1396 شهریور بیست و پنجم ،شنبه، ساعت 8:44

آینده رپورتاژ آگهی، روشن یا درخشان؟

چه چیزی باید در آینده رپورتاژ آگهی انتظار داشته باشیم
 
برای بسیاری تبلیغات بومی قابل تشخیص نیستند و این معجزه اینگونه تبلیغات است. محتوای سفارشی روشی از تبلیغات است که در آن سفارش دهنده محتوا سعی می‌کند بدون برهم زدن آرامش یا فضولی در زندگی خواننده با او ارتباط برقرار کند. در این مقاله به روندهایی در اینگونه تبلیغات اشاره می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر و بهتر در مورد بودجه‌بندی تبلیغاتی خود بپردازید. با ما همراه باشید.
 
سرمایه‌گذاری بشیتر در رپورتاژ آگهی
 
در سال 2015 رسانه‌هایی همچون نیویورک تایمز، Condé Nast و دیگر رسانه‌ها وارد حیطه تبلیغات بومی شدند و موفقیت نسبی آنها در این زمینه باعث شد که این سایت‌ها تیم‌هایی را تشکیل دهند و به کمپین‌های تبلیغات بومی برای شرکت‌های تبلیغاتی اختصاص دهند. این درحالی بود که محتوای سفارشی همچنان مبحثی جدید به حساب می‌آمد. بیشتر رسانه‌ها جدیداً با مسئله افت درآمد از تبلیغات بنری روبرو شده‌اند و این امر به خاطر افزایش استفاده از نرم افزارهای مسدود کننده تبلیغات می‌باشد. این معقوله، به همراه افزایش استارت آپ‌هایی که در زمینه رپورتاژ آگهی فعالیت می‌کنند، تبلیغات آنلاین را دگرگون خواهد کرد.
 
پیش بینی افزایش سرمایه گذاری در تبلیغات بومی
 
پیشنهاد محتوا و شخصی‌سازی
 
امروزه نرم افزارها و ویجت‌هایی وجود دارند که بر اساس اطلاعات به دست آمده از سرچ کاربر، به او محتواهایی را پیشنهاد می‌کنند که ممکن است باب میل او باشد. این امر هم برای رسانه مثبت است و هم برای بازاریابان؛ رسانه‌ها از این طریق خوانندگان بیشتری جذب خود می‌کنند و بازاریابان با پرداخت مبلغی می‌توانند پیام خود را درشت نمایی کنند. این یک موقعیت برد-برد برای دو طرف به حساب می‌آید. بعضی از رسانه‌ها باور دارند که پیشنهاد مطلب به خواننده تجربه کاربر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این وجود، اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند و با توجه به آمار، پیشنهاد محتوا در حال گسترش است. حتی سایت‌هایی مثل یاهو و گوگل نیز در حال ورود به این حوزه هستند. همچنین شخصی‌سازی محتوا به گونه‌ای که هر شخص بتواند با محتوای تولید شده ارتباط برقرار کند روندی است که در آینده بیشتر از آن خواهیم دید.
 
پیشنهاد محتوا و شخصی سازی آن برای کاربر
 
موبایل
 
در سال 2014، تغییری عظیم در مصرف اطلاعات آنلاین رخ داد. مطالعات در این سال نشان داد که کاربران بیشتر با ابزارهای هوشمند (موبایل هوشمند و تبلت) به اینترنت وصل می‌شوند تا کامپیوترهای شخصی. نکته مهم این است که این امری غیرقابل بازگشت است. گوگل هم جدیداً مطالعه‌ای ارائه داده که در بیشتر از 10 کشور جهان، از جمله امریکا و ژاپن، جستجو در گوگل روی موبایل بیشتر از کامپیوتر صورت می‌گیرد. جالب اینجاست که گوگل تبلت را هم نوعی کامپیوتر شخصی در نظر می‌گیرد. این بدان معنا است که موبایل‌های هوشمند به تنهایی در این زمینه کامپیوتر و تبلت را پشت سر گذاشته است. با توجه به مطالب ذکر شده اینگونه به نظر می‌آید که بازاریابان و رسانه‌ها باید یک استراتژی مجزا برای سرویس تبلیغات خود (هم تصویری و هم بومی) در موبایل داشته باشند.
 
زمان صرف شده در اینترنت توسط کاربران
 
افزایش در سرمایه‌گذاری
 
سرمایه‌گذاری در محتوای سفارشی در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود بیشتر از اینها نیز افزایش یابد. اطلاعات بدست آمده از BI Intelligence نشان از افزایش سرمایه‌گذاری در معقوله تبلیغات بومی دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در سه شاخه اصلی تبلیغات بومی (محتوای تصویری بومی، محتوای سفارشی، و محتوای شبکه‌های اجتماعی) در سال 2018 به 21 میلیارد دلار برسد. در این میان، بشترین سهم از این سرمایه‌گذاری را محتوای شیکه‌های اجتماعی خواهد داشت.
 
بودجه اختصاص داده شده به انواع تبلیغات بومی
 
اگر درست اجرا شود، محتوای سفارشی می‌تواند دیدگاه مخاطبین به تبلیغات آنلاین را به کلی عوض کنند. این مسیری است که شما به عنوان صاحب کسب و کار یا رسانه بهتر است در آن قرار بگیرید. بهتر است استراتژیی برای تبلیغات بومی خود در سال آینده داشته باشید و بودجه‌‌ای برای آن در نظر بگیرید.

برای بسیاری تبلیغات بومی قابل تشخیص نیستند و این معجزه اینگونه تبلیغات است. محتوای سفارشی روشی از تبلیغات است که در آن سفارش دهنده محتوا سعی می‌کند بدون برهم زدن آرامش یا فضولی در زندگی خواننده با او ارتباط برقرار کند. در این مقاله به روندهایی در اینگونه تبلیغات اشاره می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر و بهتر در مورد بودجه‌بندی تبلیغاتی خود بپردازید. با ما همراه باشید.

سرمایه‌گذاری بشیتر در رپورتاژ آگهی

در سال 2015 رسانه‌هایی همچون نیویورک تایمز، Condé Nast     و دیگر رسانه‌ها وارد حیطه تبلیغات بومی شدند و موفقیت نسبی آنها در این زمینه باعث شد که این سایت‌ها تیم‌هایی را تشکیل دهند و به کمپین‌های تبلیغات بومی برای شرکت‌های تبلیغاتی اختصاص دهند. این درحالی بود که محتوای سفارشی همچنان مبحثی جدید به حساب می‌آمد. بیشتر رسانه‌ها جدیداً با مسئله افت درآمد از تبلیغات بنری روبرو شده‌اند و این امر به خاطر افزایش استفاده از نرم افزارهای مسدود کننده تبلیغات می‌باشد. این معقوله، به همراه افزایش استارت آپ‌هایی که در زمینه رپورتاژ آگهی فعالیت می‌کنند، تبلیغات آنلاین را دگرگون خواهد کرد.

پیشنهاد محتوا و شخصی‌سازی

امروزه نرم افزارها و ویجت‌هایی وجود دارند که بر اساس اطلاعات به دست آمده از سرچ کاربر، به او محتواهایی را پیشنهاد می‌کنند که ممکن است باب میل او باشد. این امر هم برای رسانه مثبت است و هم برای بازاریابان؛ رسانه‌ها از این طریق خوانندگان بیشتری جذب خود می‌کنند و بازاریابان با پرداخت مبلغی می‌توانند پیام خود را درشت نمایی کنند. این یک موقعیت برد-برد برای دو طرف به حساب می‌آید. بعضی از رسانه‌ها باور دارند که پیشنهاد مطلب به خواننده تجربه کاربر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این وجود، اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند و با توجه به آمار، پیشنهاد محتوا در حال گسترش است. حتی سایت‌هایی مثل یاهو و گوگل نیز در حال ورود به این حوزه هستند. همچنین شخصی‌سازی محتوا به گونه‌ای که هر شخص بتواند با محتوای تولید شده ارتباط برقرار کند روندی است که در آینده بیشتر از آن خواهیم دید.

موبایل

در سال 2014، تغییری عظیم در مصرف اطلاعات آنلاین رخ داد. مطالعات در این سال نشان داد که کاربران بیشتر با ابزارهای هوشمند (موبایل هوشمند و تبلت) به اینترنت وصل می‌شوند تا کامپیوترهای شخصی. نکته مهم این است که این امری غیرقابل بازگشت است. گوگل هم جدیداً مطالعه‌ای ارائه داده که در بیشتر از 10 کشور جهان، از جمله امریکا و ژاپن، جستجو در گوگل روی موبایل بیشتر از کامپیوتر صورت می‌گیرد. جالب اینجاست که گوگل تبلت را هم نوعی کامپیوتر شخصی در نظر می‌گیرد. این بدان معنا است که موبایل‌های هوشمند به تنهایی در این زمینه کامپیوتر و تبلت را پشت سر گذاشته است. با توجه به مطالب ذکر شده اینگونه به نظر می‌آید که بازاریابان و رسانه‌ها باید یک استراتژی مجزا برای سرویس تبلیغات خود (هم تصویری و هم بومی) در موبایل داشته باشند.

افزایش در سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در محتوای سفارشی در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود بیشتر از اینها نیز افزایش یابد. اطلاعات بدست آمده از BI Intelligence     نشان از افزایش سرمایه‌گذاری در معقوله تبلیغات بومی دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در سه شاخه اصلی تبلیغات بومی (محتوای تصویری بومی، محتوای سفارشی، و محتوای شبکه‌های اجتماعی) در سال 2018 به 21 میلیارد دلار برسد. در این میان، بشترین سهم از این سرمایه‌گذاری را محتوای شیکه‌های اجتماعی خواهد داشت.

اگر درست اجرا شود، محتوای سفارشی می‌تواند دیدگاه مخاطبین به تبلیغات آنلاین را به کلی عوض کنند. این مسیری است که شما به عنوان صاحب کسب و کار یا رسانه بهتر است در آن قرار بگیرید. بهتر است استراتژیی برای تبلیغات بومی خود در سال آینده داشته باشید.

ارسال نظر