بازاریابی در اینستاگرام یکی از بهترین راهکارهای آگاه سازی مخاطبان از نام برند و در پی آن افزایش فروش کالا و خدمات مورد نظرتان است. در حال حاضر اینستاگرام جزو سه شبکه اجتماعی برتر دنیا است که علاوه بر ایجاد ارتباطات دوستانه توانسته درعرصه تجاری نیز به بسیاری ازکسبوکارهای مختلف در دنیا نیز کمک شایانی کند. اگر صاحب کسیبوکار هستید و یا تصمیم دارید تا حرفهای را آغاز کنید و نیاز به دیده شدن در فضای آنلاین را دارید، پس حتما نیاز به کسب آگاهی لازم در رابطه با بازاریابی در اینستاگرام دارید. با توجه به محبوبیت و گسترش استفاده از اینستاگرام در میان کاربران ایرانی و غیر ایرانی در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با چرایی و یا همان لزوم بازاریابی در اینستاگرام بیشتر آشنا کنیم. اگر در پی دیدن شدن بیشتر کسبوکارتان هستید و یا افزایش فروش را نشانه گرفتهاید، خواندن این مطلب تا انتها را از دست ندهید.
-
اینستاگرام محبوب است
چه بخواهیم و چه نخواهیم؛ حضور میلیونها کاربر تجاری در اینستاگرام نشان میدهد که این پلتفرم محبوب تنها یک شبکه اجتماعی ساده برای اشتراکگذاری عکس نیست. بیش از ۷ میلیارد دلار در شبکه اجتماعی اینستاگرام سرمایهگذاری شده و همین آمار و ارقام کافیست تا مشاغل گوناگون و برندها به دنبال شیوههای نوین بازاریابی در اینجا باشند. بنابراین اگر در حال مطالعه این مطلب هستید حواستان باشد که از این شیوهها برای معرفی کسبوکار و افزایش فروشتان غافل نشوید.
-
اینستاگرام، ابزار آگاهی از برند
امکانات موجود در پلتفرم اینستاگرام آگاهی از برند شما را در ذهن دنبال کنندگان بالا میبرد. پس تا جای ممکن این امکانات را بشناسید و در زمانهای مناسب جهت انتشار محتوای مرتبط با کسب و کارتان از آنها استفاده کنید.
یکی از این امکانات لایو اینستاگرام است، با این قابلیت شما به راحتی با مخاطبین خود ارتباط برقرار میکنید و به سوالات آنها پاسخ داده و درباره محصولاتتان به آنها آگاهی میدهید.
-
ضرورت محتوای بصری برای بازاریابی
اینروزها اینستاگرام پادشاه محتوای بصری است. در این پلتفرم امکان به اشتراکگذاری تصاویر ویدیوهای باکیفیت مرتبط با برند و یا محصولاتتان را دارید. هرچه کیفیت تصاویر بالاتر باشد، نرخ بازگشت بیشتر فالورها را نیز به همراه دارد. در ضمن آمارها نشان میدهد که تعامل افراد با محتواهای بصری ۶۵۰ درصد بیشتر از پستهای صرفا متنی است.
فراموش نکنید که میتوانید تصاویری را که در اینستاگرام استفاده می کنید در کانال های بازاریابی دیگر خود مانند وبلاگ و ایمیل مارکتینگ هم بگنجانید .
-
سیستم فروش اینستاگرام
پلتفرم اینستاگرام برای پیجهای تجاری، سیستم فروش تعریف کرده است. با در نظر گرفتن چنین قابلیتی به راحتی تگ کالاهای مد نظرتان را در استوری و یا پستهایتان قرار بدهید. مخاطبان شما تنها کافیست تگ مربوطه را لمس و به صفحه فروش و به اطلاعات کالای مد نظر شما وارد شوند.
تعریف یک درگاه پرداخت آنلاین در این مواقع باعث میشوند که آمار فروش پیج اینستاگرامتان تا حد زیادی افزایش پیدا کند.
-
قابلیت قصهگویی اینستاگرام
مخاطبانتان با اشتیاق فراوان شما را دنبال میکنند، چنانچه داستان محصولاتتان را برای آنها تعریف کنید. داستانگویی یکی از بهترین روشهای بازاریابی است که این امکان از طریق استوری ایسنتاگرام برای پیجهای مختلف فراهم شده است.
استوری اینستاگرام قابلیت این را دارد که عکس و یا فیلم را برای مدت ۲۴ ساعت به تمامی مخاطبانتان چه آنهایی که شما را فالو دارند و چه ندارند، نمایش بدهد. بررسیها نشان داده که ۳۰ درصد از کاربران اینستاگرام تمایل دارند محصولی که در استوری معرفی شده را تهیه کنند.
در استوری و از طریق ابزارهای تعاملی مانند جعبه سوال و یا جعبه نظرسنجی با مخاطبان ارتباط بیشتری برقرار میکنید و همین پرسش و پاسخهای ساده شما را در مسیر اعتمادسازی در ذهن دنبالکنندگان قرار میدهد.
زبان داستانگویی در استوری بسته به نوع محصول و یا برندتان تا حد زیادی میتواند غیر رسمی و خودمانی باشد که همین مساله حس راحتی و مردمی بودن برند شما را بیشتر نشان میدهد.
-
هشتگ اینستاگرام و نمایش مخاطب
قابلیت هشتگ (Hashtags) در اینستاگرام باعث میشود که پست و استوریهای شما به راحتی به افرادی که علاقهمند به موضوع کاری شما هستند، نمایش داده شود. این قابلیت را در راستای استراتژی بازاریابی به کار بگیرید تا مخاطبان مخصوصتان که ممکن است تنها قشر خاصی از جامعه باشند را پیدا کنید.
فراموش نکنید که ۷۰۰ میلیون کاربر در اینستاگرام حضور دارند که با کمی برنامهریزی قطعاً از میان آنها مخاطب هدفتان را پیدا خواهید کرد.
-
بررسی دنبال کنندگان رقیب
بررسی مخاطبان رقیب تجاریتان یکی از اقداماتی که در راستای استراتژی بازاریابی کسب و کارتان بایستی انجام بدهید. خوبشختانه این قابلیت در اینستاگرام امکانپذیر است و شما کافیست تنها لیستی از صفحات رقبایتان تهیه کنید سپس به صفحات آنها رفته و افرادی که بیشتری تعامل را در قالب لایک و کامنت دارند را تارگت و به صفحه خودتان هدایت کنید.
در ضمن با بررسی صفحات رقبا متوجه پستها و استوریهای پرطرفدار آنها خواهید شد که همین مساله دید خوبی برای تولید محتوا در اختیارتان میگذارد.
-
بالاترین نرخ تعامل
اینستاگرام بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین تمام شبکههای اجتماعی مهم نظیر فیسبوک و توییتر دارد. این نرخ تعامل بالا نشان میدهد که مخاطبان در اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرمها، به محتوای برندها حساسیت بیشتری دارند.
همین مساله فرصت بینظیری را جهت شروع بازاریابی محصولاتتان در اینستاگرام فراهم میکند. یک نقطه شروع خوب برای ایجاد تعامل، دنبال کردن افرادی است که در مورد برند یا محصولات شما صحبت میکنند و در مورد عکسها و ویدیوها نظر میدهند.
به یاد داشته باشید، جلب توجه طرفداران تنها به انتشار عکسها و ویدیوهای محصولاتتان نیست، بلکه در واقع باید با آنها ارتباط برقرار کنید!
در اینستاگرام، تعامل واقعی مهمترین معیاری است که باید روی آن تمرکز کرد، زیرا تعامل واقعی به فروش واقعی و مشتریان وفادار منجر میشود.
-
اینستاگرام معدن طلای بازخوردها
اینستاگرام معدن طلایی از بازخوردهای مفید در مورد کالا و یا برند شما است. از طریق این پلتفرم قادرید که حامیان خود را بشناسید و از همان افراد برای گسترش کمپینهای بازاریابی بهره ببرید. هیچ بازخوردی در رابطه با محصولاتتان را در اینستاگرام نادیده نگیرید که همین نکات، کلیدهای طلایی برای رسیدن به اهداف بازاریابی شما هستند.
-
بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام
از زمان گسترش استفاده از اینستاگرام در بین اقشار مختلف، افرادی که تعداد دنبال کنندگان بیشتری نسبت به بقیه داشتند با انتشار محتواهای به روز و دوست داشتنی برای کاربران اینستاگرام توانستند، محبوبیت زیادی در بین فالورهای این پلتفرم بدست آورند. این افراد که غالباً وقایع روزمره و سبک زندگی خود را با فالورهایشان به اشتراک میگذارند از قدرت تاثیرگذاری بالایی نیز در بین آنها برخوردار هستند. این شخصیتها که همانند سلبریتیهای این پلتفرم هستند، به عنوان بلاگر و یا اینفلوئنسر شناخته میشوند. یکی از مهمترین ویژگیهای بازاریابی در اینستاگرام همکاری با این افراد محبوب اینستاگرامی جهت تبلیغات آنلاین محصول و یا گسترش محبوبیت نام برندتان است. توجه کنید چنانچه تمایل به گسترش کانالهای بازاریابیتان از طریق افراد مشهور اینستاگرام را دارید، حتما فردی را انتخاب کنید که سبک زندگی او در هماهنگی با برند شما باشد.
سخن پایانی
در این مطلب با اهمیت اینستاگرام به عنوان ابزاری برای بازاریابی آشنا شدید. بهتر است قبل از شروع بازاریابی در این پلتفرم هدفتان را مشخص کنید، هدف شما از حضور در این پلتفرم اینستاگرام، فروش بیشتر محصولاتتان است و یا دنبال معرفی هرچه بیشتر برندتان هستید؟ با مشخص کردن هدف، استفاده از قابلیتهای بازاریابی اینستاگرام اثربخشتر خواهد بود
دیدگاهتان را بنویسید