1398 آذر هفدهم ،یکشنبه، ساعت 11:54

بک لینک‌ چیست و چرا برای سئو سایت شما نیاز است؟

 
بک لینک‌ چیست و چرا برای سئو سایت شما نیاز است؟
 
 
بک لینک چیست و چرا برای سئو سایت شما نیاز است؟
 

بک لینک زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که یک وب سایت با پیوند دادن به آن، وب سایت دیگری را ذکر می کند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند آن را به عنوان بک لینک تشخیص دهند، این لینک باید قابل کلیک کردن باشد. به عنوان مثال برای سایت آکادمی فروش می تواند یک بک لینک محسوب شود.

بک لینک های با کیفیت بالا مهمترین ابزاری هستند که به وب سایت شما کمک می کنند تا رتبه خود را در نتایج موتور جستجو بهبود دهید. علاوه بر این، بک لینک ها باید در سایت هایی با محتوای مرتبط، مورد استفاده قرار گیرند و اینکه بک لینک باید متصل به سایت های معتبری که دارای رتبه های بالایی هستند، باشد. هرچه در سایت خود، بک لینک هایی با کیفیت بالاتر از سایت های مختلفی داشته باشید، رتبه شما بالاتر خواهد رفت.

چرا بک لینک نیاز است؟

1.      شناخت برند

وقتی افراد به صورت آنلاین مطالب را می خوانند خواسته یا ناخواسته به لینک های موجود در آن توجه می کنند. اگر در یک مقاله بارها و بارها وب سایت شما به صورت بک لینک مشاهده شود، برند شما به صورت ناخودآگاه با موضوع مقاله در ذهن خواننده مرتبط می شود. موتورهای جستجو لینک های سایت شما را شناسایی کرده و اطلاعات مفید آن را در معرض دید افراد قرار می دهند، بنابراین بازدیدکنندگان به برند شما علاقه مند خواهند شد.

2.      روابط جدید

داشتن بک لینک های زیاد می تواند شما را به سمت ایجاد دوستان جدید و حفظ ارتباط با مصرف کنندگان خود سوق دهد. وقتی شخصی یک مطلب خوب را می خواند و بک لینکی که منبع آن را نشان می دهد را مشاهده می کند، احتمال زیادی وجود دارد که روی لینک کلیک کند تا اطلاعات بیشتری راجع به اینکه این مطلب توسط چه کسی و در کجا نوشته شده است، بیابد. اگر آن شخص واقعاً از پست های شما لذت ببرد، ممکن است در رسانه های اجتماعی شما را دنبال کند. یک پیوند ساده می تواند بدون کمک رتبه بندی موتورهای جستجو، مصرف کنندگان را به وب سایت شما برساند.

3.      بهبود سئو

بک لینک ها راهی برای تبلیغ وب سایت یا محصولات شما از طریق قرار گرفتن در سایت های معتبر و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی است. اگر صفحاتی که سعی در بهبود رتبه سئو آن ها دارید از محتوای ضعیف برخوردار هستند، استفاده از بک لینک ها در داخل متن رپورتاژ می تواند راهکار مناسبی باشد تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب نمایید.

4.      افزایش ترافیک

اگرچه بیشتر ترافیک سایت از طریق موتورهای جستجو ایجاد می شود، اما بعضی از آنها از طریق ارجاع دادن، کسب می شوند. ترافیک ارجاع به این معنی است که افراد روی پیوندهای درون محتوا کلیک می کنند و به محتوای مرتبط منتقل می شوند. بیشتر اوقات ، ترافیک ارجاع هدفمند بوده و نرخ بی هدف بودن آن کم است.

5.      رتبه بندی ارگانیک

نتایج جستجوی ارگانیک نتایج هستند که دارای کلمات کلیدی مرتبط با اصطلاح اصلی جستجو هستند. بر خلاف نتایج غیر ارگانیک که همان تبلیغاتی کلیکی هستند. بک لینک به رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند. اگر پست شما در وب سایت های دیگر پیوند داشته باشد، رتبه بالاتری توسط موتورهای جستجو کسب خواهد نمود.

کلمات مرتبط:

لینک جویس: این اصطلاح برای اشاره به ارزش یک لینک به یک وب سایت یا صفحه خاص استفاده می شود. هنگامی که یک وب سایت یا پست خود را به سایت شما پیوند می دهد، از " لینک جویس " عبور کرده و به شما در رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند. به عنوان مثال، اگر صفحه A به Twinword پیوند دارد ، لینک جویس را به Twinword منتقل می کند و به آن کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. هرچه کیفیت پیوند بالاتر باشد ، لینک جویس آن بیشتر می شود.

لینک No-follow: این پیوندها هیچ گونه لینک جویسی به وب سایت / صفحه نمی دهند و در رتبه بندی موتورهای جستجو قرار نمی گیرند. اگر نمی خواهید رتبه وب سایتی که به آن رفرنس می دهید افزایش یابد، از لینک No follow استفاده کنید.

لینک Do-follow: تمام لینک ها به صورت پیش فرض Do follow هستند، به این معنی که آنها تا زمانی که تبدیل به لینک No follow شوند، لینک جویس را منتقل می کنند.

انکر تکست: این متن همان قسمت قابل کلیک آبی رنگ در یک هایپر لینک هستند. این متن ها زمانی به خوبی کار می کنند که بخواهید کلمات کلیدی خاصی را رتبه بندی نمایید. به جای پیوندی که می گوید "اینجا را کلیک کنید" ، باید آن را با نام صفحه ای که به آن منتقل می شود یا کلمات کلیدی را نشان می دهد جایگزین کنید (به عنوان مثال "ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی").

پیوندهای داخلی: پیوندهایی که از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت منتقل می شوند که با عنوان پیوند داخلی شناخته می شوند.

پیوندهای کم کیفیت: پیوندهایی که از سایت های اسپم، خودکار و غیره به دست می آیند لینک کم کیفیت هستند و می توانند به رتبه بندی صفحه وب شما صدمه بزنند.

نحوه ساخت بک لینک:

به دلیل اهمیت رتبه بندی موتورهای جستجو، بک لینک باید یکی از اولویت های اصلی وب سایت شما باشد.

1.      پست کردن

مقالاتی را بنویسید که دارای کلمات کلیدی محبوب هستند که به وب سایت / شرکت / محصول شما مربوط می شوند. اگر نمی دانید از کجا می توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای سایت خود را شروع کنید، این ابزار کلمه کلیدی می تواند به شما کمک کند تا آنچه را که به دنبال آن هستید بیابید.

2.      نظر دادن

ارسال نظرات در مورد سایر مقالاتی که مربوط به وب سایت یا محصول شما است، می تواند سودمند باشد. هنگامی که شروع به اظهار نظر می کنید، حتماً به وب سایت / کالای خود که مربوط به آن مقاله است رفرنس دهید.

3.      پیگیری

این امر بسیار مهم است که بک لینک های خود را ردیابی کنید تا بدانید که کدام وب سایت ها به شما لینک می دهند. می توانید یک صفحه گسترده اکسل تهیه کرده و تاریخ، وب سایت ها، اطلاعات تماس و نظرات را پیگیری کنید.

ابزارهای بک لینک 

در اینجا چند ابزار بک لینک برای کمک به شما در شروع کار و نظارت بر لینک های خود و همچنین رقبا ذکر شده است.

1.      Check My Links (افزونه Google Chrome)

2.      Linkbird (رایگان / $)

3.      Pitchbox ($)

4.      Monitorbacklinks (رایگان / $)

5.      Linkody (رایگان / $)

همین حالا شروع کنید! 

ایجاد ساختار بک لینک می تواند بسیار وقت گیر اما ارزشمند باشد. این موضوع به دلیل اهمیت رتبه بندی موتورهای جستجو باید یکی از اولویت های اصلی شما برای SEO سایت باشد. امیدوارم این مقاله به شما در درک بهتر بک لینک ها ، تأثیر آنها در رتبه بندی موتورهای جستجو و اینکه چرا باید روی بک لینک سرمایه گذاری نمایید، کمک کند. در صورتی که هرگونه سوالی در زمینه لینک بیلدینگ و خرید رپورتاژ آگهی دارید می توانید با تیم پشتیبانی پابلیکا در ارتباط باشید

ارسال نظر