1396 بهمن بیست و هشتم ،شنبه، ساعت 15:19

رپورتاژ آگهی چه‌طور به اعتمادسازی مخاطبانتان کمک می‌کند؟

اعتمادسازی کسب و کارها با رپورتاژ آگهی
اگر کسب‌وکارتان آنلاین است و به دنبال جذب مشتریان تازه از طریق فضای آنلاین هستید حتما برای جلب توجه مخاطبان و هدایت ایشان به وب‌سایت خودتان نیازمند صرف هزینه هستید.
تبلیغات مختلفی مانند تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل و یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از انواع تبلیغاتی هستند که می‌توانند مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کار شما هدایت کنند.
حتما شنیده‌اید که بالا رفتن ترافیک وب‌سایتتان می‌تواند نسبت مستقیمی با افزایش درآمد شما داشته باشد، این موضوع کاملا صحت دارد اما باید در نظر داشته باشید که این مورد تنها راهکار افزایش درآمد وب‌سایت شما نیست. روی دیگر سکه افزایش درآمد وب‌سایتتان افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان فعلیتان به مشتری است.
فرض کنید که در حال حاضر روزانه ۲۰۰ نفر از وب سایت شما بازدید می کنند و یک نفر از ایشان از وب سایت شما خرید می کند، اگر بتوانید کاری کنید که به جای یک نفر از هر ۲۰۰ نفر، دو نفر از هر ۲۰۰ نفر از شما خرید داشته باشند توانسته اید بدون این که تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را افزایش دهید درآمد خودتان را ۲ برابر کنید. اما چه راهکارهایی برای افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت شما وجود دارد؟
 
بی اعتمادی مخاطبان
 
 
بی‌اعتماد، مانعی بین شما و مخاطبانتان
خوشتان بیاید یا نه بخش زیادی از بازدیدکنندگان وب‌سایت شما (اکثریت غالب ایشان) نسبت به شما بدبین و بی اعتماد هستند. شاید شما هیچ کاری در راستای ایجاد این بدبینی و بی اعتمادی نکرده باشید اما برای برطرف کردن این مشکل کارهای زیادی از دست شما ساخته است.
متاسفانه در جامعه امروزی ما هر روز در میان اخبار رسانه‌ها و همچنین در نقل قول‌های محافل دوستانه از کسب‌وکارهایی می‌شنویم که خدمات مطلوبی به مشتریان خود ارائه نکرده‌اند و حتی در مواردی با فریبکاری و حقه‌بازی پول مشتریان را گرفته‌اند و بدقولی کرده‌اند. خبرهایی از این دست باعث شده‌اند تا مخاطبان شما یک بدبینی و بی اعتمادی اولیه نسبت به کسب‌وکارهایی که نمی‌شناسند داشته باشند.
شاید حق با ایشان باشد، مخاطبان شما از کجا باید بدانند که کسب و کار شما چقدر اعتبار دارد؟ چه طور باید به شما در فضای آنلاین اعتماد کنند در حالی که شما هم وب‌سایتی هستید مانند سایر وب‌سایت‌ها و همان ادعاهایی را دارید که همه دارند؟
اگر شما در محتوایی که خودتان برای تبلیغ خودتان تولید کرده‌اید بگویید که کسب‌وکار بسیار قابل اطمینانی هستید، در ذهن مخاطبانتان حکایت همان ماست فروشی را تکرار کرده‌اید که هیچ گاه لب بر ترش بودن ماست هایش باز نمی کند. پس چه طور باید از این مشکل عبور کرد و اطمینان مخاطبان را جلب کرد؟

 
قدرت اعتمادسازی رپورتاژ
 
 
قدرت رسانه سوم شخص در رد یا تایید اعتبار
قاضیان از دیرباز برای قضاوت در مورد ادعای مدعیان طلب شاهد می کردند، شاهدی که واجد شرایط باشد و بتواند گفته‌های مدعیان را رد و یا تایید کند. مخاطبان شما هم پیش از تصمیم برای پذیرش یا رد پیشنهادات شما، باید بتوانند شما و ادعاهایتان را به درستی قضاوت کنند.
در اینجا یکی از راهکارهایی که می‌تواند به شما کمک زیادی بکند حمایت رسانه‌ها از کسب‌وکار شما است. اگر در رسانه‌های بزرگ و مورد اعتماد مردم اخبار مثبت و امیدوار کننده‌ای از کسب‌وکار شما منتشر شود، باور کردن ادعاهایتان برای مخاطبان امکان پذیر تر می‌شود.
برای همین است که شما در اغلب وبسایت‌های کسب‌وکارهای موفق دنیا می‌بینید که بخشی را به انعکاس اخبار کسب و کارشان در رسانه‌ها اختصاص داده اند و لینک خبرها و مقالاتی را که رسانه‌ها در موردشان نوشته‌اند را در صفحه اول وب‌سایت خود به کاربران و مخاطبان نشان می‌دهند.
برای این منظور دو راه پیش‌روی شما است، راه اول که راه پر هزینه‌تری است این است که خبری داشته باشید که تمام توجهات را به سمت خودش معطوف کند و رسانه‌ها خودشان از شما بنویسند.
الزامی وجود ندارد که چنین خبری حتما خبر مساعدی باشد. به طور مثال چندی پیش اسنپ به صدر اخبار رسانه‌ها رسید اما متن خبر این بود: «تعرض راننده اسنپ به یک دختر جوان». شکی ندارم که مدیران تبلیغات و روابط عمومی اسنپ هرگز از دیدن چنین خبری در رسانه‌ها خوشحال نشدند.
اما جای دیگری هم خبری که در رسانه‌ها در مورد اسنپ می‌پیچد استقبال مردم از این سرویس و مخالفت آژانس‌های تهران با اسنپ به دلیل کاهش قیمت سفرهای درون شهری است. خبری که به نفع اسنپ است و اسنپ را در جایگاه قهرمان برای مسافران (مشتریانش) قرار می‌دهد.
راه حل دوم اما ساده‌تر و قابل کنترل‌تر است، در این مدل شما نیازی نیست منتظر بمانید تا خبری آن‌قدر بزرگ بشود که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند، در چنین حالتی می‌توانید خودتان دست به کار شوید و گزارش یا خبری که مایلید در رسانه‌ها از شما منتشر شود را به دست ایشان برسانید و با پرداخت هزینه‌ای پایین این مطلب را در این رسانه‌ها منتشر کنید.
راهکار دوم همان «رپورتاژ آگهی» است. در این حالت شما می‌توانید رسانه‌های هدف خودتان را متناسب با مخاطبانی که در جستجوی آن هستید انتخاب کنید و متن خبر را کاملا همراستا با اهداف بازاریابی خودتان تنظیم و منتشر کنید.
انتشار صفحاتی که به این شکل در رسانه‌ها منتشر کرده‌اید در صفحه اصلی وب‌سایت خودتان با عنوان «در رسانه‌ها» می‌تواند در راستای جلب اعتماد مخاطبانتان تاثیرگزاری قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. این جلب اعتماد در نهایت خود را به صورت افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت و افزایش درآمد شما نشان خواهد داد.



ارسال نظر