1397 خرداد بیست و یکم ،دوشنبه، ساعت 16:20

هم لحن مخاطبتان رپورتاژ منتشر کنید

هم لحن مخاطبتان رپورتاژ منتشر کنید
 
هم لحن مخاطبتان رپورتاژ منتشر کنید


افراد جامعه در دورهمی ها و جمع‌هایی شرکت می‌کنند که حداکثر شباهت را با علاقمندی‌هایشان داشته باشد.
 
از آنجایی که این علاقمندی‌ها به شدت متفاوت است، جمعیت‌های مختلف هم تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. لحن و ادبیات صحبت در جمع‌های ورزشی با لحن و ادبیات صحبت در جمع‌های هنری تفاوت خیلی زیادی دارد.
 
اگر در یک جمع هنری با لحن یک جمع ورزشی صحبت کنید بهترین اتفاق ممکنی که می‌تواند برای شما رخ بدهد نادیده گرفته شدن شما است. در چنین حالتی کسی مجذوب پیام شما نخواهد شد و به شکل یک غریبه ناخوشایند با شما برخورد می‌شود.
 
در دنیای آنلاین نیز ماجرا خیلی متفاوت نیست. شاید یک سایت سبک زندگی که عمده مخاطبانش را بانوان تشکیل می‌دهند محل مناسبی برای انتشار خبری در مورد یک محصول صنعتی نباشد. در نقطه مقابل نیز اگر محصولی در حوزه زیبایی عرضه می‌کنید یک خبرگزاری که تمرکز اصلی ‌آن روی پوشش وقایع سیاسی است بهترین انتخاب ممکن نیست. 
 
برای حداکثر کردن بازدهی رپورتاژ آگهی‌هایی که منتشر می‌کنید لازم است تا پیش از انجام رپورتاژ رسانه‌های مورد نظرتان را از لحاظ محتوایی و لحن رسانه به دقت بررسی کنید. اگر ۸۰ درصد محتواهای منتشر شده در یک رسانه کمتر از ۵۰۰ کلمه است و لحن آن دوستانه و خودمانی است، انتشار یک رپورتاژ ۲۰۰۰ کلمه‌ای با لحن خشک و رسمی در این رسانه بهترین کاری است که برای سوزاندن هزینه تبلیغاتتان می‌توانید انجام دهید.بهتر است ابتدا موضوعات مرتبط با رپورتاژ آگهی خودتان را در رسانه‌های مد نظرتان جستجو کنید و مقالاتی که پیشتر انتشار یافته‌اند را مطالعه کنید.
 
به این ترتیب به خوبی می‌توانید با سابقه و لحن رسانه آشنا شوید.پس از آشنایی با لحن رسانه‌ها برای بهبود نتیجه نهایی دو انتخاب می‌توانید داشته باشید:
 
  • انتخاب اول: در صورتی که رسانه انتخابی برای شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ساختار رپورتاژ آگهی خودتان را متناسب با لحن آن رسانه تغییر دهید.
  • انتخاب دوم: در صورتی که متن و ساختار رپورتاژ آگهی شما بخشی از یک کمپین است و قابل تغییر نیست، رسانه دیگری را که نزدیکی بیشتری با ساختار رپورتاژ شما دارد انتخاب کنید.

ارسال نظر