1398 آبان سیم ،پنجشنبه، ساعت 11:54

چه کسی به خدمات روابط عمومی احتیاج دارد؟

چه کسی به خدمات روابط عمومی احتیاج دارد؟

خدمات روابط عمومی توسط بسیاری از سازمان ها، شرکت ها و افراد برجسته مورد توجه قرار گرفته است. یک متخصص روابط عمومی به نمایندگی از آنها با مردم و رسانه ها ارتباط برقرار می کند تا شرکت، سازمان و افراد را به بهترین وجه ممکن ارائه دهد. روابط عمومی به مشتریان خود کمک می کند تا شهرت خوبی را ایجاد و حفظ نمایند. همچنین به آنها کمک می کند تا هم مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گیرند و هم رابطه ای دو طرفه بین مردم و رسانه و مشتریان خود ایجاد می نماید.

مشتریان متداول روابط عمومی

خدمات روابط عمومی توسط بسیاری از سازمان ها و افراد که می خواهند تصویر بهتری از خود در جامعه ایجاد کنند، استفاده می شود. بیشترین مشتری های شرکت های روابط عمومی شامل موارد زیر هستند:

      - کسب و کار: آنها از خدمات روابط عمومی برای ارائه محصولات/ خدمات خود و نحوه کار شرکت های خود و البته ایجاد یک رابطه محکم با مشتریان و دستیابی به خریداران بالقوه بیشتر استفاده می کنند.
       - سازمان های غیر انتفاعی: مثال این سازمان ها شامل سازمان های خیریه، مدارس، بیمارستان ها و غیره هستند که از خدمات روابط عمومی به عنوان بخشی از برنامه های جمع آوری پول و کمپین های تبلیغاتی استفاده می کنند.
       - افراد قابل توجه: مانند افراد مشهوری که از خدمات روابط عمومی برای ارتباط با رسانه ها و طرفدارانشان استفاده می کنند، اما متخصصان روابط عمومی مورد توجه سیاستمداران نیز هستند که تنها در صورت داشتن اعتبار عمومی خوب می توانند موفق شوند.

مزایای استفاده از خدمات روابط عمومی

متخصصان روابط عمومی حرفه ای هستند که دانش و مهارت لازم برای برقراری ارتباط با مردم و رسانه ها را دارند. بسیاری از خبرنگاران آمده اند و دقیقاً می دانند چه چیزی برای جلب توجه مردم مهم است و این امر مهمترین راه موفقیت در دنیای تجارت فزاینده رقابتی است. آنها همچنین می دانند که چگونه در شرایط بحرانی پاسخ دهند و از چهره و اعتبار عمومی مشتریان خود محافظت کنند.

متخصصان و مؤسسات روابط عمومی با کمک به ایجاد و حفظ شهرت خوب در جامعه، نقش مهمی در موفقیت کلی مشتریان خود دارند. به عنوان مثال، ارائه مؤثر محصولات / خدمات با ارائه آنها به روشی جذاب از نظر مصرف کننده، فروش را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. از طرف دیگر سیاستمداران تنها در صورت داشتن اعتبار خوب می توانند به حمایت رای دهندگان خود امید داشته باشند.

نحوه استفاده از خدمات روابط عمومی

بیشتر سازمان ها و افرادی که تصمیم به استفاده از خدمات روابط عمومی می گیرند، یک شرکت روابط عمومی یا متخصص را فقط برای کارهای خاص استخدام می کنند. مثال آن، ارائه محصول / خدمات جدید، ارتباط با مردم و رسانه ها در جریان مبارزات سیاسی یا رویدادهای جمع آوری پول، مدیریت موقعیت ها و مشاجرات ناخوشایند، و غیره است. بسیاری از آنها بطور منظم هم با شرکت های روابط عمومی کار می کنند. علاوه بر آن تعدادی از سازمان ها نیز بخش روابط عمومی خود را دارند.

ارسال نظر