ورود / ثبت نام

بک لینک‌ چیست و چرا برای سئو سایت شما نیاز است؟

پابلیکا / بک لینک / بک لینک‌ چیست و چرا برای سئو سایت شما نیاز است؟

بک لینک زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که یک وب سایت با پیوند دادن به آن، وب سایت دیگری […]

بک لینک‌ چیست

بک لینک زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که یک وب سایت با پیوند دادن به آن، وب سایت دیگری را ذکر می کند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند آن را به عنوان بک لینک تشخیص دهند، این لینک باید قابل کلیک کردن باشد. به عنوان مثال برای سایت آکادمی فروش می تواند یک بک لینک محسوب شود. شبکه وبلاگ خصوصی یا PBN نیز می‌توانند در رتبه گرفتن سایت شما موثر باشند. در واقع PBN، شبکه‌ای از وب‌سایت‌های مجاز است که برای ایجاد لینک، برای یک وب‌سایت واحد استفاده می‌شود.

بک لینک های با کیفیت بالا مهمترین ابزاری هستند که به وب سایت شما کمک می کنند تا رتبه خود را در نتایج موتور جستجو بهبود دهید. علاوه بر این، بک لینک ها باید در سایت هایی با محتوای مرتبط، مورد استفاده قرار گیرند. و اینکه بک لینک باید متصل به سایت های معتبری که دارای رتبه های بالایی هستند، باشد. هرچه در سایت خود، بک لینک هایی با کیفیت بالاتر از سایت های مختلفی داشته باشید، رتبه شما بالاتر خواهد رفت.

چرا بک لینک نیاز است؟

بک لینک‌ چیست

۱.      شناخت برند

وقتی افراد به صورت آنلاین مطالب را می خوانند خواسته یا ناخواسته به لینک های موجود در آن توجه می کنند. اگر در یک مقاله بارها و بارها وب سایت شما به صورت بک لینک مشاهده شود. برند شما به صورت ناخودآگاه با موضوع مقاله در ذهن خواننده مرتبط می شود. موتورهای جستجو لینک های سایت شما را شناسایی کرده و اطلاعات مفید آن را در معرض دید افراد قرار می دهند. بنابراین بازدیدکنندگان به برند شما علاقه مند خواهند شد.

۲.      روابط جدید

داشتن بک لینک های زیاد می تواند شما را به سمت ایجاد دوستان جدید و حفظ ارتباط با مصرف کنندگان خود سوق دهد. وقتی شخصی یک مطلب خوب را می خواند و بک لینکی که منبع آن را نشان می دهد. را مشاهده می کند، احتمال زیادی وجود دارد که روی لینک کلیک کند تا اطلاعات بیشتری راجع به اینکه این مطلب توسط چه کسی و در کجا نوشته شده است، بیابد. اگر آن شخص واقعاً از پست های شما لذت ببرد، ممکن است در رسانه های اجتماعی شما را دنبال کند. یک پیوند ساده می تواند بدون کمک رتبه بندی موتورهای جستجو، مصرف کنندگان را به وب سایت شما برساند.

۳.      بهبود سئو

بک لینک ها راهی برای تبلیغ وب سایت یا محصولات شما از طریق قرار گرفتن در سایت های معتبر و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی است. اگر صفحاتی که سعی در بهبود رتبه سئو آن ها دارید از محتوای ضعیف برخوردار هستند، استفاده از بک لینک ها در داخل متن رپورتاژ می تواند راهکار مناسبی باشد تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب نمایید.

۴.      افزایش ترافیک

بک لینک‌ چیست؟

اگرچه بیشتر ترافیک سایت از طریق موتورهای جستجو ایجاد می شود. اما بعضی از آنها از طریق ارجاع دادن، کسب می شوند. ترافیک ارجاع به این معنی است که افراد روی پیوندهای درون محتوا کلیک می کنند و به محتوای مرتبط منتقل می شوند. بیشتر اوقات ، ترافیک ارجاع هدفمند بوده و نرخ بی هدف بودن آن کم است.

۵.      رتبه بندی ارگانیک

نتایج جستجوی ارگانیک نتایج هستند که دارای کلمات کلیدی مرتبط با اصطلاح اصلی جستجو هستند. بر خلاف نتایج غیر ارگانیک که همان تبلیغاتی کلیکی هستند. بک لینک به رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند. اگر پست شما در وب سایت های دیگر پیوند داشته باشد، رتبه بالاتری توسط موتورهای جستجو کسب خواهد نمود.

کلمات مرتبط:

  • لینک جویس:

این اصطلاح برای اشاره به ارزش یک لینک به یک وب سایت یا صفحه خاص استفاده می شود. هنگامی که یک وب سایت یا پست خود را به سایت شما پیوند می دهد، از ” لینک جویس ” عبور کرده و به شما در رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند. به عنوان مثال، اگر صفحه A به Twinword پیوند دارد ، لینک جویس را به Twinword منتقل می کند و به آن کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. هرچه کیفیت پیوند بالاتر باشد ، لینک جویس آن بیشتر می شود.

  • لینک No-follow:

این پیوندها هیچ گونه لینک جویسی به وب سایت / صفحه نمی دهند و در رتبه بندی موتورهای جستجو قرار نمی گیرند. اگر نمی خواهید رتبه وب سایتی که به آن رفرنس می دهید افزایش یابد، از لینک No follow استفاده کنید.

  • لینک Do-follow:

تمام لینک ها به صورت پیش فرض Do follow هستند، به این معنی که آنها تا زمانی که تبدیل به لینک No follow شوند، لینک جویس را منتقل می کنند.

  • انکر تکست:

این متن همان قسمت قابل کلیک آبی رنگ در یک هایپر لینک هستند. این متن ها زمانی به خوبی کار می کنند که بخواهید کلمات کلیدی خاصی را رتبه بندی نمایید. به جای پیوندی که می گوید “اینجا را کلیک کنید” ، باید آن را با نام صفحه ای که به آن منتقل می شود. یا کلمات کلیدی را نشان می دهد جایگزین کنید (به عنوان مثال “ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی”).

  • پیوندهای داخلی:

بک لینک‌ چیست?

پیوندهایی که از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت منتقل می شوند که با عنوان پیوند داخلی شناخته می شوند.

پیوندهای کم کیفیت:

پیوندهایی که از سایت های اسپم، خودکار و غیره به دست می آیند لینک کم کیفیت هستند و می توانند به رتبه بندی صفحه وب شما صدمه بزنند.

  • نحوه ساخت بک لینک:

به دلیل اهمیت رتبه بندی موتورهای جستجو، بک لینک باید یکی از اولویت های اصلی وب سایت شما باشد.

۱.      پست کردن

مقالاتی را بنویسید که دارای کلمات کلیدی محبوب هستند. که به وب سایت / شرکت / محصول شما مربوط می شوند. اگر نمی دانید از کجا می توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای سایت خود را شروع کنید. این ابزار کلمه کلیدی می تواند به شما کمک کند تا آنچه را که به دنبال آن هستید بیابید.

۲.      نظر دادن

ارسال نظرات در مورد سایر مقالاتی که مربوط به وب سایت یا محصول شما است، می تواند سودمند باشد. هنگامی که شروع به اظهار نظر می کنید، حتماً به وب سایت / کالای خود که مربوط به آن مقاله است رفرنس دهید.

۳.      پیگیری

این امر بسیار مهم است که بک لینک های خود را ردیابی کنید تا بدانید که کدام وب سایت ها به شما لینک می دهند. می توانید یک صفحه گسترده اکسل تهیه کرده و تاریخ، وب سایت ها، اطلاعات تماس و نظرات را پیگیری کنید.

ابزارهای بک لینک

در اینجا چند ابزار بک لینک برای کمک به شما در شروع کار و نظارت بر لینک های خود و همچنین رقبا ذکر شده است.

۱.      Check My Links (افزونه Google Chrome)

2.      Linkbird (رایگان / $)

۳.      Pitchbox ($)

4.      Monitorbacklinks (رایگان / $)

۵.      Linkody (رایگان / $)

ترفند سئو PBN چیست؟

شبکه وبلاگ خصوصی یا PBN، شبکه‌ای از وب‌سایت‌های مجاز است که برای ایجاد لینک، برای یک وب‌سایت واحد استفاده می‌شود.

پی بی ان، سایت‌های مستقلی هستند که به دامنه مرکزی پیوند می‌دهند تا ارزش لینک را به آن منتقل کنند و سئو سایت را بهبود ببخشند؛ یعنی این پیوند‌ها، تا زمانی کار می‌کنند که گوگل آنها را شناسایی کند. پس از آن، وب‌سایت‌ها را به دلیل استفاده از تکنیک‌های غیراخلاقی، جریمه کرده و همه آن رتبه‌بندی‌ها ناپدید می‌شوند.

استفاده از سئو pbn، به‌عنوان تلاشی برای دورزدن الگوریتم‌های گوگل در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین، گوگل، این اقدام را به‌عنوان یک طرح پیوندی، طبقه‌بندی می‌کند که دستورالعمل‌های وب‌مستر را نقض می‌کند. این امر، سئو پی بی ان را به یک تاکتیک سئو کلاه‌سیاه، تبدیل می‌کند.

اکثر متخصصان سئو، در مورد سئو pbn، چیزی نمی‌پرسند؛ زیرا از آنچه دیگران ممکن است فکر کنند می‌ترسند. مطالعه این مقاله، فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو پی بی ان است.

از سئو pbn چه می‌دانید؟

سئو pbn چیست؟

شبکه‌های وبلاگ‌نویسی خصوصی یا PBN ها، می‌توانند ابزار مفیدی برای طبقه‌بندی یک وب‌سایت، تحت عنوان تاکتیک‌های غیراخلاقی باشند. PBN، به‌سادگی یک شبکه وب‌سایت است که شما از آن، برای بهبود رتبه یک یا چند وب‌سایت، از آن استفاده می‌کنید.

یک PBN، با انتقال اعتبار، در قالب پیوندهایی از وب‌سایت‌های مختلفی که مدیریت می‌کنید، به یک یا چند وب‌سایت دیگر، عمل می‌کند.

همه ما نقش لینک‌ها را در الگوریتم‌های موتورهای جستجو، درک می‌کنیم. هر چه تعداد لینک‌های بیشتری به یک صفحه وب خاص اشاره داشته باشند و کیفیت آن‌ها بالاتر باشد، آن صفحه وب، رتبه بهتری دارد.

اما دریافت لینک‌ها به‌صورت ارگانیک، گران و وقت‌گیر است؛ بنابراین، بسیاری از بازاریابان، انتخاب کرده‌اند که مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها را ایجاد کرده و سپس، به وب‌سایت‌های دیگر، پیوند دهند. این کار، به سئو pbn، معروف است.

مانند بسیاری از موارد در صنعت سئو، PBNها نیز، در طول زمان، تکامل یافته‌اند. در گذشته، می‌توانستید دسته‌ای از سایت‌های هرزنامه راه‌اندازی کنید و پیوندهایی را در محتوای آن، قرار دهید. اما امروزه، بر اساس الگوریتم‌های جدید گوگل، این روش، منسوخ شده است.

سئو پی بی ان چگونه کار می‌کند؟

با استفاده از سئو pbn، به نظر می‌رسد که یک سایت، بر اساس شایستگی‌های خود، پیوندهایی را از سایت‌های دیگر، به دست آورده است. به همین دلیل است که لینک‌ها، یک عامل رتبه‌بندی، برای گوگل هستند. هر لینک به سایت شما، یک رأی اعتماد است که به گوگل نشان می‌دهد که دیگران محتوای شما را دوست دارند.

با پیونددادن سایت‌های معتبر به سایت خود، به طور مصنوعی، اعتماد گوگل را جلب می‌کنید؛ به این امید که گوگل، آن‌ها را واقعی ببیند و بنابراین، شما را در رتبه بالاتری قرار دهد.

گوگل، تمام تلاش خود را می‌کند تا با بهبود مداوم الگوریتم‌های خود، با لینک‌های غیر‌طبیعی، مبارزه کند. بااین‌حال، شواهد زیادی، نشان می‌دهند که استفاده از سئو pbn، هنوز هم برای بسیاری از وب‌سایت‌ها کار می‌کند.

 

به همین دلیل است که سازندگان PBN، تمام تلاش خود را می‌کنند تا رد‌پای خود را پنهان کنند! چرا که ممکن است پیوند‌های موجود در سایت‌های دیگر، سرنخ‌هایی را در‌مورد آنچه در حال وقوع است، به گوگل ارائه کند.

چرا مردم از سئو pbn برای بهبود رتبه‌بندی سایت استفاده می‌کنند؟

تاثیر سئو پی بی ان (PBN) در بهبود رتبه‌بندی سایت

استفاده از سئو pbn به طور مؤثر، امری خطرناک، پرهزینه و زمان‌بر است. صرف‌نظر از این عوامل، دو دلیل اصلی وجود دارد که مردم، همچنان از این تاکتیک لینک‌سازی، استفاده می‌کنند:

۱. لینک‌سازی سخت است!

در دنیای امروزی، همه افراد، با استفاده از تاکتیک‌های کلاه سفید، مانند: رپرتاژ آگهی، پیوندهای خود را به‌صورت ارگانیک، دریافت می‌کنند. اما متأسفانه، این تاکتیک‌ها، همیشه آن‌طور که ما می‌خواهیم، کار نمی‌کنند.

مهم نیست که چقدر برای ایجاد یک محتوای عالی که قابلیت لینک‌دهی داشته باشد، تلاش می‌کنید؛ اما باید بدانید که برای پیونددادن آن به سایر سایت‌ها، باید به سایت میزبان، اعتماد کنید. این بدان معنی است که نتایج لینک‌سازی طبیعی، هرگز تضمین نمی‌شود.

شما می‌توانید، روزها و ماه‌ها را صرف راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار صد‌ها رپرتاژ کنید و همچنان، رتبه سایتتان تغییری نکند!

۲. قابلیت کنترل انکر تکست‌ها

دلیل دیگری که مردم از سئو pbn استفاده می‌کنند، این است که می‌توانند متن انکر تکست بک‌لینک خود را کنترل کنند. این مسئله، دارای اهمیت بسیار زیادی است؛ زیرا انکر تکست‌ها به گوگل کمک می‌کنند تا موضوع صفحه پیوند داده شده را درک کند. گوگل نیز، به نوبه خود، می‌تواند صفحات مناسب را برای کلمات کلیدی مرتبط، رتبه‌بندی کند.

بسیاری از متخصصان سئو، تمایل دارند، بک‌لینک‌هایی با انکر تکست دلخواه، ایجاد کنند؛ چرا که این کار، به آن‌ها کمک می‌کند تا برای عبارات جستجوی هدف خود، رتبه بالاتری در گوگل، کسب کنند.

به‌طورکلی، کنترل انکر تکست یک پیوند ساخته شده از طریق دسترسی، غیرممکن است؛ زیرا این امر، در اختیار صاحب صفحه وب‌سایت است. اما با سئو پی بی ان، امکان‌پذیر است.

چگونه سئو pbn را شناسایی کنیم؟

همانطور که موتورهای جستجو، به توسعه روش‌های مؤثرتر برای شناسایی سئو pbn ادامه می‌دهند، استراتژی‌های سئو کلاه‌سیاه نیز، پیچیده‌تر می‌شوند. برای بررسی اینکه بفهمید، آیا یک وب‌سایت، از سئو پی بی ان استفاده می‌کند یا خیر، از موارد زیر، کمک بگیرید:

  • پروفایل بک‌لینک: پروفایل بک‌لینک، ترکیبی از پیوندهایی است که به یک وب‌سایت یا صفحه اشاره می‌کنند. سایت یا سایت‌هایی با پروفایل بک‌لینک یکسان، یک پرچم قرمز است.
  • میزبانی: وب‌سایت‌هایی که همگی یک IP مشترک دارند، می‌توانند از سئو pbn استفاده کرده باشند.
  • طراحی وب‌سایت: مدیریت چندین وب‌سایت کار آسانی نیست؛ بنابراین، وب‌سایت‌هایی که تنوع یا ویژگی‌های منحصربه‌فردی را نشان نمی‌دهند می‌توانند، جزو سئو پی بی ان باشند.
  • تکراری بودن محتوا: وجود محتوای تکراری یا بازیافتی در مقالات، تصاویر یا حتی ویدئوها، یکی دیگر از نشانه‌های سئو pbn است.
  • مالکیت سایت: مالکیت سایت و اطلاعات تماس را از ابزارهای جستجو و پایگاه‌داده WHOIS بررسی کنید تا ببینید، آیا اطلاعات پنهان است یا همه وبلاگ‌ها به هم متصل هستند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که کسانی که چندین وب‌سایت را مدیریت یا اداره می‌کنند ممکن است لزوماً از سئو پی بی ان استفاده نکنند. ممکن است سایتی به طور مستقل و با محتوای خوب و واقعی کار کند و پیوندهای ارزشمند، کار کند؛ در این صورت، این اقدامات نباید مضر تلقی شوند.

تنها اگر پیوندهای صفحه داخلی به‌صورت غیر‌ارگانیک تکرار شوند یا چندین لینک، در فوتر وجود داشته باشد، شیوه‌های سئو ممکن است کمی مشکوک باشند.

استفاده از PBN چه خطراتی برای صاحبان وب‌سایت دارد؟

خطرات PBN برای صاحبان وب‌سایت

استفاده از PBN، دستورالعمل‌های موتور جستجوی گوگل را نقض می‌کند؛ به این معنی که استفاده از آن، ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری را برای سایت، ایجاد کند. خطرات جدی در آن وجود دارد.

در ادامه، به بررسی برخی از این خطرات، اشاره می‌کنیم.

گوگل لینک‌های PBN را نادیده می‌گیرد

گوگل سعی می‌کند لینک‌هایی را که گمان می‌کند غیرطبیعی هستند، نادیده بگیرد. اگر متوجه شود که پیوندهای شما، پیوندهای PBN هستند، الگوریتم‌های گوگل، آن‌ها را به طور کامل، حذف می‌کنند؛ بنابراین، استفاده از سئو pbn بر رتبه سایت شما تأثیر مثبت یا منفی، نخواهد گذاشت.

شاید این مورد چندان هم بد به نظر نرسد؛ بااین‌حال، به‌خاطر داشته باشید که ایجاد PBN، زمان‌بر و پرهزینه است. اگر گوگل آن‌ها را نادیده بگیرد، تمام زمان، پول و تلاش سرمایه‌گذاری شده روی آن‌ها، هدر خواهد رفت.

پیوندهای PBN ممکن است منجر به جریمه شود

در‌حالی‌که گوگل، به‌طورکلی، لینک‌های غیر‌طبیعی را نادیده می‌گیرد، ممکن است یک‌قدم فرا‌تر رود. گوگل، گاهی اوقات، جریمه‌هایی را برای سایت‌هایی اعمال می‌کند که معتقد است، عمداً رتبه‌بندی را دست‌کاری می‌کنند.

همچنین، الگوریتم‌های گوگل، روزانه هوشمندتر می‌شوند. یک روز ممکن است ناگهان، مزیت ناعادلانه‌ای را که با PBN به دست می‌آورید را از دست بدهید.

تحریم‌های سایت، توسط بازبینان واقعی گوگل، اعمال می‌شود. اگر یکی از آن‌ها را دریافت کنید، کنسول جستجوی گوگل، هشداری در مورد پیوندهای غیرطبیعی به سایت شما، نشان می‌دهد. در نتیجه، ممکن است تمام یا بخشی از وب‌سایت شما، توسط گوگل، افت رتبه پیدا کند و یا حتی به طور کامل حذف شود. تنها راه برای متقاعدکردن گوگل، این است که لینک‌های خود را بهبود بخشید و سپس، یک درخواست بازبینی برای گوگل ارسال کنید.

بهترین روش‌های سئو چیست؟

استراتژی‌های سئو کلاه سفید، به استفاده از تکنیک‌هایی اشاره دارد که مخاطبان انسانی را هدف قرار می‌دهند. سئو کلاه سفید، به مخاطبان خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد و با دستورالعمل‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو، مطابقت دارند.

این استراتژی‌ها معمولاً سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هستند و ممکن است برای دستیابی به نتایج، بیشتر طول بکشد، اما نتایج، اخلاقی و طولانی‌مدت هستند. بهترین روش سئو، همین سئو کلاه سفید است که در ادامه، به برخی از روش‌های آن، می‌پردازیم.

ارائه محتوای باکیفیت

محتوای باکیفیت، در خدمت مخاطبان و پاسخ به سؤالات آن‌ها است. استراتژی بازاریابی محتوا و ارائه خدماتی که مخاطبان در پی دریافت آن هستند، یکی از منحصربه‌فردترین روش‌هاست. محتوا باید بهینه، همیشه سبز و حاوی کلمات کلیدی باشد که از طریق تحقیق کلمات کلیدی کشف شده‌اند.

محتوای باکیفیت، باید به طور مرتب، تولید و منتشر شود؛ زیرا هرچه محتوای وب‌سایت شما بیشتر باشد، برای موتورهای جستجو و وب‌مسترهایی که به دنبال لینک‌های معتبر هستند، ارزشمندتر به نظر می‌رسد. تولید محتوا زمان می‌برد، اما یکی از ستون‌های مهم هر استراتژی سئو است.

استفاده از بک‌لینک‌های واقعی

باید این نکته را در نظر داشته باشید که بک‌لینک‌ها را باید به دست آورد نه اینکه اقدام به خرید آن‌ها کرد. با خرید بک‌لینک و یا ایجاد بک‌لینک‌های متعدد و غیر‌طبیعی، در تله سئو pbn بیفتید. محتوای با‌کیفیت، تنها راه واقعی، برای ساخت بک‌لینک‌های باکیفیت است.

معایب سئو را از بین ببرید

رفع معایب سئو، تأثیر بسزایی در رتبه وب‌سایت دارد. رفع معایب سئو، نحوه عملکرد وب‌سایت شما و نحوه تعامل مخاطبان را بهبود می‌بخشد. سعی کنید، به دنبال ایجاد پروتکل https، صفحات کند، تبلیغات باکیفیت پایین یا کلمات کلیدی باشید که به طور مداوم تکرار شده‌اند.

کلمه کلیدی: سئو pbn

همین حالا شروع کنید! 

ایجاد ساختار بک لینک می تواند بسیار وقت گیر اما ارزشمند باشد. این موضوع به دلیل اهمیت رتبه بندی موتورهای جستجو باید یکی از اولویت های اصلی شما برای SEO سایت باشد. امیدوارم این مقاله به شما در درک بهتر بک لینک ها ، تأثیر آنها در رتبه بندی موتورهای جستجو و اینکه چرا باید روی بک لینک سرمایه گذاری نمایید. کمک کند. در صورتی که هرگونه سوالی در زمینه لینک بیلدینگ و خرید رپورتاژ آگهی دارید می توانید با تیم پشتیبانی پابلیکا در ارتباط باشید

این مقاله به در تازیخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ به روززسانی شده است.

مقالات مرتبط

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 9 =