1396 شهریور نوزدهم ،یکشنبه، ساعت 8:21

چگونه می‌توان فروش را با رپورتاژ آگهی بالا برد، قسمت دوم

بهینه‌سازی رپورتاژ آگهی برای بالا بردن فروش
 
 
5. از زیر-تیتر و عکس استفاده کنید.
 
اگر می‌توانید نگارش رپورتاژ را به یک ژورنالیست بسپارید. مخصوصاً اگر ژورنالیستی که رپورتاژ را می‌نویسد معروف باشد به اعتبار مطلب بسیار کمک می‌کند. برخی از رسانه‌ها از اسم سفارش دهنده محتوا به عنوان زیر-تیتر استفاده می‌کنند. می‌توانید با آنها مذاکره کنید که کار دیگری کنند اما به هر حال نمی‌توانید انتظار داشته باشید که رسانه بر خلاف مرامنامه خود عمل کند. همچنین می‌توانید از عکس‌های اصل با عنوان استفاده کنید تا رپورتاژ شما هرچه بیشتر به قالب استاندارد خبری نزدیک شود.
 
درج زیر-تیتر و عکس در رپورتاژ آگهی برای بالا بردن فروش
 
6. خواندن متن را راحت کنید.
 
بر اساس یک مطالعه توسط شرکت مایکروسافت، متوسط مدت زمانی که یک فرد می‌تواند به چیزی توجه کند و روی آن متمرکز شود امروزه به 8 ثانیه رسیده است. این مطلب به شما این امر را دیکته می‌کند که نباید متن طولانی و ثقیلی را جلوی خواننده گذاشت. در غیر این صورت خواننده به فکر می‌افتد که آیا مطلب شما ارزش سرمایه‌گذاری وقتش را دارد یا نه. از عنوان‌های فرعی استفاده کنید تا بتوانید به وسیله آنها متن را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و خواندن آن را برای خواننده راحت‌تر کنید. همچنین با عکس این عنوان‌های فرعی را از هم جدا کنید. به این ترتیب خواننده را می‌توانید مجاب کنید تمام متن شما را بخواند. استفاده از لیست بسیار می‌تواند کمک کند. خواننده دوست دارد خیلی سریع متنی را اسکن کند و لیست به شما این امکان را می‌دهد که خواننده را خیلی سریع به Call-To-Action یا CTA هدایت کنید.
 
خواندن رپورتاژ آگهی باید آسان باشد
 
7. خواننده را درگیر یک داستان کنید.
 
شاید تنها وجه تمایز برجسته بین آگهی‌های ساده و رپورتاژ همین داستان‌سرایی باشد. وقت بگذارید و ذهن خواننده را مشغول به خود کنید. این کار به شما کمک می‌کند بیشتر بفروشید. داستان احساسات انسانی را بر می‌انگیزد؛ کاری که حقایق و اعداد کمتر از پس آن بر می‌آیند. باید کاری کنید که خواننده احساس کند درکش می‌کنید و بعد تشویقش کنید به خواندن ادامه دهد تا راه‌حل مشکل خود را بیابد.
 
داستان نویسی در رپورتاژ آگهی
 
8. از نقل قول بهره ببرید.
 
نقل قول ابزار بسیار جالبی است. با نقل قول می‌توانید بدون اینکه تابلو شوید به خواننده بگویید که چه محصول خوبی دارید. همچنین با حرفه‌ای‌ها مصاحبه کنید. نظر این کارشناسان مورد شما قدرت بیشتری در جذب خواننده دارد تا نظرات مشتریان خوشحال محصولات شما. سوالاتی در مصاحبه بپرسید که احساسات خواننده را درگیر کنند.
 
استفاده از نقل قول برای بالا بردن خواننده‌های رپورتاژ آگهی
 
9. شروع و پایان رپورتاژ باید مسحور کننده باشند.
 
رپورتاژ باید دلیلی به خواننده بدهد که بعد از خواندن تیتر به متن رپورتاژ نیز بپردازد. ولی مهم‌تر این مسئله است که پایان رپورتاژ باید قانع کننده باشد. این پایان رپورتاژ است که می‌تواند خواننده‌ای را قانع کند محصولی را بخرد که تا پنج دقیقه پیش حتی نمی‌دانست وجود دارد. اگر می‌خواهید خواننده به CTA برسد باید او را مجذوب مقاله کنید. حواستان باشد که این قسمت را باید واضح در انتهای متن قرار دهید و هر گونه روش تماسی که لازم است را در آن قید کنید.
 
آغاز و پایان جذاب در رپورتاژ آگهی
 
ما را در جریان نظرات خود قرار دهید.
ارسال نظر