تاثیر بک لینک اسپم بر سئو و آموزش Disavow

پابلیکا / بک لینک / تاثیر بک لینک اسپم بر سئو و آموزش Disavow
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۳۰ دی ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه

از بین عموامل لینک سازی خارجی در بهینه سازی سایت برای موتور جستجو، بک لینک اسپم یکی از مواردی است که باعث افت رتبه سئو و کلمات کلیدی می‌شود. این نوع لینک‌ها از نظر گوگل به عنوان هرزنامه شناخته می‌شوند و باعث تخریب رتبه‌های وب سایت خواهند شد، البته توجه داشته باشید که لینک‌ های اسپم ممکن است که توسط خودتان یا رقبای شما ساخته شده باشند. مهم است که ابتدا بررسی‌های لازم صورت گیرند و سپس برای حذف آن‌ها اقدام کرد.

به طور کلی، بک لینک‌های اسپم شده می‌توانند ساختار وب سایت شما را تغییر دهند و وب سایت را به نابودی برسانند. اما برای اینکه با راهکارهای جلوگیری از ایجاد لینک‌های اسپم آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

منظور از لینک‌های اسپم چیست؟

هنگامی‌ که از وب سایت خود به سایت‌های بی کیفیت لینک سازی انجام دهید، در حقیقت لینک‌های اسپم را ایجاد کرده‌اید. به طور حتم، همه وب سایت‌ها برای اینکه بتوانند تبلیغات کنند یا لینک‌های باکیفیت بسازند از بک لینک‌ها استفاده خواهند کرد، اما اگر هنگام لینک سازی به آتوریتی وب سابت میزبان یا ارتباط معنایی آن با سایت خود توجه نکنید، لینک سازی خارجی شما  جز تخریب وب سایت نتیجه ای نداشته است.

در مقاله بک لینک چیست با کلیات تعریف بک لینک و ضرورت آن برای سئوی وب سایت خود آشنا شوید.
بهتر است بدانید که گوگل در سال‌های اخیر بسیار پیشرفته‌تر عمل می‌کند و دیگر نمی‌توان از طریق راه‌های مختلف رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو ارتقا داد. در نتیجه باید هنگام لینک سازی دقت زیادی کرد و از متخصص‌های سئو کمک گرفت.

انواع بک لینک اسپم

بک لینک اسپم به لینک‌هایی گفته می‌شود که روند سئو سایت را با مشکل روبه‌رو می‌کنند و برای رتبه‌گیری وب سایت مخرب هستند. کیفیت پایین وب سایت میزبان، مهم‌ترین عاملی است که باید بررسی شود تا از ساخت بک لینک های اثر بخش ا اطمینان حاصل کرد. بهتر است که لینک‌های ایجاد شده وب سایت خود را بررسی کنید تا بک لینک‌هایی که کیفیت بالایی ندارند را شناسایی کرده و آن‌ها را حذف کنید. در بررسی‌های خود باید به این موضوع توجه داشته باشید که بک لینک‌های اسپم، انواع مختلفی دارند و نیاز است که با هر یک از این موارد که برخورد داشتید، بالافاصله آن‌ها را حذف کنید. از این‌رو انواع بک لینک اسپم به شرح زیر هستند.:

  • سایت‌هایی که Domain Authority بی کیفیتی دارند.
  •  لینک‌هایی که از سایت‌های تازه تاسیس گرفته شده‌اند.
  •  سایت‌هایی که ترافیک مناسبی ندارند و شرایط خوبی برای ایجاد بک لینک ارائه نمی‌کنند.
  •  لینک سازی از سایت‌هایی که تعداد لینک‌های خارجی آن‌ها زیاد است.

 

  •  لینک از سایت‌هایی که ارتباط معنایی با موضوعیت وب سایت شما ندارند.
  •  لینک از سایت‌هایی که اعتبار محتوایی ندارند. (سایت‌های قمار و شرط بندی)
  •  لینک از سایت‌هایی که گوگل ایندکس نمی‌کند.
  •  سایت‌هایی که هشدار‌های بدافزاری دارند.
  •  استفاده از لینک‌هایی که با یک انکرتکست مشابه ایجاد شده‌اند.
  •  لینک سازی از وب سایت‌هایی که تعداد زیادی لینک تکراری دارند.

همچنین باید علاوه بر بررسی و حذف موارد گفته شده، لینک‌های پولی را هم حذف کنید. در حقیقت، لینک‌هایی که در فوترهای وب سایت یا سایدبار‌ها ایجاد کرده‌اید، ممکن است که بعد از یک مدت مضر باشند، از این‌رو بهتر است که حذف شوند. از طرفی بهتر است که لینک‌های دستی را هم مورد بررسی قرار دهید تا همه بک لینک‌های اسپم را شناسایی کرده و بی‌کیفیت‌ترین‌ها را از بین برد.

انواع بک لینک اسپم
کیفیت بد وب سایت میزبان، مهم‌ترین عاملی است که باید بررسی شود

روش‌های تشخیص بک لینک اسپم

همانطور که توضیح داده شد، بک لینک‌های اسپم می‌توانند باعث از بین رفتن اعتبار وب سایت شما شوند. از این‌رو باید ابتدا شناسایی این هرزنامه‌ها صورت گیرد و سپس آن‌ها را حذف کرد. اما راه‌های تشخیص بک لینک اسپم چیست؟ به طور حتم می‌دانید که برخی از لینک‌ها برای رتبه‌گیری وب سایت شما مثبت هستند و برخی دیگر ممکن است که اثرات مخرب ایجاد کنند. اما برای اینکه بتوان به راحتی بک لینک‌های مخرب را شناسایی کرد، کافی است که از چند روش بهره‌مند شد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

لینک‌هایی که ایجاد کرده‌اید را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین شیوه های مدیریت لینک سازی خارجی، مانیتور مداوم و بررسی بک لینک سایت خودتان و رقباست. در صورتی که مدیر وب سایت شما، بک لینک‌های ایجاد شده را از روش‌های مشکوک یا به صورت انبوه ایجاد کرده است، باید ابتدا آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. سپس با شناسایی آن‌ها بهتر است که از وجود این هرزنامه‌ها اطلاع داشت و برای بهبود لینک‌ها یا حذف آن‌ها اقدام کرد.

اگر به جزییات بیشتری در این زمینه سراغ دارید، ما خواندن مقاله بررسی بک لینک سایت رقبا و خودتان را برای آشنایی با این موضوع و ابزارهای آنالیز بک لینک پیشنهاد می‌کنیم.

از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید

سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین ابزار‌های تشخیص بک لینک اسپم است. کافی است که وارد سرچ کنسول وب سایت خود شوید و بر روی گزینه Links کلیک کنید. در صفحه باز شده بر روی گزینه Export External Links کلیک کرده و گزینه More Sample Links را انتخاب کنید. از بین فرمت‌هایی که نمایش داده شده‌اند، یک مورد را انتخاب کنید تا لیست بک لینک‌های ایجاد شده را بررسی کرد. با دریافت بک لینک‌های ایجاد شده، راحت می‌توان موارد اسپم را شناسایی کرده و آن‌ها را حذف کرد.

از ابزار‌های سئو و بک لینک، استفاده کنید

ابزار‌ها و وب سایت‌های مختلفی مانند Moz :، SEMRush، Majestic SEO می‌توانند شما را در شناسایی لینک‌های مشکوک و بک لینک اسپم همراهی کنند. این ابزارهای سئو، جزو معروف‌ترین‌ها بوده و در کمترین زمان، لینک‌های مخرب را شناسایی خواهید کرد تا به رتبه وب سایت شما آسیبی وارد نشود.

تعداد لینک با انکر تکست را بررسی کنید

شاید تعداد زیادی لینک با انکسر تکست دقیق ایجاد کرده‌اید که باعث ایجاد بک لینک اسپم شده است. در صورتی که تعداد زیادی لینک خارجی را با کلمه کلیدی یکسان و خاص ایجاد کنید، ممکن است که ابزارهای گوگل را حساس کرده باشید و همین موضوع وب سایت شما را با افت رتبه همراه کند. در نتیجه بهتر است که کلمات کلیدی خود را به صورت لانگ تیل و فرعی استفاده کنید.

ترافیک وب سایت را بررسی کنید

در صورتی که شاهد افت ترافیک وب سایت خود به صورت ناگهانی شده‌اید، بهتر است که به بک لینک اسپم‌های وب سایت خود مراجعه کنید. در صورتی که سطح ترافیک ارگانیک یک وب سایت بدون هیچ اتفاقی و به صورت ناگهانی کاهش پیدا کند، به طور حتم ابزار‌های گوگل مانند: پنگوئن با لینک‌های اسپم مواجه شده است و همین موضوع ترافیک وب سایت را کاهش داده است.

به طور کلی مهم است که لیست کاملی از بک لینک‌های خود داشته باشید و در صورتی که لینک مشکوکی را مشاهده می‌کنید به موقع برای رفع و حذف آن اقدام کرد. کارشناس‌ها و متخصص‌های سئو به روش‌های تشخیص بک لینک‌های اسپم آگاه هستند و می‌دانند که با به روزرسانی الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲، دیگر نمی‌توان از هر لینک و وب سایتی برای بالا بردن رتبه وب سایت خود استفاده کرد. در حقیقت الگوریتم پنگوئن با شناسایی لینک‌های مضر و کلمات کلیدی بیش از حد، مقابله کرده و لینک‌های ایجاد شده را اسپم می‌داند.

چگونه لینک‌های اسپم در گوگل را Disavow کرد؟

با توجه به اینکه با مفهوم بک لینک‌های اسپم آشنا شده‌اید، بهتر است که برای رفع و حذف بک لینک‌های اسپم هم اقدام کرد. کافی است که با ابزار گوگل به نام Disavow Links آشنا شد. در این روش باید ابتدا یک فایل متنی notepad/txt ایجاد کرد و لیستی از بک لینک‌های اسپم را که خودتان یا رقبا ساخته‌اند به صورت زیر وارد کنید:
برای اینکه Disavow را انجام داد، می‌توان آدرس وب سایت و لینک‌ها را به دو صورت قرار داد که در جدول زیر آمده است.

عنوان توضیحات
درج آدرس کامل URL برای گزارش تنها یک لینک اسپم از یک وب سایت http:/example.com/links.html به این صورت تایپ کنید و به ترتیب لیست را وارد کنید.
نوشتن نام دامنه برای بی اثر سازی تمام لینک‌های اسپم یک دامنه domain:example.com به این شکل است و کافی است به ترتیب به همین صورت این فایل را ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که در ادامه روند حذف بک لینک‌های اسپم باید فایل را با پسوند txt. ذخیره‌سازی کنید و راه‌های زیر را ادامه دهید:

  • از طریق کنسول جستجوی گوگل به بخش Disavow Links وارد شوید.
  •  بر روی گزینه choose file کلیک کرده و فایل txt ایجاد شده را که حاوی لینک‌های مخرب است، انتخاب کرده و آپلود کنید.
  •  بر روی دکمه submit کلیک کنید.

با به کارگیری ترتیب گفته شده می‌توانید لینک‌های مخرب و اسپم را شناسایی کرده و آن‌ها را بی اثر کنید.

چگونه لینک‌های اسپم در گوگل را Disavow کرد؟
با به کارگیری ترتیب گفته شده می‌توانید لینک‌های مخرب و اسپم را شناسایی کرده و آن‌ها را بی اثر کنید.

خرید بک لینک قوی و باکیفیت از پابلیکا

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که شما را با بک لینک اسپم آشنا کنیم تا با شناسایی به موقع این لینک‌ها از کاهش اعتبار وب سایت شما جلوگیری کرد. به طور حتم شناسایی و استفاده از ابزار‌های مختلف نیاز به تخصص دارد. برای اینکه از بهترین متخصص‌های سئو برای بالا بردن رتبه وب سایت خود استفاده کنید، کافی است که از خدمات سئو پابلیکا بهره‌مند شوید.

پابلیکا به عنوان ارائه‌دهنده خدماتی مانند: رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک، سئو وب سایت، اجرای کمپین‌های مختلف و روابط عمومی ‌در کنار شما است تا به راحتی وب سایت خود را بهینه کنید و بهترین رتبه‌ها را در موتورهای جستجو داشته باشید. برای اینکه رتبه وب سایت خود را ارتقا دهید، می‌توانید با کارشناس‌های این مجموعه در ارتباط باشید و برنامه‌ریزی دقیقی برای ایجاد بک لینک‌های خود انجام دهید.

همچنین اگر درباره بک لینک‌‌های ایجاد شده وب سایت خود، سوال یا ابهامی ‌دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با کارشناس‌های ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

از ابزارهای مختلف استفاده کرد، لیست بک لینک‌های خود را بررسی کرد، کاهش ناگهانی ترافیک را شاهد بود، سرچ کنسول را به صورت مداوم بررسی کرد.

بله. با توجه به الگوریتم پنگوئن گوگل، وب سایت‌هایی که لینک‌های اسپم داشته باشند، رتبه وب سایت آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

سرچ کنسول و moz جزو بهترین ابزار‌ها و سایت‌های شناسایی بک لینک‌های مضر هستند.

سایت‌هایی که تازه تاسیس شده‌اند یا اتوریتی پایینی دارند.

از طریق ابزار سئو semrush وب سایت خود را آنالیز کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دوازده =