1396 مرداد بیست و چهارم ،سه شنبه، ساعت 17:17

رپورتاژ آگهی، کارآمدترین ابزار بازاریابی

به نظر بسیاری از مشاوران و متخصصان بازاریابی، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین ابزارهای حال حاضر بازاریابی در دنیای امروز است. در زمانی که هر کسی در بازار، خصوصاً در اینترنت، غلو و اغراق می‌کند، ارائه گزارشی مجانی که برای مشتریان بالقوه ارزش قائل می‌شود یکی از بهترین روش‌ها برای جلب توجه این افراد و ایجاد اعتباری بالا برای شما است. رپروتاژ آگهی‌ها می‌توانند در این زمینه بسیار کارآمد باشند.
 
چنین گزارش‌هایی می‌توانند به ایمیل افراد ارسال شده یا در اینترنت قرار گیرند. چه بخواهید در زمینه سرمایه‌گذاری یا سلامت، یا برای یک محصول مکمل خبرنامه‌ای را منتشر کنید، فرقی نمی‌کند، با ارائه مقاله‌ای در مورد اینکه چگونه افراد می‌توانند به هدف خود برسند یا، بهتر است دقیق‌تر باشیم، ترسی را کاسته، خستگی را برطرف کرده، یا به میلی پاسخ دهند، می‌توانید آنها را به خوانندگان خبرنامه خود علاقه‌مند کرده و به سمت خود بکشانید. سال‌ها است که از رپروتاژ آگهی‌ها در اقتصاد و بهداشت استفاده می‌شود. خوب است به جای اینکه با ترفندهای بازاریابی به سراغ مشتری بروید، با دادن اطلاعات مجانی به مشتریان بالقوه از طریق رسانه‌ها خود را به عنوان دوست و مشاور آنها معرفی کنید. ارائه کمک قبل از اینکه چیزی به بفروشید تعداد خوانندگانتان را بالا می‌برد.
 
محبوبیت اینگونه آگهی‌ها تنها محدود به سادگی آنها در استفاده نمی‌شود. خوبی رپورتاژ آگهی‌ها به این است که برای هر کسب و کاری و در هر صنعتی می‌توان از آنها استفاده کرد. در کدام ابزار بازاریابی چنین پتانسیلی را می‌بینید. برای فروختن صندلی در یک سمینار هم شما می‌توانید از رپورتاژ آگهی استفاده کنید. بیشتر بازاریابان همچنین از این روش استفاده می‌کنند زیرا قبل از فروش خوب مشتری را آماده می‌کند. در اکثر ابزارهای بازاریابی، ابتدا باید افراد جذب محصول شوند. حالا نوبت بخش فروش و بازاریابی شرکت است که فرد را راضی به خرید کنند که این مرحله خود جزو سخت‌ترین کارها در بازاریابی است. حال آنکه با رپورتاژ آگهی، دیگر نیازی آنچنان به این کار نیست چون فردی که جذب محصول شده خوب می‌داند چه چیزی را می‌خرد و کاملا هم راضی است و تقریبا می‌شود گفت که فروش قبلاً صورت گرفته.
 
فرض کنید که فردی می‌خواهد ماشین بخرد. اشتباهی که اکثر فروشندگان خودرو می‌کنند این است که پشت میز می‌نشینند و با مشتری صحبت می‌کنند. اتفاقی که اینجا می‌افتد این است که شما در این موقعیت یک فروشنده و یک مالباخته خواهید داشت. بله؛ این حسی است که یک مشتری در چنین موقعیتی دارد. اگر به جای اینکه آن فروشنده پشت میز بنشیند و با مشتری صحبت کند، بلند شود و در یکی از صندلی‌های جلوی میز، کنار مشتری بنشیند، موقعیت از حالت "فروشنده و مالباخته" به "فروشنده و مشتری راضی" تبدیل خواهد شد. رپروتاژ آگهی دقیقاً همین کار را برای بازاریابان انجام می‌دهد. به جای آنکه فرد از دست فروشنده فراری باشد، با خواندن رپورتاژ، خود راضی از خریدی که خواهد کرد به فروشنده مراجعه خواهد نمود.
 
کار فروش و بازاریابی بسیار کار مشکل و طاقت‌فرسایی است. بسیاری توان انجام این کار را ندارند. بسیاری نیز انرژی بیش از حد برای فروش می‌گذارند ولی همچنان بازگشت خوبی را تجربه نمی‌کنند. ولی عده‌ای نیز در این میان هستند که کار فروش را به گونه‌ای انجام می‌دهند که به نظر می‌رسد ساده‌ترین کار روی زمین است. رپورتاژ آگهی همان ابزاری است که در دست این بازاریابان و فروشندگان هوشمند قرار دارد.
ارسال نظر