روابط عمومی و موفقیت برند در سال ۲۰۲۱

پابلیکا / روابط عمومی / روابط عمومی و موفقیت برند در سال ۲۰۲۱
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
روابط عمومی و برند

اهمیت پیام‌رسانی مثبت در سال ۲۰۲۰ بسیار چشم‌گیر بود به طوری که سال ۲۰۲۰ چشم اندازهای  روابط عمومی را به کلی تغییر داد. پس بهتر است به این ۵ دیدگاه که بر روی روند حرکتی کسب‌وکارها موثر است دقت بیشتر شود. این کار به شما کمک می‌کند تا با موفقیت از بحران‌های  روابط‌عمومی (PR) که باعث می‌شود کسب‌وکار شما را به خطر اندازد و نام تجاری شما را نابود کنید به سلامت عبور کنید.

 ارتباط با مخاطبین و رساندن محتوا به افراد مناسب

ده سال پیش ، بسیاری از مردم را شنیده اید که به شما می گویند: “محتوا پادشاه است.” ایده این بود که تنها کاری که باید انجام دهید این بود که محتوای باکیفیت ایجاد کنید، تا درهای  موفقیت رو به شما گشوده شود، اما ارزش این توصیه زمانی کاهش یافت که همه شروع به ایجاد محتوا کردند.

هنگامی که می خواهید روابط عمومی و SEO را با هم ترکیب کنید تا “مالک” موضوعات، اصطلاحات و دانش خاصی در صنعت خود باشید، ارتباط باید اولویت اصلی شما باشد.

اگر ارتباط پادشاه است، توزیع هدفمند ملکه است. پیش از این ، برندگان صنعت کسانی بودند که تعداد زیادی دنبال کننده داشتند و محتوای خود را به طور کلی توزیع می‌کردند. بعدها بود که برندها متوجه شدند بسیاری از طرفداران آنها چندان ارزشمند نیستند. داشتن تعداد زیادی دنبال کننده لزوماً تبدیل بهمشتری نمی شود، چه برسد به وفاداری به نام تجاری.

در دو تا سه سال آینده، توانایی شما برای تسلط بر هر صنعتی با ارسال پیام خود به مخاطبان مربوطه مشخص می‌شود. اینها افرادی هستند که به آنچه شما می‌گویید اهمیت می دهند  و در موقعیتی هستند که بتوانند بر اساس آنها عمل کنند.

ابزارهای پیشرفته روابط عمومی از “برای داشتن خوب است” به “باید داشته باشم” تغییر می‌کند

در گذشته، متخصصان روابط عمومی می توانستند از صفحه گسترده‌ای استفاده کنند که لیست مخاطبین رسانه ای آنها را در خود جای داده بود. اما آن روزها تمام شد.

امروزه، جزئیات، عوامل تأثیرگذار و وابستگی‌های بسیار زیادی وجود دارد که با پیشرفت روابط باید پیگیری شوند. ابزارهای جدیدتر مانند CRMها یا Prowly اطلاعات پایگاه داده را با رابطی ترکیب می‌کنند که مدیریت روابط را آسان‌تر می‌کند.

این سیستم ها ارتباطات جدیدی را برای شما تثبیت می کند و به شما این امکان را می دهد تا بر روابط موجود خود تمرکز کنید. رهبران صنعت به سرعت نرم افزارهای مدیریت روابط را نه به عنوان هزینه ای بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری مهم تلقی می کنند.

حضور پیوال‌ها (Paywalls) باعث گسترش وب‌لاگ‌های شرکتی می‌شود

ابتدا بهتر است بگوییم که پیوال چیست، در واقع پی‎وال یک ترند در حال توسعه است که بسیاری از سایت‎ها و به خصوص سایت‌های خبری خود را پشت آن مخفی می‎کنند. برای پی‎وال‌های سخت شما تنها در صورتی می‎توانید محتوا را مشاهده کنید که پول پرداخت کرده باشید اما پی‎وال نرم به شما اجازه می‎دهد که چند مقاله را به رایگان بخوانید
درحالی که  Incognito Mode باید کاری کند تا وب‌سایت‌هایی که پی‎وال دارند نفهمند شما چند مقاله به رایگان خوانده‎اید اما یک حفره در FileSystem API باعث می‎شود که بتوانند این کار را انجام دهند. حال گوگل این حفره را رفع کرده و از حالا به بعد امکان مرور وب به صورت کاملاً خصوصی وجود دارد.

از این رو شرکت‌های رسانه‌ای تأسیس شده شروع به غلبه بر مشکلاتی کرده‌اند که با معرفی پیوال همراه بوده است. برای آنها ، پیوال منطقی است. آنها محتوای ارزشمندی تولید می کنند و باید هزینه خدمات خود را دریافت کنند.

نکته منفی آشکار است: بازدیدکنندگانی که مایل به پرداخت هزینه محتوا نیستند، از این محتواها بی‌بهره می‌مانند. این سرخوردگی ممکن است در یک تأثیر منفی پایدار خود را نشان دهد.

شرکت هایی که هزینه خدمات خود را دریافت می کنند (برخلاف محتوای آنها) باید به حفظ وبلاگ آموزنده توجه کنند. یک وبلاگ شرکتی باید بر روندهای صنعت ارائه شده توسط خودتمرکز کند، نه لزوما فقط خدمات خود.

اگر به آنچه شرکت شما ارائه می دهد اعتقاد دارید، پرورش مشتری آگاه به نفع شما است. ایجاد روابط با سایر شرکت‌ها که مأموریت شما را تکمیل بسیار مهم خواهد بود.

برای بهبود روابط عمومی شما نیاز به حضور در همه پلتفرم‌ها ندارید

هرچند ممکن است پلتفرم‌های جدید خوب باشند اما قبل از ورود به آنها باید کارهای خود را در پلتفرم‌های قبلی سامان دهی کنید.

برای مثال Clubhouse را در نظر بگیرید. این جامعه، مکانی عالی برای اشتراک گذاری محتوا برای متخصصان است. مردم در درجه اول به Clubhouse می‌آیند تا با گوش دادن هم سرگرم شوند هم آموزشی ببینید. اما برای برخی از برند‌ها حضور در، Clubhouse معنا ندارد. کانال‌های موجود شما برای نتایج بهتر مناسب هستند. در بسترهای پیشرو در رسانه های اجتماعی، به احتمال زیاد فردی را پیدا خواهید کرد که در حال خرید یا انجام کارهای اولیه قبل از خرید در آینده نزدیک است.

مدیریت اعتبار اهمیت فزاینده‌ای  در روابط عمومی خواهد داشت

اگر برای بحران‌هایی که ممکن است در  کسب‌وکار با آن مواجه می‌شوید از قبل آماده شده باشید، عبور از آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود. به طور فعال برند خود را با پیام های مثبت احاطه کنید. یک رویکرد متعهد و مداوم برای مدیریت اعتبار زمانی حیاتی خواهد بود که قبل از ایجاد بحران روابط‌عمومی انجام گیرد.

بیان مناسبی داشته باشید تا مطمئن شوید مردم تمایلی به باور اخبار بد در مورد شما نخواهند داشت، حتی اگر واقعیت داشته باشد. با هر شانس و اقبال ، هرگونه بحران روابط عمومی آینده یک اشتباه کوچک تلقی خواهد شد نه یک ویژگی تعیین کننده برای نام برند شما.

در یک سال گذشته، ما آشفتگی اجتماعی زیادی را تجربه کرده ایم. برندهایی که بتوانند خود را با این روند روابط عمومی وفق دهند ، قادر خواهند بود آرامش و اعتبار خود را حفظ کنند و می‌توانند به کار خود ادامه دهند و از  ورشکستی نجات یابند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =