1398 مهر ششم ،شنبه، ساعت 11:54

چگونه اتریبیوت لینک های جدید گوگل، rel=ugc و rel=Sponsered، روی سئو و وب سایت ها تاثیر می گذارند؟

 
 
 
 

چگونه اتریبیوت لینک های جدید گوگل، rel=ugc و rel=Sponsered، روی سئو و وب سایت ها تاثیر می گذارند؟


در تاریخ 10 سپتامبر 2019 گوگل دو اتریبیوت لینک جدید را در کنار اتریبیوت لینک 15 ساله rel=nofollow معرفی نمود. این روش دیگری برای مقابله با لینک هرزنامه سئو و کمک به گوگل برای درک اهداف بک لینک های مختلف در راستای بهبود نتایج جستجو است. معرفی این اتریبیوت ها یک آپدیت بسیار بزرگ بود که باعث ایجاد تغییراتی در سئو شده است.

چه زمانی و کجا باید از این اتریبیوت ها بهره بگیریم؟

خب آنچه در پست اصلی گوگل عنوان شده است در زیر آمده:

rel=Sponsered : استفاده از این اتریبیوت برای شناسایی پیوندهایی در سایت شما که به عنوان بخشی از تبلیغات، حمایت های مالی و سایر قراردادهای مربوط به جبران خسارت ایجاد شده اند.

rel=ugc : مخفف محتوا تولید شده توسط کاربر است و مقدار اتریبیوت ugc برای پیوندهایی که در محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات و پست های انجمن وجود دارد، پیشنهاد می شود.

Rel=nofollow: از این اتریبیوت زمانی استفاده کنید که بخواهید به یک صفحه لینک دهید اما هیچ گونه تاییدی احتیاج نداشته باشید.

آیا این بدان معنی است که باید بروم تمام لینک های خود را عوض نمایم؟

نه، گوگل می گوید لازم نیست پیوندهای خود را تغییر دهید، اما در زمان مناسب شروع به استفاده از روش مناسب نمایید. آنها در ادامه بیان می کنند: هر لینکی که به صورت واضح تبلیغ یا حمایت مالی باشد، باید از اتریبیوت های جدید استفاده نماید.

آیا باید لینک ها nofollow در داخل نظرات را به صورت rel=ugc تغییر دهم؟

مجدداً، لازم نیست برای تغییر کدها و برنامه نویسی جدید عجله کنید. بسیاری اظهار داشته اند این اقدام تلاشی برای جذب کاربران عادی برای اجرای این اتریبیوت ها می باشد.

نکته جانبی: این موضوع در میان متخصصان سئو بحث برانگیز است- آیا ممکن است لینک های nofollow وزن کمتری داشته باشند؟ بهتر است بدانید ترکیبی از پیوندهای dofollow و nofollow معمولاً نشان دهنده بک لینک "سالم تر" است.

گوگل دائماً در حال حذف هرزنامه ها و همچنین تفسیر پیچیده تر لینک ها  است. با این حال، برخی از متخصصان سئو یک قدم جلوتر هستند و از تاکتیک هایی مثل Blackhat بهره می گیرند. البته این کار بسیار ریسک پذیر است و احتمال بالایی وجود دارد که گوگل متوجه دستکاری آنها شده و آنها را مجازات نماید. برخی از تاکتیک ها به صورت واضح اسپم هستند.

سئو در حال تغییر است. در کنار قسمت های فنی سئو (عنوان صفحه، ساختار سایت، نشانه گذاری و ...) قطعاً تاکتیک هایی نیز وجود دارد که بتوانند در قوانین گوگل دستکاری کنند.

به عنوان یک فرد حرفه ای در زمینه سئو، اعتقاد دارم که کسب و کار نباید دست افرادی باشد که می توانند الگوریتم ها را فریب دهند و دستکاری نمایند. مشاغل کوچک زیادی وجود دارد که کارهای بزرگی انجام می دهند ولی موتورهای جستجو شناخت کمی از آنها دارند. البته من نمی گویم که این کار ناعادلانه است، چرا که باید این مشاغل نیز مانند بقیه مشاغل تلاش کنند و رتبه خود را بهبود بخشند.

برقراری ارتباط این کسب و کارها با موتورهای جستجو می تواند باعث پیشرفت سریع آنها شود. مطمئناً روش های سنتی وجود دارد که به سمت سئو کلاسیک حرکت نمایند و بسیار هم مؤثر باشند. اما در کنار آنها روش هایی مانند انتشار اخبار کسب و کار در سایر سایت ها یا همان رپورتاژ آگهی نیز وجود دارد که بازاریابی سنتی را با یک پس زمینه سئو انجام می دهند.

به طور کلی این اتریبیوت ها نشان دهنده این است که گوگل به سمت هوشمند شدن حرکت می کند. در حالی که هنوز یک ربات است، من گوگل را به عنوان کسی که بیشتر از یک انسان فکر می کند، می بینم. درست است که هنوز دارای عیب و نقص است اما در آینده ای نزدیک تبدیل به یک ابرانسان خواهد شد.

ارسال نظر