1396 تیر سیزدهم ،سه شنبه، ساعت 9:20

روابط عمومی در دنیای امروز

تعریف روابط عمومی

تعریف کردن روابط عمومی به این سادگی‌ها هم نیست. هر متخصصی از روابط عمومی تعریف خاص خود را دارد که برای دیگران گیج کننده است. شاید دلیل آن این باشد که روابط عمومی تخصصی بسیار گسترده است. در ابتدا ممکن است روابط عمومی با واحد رسانه در یک شرکت یا ارگان اشتباه گرفته شود ولی در اصل این رشته روشیست که به وسیله آن، سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد با عموم و رسانه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. در اصل، یک متخصص روابط عمومی با برقراری ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با بازار، سعی در ایجاد و حفظ وجهه مثبت از کسب و کار خود دارد. نمونه‌هایی از این تلاش‌ها عبارتند از درج آگهی و خبر، چاپ خبرنامه، و غیره. همچنین، استفاده از شبکه جهانی اینترنت می‌تواند در این مسیر به کسب و کار کمک رساند.

ابزارهای روابط عمومی

از ابزارهای زیادی برای ایجاد و حفظ رابطه‌ای معنادار با بازار هدف می‌توان استفاده کرد. از درج آگهی و خبر در رسانه‌ها و چاپ خبرنامه گرفته تا شرکت در کنفرانس‌ها، کنوانسیون‌ها، و رخدادهای عمومی، همگی در این زمینه یک متخصص روابط عمومی را یاری می‌رسانند. رسانه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها از دیگر ابزارهای یک متخصص روابط عمومی در ایجاد وجهه تبلیغاتی مثبت از یک شرکت در اذهان عمومیست.

چرا روابط عمومی

روابط عمومی در دنیای کسب و کار رقابتی امروز، که در آن همه به دنبال جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان پیشین خود هستند، بسیار کاربردیست. هدف هر شرکتی ایجاد تمایز بین خودش و رقبایش می‌باشد. روابط عمومی به شرکت‌ها کمک می‌کند وجهه‌ای مناسب از خود در رسانه‌ها و بین مشتریان به وسیله ایجاد ارتباط و ارائه محصولات یا خدماتشان بوجود آروده و حفظ کنند. وجهه مثبت عمومی به شرکت این کمک را می‌کند که رابطه‌ای قوی با مشتریانش ایجاد کرده و به تبع آن، فروش خود را افزایش دهد. در یک طبقه‌بندی ساده، می‌توان مزایای روابط عمومی را در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. اعتبار
  2. بازار هدف
  3. هزینه
  4. سرنخ
  5. وجهه
ارسال نظر