1396 اسفند دوازدهم ،شنبه، ساعت 10:7

اشتباهات مرگبار رپورتاژ آگهی - ۲

باورهای اشتباه رپورتاژ آگهی


اشتباهات مرگبار در رپورتاژ آگهی - قسمت دوم

شاهنامه‌ای در قالب رپورتاژ آگهی
 

تصویر زیر در تلگرام دنیای تبلیغات با عنوان «بیلبوردهایی با ژانر سنگ قبر» منتشر شده است. حتما شما هم با بیلبردهایی شبیه این روبرو شده اید. بیلبوردهای کسب‌وکارهایی که تصور می‌کنند چون پول اجاره این فضای تبلیغاتی را داده‌اند باید حداکثر محتوای ممکن را در آن منتشر کنند. این کسب‌وکارها هیچ تصوری از نحوه واکنش مخاطبان به چنین بیلبردی ندارند.

بیلبرد

استدلال مدیر بازاریابی‌ای که چنین فاجعه‌ای را خلق می‌کند چندان ناآشنا نیست: «پولش را داده‌ایم می‌خواهیم استفاده‌اش را ببریم.» در این استدلال کارکرد رسانه، اصول تبلیغات و رفتار مخاطب کمترین اهمیتی ندارند.

این سبک استفاده از رسانه تبلیغاتی منحصر به بیلبرد نمانده و دامنه آن به رسانه‌های آنلاین نیز رسیده است، از تبلیغات بنری گرفته تا رپورتاژ آگهی. در این بخش می‌خواهیم به یکی دیگر از اشتباهات مهلکی که می‌تواند مساوی آتش زدن پولتان باشد اشاره کنیم: طولانی شدن بیش از حد متن رپورتاژ آگهی.

چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید باید این واقعیت را بپذیرید که خوانندگان شما در طی روز زیر بمباران اطلاعاتی هستند و در این شرایط کمترین تمرکز ممکن را برای خواندن متون طولانی دارند.

طولانی کردن متن رپورتاژ شما هرگز به این معنا نیست که مخاطبان زمان بیشتری را به شما اختصاص می‌دهند و مطلب شما را تا انتها می‌خوانند، بلکه تنها به این معنا است که شما با دستان خودتان کاری کرده‌اید که مخاطبان از سر بی حوصلگی صفحه رپورتاژ شما را بدون آن‌که آن را بخوانند ببندند.

با نوشتن شاهنامه‌ای در قالب رپورتاژ آگهی، زمانی که می‌توانست تبدیل به معرفی کسب‌وکار شما و جذب یک مشتری تازه بشود را از دست خواهید داد. بهتر است باز هم به یاد داشته باشیم که همیشه هر بیشتری به معنای بهتر نیست.


ارسال نظر