1398 تیر هجدهم ،سه شنبه، ساعت 11:54

رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟

 
 
 
 
 
رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟
 
 

همانطور که در مقالات قبل گفتیم، یکی از مهمترین مزایای رپورتاژ‌ آگهی، تاثیری است که می‌توانند در رتبه گوگل سایت شما داشته باشند. در واقع، اکثر کسب و کارها بیشتر برای گرفتن بک لینک‌های قویِ دائمی است که به فکر خریدن رپورتاژ‌های خبری می‌افتند. با توجه به اهمیّت بالایی که بحث سئو و بهینه سازی در انتشار رپورتاژ آگهی دارد، ما در این بخش از سری رپورتاژ می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به این مساله داشته باشیم.

شما در این مقاله درباره تاثیر رپورتاژهای خبری در سئو یک وب‌سایت خواهید خواند و نظر گوگل درباره بک لینک های ساخته شده از این طریق را متوجه خواهید شد.

      رپورتاژ خبری چگونه در سئو شما تاثیر می‌گذارد؟

همانطور که می‌دانید، یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت شما در گوگل، تعداد و همینطور کیفیت بک لینک های شماست. بک لینک ها در واقع لینک هایی هستند که شما از سایت های اینترنتی دیگر دریافت می‌کنید.

بک لینک هایی که شما از سایت های دیگر می‌گیرید، به معنی معرفی و پیشنهاد داده شدن سایت شما هستند. درست همانطور که وقتی دوست شما یک رستوران را معرفی می‌کند، اعتمادتان به این رستوران بیشتر خواهد بود، گوگل هم وقتی سایت شما توسط سایت های دیگر معرفی می‌شود، به آن بیشتر بها خواهد داد.

در رپورتاژ خبری، شما می‌توانید بین 3 تا 5 بک لینک دائمی و قوی از سایت منتشر کننده دریافت کنید. بک لینک هایی که قطعاً در میزان اعتبار شما نزد گوگل تاثیرگذار خواهند بود.

      چرا بک لینک های رپورتاژ آگهی فوق‌العاده هستند؟

ما تا به حال بارها شاهد تاثیر بسیار بالای رپورتاژها در سئو وب‌سایت‌های مختلف بوده‌ایم. بک لینک هایی که این وب‌سایت‌ها از طریق رپورتاژ دریافت کرده‌اند، مستقیماً در رتبه وب سایت و میزان ورودی سایت آنها تاثیر گذاشته است. اما شاید بپرسید که دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود که بک لینک های رپورتاژ آگهی تا این حد در سئو یک وب‌سایت تاثیر داشته باشد. ما 5 دلیل مختلف برای این موضوع می‌شناسیم.

رپورتاژ آگهی، یعنی لینک سازی درون مقاله ای یا همان editorial link

1) بک لینک های شما از داخل یک مقاله هستند

یکی از مهمترین مباحث در هنگام گرفتن بک لینک این است که بک لینک شما در چه بخشی از یک سایت منتشر می‌شود.

گوگل بیش از هر چیز، برای بک لینک هایی اعتبار قائل است که داخل یک مقاله هستند. چرا که معمولاً این نوع بک لینک ها در قالب معرفی و پیشنهاد هستند و راحت‌تر می‌توان به آنها اعتماد کرد. در حالی که بک لینک‌های قرار گرفته در فوتر، منو، جایگاه‌های تبلیغاتی یا بخش‌های دیگر سایت کمتر قابل اعتماد هستند. چرا که ممکن است نشان از یک همکاری تجاری یا بک لینک پولی بدهند.

بک لینک های درون رپورتاژ آگهی دقیقاً از همان نوع اول یعنی داخل مقاله هستند. این موضوع باعث می‌شود که گوگل راحت‌تر به آنها اعتماد کند و اعتبار بیشتری را به واسطه آنها برای سایت شما قائل شود. در نهایت بد نیست بدانید که به این نوع بک لینک ها که درون یک مقاله قرار می‌گیرند، به اصطلاح Editorial Link گفته می‌شود.

رپورتاژ آگهی، راهی برای گرفتن بک لینک های قدرتمند از بزرگترین رسانه های فارسی است

2) شما از معتبرترین سایت‌ها بک لینک می‌گیرید

بیایید به داستان خود، یعنی آن پیشنهاد رستوران بازگردیم. زمانی که دوست شما یک رستوران را به شما پیشنهاد می‌دهد، میزان اعتماد شما به حرف او بستگی کامل به جایگاهش در ذهنتان دارد. این یعنی هر چقدر اعتماد شما به او بیشتر باشید، با خیال راحت‌تر پا درون رستورانی می‌گذارید که معرفی کرده است. حالا فرض کنید که یک غریبه به شما این رستوران را پیشنهاد بدهد. چقدر این پیشنهاد قابل اعتماد است؟ قطعاً کمتر!

همانطور که در داستان بالا دیدیم، هر چقدر که شخص معرفی کننده، بیشتر برای شما قابل اعتماد باشد، راحت‌تر به پیشنهاد او اعتماد می‌کنید. این موضوع دقیقاً در مورد بک لینک های اینترنتی هم صادق است. یعنی میزان اعتبار سایت معرفی کننده، تاثیر مستقیمی در مورد میزان اعتباری دارد که گوگل برای آن سایت قائل خواهد شد.

با این حساب، رپورتاژ آگهی یک راه عالی برای بدست آوردن بک لینک های قوی است. چرا که به واسطه این روش تبلیغاتی، شما راهی دارید تا از بهترین و معتبرترین رسانه‌های اینترنتی حضور داشته باشید و توسط آنها پیشنهاد شوید. سایت‌هایی که گوگل به آنها اعتماد دارد و اعتبار زیادی برایشان قائل است. پس اعتبار زیادی را از این طریق به شما خواهد داد.

در واقع به جرات می‌توان گفت که رپورتاژهای خبری یکی از سریع‌ترین و بهترین راه‌ها برای ساخت بک لینک های قوی است که واقعاً در سئو شما تاثیرگذار خواهند بود.

رپورتاژ آگهی یعنی بک لینک های دائمی و قوی

3) بک لینک های سایت شما دائمی و ماندگار هستند

بگذارید داستان خود را ادامه بدهیم. دقیقاً بعد از یک هفته از اولین باری که دوست شما از یک رستوران حرف می‌زند، از شما می‌پرسد که آیا هنوز به این رستوران سر زده‌اید یا نه. پاسخ شما منفی است و او اصرار می‌کند که فرصت را از دست ندهید. یک ماه می‌گذرد و یک بار دیگر، باز بحث همین رستوران پیش کشیده می‌شود. و دوباره چند ماه بعد و حتی یک سال بعد بحث این رستوران پیش کشیده می‌شود. البته، احتمالاً شما نهایتاً در همان ماه اول قانع شده‌اید سری به این رستوران بزنید.

این موضوع در اینترنت نیز صادق است. یعنی هر چقدر که یک پیشنهاد ماندگارتر باشد، گوگل به خاطر وجود آن اعتبار بیشتری به یک سایت می‌دهد. دقیقاً برای همین موضوع است که گرفتن بک لینک های دائمی تا این حد برای اهالی دنیای اینترنت اهمیّت دارد. و یک راه عالی برای این کار چیست؟ استفاده از رپورتاژ آگهی. یک مقاله که به صورت دائمی در سایت‌های بزرگ قرار می‌گیرد و نشانه‌ای ماندگار از اعتبار بالای سایت شماست.

به قول یکی از آشنایان، بک لینک دقیقاً مثل ترشی می‌ماند. هر چقدر ترشی بیشتر بماند، بهتر می‌شود. هر چقدر هم بک لینک بیشتر بماند، موثرتر خواهد بود. پس دائمی بودن بک لینک های درون رپورتاژ آگهی، یعنی سایت شما هر روز بیشتر و بیشتر در گوگل رشد خواهد کرد.

کپی شدن مطلب و بک لینک های رپورتاژ خبری

4) شما از تعداد زیادی سایت بک لینک خواهید گرفت

یک ویژگی سایت‌های بزرگ این است که اکثر سایت‌های دیگر مطالب آنها را منتشر می‌کنند. البته نه به صورت دستی، بلکه به واسطه ربات‌هایی که هر روز به این سایت‌ها سر می‌زنند و مطالب جدید آنها را بر می‌دارند. این موضوع یعنی شما با خرید رپورتاژ آگهی در یک سایت معتبر، عملاً تعداد بسیار زیادی بک لینک دائمی خواهید داشت.

البته، این ویژگی سایت های بزرگ لزوماً چیز خوبی نیست و ممکن است به ضرر شما هم تمام شود. در واقع باید بسیار حواستان جمع باشد که به واسطه این تعداد زیاد بک لینک، اعتبار سایت شما صدمه نبیند. ما در بخش‌های بعدی این سری بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

لینک های دوفالو رپورتاژ

5) بک لینک های شما در رپورتاژتان فالوو خواهند بود!

در مجموع 2 نوع بک لینک در اینترنت وجود دارد. یکی همان بک لینک های معمولی یعنی فالوو (Follow) هستند که اعتبار کاملی به سایت شما منتقل می‌کنند. نوع دوم هم بک لینک های نو فالوو (Nofollow) هستند که به گفته گوگل، اعتباری به سایت شما منتقل نمی‌کنند. معمولاً بک لینک های شما در رپورتاژ آگهی از نوع فالوو هستند و بنابراین اعتبار کاملی به سایت شما منتقل خواهند کرد. البته این موضوع شاید چندان مزیت ویژه‌ای به حساب نیاید، اما گفتن آن هم (وقتی که بسیاری لینک های ساخته شده در اینترنت نوفالوو هستند) چندان خالی از لطف نبود.

ارسال نظر