1397 مهر بیست و ششم ،پنجشنبه، ساعت 11:54

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

 
 
 

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟


اگر کسب و کار شما آنلاین است برای این که بتوانید درآمد وبسایت خودتان را افزایش دهید دو راه بیشتر ندارید:

– افزایش ترافیک سایت

– افزایش نرخ تبدیل سایت

در دنیای آنلاین هم مانند دنیای آفلاین، وبسایتی که بتواند اعتماد مخاطب را جلب کند، نرخ تبدیل بالاتری را تجربه کرده و به این ترتیب بازگشت سرمایه آن نیز بسیار بالاتر از وبسایت های دیگر خواهد بود. رپورتاژ آگهی به شما کمک می کند تا هر دو فاکتور موثر بر افزایش درآمد وبسایت خودتان را بهبود ببخشید.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

نوشتن رپورتاژ آگهی موفق اما با دشواری نیز همراه است. اصلی ترین معیارهایی که موجب موفقیت یک رپورتاژ آگهی می شوند در وهله اول شیوه نوشتار متن رپورتاژ و در مرحله بعد انتخاب صحیح رسانه ها برای بازنشر محتوا است. بی شک هرچه هم که شما محتوای تولیدی خود را فوق العاده نوشته باشید، در صورتی که نتوانید آن را به شکل صحیح، در زمان صحیح و به مخاطب صحیح ارائه دهید، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

بر خلاف آنچه که در نگاه اول ممکن است به نظر برسد، انتخاب رسانه های مناسب برای بازنشر متن رپورتاژ چندان هم آسان نیست. از شناسایی رسانه ها و برقراری ارتباط با آن ها گرفته تا راه اندازی یک کمپین PR و زمان بندی آن. مجموعه این عوامل موجب شده تا بسیاری از کسب و کارها نیازمند افراد متخصص در حوزه رپورتاژ آگهی باشند. پابلیکا به عنوان مرجع تخصصی در حوزه رپورتاژ آگهی، این امکان را در اختیار مخطبان خود قرار داده است تا به بیش از 150 رسانه برتر ایران در زمینه موضوعات مختلف دسترسی داشته باشند. به کمک پلتفرم این سایت، می توانید در هر زمان از شبانه روز، اخبار خود را برای انتشار در برترین رسانه‌های فارسی زبان ارسال کنید.

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، انتخاب رسانه های مناسب جهت انتشار متن رپورتاژ آگهی در جایگاه دوم قرار دارد، قبل از آن و در جایگاه اول شما بایستی محتوایی تولید کنید که بتواند مخاطب را به سوی خود جذب نماید. این محتواها علاوه بر اینکه باید حاوی مطالب مفید و قابل تاملی باشند، بایستی به ارتقای سئوی سایت کمک کنند؛ بهینه سازی متن رپورتاژ، انتخاب مناسب کلمات کلیدی، بهینه سازی انکرتکست ها در متن رپورتاژ، رعایت نکات مربوط به کپی رایتینگ رپورتاژ و بسیاری نکات دیگر که اگر هر کدام از آنها رعایت نشوند، بهره وری کمپین رپورتاژ شما را کاهش خواهند داد.

هرچند شکی نیست که شما در حوزه فعالیت کسب ­و کار خود از تخصص و دانش بسیار بالایی برخوردار هستید. اما همانطور که در بالا توضیح دادیم، نکات و ریزه­ کاری­­ هایی وجود دارند که ممکن است شما با آنها آشنایی نداشته باشید. پابلیکا جهت حداکثر کردن بازدهی کمپین‌های روابط عمومی و استفاده بهینه از ابزار رپورتاژ آگهی، خدمات مشاوره خود را در اختیار کسب و کارهای متقاضی قرار می‌دهد. همچنین در صورت تمایل کسب و کارهایی که لزوم اجرای کمپین های PR را درک کرده اند، امکان تولید محتوای متناسب با کمپین‌های تعریف شده نیز وجود دارد.

  • علی امیری:
ارسال نظر