خدمات سئو چیست (از تحقیق کلمه کلیدی تا لینکسازی)

پابلیکا / سئو / خدمات سئو چیست (از تحقیق کلمه کلیدی تا لینکسازی)
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه
خدمات سئو چیست (از تحقیق کلمه کلیدی تا لینکسازی)

کسب و کارهایی که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند به خدمات سئو نیاز دارند. سئو، یکی از عوامل مهم و حیاتی است که هر سایتی برای رتبه گیری در موتورهای جستجو به آن نیاز دارد. تمام اقدامات مرتبط به سایت که باعث می‌شود، رتبه وب سایت در موتورهای جستجو ارتقا پیدا کنند، به خدمات سئو و مدیریت وب سایت بستگی دارند.

استاندارهای گوگل به طور مداوم با تغییراتی همراه است که باید متناسب با آن‌ها، فعالیت‌های وب سایت را انجام داد. اما برای اینکه با مفهوم سئو و اهمیت آن آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

سئو چیست؟

سئو یک فرایند بهبود وب سایت برای موتورهای جستجو است. سئو به دسته بندی مختلفی مانند: سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم می‌شود. هر یک از این موارد، خدماتی را برای وب سایت فراهم می‌کنند تا بتوان بین صدها وب سایت مختلف، رتبه‌های برتر را کسب کرد.

به طور کلی سئو مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی برای موتورهای جست و جو است. برای اینکه روند رتبه‌گیری از موتورهای جستجو بهتر انجام شود، نیاز است که درک درستی از تجزیه و تحلیل الگوریتم‌های گوگل داشت. در حقیقت سایتی در نبرد سئو موفق عمل می‌کند که بتواند کاربرهای بیشتری را در موتور جستجو جذب کند و ترافیک را افزایش دهد. اما نکته اصلی اینجا است که چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

خدمات سئو SEO چیست؟

تمام اقدامات و فعالیت‌هایی که در داخل یا خارج سایت انجام می‌شود تا سایت بتواند برای کلمه کلیدی رتبه دریافت کند، جزو خدمات سئو است. متخصص سئو یا مدیر وب سایت در سه بخش سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری فعالیت می‌کند. خدمات سئو کلاه سفید از هر نوع سئو دیگر منطقی‌تر و کارآمدتر است. در این روش سئو، تمام الگوریتم‌ها با توجه به اصول موتورهای جستجو انجام می‌شود و کاربرها به صورت ارگانیک به سایت اضافه خواهند شد.

خدمات سئو SEO چیست؟

در سئو کلاه سیاه، روند مدیر سئو تفاوت دارد و از ترفند‌های مختلف برای فریب گوگل استفاده خواهد شد. سئو کلاه خاکستری هم ادغامی ‌از سئو کلاه سیاه و سفید است. به طور کلی هریک از انواع سئو، خدماتی را ارائه می‌کنند که می‌توانند رتبه وب سایت را تغییر دهند.

خدمات سئو سایت حرفه ای چه فعالیت‌هایی را باید انجام دهد؟

پیش از اینکه برای خدمات سئو وب سایت خود، فردی را استخدام کنید؛ نیاز است که یک چک لیست برای سئو تهیه کنید. فعالیت‌های سئو به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌شود که هریک نیاز به تخصص کافی دارند. از این رو نیاز است که به سراغ شرکت‌های خدمات دهی سئو بروید تا به بهترین شکل، بتوانند وب سایت شما را مدیریت کنند. اما به طور کلی مهم‌ترین فعالیت‌ها و خدماتی که یک مدیر سئو باید برای وب سایت داشته باشد عبارتند از:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بهینه سازی محتوا
  • سئو URL صفحه
  • استفاده صحیح از کلمات کلیدی در تگ‌های هدینگ
  • بهبود تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI)
  • سئو تصاویر و استفاده از تگ alt مناسب برای تصاویر
  • به کار بردن عکس، ویدیو، اینفوگرافی در صفحات فرود
  • بررسی سرعت لود شدن صفحات مختلف سایت
  • سنجش آپتایم بودن (در دسترس بودن) سایت برای کاربران
  • کنترل لینک‌های داخلی و خارجی و حذف لینک‌های شکسته
  • کسب اطمینان از ساختار صحیح URL در سئو سایت
  • کنترل کردن جریمه‌های احتمالی از سمت گوگل
  • اضافه کردن نقشه سایت (Sitemap) صحیح به وبمستر
  • اضافه کردن ریچ اسنیپت (Rich Snippets) به صفحات فرود مهم
  • افزایش نرخ تبدیل سایت (CRO)
  • اصلاح کدهای HTML و CSS وب سایت
  • تحلیل و رصد رقبا
  • طراحی حرفه ای سایت در کنار بهینه سازی سایت
  • تولید محتوا به صورت منظم
  • تشخیص و رفع خطاهای سایت در وبمستر (Crawl Errors)
  • رسپانسیو بودن سایت
  • ایمن کردن سایت با استفاده از HTTPS
  • انتشار پست مهمان در سایت‌های مرتبط
  • لینک سازی داخلی و خارجی موثر

همچنین نیاز است که وضعیت ‌هاست از نظر سرعت، میزان در دسترس پذیری و نکاتی که گوگل به آن اهمیت می‌دهد را هم بررسی کرد.

خدمات SEO سایت شامل چه مراحلی است؟

خدمات سئو هدفمند برای هر کسب و کاری باید از قبل مشخص باشند. این اهداف چند مرحله اصلی دارند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

تحقیق کلمات کلیدی

جستجو و تحقیق درباره بهترین کلمات کلیدی می‌تواند به کسب و کار برای رسیدن به اهداف سایت کمک کند. کلمات کلیدی را باید با توجه به رفتار مخاطب جستجو کرد تا در طول پروژه سئو، بتوان رتبه وب سایت را بهبود داد.

خدمات SEO سایت شامل چه مراحلی است؟

تحلیل و طراحی ساختار سایت و استراتژی

برای اینکه بتوان بهترین رتبه سایت در نتایج گوگل را به دست آورد، باید استراتژی مناسبی داشت. طراحی استراتژی سئو اهمیت زیادی دارد و نیاز است که منابع رقبا را هم بررسی کرده تا بتوان بهترین استراتژی را پیاده سازی کرد.

بهینه سازی ساختار سئو داخلی

سئو داخلی یا همان سئو فنی سایت باید بهینه شود تا رتبه وب سایت در موتورهای جستجو ارتقا پیدا کند. در سئو داخلی تمرکز روی بهینه سازی محتوا و کد‌های HTML است. همچنین در طراحی سایت نیاز است که سرعت لود صفحات افزایش پیدا کنند و مخاطب راحت‌تر بتواند صفحات را در اختیار داشته باشد. در طراحی سئو نیاز است که اقداماتی مانند: لینک‌های داخلی، ساختار آدرس صفحات، انتخاب نام و صفت مناسب برای تصویر (Alt Tags)، تگ‌های هدینگ، کلمات کلیدی و سرعت سایت را بررسی کرد.

طراحی استراتژی‌های سئو خارجی

سئو خارجی برای فعالیت‌های خارج از محیط سایت انجام می‌شود. سئو خارجی از دید موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد و برای رتبه گیری وب سایت به کار گرفته می‌شود. اگر سئو خارجی به صورت طبیعی انجام شود، اعتبار بیشتری دریافت خواهد کرد و محبوبیت بیشتری برای کاربرها دارد.

خدمات سئو پابلیکا

برای اینکه بتوانید در موتورهای جستجو رتبه بهتری دریافت کنید نیاز به خدمات سئو دارید. سئو یک عامل مهم در رتبه گیری وب سایت است. برای اینکه بتوان رتبه بهتری در سایت داشت، نیاز است که استراتژی‌های سئو را پیاده‌سازی کرد. پابلیکا به عنوان یکی از ارائه دهنده‌های خدمات سئو در روند ارتقای وب سایت در کنار شما است. شما می‌توانید از خدمات پابلیکا برای تهیه پکیج‌های مختلف استفاده کرده تا متناسب با سایت خود، سئو داخلی و سئو خارجی را پیاده‌سازی کنید.

کافی است که خدمات سئو پابلیکا آشنا شوید و از کارشناس‌های این مجموعه مشاوره دریافت کنید. همچنین پابلیکا علاوه بر اینکه برای سئو وب سایت شما برنامه‌ریزی خواهد داشت، خدمات مختلف دیگری مانند: خرید بک لینک، تولید محتوا، اجرای کمپین آنلاین و روابط عمومی ‌را ارائه می‌کند. بنابراین برای اطلاع از انواع خدمات پابلیکا کافی است که با مشاوره‌های این وب سایت در ارتباط باشید یا سوالات خود را در انتهای همین متن و در قالب کامنت با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

تولید محتوا در سئو داخلی اهمیت زیادی دارد و باید برای آن برنامه ریزی انجام داد.

برای بهبود رتبه سایت نیاز است که از سئو داخلی و سئو خارجی استفاده کرد تا تکنیک‌هایی مانند: لینک سازی بین محتوا و سایت‌های خارجی به بهبود رتبه وب سایت کمک کنند.

مشاوره سئو سایت، منتورینگ، استراتژی بهینه سازی وب سایت، بررسی نوع سئو سایت

کلمه کلیدی از بررسی رفتار مخاطب به دست می‌آید و برای کسب رتبه بهتر در گوگل استفاده می‌شود.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، تحقیق کلمات کلیدی، برچسب‌های عنوان، توضیحات متا

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =