همیشه از خود پرسیدهاید که
کار واحد روابط عمومی چیست؟ حتما بسیاری اوقات هم جوابی نگرفتهاید و پیش خود گفتهاید چقدر خوب است که آدم کار نکند و پول در بیاورد! یا اینکه چقدر خوب میشد من هم چند خبر و رپورتاژ آگهی میزدم و پولش را میگرفتم. اما باید گفت که سخت در اشتباهید. به همین سادگیها هم نیست. یکی از ارکان مهم هر شرکتی امروزه روابط عمومیست. البته اینکه نیازی به راهاندازی چنین دپارتمانی در شرکت باشد هم نیست. در این دوره و زمانه برونسپاری رواج بسیار یافته. میتوانید خدمات روابط عمومی را از شرکتهایی که در این زمینه تخصص دارند بگیرید. بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا هم با وجود اینکه دپارتمان روابط عمومی دارند از مشاوره شرکتهایی که تخصصشان روابط عمومیست بهره میبرند. در مقالات بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. اما اینکه این مشاورهها در چه زمینهایست را در ادامه خواهیم دید.
به واسطه روابط رسانهای، روابط عمومی میتواند برای شرکت، محصولات، خدمات، متخصصان، پیشنهادات، و ... شما پوئن مثبت جذب کند. یک مشاور روابط عمومی خوب همچنین حسابهای رسانههای اجتماعی همچون LinkedIn، تلگرام، و ... را نیز مدیریت کرده و برای شما وجههای مثبت از این طریق میسازد. در دنیای امروز، شرکتها نیاز مبرمی به یک سخنگو دارند. این نیز جزئی از وظایف یک واحد روابط عمومیست. ولیکن نگران نباشید. برای داشتن یک سخنگو نیاز به صرف هزینه زیاد و راهاندازی یک واحد روابط عمومی ندارید. شما میتوانید با برونسپاری خدمات روابط عمومی، خود یا شخص دیگری را آموزش دهید که سخنگوی شرکتتان باشد.
وظیفه بخش روابط عمومی همچنین سرو کله زدن با بحران است، از پیشبینی بحران گرفته تا مدیریت بحران و سربلند بیرون آمدن از آن. بسیاری عقیده دارند که به وقتش به بحران رسیدگی میکنند ولی رویه درست را مسئولان روابط عمومی هر شرکتی دارند. بهترین کار جلوگیری از بحران و طرح ریزی برای بحرانهای قابل پیشبینیست. کار روابط عمومی در کل تشخیص بحرانهای پیش رو و ارائه طرحهای پیش فرض برای پیشگیری، مقابله و حل و فصل، و در نهایت اگر دو کار قبلی افاقه نکرد، مدیریت وجهه شرکت پس از پایان بحران است. روابط عمومی همچنین سعی در حفظ وجهه مثبت کسب و کار دارد. با رصد دائمی شبکههای اجتماعی، نظرات، و پیشنهادات، این واحد به دنبال بالا بردن بازخوردهای مثبت یک کسب و کار و سایتش است. از وجهه گفتیم. این مقوله همچنین در برندینگ هم به کارتان میآید.
روابط عمومی رهبران کسب و کار را به نظریهپردازان صنعت مربوطه تبدیل میکند. شناساندن افراد به عموم کاریست که روابط عمومی به راحتی انجام میدهد. جلب توجه برای این دپارتمان کار بسیار سادهایست، البته توجه مثبت. رسانه قدرت بسیار زیادی دارد. کمتر کسی پیدا میشود که اخبار نبیند. وقتی این دو را با هم تلفیق کنید، ابزاری نیرومند برای بازاریابی خواهید داشت. روابط عمومی از طریق درج اخبار، ثبت خبر، و رپورتاژ آگهی در روزنامه، مجله، اخبار 20:30، و ... میتواند توجه مثبت عموم را به کسب و کارها و برندشان جلب کند. از دیگر راهها شرکت در سمینارها، کنفرانسها، میزگردها، و غیره است.
همیشه از خود پرسیدهاید که کار روابط عمومی چیست. حتما بسیاری اوقات هم جوابی نگرفتهاید و پیش خود گفتهاید چقدر خوب است که آدم کار نکند و پول در بیاورد! یا اینکه چقدر خوب میشد من هم چند خبر و رپورتاژ آگهی میزدم و پولش را میگرفتم. اما باید گفت که سخت در اشتباهید. به همین سادگیها هم نیست. یکی از ارکان مهم هر شرکتی امروزه روابط عمومیست. البته اینکه نیازی به راهاندازی چنین دپارتمانی در شرکت باشد هم نیست. در این دوره و زمانه برونسپاری رواج بسیار یافته. میتوانید خدمات روابط عمومی را از شرکتهایی که در این زمینه تخصص دارند بگیرید. بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا هم با وجود اینکه دپارتمان روابط عمومی دارند از مشاوره شرکتهایی که تخصصشان روابط عمومیست بهره میبرند. در مقالات بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. اما اینکه این مشاورهها در چه زمینهایست را در ادامه خواهیم دید.
به واسطه روابط رسانهای، روابط عمومی میتواند برای شرکت، محصولات، خدمات، متخصصان، پیشنهادات، و ... شما پوئن مثبت جذب کند. یک مشاور روابط عمومی خوب همچنین حسابهای رسانههای اجتماعی همچون LinkedIn ، تلگرام، و ... را نیز مدیریت کرده و برای شما وجههای مثبت از این طریق میسازد. در دنیای امروز، شرکتها نیاز مبرمی به یک سخنگو دارند. این نیز جزئی از وظایف یک واحد روابط عمومیست. ولیکن نگران نباشید. برای داشتن یک سخنگو نیاز به صرف هزینه زیاد و راهاندازی یک واحد روابط عمومی ندارید. شما میتوانید با برونسپاری خدمات روابط عمومی، خود یا شخص دیگری را آموزش دهید که سخنگوی شرکتتان باشد.
وظیفه بخش روابط عمومی همچنین سرو کله زدن با بحران است، از پیشبینی بحران گرفته تا مدیریت بحران و سربلند بیرون آمدن از آن. بسیاری عقیده دارند که به وقتش به بحران رسیدگی میکنند ولی رویه درست را مسئولان روابط عمومی هر شرکتی دارند. بهترین کار جلوگیری از بحران و طرح ریزی برای بحرانهای قابل پیشبینیست. کار روابط عمومی در کل تشخیص بحرانهای پیش رو و ارائه طرحهای پیش فرض برای پیشگیری، مقابله و حل و فصل، و در نهایت اگر دو کار قبلی افاقه نکرد، مدیریت وجهه شرکت پس از پایان بحران است. روابط عمومی همچنین سعی در حفظ وجهه مثبت کسب و کار دارد. با رصد دائمی شبکههای اجتماعی، نظرات، و پیشنهادات، این واحد به دنبال بالا بردن بازخوردهای مثبت یک کسب و کار و سایتش است. از وجهه گفتیم. این مقوله همچنین در برندینگ هم به کارتان میآید.
روابط عمومی رهبران کسب و کار را به نظریهپردازان صنعت مربوطه تبدیل میکند. شناساندن افراد به عموم کاریست که روابط عمومی به راحتی انجام میدهد. جلب توجه برای این دپارتمان کار بسیار سادهایست، البته توجه مثبت. رسانه قدرت بسیار زیادی دارد. کمتر کسی پیدا میشود که اخبار نبیند. وقتی این دو را با هم تلفیق کنید، ابزاری نیرومند برای بازاریابی خواهید داشت. روابط عمومی از طریق درج اخبار، ثبت خبر، و رپورتاژ آگهی در روزنامه، مجله، اخبار 20:30، و ... میتواند توجه مثبت عموم را به کسب و کارها و برندشان جلب کند. از دیگر راهها شرکت در سمینارها، کنفرانسها، میزگردها، و غیره است.