1396 اسفند بیست و یکم ،دوشنبه، ساعت 10:40

اشتباهات مرگبار رپورتاژ آگهی - ۳




اشتباهات مرگبار در رپورتاژ آگهی - قسمت سوم

ما بهترین، مطمئن‌ترین، باحال‌ترین و کلی «ترین» دیگر هستیم

 

معمولا ما ایرانی‌ها ذاتا از افرادی که بیش از حد خود را بزرگنمایی می‌کنند بدمان می‌آید و نسبت به ایشان بدبین می‌شویم. یکی دیگر از اشتباهات مهلکی که می‌تواند اثربخشی رپورتاژ آگهی شما را به صفر برساند تعریف بیش از حد و اغراق شده از کسب‌وکار و محصولاتتان است.


مردم دوست ندارند زمان خود را صرف خواندن تعریف و تمجید‌های یکی دیگر بکنند. جو پالیتزی جمله معروف و کارآمدی در این رابطه دارد:


«همه بحث استراتژی محتوا در یک نکته‌ی مهم خلاصه می‌شود. برای مخاطب نه شما مهم هستید، نه محصول شما و نه برند شما. او به خودش و نیازهایش فکر می‌کند.»


به جای این که خود را قهرمان داستان جلوه دهید مخاطبان خود را قهرمان کنید و بگویید که کسب‌وکار و محصولات شما چطور می‌تواند به زندگی ایشان کمک کند و برای مخاطبان شما زندگی بهتر و دوست‌داشتنی‌تری فرآهم کند.


در حالتی که خود را قهرمان و مرکز توجه قرار دهید و مدام به افتخارت خودتان اشاره کنید، نه تنها در ذهن مخاطبان تبدیل به یک قهرمان نمی‌شوید که پتانسیل این را دارید تا به یک ضد قهرمان خودشیفته تبدیل شوید. در چنین حالتی اهرمی که می‌توانست برای شما فروش و سودآوری بیشتری به همراه داشته باشد را بر علیه خودتان به کار گرفته‌اید و در ذهن مخاطبانتان ایجاد گارد تدافعی می‌کنید.


اگر قرار است از مزایای محصول و خدماتتان بگویید، باید این مزایا را طوری معرفی کنید که نشان بدهد در زندگی مخاطبان شما چه نقشی می‌تواند داشته باشد و چطور می‌تواند در انجام کارهای روزمره به ایشان کمک کند و انجام کارها را برای ایشان ساده‌تر، لذت‌بخش‌تر، هوشمندتر و یا مقرون‌به‌صرفه‌تر کند.



 
 

ارسال نظر