1397 اسفند ششم ،دوشنبه، ساعت 11:54

هوشمندانه برندینگ خود را در عصر دیجیتال انجام دهید

هوشمندانه برندینگ خود را در عصر دیجیتال انجام دهید

 

مفهموم رپورتاژ آگهی و محتوای حمایت شده، مفهوم جدید و تازه ای نیست و در حدود 1 قرن هست که مورد استفاده قرار می گیرد. براساس گزارش ها، اولین رپورتاژ آگهی در سال 1917 مورد استفاده قرار گرفت. بعد از آن نیز، تا قبل از عصر اینترنت، در مجلات، روزنامه ها، شبکه های رادیویی و تلوزیونی به کار برده شد. با این حال، از نظر بازاریابان محتوا، انتشار رپورتاژ آگهی می تواند یکی از راهکارهای بسیار نتیجه بخش برای معرفی برند و محصول باشد. اینگونه می توان گفت که واژه "رپورتاژ آگهی" با 2 مفهوم "مقاله نویسی" و "تبلیغات" پیوند خورده است.

رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روش های تبلیغات تفاوت هایی اساسی دارد، زیرا محتوای رپورتاژ آگهی بایستی نقش یک مقاله خبری را ایفا نموده و در عین حال برند و محصول را در ذهن مخاطب تداعی کند. با وجود اینکه رپورتاژ آگهی در 1 قرن گذشته به شیوه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، با این حال بازاریابان آنلاین، با فرمتی جدید از تبلیغات آنلاین روبرو هستند.

تحقیقات انجام شده بر روی نحوه رفتار مشتری در خصوص بنرهای تبلیغاتی و محتوای حمایت شده یا همان رپورتاژ آگهی نشان دهنده این است که نسبت به محتوای متنی واکنش بیشتری نشان می دهند. Ogilvy که به عنوان پدر تبلیغات شناخته می شود اینگونه می گوید: "هر چه یک تبلیغ به میزان کمتری شکل و شمایل تبلیغ را داشته و بیشتر فرمت مقاله خبری را به خود بگیرد، تعداد بیشتری از کاربران حاضر خواهند بود تا به آن توجه کنند."

 

به کارگیری تکنیک eye-tacking بر روی کابران صفحات وب

همانطور در تصویر فوق مشخص است، کابران صفحات وب، بیشتر میزان توجه رو بر روی محتوای متنی داشته و تبلیغات بنری در سطح بسیار پایینی مورد توجه مخاطب قرار می گیرد.  

ارسال نظر