ساخت بک لینک در وردپرس با ۴ روش سریع و طلایی

پابلیکا / بک لینک / ساخت بک لینک در وردپرس با ۴ روش سریع و طلایی
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

 

هر وب سایتی برای دیده شدن در موتورهای جستجو نیاز دارد که لینک سازی کند. بک لینک در وردپرس یکی از تکنیک‌ها و عوامل تاثیرگذار در بهبود رتبه وب سایت است که نیاز به آموزش دارد. برای اینکه بتوان رتبه وب سایت را بهبود داده و بهینه سازی سئو را انجام داد، نیاز است که آموزش بک لینک در ورد پرس را دیده باشید تا در زمان کوتاهی، رتبه صفحه مد نظر خود را ارتقا دهید.

بک لینک یک نوع لینک سازی خارجی است که از طریق الگوریتم‌های گوگل بررسی می‌شود و در صورت استفاده از تکنیک‌های سئو خارجی، اعتبار سایت را افزایش می‌دهد. برای اینکه با نحوه لینک سازی در وردپرس بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بک لینک سایت چیست؟

قبل از اینکه به آموزش بک لینک در ورد پرس بپردازیم بهتر است که مفهوم بک لینک را درک کنید. اگر بخواهیم که به زبان ساده بک لینک را تعریف کنیم باید بگوییم، هنگامی ‌که لینکی از وب سایتی به سایت دیگر داده می‌شود، بک لینک رخ می‌دهد. موتورهای جستجو به بک لینک اهمیت می‌دهند و در صورتی که لینک‌ها از نوع فالو باشند، به سایت لینک داده شده، اعتبار خواهند داد. هر چه صفحاتی که ایجاد می‌کنید، بک لینک بیشتری داشته باشند، رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست می‌آورید.

بک لینک می‌تواند در قالب متن یا تصویر باشد که با کلیک بر روی آن از یک سایت دیگر به سایت شما هدایت شد. توجه داشته باشید که لینک سازی برای سئو اهمیت بالایی دارد و نباید آن را دسته کم گرفت. برای اینکه با لینک سازی بیشتر آشنا شوید مطلب بک لینک چیست را مطالعه کنید.

اهمیت بک لینک در وردپرس

با توجه به لینک سازی داخلی و خارجی وب سایت، باید گفت: هنگامی‌ گوگل یا موتورهای جستجو به وب سایت رتبه می‌دهند که بعد از  لینک سازی داخلی، برای ایجاد لینک‌های خارجی دقت زیادی کرده باشید. دقت داشته باشید منظور از لینکسازی خارجی و بک لینک این نیست که از هر سایتی لینک دریافت کرد، بلکه باید استراتژی مناسبی داشت و از سایت‌هایی با آتوریتی بالا، بک لینک دریافت کرد.

خزنده‌های موتورهای جستجو لینک‌های خارجی را بررسی می‌کنند و با توجه به لینک‌های داده شده به صفحات مختلف وب سایت شما، امتیاز می‌دهند. نوع دیگری از بک لینک این است که لینک‌های خروجی از صفحه‌های خارج از دامنه به وب سایت شما لینک می‌دهند. الگوریتم‌های گوگل این لینک‌ها را مرجع می‌دانند و ارزش وب سایت را ارتقا خواهند داد.

نحوه ایجاد بک لینک در وردپرس

برای اینکه بتوان رتبه سئو وب سایت را ارتقا داد، نیاز است که از دو نوع لینک سازی داخلی و خارجی در کنار یکدیگر استفاده کرد. لینک سازی داخلی همان ساختار درختی است که در سایت خودتان برای محتوای مرتبط ایجاد می‌کنید. اما بک لینک باید از طریق سایت دیگری به شما لینک داده شود. در حقیقت بک لینک همان لینک‌های خارج از دامنه وب سایت شما است که برای الگوریتم‌های موتورهای جستجو اهمیت دارد و باعث ارتقای ارزش و اعتبار وب سایت می‌شود.

 آیا تمام لینک سازی‌های خارجی در نحوه ایجاد بک لینک وردپرس تاثیر مثبت دارند؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با لینک‌های فالو و نوفالو آشنا باشید. الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای اینکه بتوانند شناسایی برای بک لینک‌ها داشته باشند، از طریق یک کد عمل می‌کنند. از طرفی هم لینک‌های فالو هیچ مشخصه‌ای در اسکیریپ خود ندارند و همانند لینک‌های عادی شناخته می‌شوند. اما الگوریتم‌های گوگل با شناسایی این نوع لینک، آن‌ها را فالو می‌دانند و به رتبه وب سایت اعتبار بیشتری می‌دهند.

در مقابل لینک‌های فالو، لینک‌های نوفالو قرار دارند که در اسکریپت آن‌ها عبارت rel = nofollow دیده می‌شود. از این‌رو الگوریتم‌های موتورهای جستجو با مشاهده این کد، لینک را خنثی می‌داند و ارزشی برای ارتقای وب سایت ایجاد نمی‌کنند. به طور کلی فرق بک لینک فالو و نوفالو در کد شناسایی و تاثیر مستقیم آن‌ها بر روی سئو سایت است.

اما به طور کلی توجه داشته باشید که برای ایجاد بک لینک در وردپرس باید به حضور بک لینک‌های فالو دقت زیادی داشت، زیرا در برخی از مواقع اگر تعداد این لینک‌ها بیشتر باشد، موتورهای جستجو به لینک سازی شبکه‌ای و خرید بک لینک شک می‌کنند و این موضوع همراه با جریمه و پنالتی سایت است.

چگونگی ساخت بک لینک در وردپرس
اما به طور کلی توجه داشته باشید که برای ایجاد بک لینک در وردپرس باید به حضور بک لینک‌های فالو دقت زیادی داشت

راه‌های دریافت بک لینک در وردپرس

برای اینکه بتوان لینک سازی خوبی در سایت انجام داد، نیاز است که آموزش بک لینک در ورد پرس را گذرانده باشید.  راه‌های مختلفی برای ساخت و دریافت بک لینک وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

شبکه‌های اجتماعی

با توجه به اینکه لینک‌های شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم بر روی رتبه وب سایت تاثیر نمی‌گذارند اما هر چه تعداد بازدیدکننده‌های یک وب سایت بیشتر باشد، رتبه وب سایت ارتقا پیدا می‌کند. در نتیجه مهم است که از طریق شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب سایت‌‌های وردپرسی استفاده کرد.

محتوای مناسب

ایجاد محتوای مناسب و کپی نشده یکی از مهم‌ترین مراحلی است که در سئو اهمیت دارد و اگر محتوای قدرتمندی ایجاد کرد، موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به صفحات وب سایت می‌دهند. همچنین در صورتی که سایت‌های دیگر به دلیل یونیک بودن مطالب به صفحات محتوای شما بک لینک دهند، سئوی سایت وردپرسی بهبود پیدا کرده و رتبه وب سایت بهتر می‌شود.

بهترین راه‌های دریافت بک لینک در ورد پرس
چگونه در ورد پرس بک لینک بگیریم؟

پست مهمان

ماهیت برخی از وب سایت‌ها این است که به کاربر‌ها اجازه ثبت مقاله می‌دهند. خب مشخص است که اگر دامنه این وب سایت‌ها بالا باشد، فرصت بسیار مناسبی است تا با مخاطب‌های این سایت ارتباط برقرار کرده و مطالب کاربردی تولید کرد.

انجمن‌ها

برای لینک سازی در وردپرس می‌توان از انجمن‌ها هم استفاده کرد. به طور معمول لینک سازی در این انجمن‌ها، رایگان است و شرایط برای ساخت بک لینک ایدئال خواهد بود.

بهترین راه برای دریافت بک لینک در وردپرس چیست؟

برای اینکه بتوانید بهترین لینک سازی و بک لینک در وردپرس را ایجاد کنید، کافی است که از روش رپورتاژ استفاده کنید. شما با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر می‌توانید بک لینک‌های خوبی دریافت کنید و رتبه وب سایت خود را ارتقا دهید. اگر درباره رپورتاژ آگهی نیازمند اطلاعات بیشتر هستید، خواندن مقاله رپورتاژ چیست را پیشنهاد می‌کنیم.) از طرفی هم محتوای شما بدون اینکه ابزارهای گوگل را حساس کند، منجر به ارتقای رتبه وب سایت می‌شود. در ادامه درباره اهمیت بک لینک در وردپرس با رپورتاژ را بررسی خواهیم کرد:

محبوب بودن

برای اینکه بتوانید رتبه بهتری از رپورتاژ آگهی خود دریافت کنید، ابتدا باید وب سایتی که برای آن رپورتاژ تهیه می‌کنید بررسی کرده و دامنه بالا را انتخاب کنید. هر چه اعتبار دامنه انتخابی شما بیشتر باشد، مخاطب‌های بیشتری هم دریافت خواهید کرد.

پیوندهای دائمی

برای اینکه اعتبار لینک‌های شما پابرجا باشد، بهتر است که از لینک‌های دائمی ‌استفاده کنید. دقت داشته باشید که تمام اعتبار لینک شما تا زمانی برقرار است که بک لینک حذف نشده باشد، از این‌رو پیوند دائمی ‌خود را هر از گاهی بررسی کنید.

اعتبار دامنه

از طریق نتایج موتورهای جستجو می‌توانید مشخص کنید که دامنه کدام وب سایت‌ها برای گوگل ارزش بیشتری دارند و از طریق آن برای بک لینک در وردپرس اقدام کنید. زیرا اعتبار دامنه به منظور حرفه‌ای بودن وب سایت است و با لینک سازی‌های دائمی ‌می‌توان ترافیک بیشتری را دریافت کرد.

دوره زمانی

هنگام ایجاد بک لینک بهتر است که دوره زمانی را مشخص کنید تا الگوریتم‌های گوگل لینک شما را به عنوان هرزنامه شناسایی نکند.

تعداد لینک‌ها

هنگام رپورتاژ آگهی و بک لینک در وردپرس هرچه تعداد لینک‌های فالو ایجاد شده، بیشتر باشند، شانس موفقیت شما برای رتبه‌گیری کمتر می‌شود. زیرا گوگل به لینک سازی‌های زیاد حساس است. از این‌رو بهتر است که تعداد لینک‌های مناسب را انتخاب کنید تا موتورهای جستجو، ارزش لینک‌های ایجاد شده را بدانند.

تعداد لینک‌ها در ورد پرس

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی برای سایت‌های وردپرسی از پابلیکا

ایجاد بک لینک در وردپرس یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید هنگام بهبود سئو برای آن استراتژی تعیین کرد. با توجه به اینکه بک لینک اهمیت بالایی در رتبه وب سایت دارد، از این‌رو باید آموزش بک لینک در ورد پرس را گذرانده باشید تا مطابق با آن بهترین اقدامات را انجام داد. از طرفی هم متخصص سئو باید برای خرید بک لینک اقدامات مختلفی را انجام دهد.

شما می‌توانید با استفاده از خدمات سئو پابلیکا، بهترین بک لینک‌ها را دریافت کنید و استراتژی مشخصی برای بهبود رتبه وب سایت وردپرسی خود داشته باشید. پابلیکا به عنوان ارائه‌دهنده انواع خدمات سئو، رپورتاژ آگهی، برگزار کننده کمپین‌های دیجیتال، روابط عمومی‌ و تولید محتوا در کنار کسب و کارهای آنلاین است تا برای بهبود وب سایت خود اقدامات لازم را انجام دهند.
کافی است برای ارتباط با کارشناس‌های این مجموعه در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

با دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر می‌توان علاوه بر افزایش مخاطب، رتبه وب سایت را هم ارتقا داد.

لینک‌هایی از جنس فالو برای ارتقای وب سایت اهمیت زیادی دارند و ابزارهای گوگل این لینک‌ها را دنبال می‌کنند.

رتبه بندی بهتر سایت برای موتورهای جستجو، ترافیک بیشتر روی سایت و ارزیابی سریع‌تر و ایندکس با سرعت بالا

تعداد بک لینک‌ها اهمیت زیادی برای گوگل دارد از این‌رو نباید لینک سازی‌های انبوه و بیش از حد انجام داد.

محتوای مناسب، شبکه‌های اجتماعی، پست مهمان یا انجمن‌ها

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =