1397 فروردین هجدهم ،شنبه، ساعت 14:28

هفت قانون طلایی نوشتن یک رپرتاژ آگهی اثربخش

هفت قانون طلایی نوشتن یک رپرتاژ آگهی اثربخش

 

هفت قانون طلایی نوشتن یک رپرتاژ آگهی اثربخش

 

قانون اول: یک ریپورتاژ آگهی خوب باید علاوه بر متن اصلی دارای عنوان مناسب بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ کلمه باشد و حتما از کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده کنید. از نوشتن عناوین بیش از حد طولانی که حوصله ی مخاطب را سر میبرد، یا بیش از حد کوتاه که معنایی را نمیرسانند خودداری کنید.

قانون دوم: عنوان یک رپرتاژ آگهی تا ۵ برابر بیشتر از متن آن خوانده میشود لذا اگر عنوان به اندازه ی کافی جذاب نباشد شانس زیادی برای ترغیب مخاطب به خواندن ادامه ی مطلب ندارید. عنوان باید پرشورترین، جذاب ترین و میخکوب کننده ترین قسمت رپرتاژ شما باشد. البته نباید این قدر در این کار زیاده روی کنید که حالتی غیر واقعی و غیرقابل باور به خود بگیرد.

قانون سوم: بعد از انتخاب یک عنوان مناسب، باید برای جلب توجه خواننده که ترغیب شود ادامه متن و ریپورتاژ آگهی شما را بخواند یک مقدمه یا چکیده مناسب که حاوی مهم ترین اطلاعات متن اصلی و موضوع رپرتاژ آگهی شما است، بنویسید. اگر در این مرحله نیز به اندازه ی کافی پرکشش و جذاب عمل کنید آنگاه مخاطب تازه به خواندن اصل متن میپردازد.

قانون چهارم: شروع متن تان را محکم و با جملات و کلمات پر انرژی و موثر آغاز کنید. کلمات بی انرژی که از سر بدبینی و منفی نگری نوشته شده میتواند در همان ابتدای راه خوانده را دلزده کند.

قانون پنجم: تصویر مناسب را فراموش نکنید! بهتر است بدانید درصد بالایی از افراد بصری هستند و پیش از آن که سراغ خواندن بروند سرگرم نگاه کردن تصاویر میشوند. تصویر مناسب همچنین از خسته شدن چشم مخاطب در میان سطرهای پیوسته و خسته کننده کلمات جلوگیری میکند و او را به خواندن متن رپرتاژ شما تا انتها ترغیب میکند.

قانون ششم: صداقت را زیر پا نگذارید! تحت هیچ شرایطی به بزرگنمایی بیش از حد، سیاه نمایی برای رقیب یا ادعاهای غیرواقعی دست نزنید.

قانون هفتم: در آخر فراموش نکنید که کوتاه بنویسید! مردم امروز مشغول تر از آن هستند که به گزارشات مفصل و پرپیچ و خم شما از کسب و کارتان که همچون یک مقاله ی دانشگاهی پشت سر هم ردیف شده اهمیت بدهند. از مختصر نوشتن نترسید.

ارسال نظر