حضوری راهی برای مدیریت فروش از راه دور است.

شغلی فروش غیرحضوری نمایندگان فروش را ملزم به استفاده از تلفن ، ایمیل یا سایر کانال های آنلاین می کند تا محصولات یا خدمات سازمانی را به فروش رسانند.

فروش غیر حضوری چگونه کار می کند؟

نمایندگان فروش غیر حضوری در داخل سازمان قرار دارند و از دفتر  خود اقدام به فروش می‌کنند در  حالی  فروشندگان حضوری نیاز دارند در مکان‌های  تجاری قرار بگیرند و محصول و خدمات خود را به مشتریان بفروشند.

در بخش Inside Sales به طور معمول دو بخش وجود دارد: نمایندگی های توسعه فروش (SDR) و نمایندگی های توسعه کسب و کار (BDR)

تمرکز اصلی SDR ها بر روی هدایت مشتریان بالقوه ای است که در وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی اقدامی انجام داده‌اند. مانند ارسال محتوا،‌درخواست تماس،‌شرکت در وبینارو….

در واقع SDR ها با این سرنخ ها تماس می گیرند و اطلاعات را به یک بستر CRM وارد می کنند که در آن یک فروشنده ارشد، به نام  Account Executive (AE)، پرورش این فرصت ها را در خطوط فروش آغاز می کند.

از اینجا به بعد BDR ها وارد کار می‌شود،‌ و با برقراری ارتباط با سرنخ‌ها آنها‌ را به مشتریان سازمان تبدیل می‌کنند و بر روی افزایش فرصت های فروش تمرکز دارند.

این مراحل فرآیند فروش به SDR ها و BDR اجازه می دهد تا از دو بخش بازار مختلف مشتریان ثابت داشته باشد: تجارت کوچک / تجارت بزرگ / سازمانی.  درنتیجه فروشنده ارشد این فرصت ها را  دنبال می کنند.

فروش غیر حضوری در برابر فروش حضوری

بسیاری از سازمان ها در حال بررسی مجدد مزایا و معایب فروش سنتی و میزان تأمین نیازهای مشتری در قرن بیست و یکم هستند. اینترنت باعث تغییر در نحوه تعامل خریداران و فروشندگان شده است، به این معنی که بسیاری از سازمان‌ها تمرکز خود را برای ادامه  رو این تغییر گذاشته‌اند.

این بدان معنا نیست که فروش حضوری هیچ مزیتی ندارد. برخی معتقدند عدم تعادل باعث می‌شود در فروش غیر حضوری،‌ نتوان از ارزش گفتگوی رو در رو بهره برد و مطمئناً تعامل شخصی ارزش معامله را اضافه می کند. هنگامی که یک فروشنده برای ملاقات با مشتری در محل کار خود سفر می کند، اغلب اعتماد برای او آسان تر است و دقیقاً بیان می کند که چگونه این محصول مشکل مشتری را برطرف می کند.

به همین دلیل است که، برای اکثر سازمان ها، فروش حضوری هنوز حداقل بخشی از استراتژی را تشکیل می دهد. اما با توجه به اینکه مشاغل اکنون به دنبال راه هایی برای رشد مکالمه در تمام مراحل فروش خود هستند، ایجاد یک تیم فروش ماهر راهی منطقی برای رقابت برای  به دست آوردن سهم قابل توجهی از خریداران است.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 5 =