قوانین و مقررات پابلیکا:
مخاطب عزیز پابلیکا ضمن تشکر از انتخاب شما، پابلیکا خود را موظف میداند تا تمامی مخاطبین بدون هیچ مانعی و با خیال راحت بتوانند در جهت رشد کسب وکار خود فعالیت کنند. در راستای تحقق این مهم بر خود لازم میدانیم تا شما در این صفحه با قوانین و سیاستهای کلی پابلیکا آشنا شوید. تمامی تغییرات مربوط به این قوانین در همین صفحه اطلاع رسانی میشود.
تعاریف:
محتوای مطبوعاتی: به گزارش، پوشش خبری برنامهها و رویدادها، مقاله، گفتگو با مدیران درباره موضوعات مختلف مرتبط با کسب و کار، محتوای مطبوعاتی گفته میشود.
گزارش مطبوعاتی: گزارش مطبوعاتی شامل اخبار مربوط به هر کسب و کار ، گفتگو با مدیران مجموعه، یادداشت، مقاله، رپورتاژ آگهی و پوشش خبری رویدادهای مرتبط با کسب و کار اطلاق میگردد.
اقلام تبلیغاتی: شرکت به کاربران خود خدمات و محصولات تبلیغاتی مختلفی را با استفاده از ظرفیت مخاطبین رسانهها ارائه میکند که به آنها اقلام تبلیغاتی شرکت گفته میشود. این اقلام شامل رپورتاژ آگهی، بکلینک سایتواید، فرالینک، بنر، رپورتاژ آگهی همسان، اعزام خبرنگار و تهیه مصاحبه، پست و استوری شبکههای اجتماعی و … است. زین پس در این قرارداد گاها به اختصار اقلام نامیده میشود.
رپورتاژ آگهی: همانطور که در عرف بازار مشخص است، محتوایی است از جنس متن یا عکس و یا ویدیو یا ترکیبی از آنها که دارای حداکثر 3 لینک فالو از داخل متن به سایتهایی مشخص و مورد توافق طرفین است. بدیهی است این محتوا میتواند دارای حداکثر ۵ عکس یا چند تیتر اصلی و فرعی باشد و به طور دائمی و نامحدود در سایت رسانه مطابق با شرایط مورد تأیید شرکت باقی مانده و در دسترس و قابل مشاهده باشد، است. در این قرارداد گاها به اختصار رپورتاژ نامیده میشود.
بکلینک: همانطور که در عرف بازار مشخص است، بکلینک سایتواید به عبارتی گفته میشود که به آدرس سایت خاصی لینک شده است و در همه یا اکثر صفحات سایت تکرار میشود؛ عموما این لینکها در هدر، فوتر یا فهرست کنار صفحه وبلاگها تکرار میشود و به همین دلیل بکلینک سایتواید نامیده میشود. در این قرارداد به اختصار بک لینک نامیده میشود.
فرالینک: امکان دریافت لینک به آدرسی در وب با کلمه کلیدی مورد نظر کاربر از داخل مقالات برتر وبسایت رسانه در نتایج جستجوی گوگل را فرا لینک میگویند. به عنوان مثال: مقالهای از رسانه در صفحه نتایج گوگل حائز رتبه مناسب است؛ حال کارفرما قصد دارد تا کلمه کلیدی خاصی از این داخل متن این مقاله را به آدرس خاصی از سایت خود به صورت دورهای (مثلا ماهانه و یا یکساله) لینک کند. به این نوع لینکسازی؛ فرالینک گفته میشود و پرداخت آن به صورت دورهای بر اساس مدت زمان سفارش شرکت انجام میشود.
قوانین مربوط به تبلیغ دهندگان پابلیکا
- تمامی موارد ذکر شده توسط شما در مورد رپورتاژ به ناشر انتقال داده میشود. پابلیکا هیچگونه دخل و تصرفی در این موارد نخواهد داشت.
- هر رسانه با توجه به قوانین خود میتواند درخواست انتشار رپورتاژ شما را در صورت مغایرت با این قوانین رد کند. بنابراین خرید رپورتاژ و بارگذاری فایل توسط شما به منزلهی انتشار قطعی نیست. همچنین خواهشمند است قبل از ثبت سفارش در رسانه قوانین منحصر به فرد هر رسانه را با دقت مطالعه کنید.
- پابلیکا همواره تلاش دارد سفارش شما در تاریخ دقیق خود منتشر شود، با این وجود لازم به ذکر است گاهی با توجه به مشکلات غیرقابل پیش بینی از سوی رسانه ممکن است انتشار سفارش شما به تعویق بیافتد. پابلیکا در وضع قوانین مربوط به رسانه هیچ نقشی ندارد و تمامی این قوانین مانند: تعداد لینکهای رپورتاژ، نوع لینکها، امکان لینک به دامنه متفاوت، موضوعات ممنونعه و … توسط رسانه تعیین میشود.
- درحال حاضر امکان ویرایش سفارش شما تنها با هماهنگی پشتیبان شخصی شما در مجموعهی پابلیکا و طی 24 ساعت قبل از زمان انتشار امکان پذیر است. در صورتیکه زمان بارگذاری فایل، تاریخ درخواستی جهت انتشار را همان روز تعیین کنید، ممکن است ناشر نتواند در آن روز انتشار را انجام دهد.
- پابلیکا مسئولیتی در برابر موارد مادی، معنوی، کیفری و مدنی محتوای منتشر شده ندارد و رسانه در این خصوص باید پاسخگو باشد. از این رو در صورت مغایرت محتوا با اصول عرفی و اخلاقی حاکم بر جامعه، آیین نامه رسانه های آنلاین و قوانین هیات نظارت بر مطبوعات ، رسانه این اختیار را دارد در صورت دستور نهادهای نظارتی، مطلب منتشر شده را حذف کند. بدیهی است در چنین شرایطی مسئولیتی بر عهده پابلیکا نبوده و هزینه مربوط به سفارش تبلیغ دهنده، عودت داده نخواهد شد.
- تنها تا 24 ساعت قبل از انتشار سفارش، تبلیغ دهنده میتواند نسبت به لغو رپورتاژ خود اقدام کند. مبلغ پرداخت شده توسط تبلیغ دهنده بعد از لغو سفارش به کیف پول تبلیغ دهنده بازگشت داده میشود. لازم به ذکر است بعد از انتشار، امکان لغو سفارش وجود ندارد.
- تبلیغ دهنده میتواند در صورت مغایرت بین محتوای منتشر شده در رسانه و محتوای بارگذاری شده در پنل پابلیکا، طی 24 ساعت درخواست اصلاح محتوای خود را ثبت کند. ( چنانچه تبلیغ دهنده در طول این زمان نسبت به تایید نهایی سفارش خود اقدام نکند، کمپین به صورت پیش فرض تایید شده تلقی میشود).
- مبلغ سفارشات لغو شده دقیقا طبق مبلغ پرداختی توسط تبلیغ دهنده به کیف پول تبلیغ دهنده بازگشت داده میشود و تخفیفها و هدایا احتمالی از آن کسر میشود.
- مهلت تکمیل اطلاعات و بارگذاری فایل سفارش شما در پابلیکا حداکثر 3 ماه بعد از خرید کمپین است. لازم به ذکر است مهلت انتشار در جشنوارههای تخفیفی پابلیکا ممکن است متفاوت باشد، بنابراین در صورت خرید در ایام جشنوارههای پابلیکا به مهلت انتشار رپورتاژ و بکلینک خریداری شده توجه کنید.
قوانین مربوط به ناشرین پابلیکا
- مسئولیت اطلاعات وارد شده در بخش رسانه و اقلام تبلیغاتی تماما متوجه ناشر است. در صورت نیاز به تغییر اطلاعات وارد شده ناشر موظف است نسبت به ویرایش آن اقدام نماید.
- در صورت تغییر قیمت هر یک از اقلام تبلیغاتی، ناشر موظف است در پنل پابلیکا نسبت به اصلاح آن اقدام کند. بدیهی است ناشر سفارشات پیش خرید شده قبل از تغییر قیمت را باید با قیمت قبلی منتشر کند.
- ناشر حق اعمال تغییرات در سفارش تبلیغ دهنده را ندارد و تمامی تغییرات باید با هماهنگی تبلیغ دهنده انجام شود. بنابراین چنانچه سفارشی با فایل بارگذاری شده توسط ناشر مطابقت نداشته باشد، تبلیغ دهنده میتواند درخواست لغو و عودت وجه سفارش خود را داشته باشد.
- ناشر موظف است که حدالامکان سفارش مورد نظر را تاریخ خود منتشر کند.
- چنانچه قبل از انتشار سفارش لغو و یا از طرف پابلیکا رد شده باشد و ناشر به اشتباه آن را منتشر کند ناشر باید سفارش منتشر شده را حذف کند.
- تبلیغ دهنده تا 24 ساعت میتواند در صورت نیاز و یا وجود مغایرت درخواست اصلاح سفارش خود را ثبت کند و ناشر باید نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.
- پرداختها در صورت حقوقی بودن حساب با ارائه فاکتور رسمی و در صورت حقیقی بودن حساب با ارائه تصویر کارت ملی صاحب حساب انجام میشود.
- تسویهی مبالغ کمتر از 1 میلیون تومان بدون توجه به تاریخ ثبت درخواست تسویهی شما فقط در روز پنجشنبهی هر هفته انجام میشود. در پابلیکا تسویه به صورت خودکار انجام نمیشود. در صورت تمایل به تسویهی حساب خود باید از طریق پنل کاربری(ورود به پنل، انتخاب موجودی کیف پول و انتخاب رپورتاژهای در صف تسویه) درخواست تسویهی خود را ثبت کنید. بنا به در خواست شما این مبلغ میتواند مستقیم به حساب شما واریز و یا به کیف پول تبلیغ دهندهی شما منتقل شود.