1396 شهریور پانزدهم ،چهارشنبه، ساعت 8:25

چگونه می‌توان فروش را با رپورتاژ آگهی بالا برد، قسمت اول

بالا بردن فروش با رپورتاژ آگهی
 
همواره سوالی که برای بازاریابان وجود داشته این است که چگونه می‌توان فروش و سود شرکت را بالا برد. اولین پاسخ به این سوال تبلیغات است. اما مردم هر روز از روز قبلشان عاقل‌تر می‌شوند و نسبت به تبلیغات از خود مقاومت نشان می‌دهند، یا حتی به آنها پاسخ منفی می‌دهند. امروزه خوانندگان  تبلیغات را از 1 کیلومتری تشخیص می‌دهند و خود را آماده می‌کنند که به آن توجهی نکنند.
 
اینجا است که رپورتاژ آگهی راه خود را به مجموعه ابزارهای بازاریابی باز می‌کند. این ابزار با استفاده از قالب اطلاع‌رسانی که دارد، بدون ترساندن و فراری دادن مشتری، محصول را به او معرفی کرده و او را قانع می‌کند که آن را خریداری نماید. به عبارت دیگر، شما با این ابزار به نظر می‌رسد که خواننده را به یک فنجان چای و یک گپ خودمانی (که در آن اطلاع‌رسانی وجود دارد) دعوت می‌کنید.
 
اما همچون دیگر ابزارهای بازاریابی، رپورتاژ آگهی هم نیاز به اقداماتی دارد تا بهتر کار کند. اگر می‌خواهید از این اقدامات آگاه شوید، حتماً به خواندن ادامه دهید.
 
1. تمرکز خود را معطوف محتوای خوب کنید.
 
چیزی که رپورتاژ آگهی را به ابزار فروشی قدرتمند تبدیل می‌کند اعتباری است که در اصل از رسانه قرض می‌گیرد. اگر 20%-30% محتوای یک رپورتاژ آگهی مربوط به یک برند یا فروش یک محصول باشد ولی بقیه محتوای آن خوب باشد خواننده را به خود جلب خواهد کرد. اگر محتوای رپورتاژ به درد بخور باشد، شانس بیشتری برای بازنشر خواهد داشت و لینک آن ممکن است بیشتر به اشتراک گذاشته شود. این اتفاق برای تبلیغات عادی نمی‌افتد. استفاده از محتوای خوب باعث می‌شود کل مقاله شما خوانده شود و احتمال واکنش به CTA بالا می‌رود. تحقیقات نشان داده‌اند که نسبت 30 به 70 مطالب مربوط به فروش و متن خوب بهترین ترکیب برای یک رپورتاژ موفق می‌باشد.
 
محتوای خوب برای رپورتاژ آگهی
 
2. تیتری بنویسید که ذهن خواننده را به خود مشغول کند.
 
شما باید سعی کنید تیتری به کار برید که همچون دیگر مطالب موجود در سایت خواننده را به خود جلب کرده و او را مشتاق به خواندن بقیه مطلب کند. به یاد داشته باشید که مطلب شما در کنار دیگر مطالب با ارزش سایت، روزنامه، یا مجله منتشر خواهد شد. مثل هر راهکاری برای فروش، تیتر رپورتاژ آگهی شما هم باید خواننده را از طریق ایجاد واکنشی احساسی مجاب کند که به خواندن مقاله ادامه دهد. فقط حواستان باشد که این قضیه باید در متن ادامه یابد.
 
تیتر خوب برای بالا بردن فروش با رپورتاژ آگهی
 
3. محصول را بشناسید.
 
باید بدانید در مورد چه چیزی می‌نویسید. در مورد محصول با مشتریان مصاحبه کنید و این مصاحبه‌ها را در رپورتاژ آگهی خود قید کنید. این کار به مطلب شما اعتبار و رنگ و لعاب بیشتری می‌دهد. خوانندگان سوالات زیادی می‌پرسند. اگر سوالی به ذهن شما می‌رسد قطعاً به ذهن خوانندگان شما هم خواهد رسید. این سوالات را از خودتان بپرسید و به آنا پاسخ دهید. با پاسخ دادن به این سوالات شما اعتبار خود را بیمه می‌کنید.
 
شناخت محصول برای نگارش رپورتاژ آگهیی که می‌فروشد
 
4. رسانه خود را بشناسید.
 
تحقیق کردن در مورد رسانه‌ای که می‌خواهید در آن رپورتاژ خود را منتشر کنید باید به یک وظیفه برای شما بدل شود. شما باید یاد بگیرید که چگونه می‌توانید فرم و قالب رسانه مورد نظر را تقلید کنید. ممکن است روزنامه از شما بخواهد قالب رسمی نگارش را رعایت کنید، ولی برای محتوای آنلاین شاید بهتر باشد از یک لیست یا راهنما استفاده کنید. این مطلب همچنین می‌تواند یک صفحه را اشغال کند یا اینکه 6 صفحه باشد. اگر موارد فوق را رعایت کنید، و در عین حال، سابقه‌ای خوب در ایجاد محتوایی داشته باشید که خوانندگان را به خود جلب می‌کند، شما حتی می‌توانید مطلب خود را بدون هیچ هزینه‌ای در رسانه‌های کوچک منتشر کنید.
 
شناخت رسانه‌ها برای نگارش رپورتاژ آگهی بهتر
 
ادامه موارد در مقاله بعدی ...
ارسال نظر