1396 شهریور بیستم ،دوشنبه، ساعت 8:19

چرا باید از رپورتاژ آگهی در بازاریابی استفاده کرد

دلایل کاربردی بودن استفاده از رپورتاژ آگهی در بازاریابی
 
کارهای بسیاری می‌توان در بازاریابی انجام داد. بسیاری ابزار در دسترس شما قرار دارد تا وظیفه بازاریابی خود را انجام دهید. ولی چند ابزار در این زمینه وجود دارد که بیشتر خودنمایی می‌کنند. این خودنمایی هم به دلیل آن است که وقتی کار به عملکرد و بازخورد می‌رسد، این ابزارها بیشترین بازخورد مثبت را دارند و عملکردی بهتر از بقیه از خود نشان می‌دهند. در این میان رپورتاژ آگهی ابزار بسیار ‌قدرتمندی می‌باشد.
 
ولی حرف را به همین راحتی نباید پذیرفت. برای اینکه قانع شوید می‌توانید با ما ادامه مطلب را بخوانید تا شما هم متوجه شوید چرا رپورتاژ آگهی از بقیه ابزارهای بازاریابی قدرتمندتر است و چرا شما، به عنوان صاحب کسب و کار، نیاز به بکارگیری این ابزار دارید.
 
1. قیمت به صرفه
 
برای کسب و کارهای کوچک، تبلیغات تلویزیونی و رادویی بسیار گران تمام می‌شوند. با هزینه‌ای که برای یک آگهی رادویی 30-ثانیه‌ای می‌کنید می‌توانید در 3-5 وبلاگ رپورتاژ خود را منتشر کنید. قیمت رپورتاژ در سایت‌های مختلف بستگی به همان سایت، سرویس‌های مورد نیازتان، و گستره مخاطبان آن سایت دارد.
 
به صرفه بودن تبلیغات بومی و رپورتاژ آگهی
 
2. کمک به هدفگیری بازار
 
در هدفگیری بازاری خاص رپورتاژ آگهی تقریباً بهترین ابزاری است که می‌تواتید با آن کار کنید. برای مثال، اگر ملزومات تلویزیون مثل میز تلویزیون می‌فروشید، یک وبلاگ در مورد دکوراسیون داخلی یا یک رسانه در مورد سلبریتی‌ها می‌توانند بهترین انتخاب‌های شما برای انتشار رپورتاژ آگهی باشند. همه چیز بستگی به مخاطبین رسانه، حوضه اثرگذاری، و تم آن رسانه دارد.
 
هدفگیری بازار با رپورتاژ آگهی
 
3. در کنترل بودن
 
برعکس دیگر انواع تبلیغات، در رپورتاژ آگهی کنترل چیزی که منتشر می‌شود فقط در دستان شما است. برخی وبلاگ‌ها تا زمانی که بسته رپورتاژ آگهی در قالب خاص خودشان باشد آن را منتشر می‌کنند. برخی دیگر از رسانه‌ها هم حاضر می‌شوند با شما برای نگارش رپورتاژ همکاری کنند. آن دسته از رسانه‌هایی که کار نگارش رپورتاژ و طراحی آن را به عهده می‌گیرند ممکن است پول بیشتری هم بابت آن از شما دریافت کنند.
 
4. دیده شدن
 
بسیاری از خوانندگان، خصوصاً کاربران اینترنت از نرم‌افزارهای بلاک کردن آگهی‌ها استفاده می‌کنند. در ضمن، ورژن موبایل بسیاری از وبسایت‌ها بنرهای تبلیغاتی را نمایش نمی‌دهند. لازم است یادآور شویم که مبحثی به نام نادیده گرفتن بنرها (Banner-Blindness) هم وجود دارد. این در حالی است که رپورتاژ آگهی هیچگاه بلاک نمی‌شود و همیشه در همه ورژن‌ها به نمایش در می‌آید. رپورتاژها تبلیغاتی هستند که مزاحمتی برای کاربر و خواننده ایجاد نمی‌کنند و رپورتاژی که درست منتشر شود در سطح شخصی خواننده را درگیر خود کرده و عکس یا ویدئو، و روش تماس (Call-To-Action یا CTA) دارند.
 
توجه بیشتر به رپورتاژ آگهی نسبت به بنر
 
5. بازیافت پذیری
 
زمان بر این نوع از آگهی کاری نمی‌کند. در اصل، رپورتاژ آگهی یک داستان از کسب و کار شما نقل می‌کند و این داستان را می‌توان بارها و بارها استفاده کرد. رپورتاژ می‌تواند در مورد برندتان به گونه‌ای سخن بگوید که تقریباً هیچ روش تبلیغاتی محبوب دیگری نتواند چنین کاری کند. با این کار می‌توانید بسیار در زمان و پول صرفه‌جویی کنید. رپورتاژ آگهی نوشته شده را می‌توان بعدها به یک آگهی گفتاری برای رادیو تبدیل کرد.
 
6. قابلیت پیگیری
 
شاید نتوان به طور دقیق بازگشت سرمایه را در رپورتاژ آگهی بررسی کرد اما می‌توان میزان اثرگذاری و تعداد مخاطبینی که با خود همراه کرده است را فهمید. وقتی این نوع آگهی همراه با دیگر روش‌های بالا بردن آگاهی همراه شود می‌تواند اثرگذاری را بالا برده، مخاطبین بیشتری را جذب خود کرده، و باعث رشد شود. در ضمن شما می‌توانید بفهمید چه تعداد بازدید از سایتتان صورت گرفته است. در بخش‌های دیگر طرح مارکتینگ شرکت شما اینگونه اطلاعات می‌توانند مفید واقع شوند.
 
رشد بیشتر با رپورتاژ آگهی
 
7. استقبال رسانه‌ها و خواست مشتریان
 
بیش از 90% از رسانه‌ها تبلیغات بومی انجام می‌دهند. خوانندگان راحت با رپورتاژ آگهی خو می‌گیرند، زیرا: الف) تجربه کاربری آنها توسط رپورتاژ آگهی تغییر نمی‌کند و ب) به آنها مطالبی با ارزش افزوده بالا ارائه می‌دهد. همچنین خوانندگان تبلیغات بومی را همچون دیگر مقاله‌های رسانه می‌بینند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده از 4،770 نفر، 32% ترجیح می‌دهند رپورتاژ آگهی را با دوستان خود به اشتراک بگذارند (در مقابل، 19% دیگر انواع آگهی‌ها را به اشتراک گذاشتند).
 
در صورتی که دلیل دیگری برای استفاده از این ابزار دارید در قسمت نظرات ما را در جریان آن قرار دهید.
ارسال نظر