1396 مرداد هفدهم ،سه شنبه، ساعت 14:15

مزایای رپورتاژ آگهی، قسمت اول

باید در انجام هر کاری معایب و مزایای آن کار را در نظر گرفت. این امر در مورد تبلیغات، روابط عمومی، و خصوصاً رپورتاژ آگهی نیز صدق می‌کند. در مورد رپورتاژ آگهی باید گفت این ابزار روابط عمومی و تبلیغات تا دلتان بخواهد مزایا دارد. در این مقاله فعلاً به سه مورد آن که می‌توانند بسیار در تصمیم‌گیری موثر واقع شوند اشاره خواهیم کرد.
 
در دنیای کسب و کار رقابتی امروز، سرعت در انجام کارها حرف اول و آخر را می‌زند. از زمانی که تصمیم می‌گیرید برای تبلیغات هزینه کنید، تا زمانی که کارها برای انجام تبلیغات انجام شده و نتایج این کار به دست می‌آید زمان زیادی می‌گذرد. این در حالی است که رپورتاژ آگهی در کمترین زمان ممکن، بیشترین بازخورد ممکن را برای شما دارد. رپورتاژ آگهی‌ها با جلب توجه و ارایه اطلاعات به خوانندگان سرعت در گرفتن بازخورد از بازار هدف و مصرف کنندگان را بالا می‌برد. این امر با داشتن کنترل بر محتوای خبری، زمان و فضای بیشتر برای صحبت کردن در مورد محصولات و یا خدمات، و بسیاری امکانات دیگر حاصل می‌شود.
 
در انجام هر کاری چیزی که به ذهن یک مدیر می‌رسد اول هزینه و سود (Cost and Benefit) حاصل از انجام آن کار است. اگر بنا باشد کاری را انجام دهید که هزینه آن از مقدار سودی که حاصل شرکت می‎‌کند بیشتر باشد، آن کار را انجام ندهید به نظر خیلی بهتر می‌آید. گاهی اوقات هم پیش می‌آید که انجام کاری مانند تبلیغات محیطی، بر فرض اینکه موفق عمل کند، بازده بالایی برای شرکت ندارد. چاره کار در روابط عمومی، و علی الخصوص رپورتاژ آگهی است. برعکس تبلیغات محیطی که بسیار هزینه‌بر هستند، رپورتاژ آگهی می‌تواند هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر داشته باشد. با وجود همین هزینه پایین ثابت شده است که این ابزار در بالا بردن فروش تا حد بسیار زیادی تاثیرگذار است. در مورد سودی که این دو ابزار نصیب شرکت هم می‌کنند باز تفاوت چشمگیر است.
 
اجازه بدهید با یک مثال ساده این مطلب را واضح‌تر ببینیم. در سال 2001 هزینه صورت گرفته روی تبلیغات، سود خالص، و میزان سرمایه شرکت‌های جنرال الکتریک (GE) و جنرال موتورز (GM) با هم مقایسه شدند. نتایج حاصله همه را شگفت زده کرد. با وجود آنکه GE چیزی حدود نصف GM در تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده بود، در آن سال چیزی حدود سه برابر بیشتر از GM سود خالص عایدش شد. در همان سال، میزان سرمایه GE حدود 405 میلیارد دلار تخمین زده شد، که این رقم برای GM به تنها 42 میلیارد دلار رسید. تحقیقات متعاقب این نتایج نشان دادند شرکت GE بیش از آنکه در تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده باشد، در روابط عمومی سرمایه‌گذاری کرده بود.
 
مزیت دیگر رپورتاژ آگهی ایجاد اعتماد در بین خوانندگان است. مصرف کنندگان ذاتاً با تبلیغات مشکل دارند و به آنها اعتماد نمی‌کنند. رپورتاژ آگهی‌ها به دلیل اینکه لحن محتوای معمول روی وب سایت یا روزنامه را دارند بسیار تاثیرگذارتر از آگهی‌های تبلیغاتی می‌باشند. ممکن است که خوانندگان ایده‌ای غلط از یک محصول داشته باشند. بویسله رپورتاژ آگهی شما حتی قادر خواهید بود نظر اینگونه خوانندگان را نسبت به محصول خود عوض کرده و آنها را تبدیل به مشتریان ثابت خود کنید. البته باید گفت که نگه داشتن مشتری علاوه بر کارهای تبلیغاتی و روابط عمومی نیاز به مشتری مداری نیز دارد.
 
هر چند مزایای دیگر ابزارهای تبلیغاتی بر هیچ کسی پوشیده نیست اما باید بدانیم که با توجه به برتری‌های ذکر شده در این مقاله برای رپورتاژ آگهی، می‌توان به این نتیجه رسید که این ابزار، نه به تنهایی، بلکه همراه با دیگر ابزارهای تبلیغاتی به صورت مکمل می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای جلب اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان، بالا بردن تعداد سرنخ‌ها و نرخ تبدیل آنها به مشتری برای شرکت، و در نهایت بالا بردن فروش و میزان سود خالص شرکت باشد.
ارسال نظر