۵ پیشنهاد ویژه برای اثر بخشی رپورتاژآگهی

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / ۵ پیشنهاد ویژه برای اثر بخشی رپورتاژآگهی
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
رپورتاژ

بسیاری از ما به اندازه‌ی کافی از فرصت‌هایی که رپورتاژآگهی در اختیار ما قرار می‌دهند استفاده نمی‌کنیم. همه‌ی ما فکر می‌کنیم وقتی کمپین‌مان به ثمر نشست دیگر کار تمام است، اما هنوز چند چیز دیگر وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا اثر بخشی رپورتاژآگهی خود را همچنان بهبود دهید.

۱- همکاری با رسانه‌های مختلف برای انتشار محتوای شما

هیچ اشکالی ندارد که از دوستان خود بخواهید با ارسال یک پست به مقاله‌ای در رابطه با رپورتاژ آگهی شما اشاره کنند. نشریه‌های بزرگ در رسانه‌های اجتماعی دنبال کننده‌های زیادی دارند. بسیاری از آن‌ها شاید چند هفته یک بار هم به سایت اصلی سر نزنند، بنابراین اگر یک مطلب بدون اعلام در شبکه‌های اجتماعی در سایت گذاشته شود، ممکن است اصلاً دیده نشود. بهترین زمان برای این کار دقیقاً همان لحظه‌ای است که مقاله بر روی سایت پست شده است. آن زمان وقت مناسبی است تا از دوست خود بخواهید به مدیر شبکه‌های اجتماعی‌شان بگوید تا مطلب شما را به اشتراک بگذارد.

۲- استفاده از PPC  

بهینه سازی سئو

بیایید ببینیم تبلیغات آنلاین و PPC چه کمکی می‌تواند به ما بکند. استراتژی‌های پرداخت به ازای کلیک یا همان PPC حوزه‌ی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهد. از تست عناوین کمپین‌ها تا تمرکز بر افزایش شهرت برند گسترده است. در ادامه‌ی بحث‌های قبلی، این جا هم بر روی افزایش شهرت برند تمرکز می‌کنیم. از آن جایی که اهداف اصلی ما بر پایه‌ی افزایش میزان فروش نیست، می‌توانیم شروط غیر تجاری‌ای را هدف قرار دهیم که (اکثرشان) خیلی ارزان‌ترند.

وقتی برای این نوع از استراتژی دارید برنامه ریزی می‌کنید، باید از یک ابزار تحقیق درباره‌ی کلیدواژه مثل Google AdWords هم استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید شکل‌های مختلف یک واژه یا عبارت که مربوط به هدف شما باشد پیدا کنید.

۳- رپورتاژآگهی در راستای بهینه سازی سئو برای جذب مخاطبین 

اگر بعد از انتشار مطالب همه چیز طبق نقشه پیش برود، نوشته‌ی شما توجه زیادی جلب می‌کند، و در نتیجه رسانه‌های بیشتر و بیشتری به آن روی خوش نشان می‌دهند. این از اثرات جانبی مثبت یک رپورتاژ آگهی موفق است. اگر نمی‌خواهید هیچ بخشی از این پوشش را از دست بدهید، پیشنهاد می‌کنیم Fresh Web Explorer و Google News را بررسی کنید.

Fresh Web Explorer ابزاری است که توسط Moz ساخته شده و لیست صفحات مربوط به کلیدواژه‌ی مورد نظر شما را نشان می‌دهد. اگرچه این ابزار همه‌ی حرکات را دنبال نمی‌کند، اما معیار خوبی برای سنجش میزان موفقیت کمپین آغازین شماست.

۴-  افزایش نرخ تبدیل با استفاده از رپورتاژآگهی

رپورتاژآگهی ابزار قدرتمندی است برای این که اعتماد مخاطبان را به منظور خرید از وب‌سایت ‌خودتان افزایش دهید. ما ایرانی ها از قدیم در ذهنمان داریم که هیچ ماست فروشی اقرار به ترش بودن ماستی که می فروشد نمی کند، بر همین اساس تمامی محتوایی که شما در صفحات وب‌سایت خودتان در راستای ایجاد اعتماد مخاطبان برای ایشان تهیه می‌کنید با عینک بدبینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یکی از راهکار‌های غلبه بر این موضوع استفاده از عاملی با عنوان «قدرت سوم شخصی» می‌باشد. با بکارگیری قدرت سوم شخص شما پیام خود را از طریق فردی که می‌تواند برای مخاطبان شما قابل اعتماد باشد به صورت غیر مستقیم به ایشان می‌رسانید.

به این ترتیب اثرگذاری پیام خود را به نحو بسیار زیادی افزایش می‌دهید. یکی از مواردی که می‌تواند به عنوان استفاده از قدرت سوم شخص به شما در جلب اعتماد مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت کمک به سزایی بکند بهره‌گیری از پتانسیل‌های رپورتاژ آگهی است.

احتمالا در وب‌سایت‌های انگلیسی به بخشی با نام «در رسانه‌ها» برخورد کرده اید. این بخش به بیان دیدگاه رسانه‌های مختلف در خصوص فعالیت‌های یک کسب‌وکار می‌پردازد.

انعکاس نقاط تمایز محصولات و خدمات، مصاحبه با مدیران شرکت، جوایز و افتخارات کسب شده، تحسین مشتریان خوراک خبری خوبی برای رپورتاژهای شما است. از آنجایی که رپورتاژآگهی دائمی است و در آرشیو وب‌سایت‌های منتشر کننده باقی می‌ماند، شما بخوبی می‌توانید بخشی را با عنوان «در رسانه‌ها» در وب‌سایت خودتان ایجاد کنید و با انعکاس این رپورتاژآگهی ها در این بخش نقش قابل توجهی بر افزایش اعتماد مخاطبان و به تبع آن نرخ تبدیل وب‌سایت خودتان داشته باشید.

۵- بهبود افزایش ترافیک

در رپورتاژآگهی رسیدن به این نقطه پایان جذب ترافیک و جلب توجه مخاطبان تازه نیست. به دلیل بالا بودن قدرت دامنه در رسانه‌هایی که کار رپورتاژ آگهی را برای شما انجام ‌می‌دهند. در صورتی که محتوای مناسب و مفیدی تهیه کرده باشید، احتمال این که صفحه رپورتاژ شما به نتایج اول گوگل راه پیدا کند بسیار زیاد است.

به این ترتیب پس از مدتی کاربران با جستجوی عبارات مرتبط با رپورتاژآگهی شما از موتورهای جستجو سر از آن صفحه بخصوص در وب‌سایت ناشر رپورتاژ در می‌آورند. در این حالت شما ترافیک بسیار هدفمند و موثری را از طریق موتورهای جستجو به دست خواهید آورد.

علاوه بر تمام این موارد، از آنجایی که رسانه‌های زیادی هستند که اخبار خود را از رسانه‌های دست اول کپی می‌کنند. با انتشار رپورتاژ شما در رسانه‌های اصلی و معتبر، بدون هیچ گونه هزینه اضافی و به طور خودکار، این خبر در بسیاری از رسانه‌های دست دوم نیز کپی و منتشر می‌شود و در نتیجه بخشی از ترافیک این وب‌سایت‌ها نیز به سمت وب‌سایت شما هدایت خواهد شد.

خبرخوان‌ها بخش دیگری از ترافیک کاربران را به سمت وب‌سایت شما هدایت خواهند کرد. سرویس‌های زیادی در سطح اینترنت هستند که از طریق روبات‌های هوشمند اخبار رسانه‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون را به صورت متمرکز و در یک وب‌سایت به خوانندگان خود معرفی می‌کنند. این سرویس‌ها با روبات‌هایی که دارند در طی روز چندین بار وب‌سایت‌های معتبر را کنترل می‌کنند و به محض انتشار یک خبر یا مقاله جدید آن مورد را به طور کاملا خودکار برای مخاطبان و خوانندگانشان ارسال می‌کنند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =