1396 مرداد سیم ،دوشنبه، ساعت 9:48

رپورتاژ آگهی در کسب کارهای مختلف

می‌توان از مزایای رپورتاژ آگهی‌ها تقریباً در هر کسب و کاری بهره برد. این ابزار خصوصاً در بین شرکت‌های داروسازی، مخابراتی، بانک‌ها، دنیای مد، آژانس‌های مسافرتی، خودروسازان، هتل‌ها و شرکت‌های رزرو آنلاین هتل، و تولید کنندگان مواد غذایی و محصولات آرایشی بهداشتی در سراسر دنیا طرفداران بسیار دارد. در این میان، تولید کنندگان محصولات آرایشی بهداشتی، صنعت توریسم، و بانک‌ها بیشترین سود را از این ابزار برده‌اند.
 
شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی در این زمینه کار بسیار ساده‌ای دارند. تا دلتان بخواهد دلیل می‌توان پیدا کرد که محصولات این دسته از کسب و کارها چه فوایدی دارند و استفاده از آنها برای مصرف کنندگان مفید است. فرض کنید شرکتی با یک محصول جدید، مثلاً یک کرم ضد آقتاب جدید، وارد بازار شده است. کافیست این شرکت یک رپورتاژ آگهی منتشر کند و در آن به معرفی مضرات فراوان نور آفتاب بپردازد. سپس، بسیار ساده می‌تواند راه حل‌های جلوگیری از آسیب‌های زیر نور آفتاب بودن را ارائه دهد. در انتها نیز می‌تواند از یک CTA برای هدایت خوانندگان مقاله به سایتش بهره ببرد. مخاطبان رسانه‌ای که مقاله در آن منتشر شده پس از خواندن این مطلب، به برند و محصول این شرکت اعتماد پیدا کرده و ناخودآگاه ترجیحشان این خواهد بود که محصولات این شرکت را تهیه کنند.
 
دسته‌ای دیگر از کسب و کارها هستند که از این ابزار می‌توانند بی‌نهایت بهره ببرند؛ آژانس‌های مسافرتی، یا اگر بخواهیم کلی بگوییم، صنعت توریسم. هتل‌ها، آژانس‌های هواپیمایی، و شرکت‌های هواپیمایی بسیار به این ابزار برای اطلاع‌رسانی نیاز دارند. بیشتر آنهایی که قصد سفر دارند امروزه یک سری لغات کلیدی را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند. چه آنهایی که می‌خواهند بلیط بخرند، و چه آنهایی که می‌خواهند هتل رزرو کنند این کار را انجام می‌دهند. دسته‌ای از شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی هستند که از طریق رپورتاژ آگهی‌های متعدد سعی کرده‌اند سایت خود را در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار دهند. این دسته از کسب و کارها خوب دریافته‌اند که این ابزار چه قدرتی دارد.
 
بانک‌ها بهتر از این ابزار برای اطلاع‌رسانی نمی‌توانند پیدا کنند. بانک‌ها و موسسات مالی در سراسر دنیا امروزه از این ابزار برای اطلاع‌رسانی خدماتشان یا آن دسته از خدمات جدیدی که قرار است ارائه دهند استفاده می‌کنند. درست است که بانک‌ها می‌توانند از خبرنامه‌های خود برای اطلاع‌رسانی به مشتریان خود استفاده کنند و دیگر نیازی به رپورتاژ آگهی نیست، اما تکلیف جذب مشتری جدید چه می‌شود. رقابت امروزه در بین بانک‌ها برای جذب مشتری جدید بسیار بالا گرفته. خوب اگر فردی مشتری یک بانک باشد از خدمات آن بانک مطلع بوده و به نوعی از خدمات جدیدی که قرار است ارائه دهد آگاه خواهد شد. اما اگر این فرد به نحوی از خدمات بانک‌های دیگر مطلع شود شاید بخواهد در انتخابش تجدید نظر کند. اینجاست که رپورتاژ آگهی به کار یک بانک می‌آید. در این رپورتاژ، بانک می‌تواند از مزایای خدمات جدیدش برای خوانندگان بگوید و نظرشان را به خود جلب کند.
 
با توجه به قدرت رسانه‌ها در جلب اعتماد خوانندگان، بالا بردن سئو سایت‌ها، و اطلاع‌رسانی به مشتریان می‌توان گفت که رپورتاژ آگهی می‌تواند ابزاری بسیار قدرتمند در دست کسب و کارهایی باشد که چگونگی استفاده از آن را می‌دانند. این ابزار به راحتی می‌تواند پاسخی مناسب به قسمتی از نیاز تبلیغاتی بسیاری از کسب و کارها باشد.
ارسال نظر