پاپ آپ چیست؟ چطور از آن برای تبلیغات استفاده کنیم؟

پابلیکا / بازاریابی دیجیتال / پاپ آپ چیست؟ چطور از آن برای تبلیغات استفاده کنیم؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۸ دی ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
تبلیغات پاپ آپ چیست؟

تبلیغات پاپ آپ، نوعی تبلیغات آنلاین و یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، برای تبلیغ محتوا و محصولات در شبکه جهانی وب است. بازاریابان عمدتاً از این روش، برای تبلیغات و تولید بازدید وب‌سایت، استفاده می‌کنند. پاپ اپ‌ها به شما کمک می‌کنند تا تعامل خود را با بازدیدکنندگان وب‌سایت، افزایش دهید.

اگر برای تبلیغات از پنجره‌های بازشو استفاده می‌کنید، قطعاً تجربه کاربر را مختل کرده‌اید و به طور بالقوه، مخاطبان خود را آزار می‌دهید. بااین‌حال، در صورت لزوم، یک پنجره بازشو می‌تواند، یک افزونه کاربردی، برای وب‌سایت شما باشد. آن‌ها گاهی می‌توانند به کاربران کمک کرده و آنها را به سمت پایین قیف فروش، هدایت کنند.

در این مقاله قصد داریم، اطلاعاتی را در خصوص مزایای استفاده از پاپ آپ و نحوه استفاده آن در تبلیغات در اختیار شما قرار دهیم.

پاپ آپ چیست و چه کاربردی در تبلیغات دارد؟

اصطلاح پنجره پاپ آپ یا تبلیغات بنری به یک ناحیه صفحه نمایش رابط کاربری گرافیکی اطلاق می‌شود. این صفحه نمایش، معمولاً بدون اجازه بازدیدکننده وب سایت، به عنوان پنجره‌ای با اندازه‌ها و موقعیت‌های مختلف صفحه در رابط بصری صفحات وب، ظاهر می‌شود. به همین دلیل، به آن‌ها پاپ اپ می‌گویند.

پاپ آپ‌ها می‌توانند انواع مختلفی مانند: تمام صفحه، نوار کناری و بنر داشته باشند. آن‌ها معمولاً توسط وب‌سایت‌هایی با کد جاوا اسکریپت تعبیه شده در HTML وب‌سایت، تولید می‌شوند.

پاپ آپ‌ها ابزاری چندمنظوره هستند که به شما کمک می‌کنند، ترافیک وب‌سایت خود را به فرصت‌های بازاریابی، تبدیل کنید. یک فرم اشتراک پاپ آپ که کاربران می‌توانند، آدرس ایمیل خود را بگذارند، باعث تعامل آنان با برند شما می‌شود. این کار همچنین، باعث تسریع سفر خریدار می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از پاپ آپ چیست؟

انواع پاپ آپ کدامند؟

 

پاپ آپ‌ها اغلب در بازاریابی آنلاین و تبلیغات هدفمند، استفاده می‌شوند. آن‌ها در صورت استفاده صحیح و به مقدار مناسب، فواید بسیاری را به مصرف‌کنندگان، ارائه می‌دهند. آن‌ها به‌ویژه برای ترویج محصولات و صنایع خدماتی و همچنین، ارائه اطلاعات اضافی در مورد یک موضوع خاص، مفید هستند. برای مثال، با استفاده از پاپ آپ‌ها، خبرنامه‌ها را می‌توان تا ۵۰ درصد افزایش داد.

بااین‌حال، همیشه باید مطمئن شوید که پاپ اپ، خیلی مزاحم کاربر نباشد و محتوای آن را با نیازها و علایق فردی کاربران، تطبیق دهید. در بهترین حالت، پاپ آپ‌ها اطلاعات اضافی ارزشمندی را ارائه می‌دهند و بنابراین، به عنصر مفیدی از بازاریابی آنلاین، تبدیل می‌شوند.

بااین‌حال، تبلیغات پاپ آپ، دارای نکات منفی هستند که باید از آن‌ها آگاه باشید. به‌عنوان‌مثال، مشتریان بالقوه، ممکن است به دلیل تعداد زیاد پنجره‌ها در صفحه و نمایش مکرر تبلیغات، اذیت شوند. پوشاندن کل محتوای صفحه با تبلیغات پاپ اپ نیز، مضر است. باید در نظر داشته باشید که طراحی این نوع از تبلیغات، نیاز به تخصص، تفکر دقیق و هدف ارائه ارزش واقعی به کاربران را دارد. در این صورت، پاپ آپ‌ها می‌توانند راه مؤثری، برای افزایش رضایت بازدیدکنندگان وب‌سایت شما باشند.

معرفی انواع پاپ آپ و کاربرد‌های آن

پاپ آپ‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس کاربرد‌هایشان در کسب‌و‌کار‌های مختلف، استفاده می‌شوند. در ادامه، به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

پاپ آپ‌های لایت باکس

هنگامی که پس‌زمینه تیره‌تر می‌شود، یک پنجره لایت باکس ظاهر می‌شود. این یک روش عالی است که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین از آن، برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ارائه ایمیل‌های تخفیف در انواع برند‌ها جزو تبلیغات لایت باکس، هستند.

پاپ اپ تمام صفحه

این ایده از پنجره‌های تبلیغاتی، مخاطب را به واردکردن شماره تماس و ایمیل، ترغیب می‌کند. برای مثال، متن «می‌خواهید برنده یک جفت کفش ورزشی انحصاری شوید؟ فقط نام و ایمیل خود را وارد کنید.» در این نوع از تبلیغات، کاربرد دارد.

پاپ آپ‌های نظرسنجی محصول

پنجره‌های بازشو می‌توانند، برای جمع‌آوری بازخورد مشتریان در فروشگاه‌های مختلف، بسیار مفید باشند. هر فروشگاهی برای ایجاد مجموعه‌های مد خود به بازخورد مشتریان، متکی است؛ بنابراین این پاپ آپ، برای بازدیدکنندگان طراحی شده است تا نظرات خود را با فروشگاه، به اشتراک بگذارند.

پاپ آپ کشویی

این نوع از تبلیغات پنجره‌ای غیر مزاحم، نمونه‌ای عالی از تبلیغات آنلاین است. این پنجره، به‌عنوان یک بنر، ظاهر شده و به بازدیدکنندگان، اجازه می‌دهد تا به‌مرور سایت، ادامه دهند. این نوع پاپ اپ، در حقیقت یک ایمیل، برای تبلیغ فروش و پیشنهادهای ویژه است؛ زیرا اکثر بازدیدکنندگان، آن را مشاهده خواهند کرد.

استفاده از پاپ اپ در چه مواردی کاربرد دارد؟

پاپ آپ‌ها می‌توانند، ابزار مؤثری در بازاریابی آنلاین باشند. با استفاده از این عناصر، برای اهداف تبلیغاتی، می‌توانید دید آنلاین خود را افزایش داده و در نتیجه، به فروش بیشتری دست یابید. یکی دیگر از کاربرد‌های مؤثر استفاده از پنجره‌های بازشو، تشویق کاربران به ثبت‌نام در خبرنامه یا ادغام آنها در فرم‌های ثبت‌نام است.

در حالت ایدئال، باید روی یک پنجره کوچک که مستقیماً در وب‌سایت شما باز می‌شود تمرکز کنید؛ زیرا وقتی پنجره‌های خارجی باز می‌شوند، مشتریان بالقوه می‌توانند به‌محض ظاهرشدن، آن‌ها را غیرفعال کرده یا ببندند.

یکی دیگر از موارد استفاده از پنجره‌های بازشو، پنجره‌های پاپ آپ خروجی است. با ردیابی حرکات موس بازدیدکنندگان، جاوا اسکریپت، متوجه می‌شود که آن‌ها چه زمانی سایت را ترک می‌کنند. قبل از آن، یک پاپ اپ باز می‌شود تا انگیزه آن‌ها را برای ماندن، ایجاد کند.

از نظر بهینه‌سازی موتورهای جستجو، باید بااحتیاط از این تبلیغات استفاده کنید؛ زیرا ممکن است گوگل، آن‌ها را به‌عنوان محتوای اصلی صفحه شما تفسیر کند.

ازآنجایی‌که محتوا یک عامل رتبه‌بندی مهم است، می‌تواند، پیامدهای قابل‌توجهی برای نتایج موتور جستجوی وب‌سایت شما داشته باشد. برای جلوگیری از چنین تفسیرهای نادرستی، پنجره بازشو باید، تنها پس از باز شدن وب‌سایت برای مدتی ظاهر شود. پاپ آپی که بلافاصله باز می‌شود، احتمالاً کاربران را نیز، آزار می‌دهد.

علاوه بر این، از ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷، گوگل، سایت‌های موبایلی را که در آن، پاپ آپ‌ها محتوای اصلی را پوشش می‌دهند، جریمه می‌کند؛ زیرا به تجربه کاربر آسیب جدی می‌زند.

به طور خلاصه، استفاده از پاپ آپ، نیاز به دانش و تجربه بسیاری دارد. ایجاد محتوای باکیفیت، محل قرارگیری و فواصل زمانی مناسب، از موفقیت تبلیغاتی کسب‌و‌کار شما حمایت می‌کند. استفاده از پاپ آپ به‌عنوان تبلیغات، بهترین انتخاب برای قابلیت استفاده کاربران و بهینه‌سازی موتور‌های جستجو است.

معایب و مزایای استفاده از پاپ آپ

نکاتی که پیش از ایجاد پاپ آپ‌ها باید بدانید!

پاپ آپ‌ها تبلیغات مؤثری هستند که در صورت استفاده صحیح از آن‌ها نقش مؤثری در رشد کسب‌و‌‌کار دارند. اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که تنها در صورت لزوم از پاپ آپ‌ها استفاده کنید. پنجره‌های بازشو کار می‌کنند، درحالی‌که کارکردن با آن‌ها چندان آسان نیست.

غلبه بر این تصور رایج، مبنی بر آزاردهنده بودن پنجره‌های بازشو، امری غیر‌قابل‌انکار است. تنها در صورتی می‌توانید این تصور را کم‌رنگ کنید که از این روش، فقط برای اهداف خوب استفاده کنید. فرض کنید یک صفحه پربازدید دارید، اما اکثر مردم بدون خواندن محتوای شما صفحه را ترک می‌کنند. در این صورت، تبلیغات پاپ آپ، راه حلی است که می‌تواند، ارتباط شما را با مخاطبان، بهبود بخشد.

همچنان راه‌های بسیاری برای وادارکردن کاربر به کلیک روی پنجره‌های بازشو، بدون به خطر انداختن تجربه او وجود دارد. با نمایش یک پنجره بازشو که امکان ارتباط کاربر از طریق ایمیل با شما را فراهم می‌کند، می‌توانید او را به مشتری بالقوه تبدیل کنید.

سعی کنید پنجره خود را از نظر بصری، سبک کنید. ناگهانی نبودن تبلیغات در این امر، می‌تواند مؤثر باشد. همچنین می‌توانید، همان رنگ پس‌زمینه را برای تبلیغات خود، انتخاب کنید. استفاده از تکه‌های کوچک متن و همرنگ کردن دکمه CTA با پیوند‌های مقاله، تأثیر مثبتی در تجربه کاربر دارد.

بهینه‌سازی پنجره‌های بازشو برای تلفن‌های همراه نیز، امری ضروری است. پاپ آپ‌های مناسب موبایل، برای ایجاد ترافیک وب‌سایت، بسیار مهم هستند. پنجره‌های بازشوی واکنش‌گرا که برای نسخه دسکتاپ وب‌سایت شما ایجاد شده‌اند، ممکن است تجربه بهینه تلفن همراه را ارائه نکنند. در این صورت، لازم است یک نسخه تلفن همراه ایجاد شود که برای UX موبایل بهینه شده و به‌تدریج با نسخه دسکتاپ وب‌سایت، سازگار شود.

آیا پاپ آپ‌های تبلیغاتی برای کاربر آزاردهنده هستند؟

وجود پاپ آپ‌های تبلیغاتی، پیش‌تر برای کاربران، آزاردهنده بود؛ زیرا وب‌سایت‌های غیرقابل‌اعتماد از آن‌ها به‌عنوان طعمه کلیک یا نصب بدافزارهای ناخواسته بر روی رایانه شما استفاده می‌کردند. یکی دیگر از دلایل آزاردهنده وجود پاپ آپ این است که حواس کاربر را از محتوای اصلی، پرت می‌کند.

اما امروزه تقریباً تمامی برندهای معروف دنیا پنجره‌های پاپ آپ را در وب‌سایت خود به نمایش می‌گذارند و باعث افزایش فروش و سرنخ‌های بازاریابی می‌شوند.

خدمات قابل‌اعتماد ایجاد پنجره بازشو، به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند تا پنجره‌های بازشوی مدرن سازگار با SEO را ایجاد کنند که می‌توانند، برای تجربه کاربری بهتر، بهینه شوند. یک پاپ آپ مناسب سئو، باعث ایجاد اختلال در تجربه کاربر یا کاهش رتبه سایت شما در گوگل، نمی‌شود؛ بلکه به رشد حداکثری کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند.

 

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =