1399 شهریور بیست و ششم ،چهارشنبه، ساعت 11:54

چطور یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا برای وبسایت خود طراحی کنیم؟ (قسمت دوم)

صفحه فرود برای یک پرسونا مشتری

چطور یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا برای وبسایت خود طراحی کنیم؟ (قسمت دوم)


در مقاله قبلا با عناصر اصلی یک لندینگ پیج آشنا شدید. اکنون می خواهیم به سراغ نوشتن لندینگ پیج برویم.

صبر کنید! قبل از شروع نوشتن صفحه فرود، دو نکته مهم وجود دارد که باید آنها را پوشش دهید. شما باید بدانید که برای چه کسی می نویسید و مرحله بازاریابی قرار دارید.


بازدید کنندگان و نقاط درد آنها را بشناسید

از خود بپرسید: مشتری ایده آل شما کیست؟ آنها را در ذهن خود تصور کنید و سپس پرسونا مشتری ایجاد کنید. اینها مخاطبان شما هستند. خوب نگاه کنید. شما قصد دارید لندینگ پیجی را بنویسید که مستقیماً با آنها صحبت می کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام ایجاد پرسونا مشتری در نظر بگیرید.

  • عنوان شغلی و مسئولیت های احتمالی آنها چیست؟
  • بالاترین سطح تحصیلات آنها چیست؟
  •  علایق، سوابق فرهنگی و وضعیت تأهل آنها چطور است؟
  • در کدام کشور زندگی می کنند؟
  • اهداف و وظایف آنها چیست که می خواهند به آنها برسند؟

با ایجاد پرسونا مشتریان، با کفش مشتریان بالقوه خود قدم برداشته و مانند آنها فکر می کنید. از همه مهم تر، پرسونا به شما کمک می کند تا به کمک طوفان فکری نقاط درد یا مشکلاتی که مشتریان ایده آل شما با آن مواجه هستند را شناسایی کنید.

هنگامی که شروع به نوشتن صفحه فرود خود می کنید، پیام خود را متناسب با این پرسونای مشتری تنظیم کنید. کپی شما باید متمرکز و هدفمند باشد: یک صفحه فرود برای یک پرسونا مشتری.


پیام خود را با سفر مشتری هماهنگ کنید 

هر یک از بازدیدکنندگان لندینگ پیج شما، ممکن است نظرات متفاوتی نسبت به محصول و برند شما داشته باشند. برخی ممکن است فقط پس از کلیک بر روی آگهی، از برند شما آگاهی پیدا کنند. دسته دیگر تحقیقات خود را انجام داده اند و می خواهند راه حل ها را با هم مقایسه کنند و در آخر کسانی هستند که آماده خرید هستند.

یک لندینگ پیج احتمالاً نمی تواند اهداف مختلف همه این بازدیدکنندگان را برطرف کند! شما باید متن صفحه فرود خود را متناسب با مرحله آنها در بازاریابی تنظیم کنید: آگاهی ، بررسی و تصمیم گیری.

  1.  آگاهی 

در مرحله آگاهی، مردم علائم یک مشکل را تجربه می کنند و در تلاشند آن را شناسایی کنند. بنابراین آنها منفعلانه در حال تحقیق و مطالعه در مورد مشکل هستند. لندینگ پیج شما باید نام تجاری شما را به آنها معرفی کند و محتوایی مانند کتاب های الکترونیکی، راهنماها و گزارش ها را ارائه دهد.

  1. بررسی 

برای مرحله بررسی، افراد مشکل خود را شناسایی کرده اند و به طور فعال بدنبال راه حل هستند. در اینجا، صفحه فرود شما باید با ارائه دوره های رایگان، کارگاه های آموزشی، وبینارها یا فیلم ها، آنها را متقاعد کند که چرا شما بهترین انتخاب هستید.

  1.  تصمیم گیری 

سرانجام، در مرحله تصمیم گیری، مردم در مورد آنچه در دسترس است می دانند و چند راه حل را در لیست کوتاه خود قرار داده اند. آنها به زودی تصمیمی می گیرند و فقط به اطلاعات و نسخه های نمایشی محصول احتیاج دارند تا بتوانند تردید خود را در مورد شما برطرف کنند.

ارسال نظر