1399 آبان بیست و هفتم ،سه شنبه، ساعت 11:54

1+6 ترفند برای بهبود سئو در سال 2021

 
 
 
1+6 ترفند برای بهبود سئو در سال 2021
 
 

راهکارهای مختلفی برای بهبود سئو را انجام داده‌اید و نتیجه مناسبی به‌دست نیامده؟ از سئو کردن سایت خود ناامید شده‌اید؟ به دنبال ترفندهای کارآمد سئو می‌گردید؟

امروزه بسیاری از مشاغل سعی دارند از طریق پست‌ها، دوره‌های آنلاین، وبینارها و ... سئو سایت خود را بهبود دهند. به احتمال زیاد نیز شما درباره بخش‌های مختلف تاثیر‌گذار در سئو مثل محتوا، توضیحات متا، انتخاب عنوان‌های جذاب، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، حذف تاریخ از آدرس‌ها و ... اطلاعات دارید و از آن‌ها استفاده کرده‌اید ولی همچنان از رقبای خود عقب هستید. ما قصد داریم به شما در تغییر این وضعیت کمک کنیم. چند دقیقه با ما همراه باشید و سئو سایت خود را به سادگی بهبود دهید.


1- صفحه سوالات متداول ایجاد کنید.  

  

بسیاری از برندها برای پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان، راهنمایی آن‌ها و ... صفحه سوالات متداول (FAQ) را برای سایت‌های خود راه اندازی کرده‌اند. افزودن صفحه سوالات متداول یکی از استراتژی‌های موثر است که سئو سایت شما را چند گام جلوتر خواهد برد، زیرا موتورهای جستجو بخشی از صفحه سوالات متداول سایت شما را خارج کرد و آن را به عنوان قسمتی ارزشمند در SERP به مخاطبین نشان می‌دهد.

موتورهای جستجو نتایج صفحه سوالات متداول شما را به صورت کشویی در زیر پیوند‌ها نشان می‌دهند این باعث می‌شود فضای بیشتری در صفحات جستجو به شما اختصاص یابد که باعث بیشتر دیده شدن شما می‌گردد.

  • یک مطالعه موردی نشان می‌دهد که با افزودن FAQ به صفحه فرود خود، نرخ تبدیل از 1.82٪ به 2.75٪ افزایش یافته است.
  • در مطالعه دیگری، میزان کلیک از 6% به 14% افزایش یافته است.
  • در موردی دیگر نیز پس از اجرای این استراتژی،2.6 برابر افزایش نرخ کلیک مشاهده شد.
  • در بررسی که بر جستجوکردن‌های بدون کلیک(مانند جستجوی صوتی و ...) صورت گرفته، این موضوع می‌تواند از کلیک‌های ارگانیک پیشی بگیرد و اکنون پیش از 50% از جستجو‌ها را تشکیل دهد.

از آنجا که گوگل در تلاش است تا جستجو‌های صوتی بیشتر بهینه شود، صفحه پرسش و پاسخ می‌تواند یک مزیت بارز برای سئو شما باشد.

ایده‌هایی برای ساخت صفحات FAQ:

در بسیاری از مواقع، هنگام جستجوی در گوگل، با کادر "مردم همچنین پرسیده‌اند" مواجه می‌شوید، بنابراین می‌توانید دقیقاً ببینید که چه نوع سوالاتی مرتبط با کار شما، در حال جستجو شدن در گوگل هستند. به عنوان مثال اگر "رپورتاژ آگهی چیست؟" را جستجو کردید سوالاتی مانند "آیا رپورتاژ آگهی برای سئو سایت موثر است؟" و "مهم‌ترین نکته برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ آگهی چیست؟" را مشاهده خواهید کرد. از این موضوعات برای الهام گرفتن استفاده کنید. درنظر داشته باشید که پاسخ های شما باید دقیق، صریح و دور از تبلیغات آشکار باشند. با این سوالات مانند بازاریابی محتوا رفتار کنید که می تواند برای جلب علاقه و اعتماد استفاده شوند.

استفاده از استراتژی صفحه سوالات متداول فوق العاده سریع عمل می‌کند و بعد از بارگذاری و ارسال آن در کنسول جستجوی Google در حدود 30 دقیقه نشان داده می‌شود.


2- با CDNها سرعت بارگذاری صفحات را بهبود دهید.  

سرعت بارگذاری سریع وب سایت از اهمیت بالایی بر خوردار است، زیرا سرعت بالای صفحه می‌تواند بر پتانسیل SERP تأثیر بگذارد. با استفاده از "PageSpeed" گوگل می‌توانید بهترین پیشنهادهایی برای بهبود سرعت بارگذاری سایت مانند فشرده سازی تصاویر یا آدرس دهی مجدد نیز دریافت کنید.

بارگذاری HTML خود از طریقCDN ها می‌توانید زمان بارگذاری سایت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، که تاثیر زیادی در رتبه بندی بالقوه سایت شما دارد.

CDN یک شبکه انتقال محتوا است که از سرورهای سراسر جهان استفاده می‌کند. شما می‌توانید اطلاعات و محتوای خود را در آن بارگذاری کنید تا کاربران با سرعتی بیشتر به وب سایت شما وارد شوند. به این ترتیب با کاهش درخواست‌ها به سرور اصلی شاهد کم شدن بار بر روی آن سرور خواهیم بود. که باعث افزایش سرعت دسترسی و بهبود راندمان سرور می‌گردد و بازدید کننده با توجه به موقعیت جغرافیایی، اطلاعات وب‌سایت را از نزدیک‌ترین نقطه به خود دریافت می‌کنند.  


3- روی نام تجاری خود تمرکز کنید.  

 بیشتر کسب‌­وکارها به برند و سئو به عنوان دو بخش متمایز از هم نگاه می‌کنند، در نتیجه آن‌ها را از هم جدا می‌کنند. با این حال بررسی­‌ها نشان می دهد که تمرکز کردن بر روی نام تجاری و تبلیغ صحیح آن در واقع نقطه قوتی برای سئو سایت شما ایجاد می­کند.

اریک اشمیت مدیر عامل سابق گوگل می‌گوید که "برندها راه حل هستند". برندها همان چیزی هستند که مشتریان روی آن تمرکز می‌کنند و با استفاده از آن سایت­‌های خوب و سایت­‌های بد را دسته­‌بندی کرده و تصمیماتی در مورد خرید می‌گیرند. گوگل نیز همین‌گونه عمل می‌کنند و برندها را بالاتر از دیگران قرار می دهد.

از نظر الگوریتم‌ها گوگل برندهای مشهور عالی هستند. اگر کاربران روزانه سایت خاصی را جستجو کند، الگوریتم گوگل آن سایت را به عنوان شاخص کیفیت و علاقه در نظر می‌گیرد. و اگر کاربران به طور منظم به جای یک محصول عمومی به دنبال برند خاص آن باشند، گوگل نام آن برند را به عنوان شاخص آن محصول در نظر می‌گیرد. این امر می‌تواند به رتبه بندی شما نیز کمک کند. این موضوع به گوگل در اولویت بندی نتایج در جستجو کمک می‌کند. مثلا دلیل این که مارک‌هایی مانند "Nike" قبل از مارک‌هایی مانند "DSW" در جستجوی "کفش‌های مخصوص دویدن" ظاهر می‌شوند همین امر است. بنابراین جذب افراد بیشتر برای جستجوی نام تجاری شما در گوگل، یک سئو و استراتژی عالی تجاری است.

برای این کار، روی "قانون هفتگانه" تمرکز کنید. راهکار در اینجا این است که اگر بتوانید هفت بار مختلف برند، محتوا، تبلیغات و محصول خود را در معرض دید کاربران قرار دهید، به احتمال زیاد آن‌ها شما را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند و با نام تجاری شما تعامل خواهند کرد. ساده ترین راه برای انجام این کار انجام ترکیبی از موارد زیر است:

  • ربات های پیام رسان (مانند MobileMonkey یا ManyChat)
  • ارسال ایمیل به صورت منظم
  • تبلیغات منظم ( مانند رپورتاژآگهی، بنری، کلیکی و ... )

4- Power Pages بسازید.

  

برایان دین اصطلاح "Power Pages" را در "Backlinko" مطرح کرد. "Power Pages" به صفحاتی اشاره دارد که برای دستیابی به رتبه‌‌های اول درSERP به طور استراتژیک طراحی می‌شوند. بعضی اوقات نیاز است برای اینکه کلمات کلیدی بهتر دیده شوند، برای آن‌ها محتوای با ارزش و صفحات با تبدیل بالا آماده کنیم. برای این که یک Power Pages ویژه ایجاد کنید چندین پست را با هم ترکیب کنید و یک مگا پست بسازید. این کار می‌تواند در افزایش نتایج جستجو و بازدید بیشتر تأثیرگذار باشد. به دنبال کلمات کلیدی دنباله‌دار با ارزش بالا باشید از اصطلاحات به هم مرتبط استفاده کنید زیرا این کار به صورت خود‌به‌خودی باعث برجسته شدن آن صفحه خواهد شد.


5- در ابتدا محتواهای سایت را اصلاح کرده، بعدا محتوای جدید تولید کنید.

  

ما در هرکسب‌و‌‌کاری به دنبال محتوای با کیفت هستیم. این کار نیاز به یک استراتژی قوی دارد. به جای سخت کار کردن بهتر است هوشمندانه کار کنیم زیرا روزانه بیش از 4.4 میلیون پست منتشر می‌شود. پس استفاده از بهترین روش‌ها در بهینه‌­سازی وبلاگ، بسیار اهمیت دارد.

به جای نوشتن محتوای جدید، از محتواهای موجود استفاده کنید. این کار به شما امکان می‌دهد محتوای قدیمی را بهبود ببخشید، طول عمر آن را افزایش داده و ارزش آن را حتی بیشتر کنید. برای این کار از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • اطلاعات نادرست یا منسوخ شده را اصلاح کنید.
  • تصاویر/ نمودارها/ فیلم‌ها را اضافه کنید.
  • مثال‌ها را به­روز کنید.
  • آمار و اطلاعات به روز را وارد کنید.
  • منابع را ذکر کنید.
  • محتوا را به روز کنید.
  • CTA بهتر بنویسید.
  • لینک‌های درونی را تقویت کنید.

به این ترتیب مطمئن شوید که هر پست برای یک کلمه کلیدی منحصر به فرد بهینه شده است، که باعث می‌شود محتوا شما از نظر موتورهای جستجو یک منبع با ارزش‌تر نسبت به رقبا باشد. همه این‌ها به شما در رتبه‌بندی کمک می‌کنند و از محتوایی که قبلاً در اختیار داشته‌اید نهایت استفاده را در بهتر شدن در SERP خواهید برد.

از این رو قبل از ایجاد محتوای جدید، نگاهی به محتوای موجود و کلمات کلیدی انتخابی خود بیندازید. در صورتی که محتوای مناسب نداشتید دست به نوشتن محتوای جدید بزنید در غیر این صورت بهترین گزینه اصلاح و ارتقاء مجدد محتوای های موجود است.

نکته طلایی: هنگام تعیین نحوه بهینه‌سازی، به نرخ کلیک خود نگاه کنید. اگر اطمینان دارید که محتوای با ارزشی تولید کرده‌اید اما نتیجه مطلوب را نداشته، بهتر است آن محتوا را بازنگری کنید. در بسیاری از موارد، استراتژی توزیع و بهینه‌­سازی سئو شما باید بهبود پیدا کند. به طور مثال ممکن است نیاز باشد عنوان یا بخش متا و ... را تغییر دهید.


6- محتوا خود را ترجمه کنید، یا زیرنویس به آن اضافه نمائید.

  

اریک سیو یکی از کارمندان گوگل در برای این موضوع می گوید: «اگر می خواهید ترافیک جستجو بیشتری داشته باشید، محتوای خود را به زبان های دیگر هم ترجمه کنید.»

زود بازده بودن ترجمه و زیرنویس باعث افزایش امتیاز سئو شما می‌­شود. با ترجمه کردن محتوای خود روزبه‌روز به جمعیت جدیدی از افراد دست پیدا خواهید کرد و این مطلب کمک زیادی در افزایش لینک سازی به سایت شما و فروش بیشتر می‌کند.

دو نکته مهم در ترجمه محتوا به زبان‌های دیگر وجود دارد:

1- صرفا محتوا را ترجمه نکنید، بلکه باید کلمات کلیدی متناسب با آن زبان را نیز مورد بررسی قرار دهید. بررسی کنید که بازاریابی محتوا در هر منطقه چگونه کار می‌کند.

2- در طراحی سایت خود از Hreflang استفاده کنید. این مزیت به گوگل می‌گوید که شما در حال ایجاد محتوا برای مکان­‌های خاص بر اساس زبان هستید.

با اضافه کردن زیرنویس می‌توانید محتوای ویدیویی و صوتی را که قبلاً ایجاد کرده‌اید بهینه کنید تا هم برای افراد کم شنوا و هم برای سئو سایت شما مناسب باشد. در حال حاضر گوگل توانایی تشخیص فایل‌هایی که زیرنوسی به آن چسبیده است را ندارد، اما کافی است محتوای زیر نویس را به صورت فایل"SRT" همراه فایل اصلی بارگذاری شده ضمیمه کنید تا گوگل آن را مورد بررسی قرار دهد.

ترجمه و زیرنویس می‌تواند امتیازات سئو زیادی داشته باشد که خیلی زود نتایج مثبت آن را می‌بینید. پس آن را در لیست کارهای 2021 خود قرار دهید.

 

7- لینک‌سازی کنید. 

لینک‌سازی برای سئو تا حد زیادی ضروری است. بدون داشتن لینک‌سازی قوی و باکیفیت، به دست آوردن رتبه‌­بندی خوب دشوار است. اینفوگرافیک‌ها و پست‌های وبلاگ با کیفیت بالا و مبتنی بر داده برای ایجاد لینک بسیار مناسب هستند، از دیگر موارد موثر در لینک‎سازی رپورتاژآگهی‌ها هستند. در واقع با انتشار رپورتاژ آگهی، چند بک‌لینک معتبر و دائمی از سایت‌های پرمخاطب و معتبر دریافت می‌کنید. به همین دلیل گوگل جایگاه بهتری برای شما در نظر گرفته و اعتمادش به شما روز به روز بیشتر خواهد شد. اما به این نکته توجه کنید که همیشه تمرکز اصلی خود را باید روی محتوا قرار دهید و از تبلیغات کم کنید. لینک‌سازی یکی از سریع‌ترین راه‌های افزایش SERP برای شماست، زیرا لینک‌سازی یک برنامه استراتژیک نیاز دارد و به دلیل زمان بر بودن انجام آن بسیاری از برندها از آن چشم پوشی می‌کنند در صورتی که نتایج حاصل از آن ارزشش را دارد.

 

کلام آخر در مورد ترفند‌های سئو

واقعاً کار بر روی سئو سایت فرایند دشوار، پیچیده و اغلب یک روند ناامیدکننده به نظر می‌آید. افراد زیادی بودند که خیلی از ترفندها را برای بهبود سئو سایت خود استفاده کرده‌اند اما هنوز رتبه مناسب مورد نظر خود را پیدا نکرده‌اند. با این حال این 7 ترفند پیشرفته سئو روش‌­های استاند‌اردی نیست که همه بتوانند از آن‌ها استفاده نمایند، بنابراین اگر شما از آنها بهره بگیرید، از رقبای خود جلو خواهید افتاد. اجرای این ترفندها زمان بیشتری احتیاج دارد و شما باید این کارها را به طور مداوم انجام دهید، اما شما را در رسیدن به رتبه‌های برتر SERP نزدیکتر خواهد کرد.

ارسال نظر