ورود / ثبت نام
چگونگی انتشار رپورتاژ رایگان

چطور رپورتاژ خود را به صورت رایگان منتشر کنیم؟

رپورتاژ رایگان، یکی از راه‌های ساده و بدون هزینه، برای دیده شدن توسط مخاطبان هر کسب‌و‌کاری به شمار می‌رود. از آنجایی که از سال ۲۰۲۰، لینک‌سازی در محتوا و متن، به جایگاه بالایی دست یافته و در مقابل، لینک‌های جانبی، ارزش خود را از دست داده‌اند، می‌توانید در سایت‌های مشخصی، لینک‌های مورد‌نظر خود را با عنوان رپورتاژ رایگان منتشر کنید و از مزایای بی‌شمار آن‌ها برای وب‌سایت خود، بهره‌مند شوید.

چرا که این سایت‌ها، به طور مداوم و روزانه، توسط کاربران، به روز می‌شوند و از همین رو، همیشه برای گوگل محبوب بوده و از ظرفیت ایندکس بالایی نیز، برخوردار هستند؛ بنابراین، می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک آگهی رپورتاژ رایگان و قدرتمند، استفاده کنید.

در ادامه این مقاله، علاوه بر آشنایی کامل با چگونگی انتشار رپورتاژ آگهی، بصورت رایگان، با سایت‌های ارائه دهنده سرویس رپورتاژ رایگان نیز، آشنا خواهید شد.

رپورتاژ آگهی و مزایای استفاده از آن چیست؟

رپورتاژ و مزایای استفاده از آن در بهینه‌سازی وب‌سایت

رپورتاژ یا تبلیغات غیر مستقیم، محتوایی است که عمدتاً به صورت متنی و گاهی به صورت ویدئویی، به مخاطبان ارائه می‌شود. همچنین رپورتاژ باعث بهبود و رشد سئو‌ی وب‌سایت شده و در رسانه‌های مختلف، منتشر می‌شود.

ممکن است نوشتن رپورتاژ در نگاه اول، آسان به نظر برسد، اما در واقعیت، اینطور نیست و نوشتن این متون، نیاز به تخصص و تجربه‌ی طولانی مدت دارد؛ چرا که اگر رپورتاژ آگهی شما، از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، نه تنها باعث رشد وب‌‌سایت شما نخواهد شد، بلکه گاها باعث افت جایگاه آن نیز، می‌شود.

در حقیقت رپورتاژ‌ها، به متن‌هایی اطلاق می‌شود که هدف اصلی آن‌ها، ارائه غیر مستقیم محصولات و شرکت‌های مختلف، به مخاطبین و مشتری‌ها است.

به بیان ساده‌تر، یک رپورتاژ آگهی، ظاهرا به گونه‌ای نوشته می‌شود که مخاطب وب‌سایت، پس از مطالعه و برخورد با آن، حس می‌کند که این پیام، از طریق همان رسانه انتشار یافته و تبلیغ محسوب نمی‌شود؛ اما در حقیقت، با یک رپورتاژی مواجه است که توسط وب‌سایت یا رسانه‌ی دیگری، مورد حمایت قرار گرفته است و مبلغی در ازای قرارگیری آن متن، به رسانه مورد‌نظر، پرداخت شده است.

اما مواردی نیز وجود دارند که در آن، با رپورتاژ رایگان مواجه می‌شوید چرا که درج رپورتاژ‌های رایگان در رسانه‌های مختلف، می‌تواند مزایای بیشتری نسبت به رپورتاژ‌های غیر رایگان، داشته باشد.

ممکن است در نگاه اول، استفاده از رپورتاژ رایگان، برای سئوی وب‌سایت، چندان جالب به نظر نرسد و یا اینکه نتواند عملکرد مورد‌نظر شما را داشته باشد؛ اما این مورد، تنها زمانی صدق می‌کند که شما از محتوای نامناسب و سایت‌های نا‌معتبر، برای درج رپورتاژ رایگان، استفاده کنید.

برای استفاده حداکثری از مزایای درج رپورتاژ ارزان، می‌توانید از محتوای با‌ارزش و مفید برای مخاطبان خود استفاده کرده و آن‌ها را در رسانه‌های مورد اطمینان و با‌سابقه، درج کنید.

گوگل چه دیدگاهی نسبت به رپورتاژ رایگان دارد؟

رپورتاژ آگهی، یکی از پرطرفدارترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است که در جذب مشتریان بالقوه، بسیار حائز اهمیت است.

در مقابل تبلیغات شفاف و ساده که عموما توسط ربات‌های گوگل، جزو تبلیغات ممنوعه و مخرب، به شمار می‌روند و باعث افت جایگاه صفحات، در این موتور جستجو می‌شوند، در درج رپورتاژ رایگان در رسانه‌های مختلف، شاهد پاسخ مثبت ربات‌های خزنده گوگل هستیم؛ زیرا برای ربات‌های خزنده گوگل، رپورتاژ آگهی رایگان، به‌عنوان یک بک‌لینک طبیعی، شناسایی شده و الگوریتم‌های گوگل، آن را به‌عنوان یک حرکت مثبت، در جهت سئوی وب‌سایت، در نظر می‌گیرند.

دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ رایگان

در واقع، درج رپورتاژ رایگان، در رسانه‌های با اعتبار، شامل سئوی کلاه سفید بوده و برای رتبه‌بندی وب‌سایت، می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

در حقیقت، تاثیر رپورتاژ در سئو بسیار بالا بوده، اگر بصورت دقیق و بدون نقص انجام شود، فرقی نمی‌کند که به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه‌های هنگفت، درج شده باشد؛ در هر صورت، یکی از بهترین راه‌ها، برای تأثیرگذاری بر کسب‌و‌کار شما و به دست آوردن توجه مخاطبانتان است.

به طور کلی، درج رپورتاژ رایگان، می‌تواند تأثیر زیادی بر روی وب‌سایت و دیده شدن برند شما داشته باشد و حتی بهتر از سایر فعالیت‌ها، اثرات مثبت زیادی، روی رتبه‌بندی صفحات مختلف، داشته باشد. همچنین، فرقی نمی‌کند از رپورتاژ‌های رایگان یا پولی استفاده کنید، چرا که در صورت رعایت اصول رپورتاژ‌نویسی، نتیجه مورد‌نظر را خواهید گرفت.

نحوه انتشار رپورتاژ رایگان در رسانه های مختلف

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، رپورتاژ رایگان، مانند سایر رپورتاژ‌های منتشر شده در سایت‌های دیگر، محتوایی به صورت متن یا ویدیو است که با استفاده از بک‌لینک‌های ایجاد شده، برای وب‌سایت مورد‌نظر، در موتور جستجوی گوگل، اعتبار ایجاد می‌کند.

برای درج این دسته از رپورتاژ‌ها، نیازی به پرداخت مستقیم ندارید. اما سوال اینجاست که این رپورتاژ رایگان، چگونه و در چه پلتفرمی، ایجاد می‌شود؟

چگونگی انتشار رپورتاژ رایگان در انواع پلتفرم‌ها

 

سایت‌ها و شبکه‌هایی اجتماعی، وجود دارند که می‌توانید به صورت قانونی و رایگان، در آن‌ها تبلیغات برند و یا محصول خود را قرار دهید. در ادامه نیز، به معرفی برخی از این پلتفرم‌ها، خواهیم پرداخت.

درج رپورتاژ رایگان در سایت‌های مهمان

سایت‌هایی وجود دارند که با ورود به آن‌ها به عنوان کاربر مهمان و با لینک دادن از آنجا به وب‌سایت مورد‌نظر، می‌توانید یک بک‌لینک طبیعی، برای سایت خود ایجاد کنید و اعتبار سایت خود را افزایش دهید. این نوع محتوای وبلاگ که در سایر وب‌سایت‌های مخصوصی میزبانی می‌شود، به عنوان یک رپورتاژ رایگان، در نظر گرفته می شود. این بک لینک‌ها، عموما در سایت‌هایی مانند: بلاگفا، رز بلاگ، آوا بلاگ، میهن بلاگ و غیره، درج می‌شوند.

ایجاد رپورتاژ آگهی، در سایت‌های خبری بصورت رایگان

برخی از سایت‌های خبری، حتی با وجود شهرت و سابقه بالا، اقدام به انتشار رپورتاژ رایگان می‌کنند. یکی از این سایت‌ها، سایت اخبار رسمی است که البته، لینک‌های موجود در صفحات این وب‌سایت، ردیابی نمی‌شوند و بصورت نوفالو قابل دریافت هستند. این لینک‌ها، مستقیماً بر سئوی وب‌سایت، تأثیر نمی‌گذارند؛ اما با هدایت مخاطبان به وب‌سایت شما، ترافیک وب‌سایت را افزایش می‌دهند.

انتشار رپورتاژ آگهی در شبکه‌های اجتماعی پر‌مخاطب

سایت ویرگول، به عنوان یک شبکه اجتماعی، با مخاطبان زیاد است که می‌توانید، به صورت رایگان، در آن عضو شوید و مقالات خود را در دسته‌بندی «رپورتاژ» منتشر کنید و اعتبار سایت خود را با بک‌لینک افزایش دهید. مخاطبان ویرگول می‌توانند، به عنوان خواننده و نویسنده، در این شبکه اجتماعی ظاهر شوند. این بدان معناست که کاربران با ورود به این وب‌سایت، می‌توانند محتوای موجود را نیز، مطالعه کنند.

ایجاد رپورتاژ آگهی در وب‌سایت رسمی گوگل

یکی از بهترین مکان‌ها برای دریافت بک‌لینک، وب‌سایت رسمی خود گوگل است! به این منظور، می‌توانید به سایت  site.google.com مراجعه کرده و سپس، ساخت وبلاگ را آغاز کنید.

اکنون که وبلاگ خود را ایجاد کرده‌اید، می‌توانید رپورتاژ رایگان خود را منتشر کرده و از Google Back استفاده کنید. مزیت استفاده از گوگل، این است که اگر گزارش خود را هوشمندانه طراحی کنید، نه تنها انتشار آن آسان و رایگان است، بلکه برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نیز، مشکلی نخواهید داشت.

درج رپورتاژ رایگان در سایت Medium

وب‌سایت مدیوم، نسخه انگلیسی سایت ویرگول است که به شما اجازه می‌دهد، طبق شرایط سایت، پست بگذارید و به سایت خود، لینک‌سازی کنید. بدیهی است که این وب‌سایت، از شما انتظار دارد، محتوای باکیفیت، به سایت ارائه دهید. این سایت، نه تنها در قبال منتشر کردن محتوا، از شما مبلغی نمی‌گیرد، بلکه ماهانه نیز، مبلغی را به شما اعطا می‌کند که بخشی از دستمزد نویسندگان، از حق عضویت اعضا و خوانندگان سایت، تامین می‌شود.

انتشار رپورتاژ آگهی رایگان در سایت Reddit

Reddit، یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد است که در آن می‌توانید، در خصوص مباحت متفاوت، با سایر کاربران، بحث و گفتگو کنید. روزانه افراد زیادی در سراسر جهان، از سایت Reddit بازدید می‌کنند و نظرات خود را با سایر افراد، به اشتراک می‌گذارند. شما نیز می‌توانید، با مراجعه به سایت رددیت و عضویت در آن، به صورت رایگان، با افراد گفتگو کنید، مقاله منتشر کنید و بک‌لینک‌های طبیعی، به سایت خود، ارسال کنید.

ایجاد رپورتاژ آگهی در سایت مداد

سایت medad.io نیز، وب‌سایتی دیگر در زمینه ایجاد بک‌لینک سفید، برای سایت‌های مختلف است که شما می‌توانید، مقالات خود را در این سایت قرار دهید و آن‌ها را به سایت خود، پیوند دهید. برای نوشتن پست و ایجاد بک‌لینک، کافی است به وب سایت مداد، در آدرس medad.io مراجعه کرده و پس از انجام مراحل عضویت، اقدام به نوشتن مقاله مرتبط با وب‌سایت خود کنید.

در پایان

در این مطلب، به نکات مهم، در خصوص چگونگی درج رپورتاژ رایگان، پرداختیم و بسترهای انتشار رایگان رپورتاژ را بصورت مختصر، برای شما بازگو کردیم. از دیگر نکات قابل توجهی که در هنگام درج رپورتاژ‌های رایگان، باید در نظر بگیرید، این است که هر‌‌چه، موضوع سایت مورد‌نظر، به موضوع فعالیت سایت شما شباهت بیشتری داشته باشد، رتبه بهتری کسب خواهید کرد.

همچنین، هرچه اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و رتبه الکسا بهتر باشد و امتیاز اسپم سایت مورد‌نظر، کمتر باشد، سایت شما با دریافت بک‌لینک طبیعی از سوی آن‌ها، اعتبار بالاتری را به دست خواهد آورد.

اگر قصد دریافت رپورتاژ‌های رایگان، از سایت‌های مختلف را دارید، سعی کنید، پلتفرمی را انتخاب کنید که لینک‌های وب‌سایت شما را ردیابی کنند یا اصطلاحا، لینک‌های فالو به شما بدهند؛ زیرا لینک‌های nofollow اعتباری به سایت شما اضافه نمی‌کنند و تنها باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود. امیدواریم این مطالب، برای شما مفید بوده باشد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × 4 =