زمانی که یک کسب و کار با شرایط بحرانی و دشوار مواجه میشود و اوضاع کلی آن رو به وخامت میگذارد، صاحب آن کسب و کار با نگرانیها و اضطرابها و فشارهای عصبی سختی درگیر میشود و حس میکند که همه چیز علیه آنها رفتار میکنند. در این مواقع، بسیاری از صاحبان مشاغل ناامید شده اظهار میکنند که کاری از دستشان ساخته نیست و دیگر نمیتوانند این کسب و کار را نجات داده تداوم آن را حفظ نمایند.
با توجه به تغییرات بسیار سریع جوامع امروز و بحرانهای پیش بینی نشده، مثل بحران کرونا، انتخاب رویکردی که هم بتواند از گسیختگی کسب و کار جلوگیری کرده و هم بتواند به رشد آن کمک کند، بی شک کلید موفقیت آن کسب و کار است. در ادامه ویدئو راهکارهایی که خانم امی ادمونسن در خصوص شرایط بحرانی ارائه کرده را بررسی میکنیم.
خانم امی ادمونسن (Amy C.Edmonson) محقق، مولف و استاد دانشگاه کسب و کار هاروارد هستند که در رهبری و تیم سازی فعالیت میکنند. خانم ادمونسن ۷ کتاب و بیش از مقاله در خصوص نقش عملکرد رهبر یک کسب و کار ارائه کرده است که برنده جوایز متعدد از جشنوارهها و انجمنهای بزرگ بیزینسی شدند.
درواقع بحران روابط عمومی زمانی اتفاق میافتد که اتفاقات و اخبار منفی در مورد برند شما منتشر شود که ممکن است باعث کاهش اعتبار برند گردد. برای هر کسب و کاری، چه کوچک و چه بزرگ، وقوع یک بحران روابط عمومی محتمل است. نسخه کسب و کارهای کوچک را می توان یک فروشگاه مواد غذایی در یکی از خیابان های فرعی در نظر گرفت که ساکنین محل این تصور را می کنند که اجناس با قیمتی گران تر (شاید در مقایسه با فروشگاه های زنجیره ای مانند افق کوروش) فروخته می شود و نسخه کسب و کارهای بزرگ نیز می تواند دیجی کالا باید که تا چندین روز پس از پایان “بلک فرایدی” بایستی پاسخگوی مشتریان خود در شبکه های اجتماعی باشد.