1398 شهریور سی و یکم ،یکشنبه، ساعت 11:54

نگاهی به 20 وبسایت که از طرف گوگل پنالتی شدند.

 
 
 
 
 
نگاهی به 20 وبسایت که از طرف گوگل پنالتی شدند.
 
 
مجازات گوگل یا همان پنالتی گوگل چیست و چرا اتفاق می افتد؟

گوگل با شما عادلانه رفتار خواهد کرد به شرط آنکه شما نیز با گوگل عادلانه بازی کنید. در صورتی که قوانین را نقض کنید، گوگل شما را مجازات خواهد کرد. این امر دقیقاً مثل ورزش است. مجازات گوگل بدترین شکست سئو است که می توانید ایجاد کنید. هنگامی که توسط گوگل مجازات شدید، بدترین چیزی که می تواند رخ دهد این است که وب سایت شما از نتایج جستجو حذف شود. معمولاً نه برای همیشه بلکه حداقل برای چند روز این اتفاق می افتد ولی در هر صورت، آسیب وارده می تواند برای کسب و کار شما مشکلات جدی ایجاد کند.

در گام نخست گوگل برای جریمه، رتبه بندی شما را برای کلمات کلیدی اصلی شما هدف قرار می دهد. اگر قبل از مجازات شدن در رده های بالای ده قرار می گرفتید، احتمالا به رتبه 100 در جستجوی گوگل منتقل خواهید شد. این شکست سئو می تواند یک فاجعه بزرگ برای هر وبسایتی باشد.
 
مشکل این است که وقتی گوگل یک وب سایت را مجازات می کند خطوط مبهمی وجود دارد. اگر آگاهانه تاکتیک های سیاه سئو کلاه سیاه را انجام داده و پیوندهایی را خریداری نموده اید احتمالاً مستحق مجازات هستید. اما اگر واقعاً اشتباه کردید و مجازات شدید، می توانید خود را بدشانس حساب کنید.
شما نمی توانید در مورد آن کاری انجام دهید. هنگامی که در زندان گوگل هستید، تنها کاری که می توانید انجام دهید برنامه ریزی برای بهبودی است. این کار می تواند یک روند طولانی که سایت شما به بالای رتبه بندی گوگل بازگردد.

نگاهی به 20 وبسایت که از طرف گوگل پنالتی شدند.

      20. Mozilla

Mozilla یا همان مرورگر Firefox، دومین مرورگر پرکاربرد جهان است. احتمالاً این پیش فرض در ذهن شما وجود دارد که افرادی که مرورگر ایجاد می کنند، در مورد گوگل اطلاعات بیشتری دارند. اما آنها نیز همه اطلاعات را به صورت دقیق ندارند.
در سال 2013، Mozilla به دلیل درج یک صفحه از محتوای تولید شده توسط کاربر که به نظر می رسید آلوده به هرزنامه است، جریمه شد. این بزرگترین عدم موفقیت سئو در آن سال بود. گوگل خیلی به Mozilla سخت نگرفت و فقط به آنها گفتند که صفحه را حذف کنند. اما این یک هشدار است که شما باید نسبت به تمام محتوای تولید شده توسط کاربران جانب احتیاط را رعایت نمایید.

      19. BBC

آنچه موجب عصبانیت گوگل شد، صفحه ای بود که در گوگل به آنها "پیوندهای غیر طبیعی" گفته می شود.
هرگز دقیقاً مشخص نشده است که چگونه این مسئله برطرف شده است یا اینکه چگونه روی BBC تأثیر گذاشت. اما آنچه مشخص است این است که گوگل در مورد پیوندهای به اصطلاح غیر طبیعی بسیار حساس است.

      18. Rap Genius

در سال 2013 هنگامی که از وبلاگ نویسان خواستند لینک های خود را به محتوای آن اضافه کنند، Rap Genius پیام های وبلاگ نویسان را توییت کرد.
گوگل، Rap Genius را به دلیل ارسال پیوندهای غیرطبیعی مقصر دانست. به این ترتیب Rap Genius از صفحه اول جستجوهای گوگل حذف شد و این جریمه ده روز به طول انجامید.

       17. Overstock

همه شکست های سئو مرتبط با گوگل نیستند، گاهی اوقات رقبای شما باعث این شکست هستند. این اتفاقی است که در سال 2011 برای Overstock پیش آمد.
Overstock هنگامی که از مدارس خواستند به وب سایت آنها بک لینک بزنند، مرتکب خطای ناخوشایندی شد. در عوض، آنها به هر مدرسه ای که در این برنامه مبادله ای شرکت کرده باشد، تخفیف می دهند. برای Overstock به این معنی بود که آنها شروع به کسب رتبه خوبی برای کلمات کلیدی خاص کردند. اما گوگل تقریباً کل سایت را از رتبه بندی صفحه اول به مدت دو ماه حذف نمود. Overstock ادعا کرد که آنها احتمالاً 5٪ درآمد خود را از دست داده اند.

      16. Washington Post

واشنگتن پست در سال 2007، اقدام به فروش لینک برای ارتقا رتبه بندی خود نمود و در نتیجه آن، رتبه خود را خراب نمود. در نتیجه شما نیز اگر لینک های خود را بفروشید، مجازات خواهید شد.

      15. Interflora

Interflora پس از استفاده از محتوای تبلیغاتی بدون ذکر نام منبع، از جستجوی گوگل ناپدید شد. پس از آن با استفاده از اضافه نمودن لینک به انتهای تبلیغات توانست کمی از ضررهای ایجاد شده را جبران نماید و رتبه بهتری کسب نماید. Interflora روی حذف برخی از پیوندهای خود کار کرد و گوگل پس از 11 روز مجازات را برداشت.

      14. BMW

BMW یکی از اولین مارک های بزرگی بود که در سال 2006 مجرم شناخته و مجازات شد. آنها سه روز تمام سایت را حذف کردند! حتی BMW هم نمی تواند از شکست در سئو جلوگیری کند.
نمی خواهید این اتفاق برای شما بیفتد؟ سپس پنهان نشوید. به بیان دیگر از تکنیک هایی استفاده نکنید که یک چیز را برای کاربران نشان دهد و چیز دیگری برای موتورهای جستجو. مطمئن باشید اگر شما این کار را انجام دهید، گوگل فقط برای سه روز شما را مجازات نخواهد کرد. تنها دلیلی که باعث شد سایت BMW خیلی زود بازیابی شود، بیش از حد بزرگ بودن آن شرکت بود.

      13. SearchKing

SearchKing در سال 2002، پس از اینکه شبکه تبلیغاتی ایجاد نمود تا مردم بتوانند در آن لینک های خود را بفروشند یا بخرند، توسط گوگل به دادگاه احضار شد.
بازیابی سایت آنها 4 سال طول کشید! نتیجه اینکه برای بهبود رتبه خود، لینک خرید و فروش نکنید.

      12.Wordpress

بله حتی Wordpress که میلیون ها سایت در آن قرار دارد نیز توسط گوگل مجازات شده است. در سال 2005، Wordpress میزبانی صفحاتی از یک شرکت شخص ثالث که به دنبال رتبه بهتری بود را به عهده گرفت. آنها فهمیده بودند که اگر صفحاتشان در Wordpress فعالیت کند، رتبه بالاتری می گیرند.
این صفحات شامل لینک های پنهانی بودند که به عنوان اسپم شناخته می شد.
مجازات منصفانه برای Wordpress این بود که معذرت خواهی کرده و به کار خود ادامه دادند.

      11. JC Penney

یک مورد دیگر از حالتی که شرکت در مقابل جایی به جز گوگل قرار گرفت، خرده فروش JC Penney در سال 2011مورد هدف روزنامه نیویورک تایمز قرار گرفت که آشکار ساخت این شرکت برای بهبود رتبه خود از خرید پیوند استفاده می نماید.
JC Penney مقصر این کار را شرکت سئو خود دانست.

      10. NewsDay

همانطور که Interflora در سئو شکست خورد، NewsDay به دلیل عدم استفاده از منابع در برخی از پیوندهایشان، دچار مجازات شد. برخی از پیوندها خوانندگان را به سمت سایت هایی سوق می دهند که هیچ ارتباطی با آنها ندارند. وقتی گوگل متوجه شد، رتبه NewsDay را کاهش داد. این کاهش رتبه باعث شد تا NewsDay از رقیب عقب بیفتد.

      9. Forbes

Forbes چندین مرتبه به دلیل فروش پیوند توسط گوگل مجازات شده است.
در سال 2011، گوگل یک ایمیل هشدار برای Forbes ارسال کرد و درخواست کرد که پیوندهای غیر طبیعی  را حذف کنند. Forbes در ابتدا گیج شد سپس به انجمن گوگل نامه ای زد تا بتواند برای پیدا کردن پیوندهای غیر طبیعی راهنمایی بگیرد. در آخر توانست پیوندها را حذف و رتبه خود را حفظ نماید.

       8. GourmetGiftBaskets

درگیری GourmetGiftBaskets با قوانین گوگل، درس هایی برای همه ما دارد. در سال 2008، به محض نزدیک شدن تعطیلات، سرویس آنها از گوگل حذف شد و مشتریان نتوانستند آنها را پیدا کنند که منجر به ضرر 4 میلیون دلاری شد.
دلیل؟ پیوندهای غیر طبیعی در صفحه اصلی خود.
درس؟ این کار را نکنید ، به ویژه اگر چیز زیادی برای از دست دادن دارید.

      7. 1-800 Flowers

1-800 Flowers در آمریکای شمالی است و بسیاری از ما آن را مرتبط با شیرینی و عشق و علاقه می دانیم.
با این حال ، بازار گل کاملاً رقابتی است و حتی گاهی اوقات گل فروشی ها نیز به دلیل رفتارهای ناشایست دستگیر می شوند. آنها هم به دلیل فروش پیوند دچار مشکل شدند. سعی کنید در بازارهای رقابتی آهسته و پیوسته حرکت نمایید.

      6. GoCompare Insurance

این شرکت در انگلستان بسیار شناخته شده است. اما به دلیل خرید و فروش پیوند توسط گوگل مجرم شناخته شد.

      5. GoHealthInsurance

متاسفانه شرکت های بیمه بسیار زیادی هستند که از قوانین گوگل پیروی نکرده اند. GoHealthInsurance برای بهبود رتبه خود، شروع به خرید پیوند از یک شرکت شخص ثالث نمود. گوگل آنها را از صفحه اول خود حذف نمود و به نظر خیلی سخت است که دوباره بخواهند به جایگاه قبلی خود بازگردند.

      4. BeatThatQuote

BeatThatQuote شرکت دیگری است که برای ارتقا رتبه، اقدام به خرید پیوند نمود.
درس؟ سعی کنید استراتژی سئو مناسب خود را تدوین نمایید تا برنده شوید.

      3. Google Japan

حتی خود گوگل هم مجازات شده است.
به نام عدالت و شفافیت، گوگل از مجازات کردن خود نیز کوتاهی نمی کند. وقتی Google Japan برای رتبه های بهتر در یاهو، پیوندهایی را از وبلاگ نویسان خریداری کرد! گوگل نیز آنها را مجازات نمود.

      2. Google Chrome

همانطور که در مورد Google Japan ذکر شد، گوگل گاهی اوقات قوانین خاص خود را زیر پا می گذارد. خودش هم مجازات می کند.
گوگل یک شرکت پیچیده است. در سال 2012 ، به دنبال ارتقاء مرورگر جدید Chrome، به طور اتفاقی پیوندهایی را خریداری کرد. به خاطر آنها عذرخواهی نمود و به مدت 2 ماه کامل "Google Chrome" رتبه خوبی کسب نکرد.

      1. Google AdWords

در سال 2010، Google AdWords، به دلیل استفاده پنهانی از کلمات کلیدی، توسط گوگل مجازات شد.
ارسال نظر