خرید رپرتاژ آگهی و تبلیغات هدفمند: چگونه با بهره‌گیری از این روش مشتریان هدف را جذب کنیم؟

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / خرید رپرتاژ آگهی و تبلیغات هدفمند: چگونه با بهره‌گیری از این روش مشتریان هدف را جذب کنیم؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۶ آذر ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

خرید رپرتاژ آگهی به دلیل ظاهر مبدلی که دارد، می‌تواند کسب‌وکارهای مختلف را در مسیر داشتن تبلیغات هدفمند همراهی کند. یک رپورتاژ آگهی معمولا ظاهری شبیه به دیگر مقاله‌های سایت دارد. طوری که شاید بسیاری از خوانندگان متوجه ماهیت تبلیغاتی آن نشوند. در صورتی که از سمت یک اسپانسر یا شرکت خاص و برای معرفی یک محصول، خدمات یا برند منتشر شده است. محتوای تبلیغاتی موجود در رپورتاژ آگهی باید خیلی غیرمستقیم و به قصد جذب مشتریان هدف بیان شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا ارتباط خرید رپرتاژآگهی و تبلیغات هدفمند یک کسب‌وکار را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت رپرتاژآگهی در تبلیغ و برندینگ یک کسب‌وکار

 

شاید در گذشته با نمونه‌های متعددی از تبلیغات مزاحم مثل پیامک‌های تبلیغاتی، پاپ آپ‌ها، بنرهای فلشی و… مواجه می‌شدیم. حجم انبوهی از تبلیغات بی‌ثمر از سوی شرکت‌های مختلف در دنیای وب و اینترنت وجود داشت. اما در عصر امروز، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از روش‌های نوینی برای تبلیغات مؤثر استفاده می‌کنند. خرید رپرتاژآگهی یکی از راه‌های جدید و تأثیرگذار تبلیغات یک کسب و کار در دنیای وب است. رپورتاژ آگهی، یک آگهی تبلیغاتی است که در قالب مقاله‌ای کوتاه و کاربردی برای مخاطب هدف منتشر می‌شود. خرید رپرتاژآگهی برای تبلیغ یک برند، فعالیتی برد برد است. زیرا مخاطب با مطالعه آن پاسخ سؤالات و نیازهای خود را دریافت کرده و شرکت منتشرکننده نیز به هدف خود که تبلیغ برند، محصول یا خدمات خود است خواهد رسید.

رپورتاژ آگهی به عنوان رپورتاژ خبری نیز شناخته می‌شود. این تبلیغات متنی مؤثر معمولا در قالب یک خبر یا گزارش منتشر شده و مخاطب را در مسیری مشخص و به شکل غیرمستقیم، برای رسیدن به هدف موردنظر هدایت می‌کند. در واقع مخاطبان شما هنگام مطالعه رپورتاژ خبری، متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی‌شوند؛ اما ممکن است نسبت به خرید محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما ترغیب شوند.

خرید رپرتاژآگهی و انتشار آن در سایت‌های خبری شناخته شده باعث می‌شود طیف گسترده‌تری از مخاطبان با شما و برندتان آشنا شوند. در همین راستا ممکن است بازدید سایت شما نیز افزایش پیدا کرده و رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کند. محتوای یک رپورتاژ خبری مضمون تبلیغاتی دارد؛ اما باید شبیه به یک محتوای کاملا بی‌طرف به نظر برسد. تبلیغات هدفمند تنها در این صورت رخ خواهد داد.

ویژگی‌های یک تبلیغ هدفمند

تبلیغات هدفمند به وسیله انتشار رپورتاژ خبری

یک کسب‌وکار برای جلوگیری از اتلاف سرمایه و وقت و همچنین بهبود عملکرد خود باید جامعه هدف خود و نیاز آن‌ها را بشناسد. تبلیغ محصول و خدمات برای مخاطب هدف، یک تبلیغات هدفمند است. در این نوع تبلیغ، تیم روابط عمومی سازمان موردنظر نسبت به اهداف گروه آگاه است. در واقع پیش از انتشار یک تبلیغ باید به همه این سؤال‌ها پاسخ دهید:

  • هدف از انتشار این تبلیغ چیست؟
  • آیا قصد معرفی محصول یا خدمات خاصی را دارید؟
  • آیا قصد معرفی برند و شرکت خود را دارید؟
  • آیا قصد جذب مشتری بیشتری دارید؟
  • آیا قصد مقایسه خود با رقبا را دارید؟

پاسخ به این سؤالات می‌تواند شیوه درست تبلیغ را برای شما مشخص کند. خرید رپرتاژآگهی یکی از روش‌های تبلیغات در دنیای دیجیتال است که معمولا با قصد معرفی محصولات، خدمات و برند یک کسب‌وکار منتشر می‌شود. شرکت‌های مختلف با خرید رپرتاژآگهی و انتشار آن در سایت‌های خبری معروف می‌توانند نام محصولات و برند خود را به شکلی غیرمستقیم به مخاطبان هدف خود معرفی کنند.

برای مثال فرض کنید که شما قصد خرید یک ساعت خوب و باکیفیت را دارید؛ اما به دلیل تنوع بیش از حد محصولات و برندهای مختلف، نمی‌دانید کدام مدل ساعت را انتخاب کنید. با یک جستجوی ساده در اینترنت، مقاله‌ای پیش رویتان قرار می‌گیرد که در حجمی کم، چندین مدل ساعت مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده است. شما با مطالعه آن متوجه ویژگی برندهای مختلف ساعت شده و در نهایت نسبت به خرید یکی از آن‌ها ترغیب می‌شوید. چنین مقاله‌ای می‌تواند یک رپورتاژ آگهی خوب از سوی آن برند باشد که در قالب تبلیغاتی هدفمند، مطالبی کاربردی برای مخاطب ارائه کرده است.

چگونه با خرید رپرتاژآگهی، تبلیغاتی هدفمند داشته باشیم؟

خرید رپرتاژ آگهی و انتشار آن برای مخاطب هدف

به طور کلی مطالعه مقاله‌های مختلف در سایت‌ها ممکن است امری خسته‌کننده باشد. یک رپورتاژ آگهی خوب باید طوری نوشته شده باشد که هر لحظه خواننده را به مطالعه باقیمانده مقاله ترغیب کند. شاید اصلی‌ترین هدف خرید رپرتاژآگهی، تبلیغ یک محصول و فروش آن باشد؛ اما در نگاه مخاطب نباید این گونه به نظر برسد. خواننده با مطالعه این مقاله باید پاسخ سؤالات خود را پیدا کرده و خط‌به‌خط آن را با اشتیاق دنبال کند.

نویسنده یک رپورتاژ خبری باید محتوای موردنظر را به گونه‌ای بنویسد که گویی در آن موضوع متخصص است. در همین راستا بیان جزئی‌ترین و تخصصی‌ترین مسائل درباره روند تولید یک محصول یا مقایسه آن با رقبا می‌تواند در نگارش یک رپورتاژ آگهی خوب مؤثر باشد. همچنین خوب است بدانید که برای نگارش یک محتوای رپورتاژ آگهی، هیچ قالب استانداری وجود ندارد. هر کسب و کار متناسب با استراتژی تیم روابط عمومی و تولید محتوای خود می‌تواند نسبت به خرید رپرتاژآگهی اقدام کند.

اگر هنوز درباره چگونگی داشتن تبلیغات هدفمند و نامحسوس در قالب رپورتاژهای خبری ابهاماتی در ذهنتان وجود دارد، به این مثال توجه کنید. فرض کنید که قرار است به عنوان نویسنده رپورتاژ در تیم بازاریابی یک شرکت خدمات رسانه‌های اجتماعی فعالیت دارید. در این شرایط شما برای تبلیغ نرم‌افزار شرکت خود می‌توانید مقاله‌ای درباره رسانه‌های اجتماعی برتر بنویسید. در این صورت می‌توانید داخل محتوای خود، نام نرم‌افزار هدف را نیز در لیست نرم‌افزارها جای دهید. بدین ترتیب توانسته‌اید خدمات و محصولات شرکت خود را به شکلی نامحسوس معرفی کرده و همراه آن اطلاعاتی ارزشمند نیز به مخاطب خود منتقل کنید.

خرید ریپرتاژآگهی چگونه منجر به جذب مشتری هدف می‌شود؟

جذب مشتریان هدف با خرید رپرتاژآگهی

برای اینکه مشتریان خود را شناسایی کنید در وهله اول باید ویژگی‌های خدمات و محصولات خود را مورد بررسی قرار داده و سپس در دسته‌بندی‌های متنوع قرار دهید. طوری که هر دسته‌بندی با گروه خاصی از مخاطبان در ارتباط باشد. پس از آن باید نیاز مخاطب خود را بشناسید و سپس متناسب با آن محتواهایی متنوع در قالب رپورتاژ خبری تهیه کنید.

برای مثال شرکتی را تصور کنید که در زمینه فروش انواع دوربین عکاسی فعالیت می‌کند. خرید رپرتاژآگهی برای سایت این مجموعه باید با زیرکی و سیاستی مثبت انجام شود. به این صورت که ابتدا باید گروه مخاطبان هدف شناسایی شوند. سپس متناسب با نیاز، سن، بودجه و… آن‌ها محتواهایی در قالب رپورتاژ تولید شود.

مشتریان اصلی فروشگاه‌های دوربین عکاسی معمولا دختران و پسران جوانی هستند که در زمینه هنر و عکاسی فعالیت می‌کنند. باید سایت‌های محبوب این رده سنی و این گروه از جوانان را شناسایی کرده و رپورتاژ آگهی خود را در بستر آن‌ها منتشر کنید. همچنین می‌توانید با نگارش مقاله‌هایی در زمینه مقایسه برندهای مختلف، توضیح اصطلاحات تخصصی، رنج قیمتی دوربین‌ها و مواردی از این قبیل، گروه مخاطب هدف را نسبت به محتوا و محصول خود جذب کنید. در نتیجه افزایش احتمال جذب مشتریان هدف به میزان چشمگیر به این دو عامل بستگی دارد:

  • خرید رپرتاژآگهی متناسب با نیاز مخاطب
  • شناخت سایت‌های پربازدید مخاطب هدف

خرید رپرتاژآگهی چه مزایایی برای تبلیغات هدفمند یک کسب‌وکار دارد؟

مزایای انتشار رپورتاژ خبری

اکثر مردم از آگهی‌های تبلیغاتی در هر شکل و اندازه‌ای که باشد، گریزان هستند. افراد معمولا از مطالعه یا تماشای آگهی‌های تبلیغاتی اجتناب می‌کنند. خرید رپرتاژ آگهی باعث می‌شود تا این مقاومت در مخاطب برای مطالعه از بین بروند. انواع رپورتاژ خبری معمولا در پوشش یک مقاله آموزشی پرکاربرد قرار گرفته و حس کنجکاوی و نیاز مخاطب را قلقلک می‌دهد. فراموش نکنید که برای ایجاد این حس در مخاطب خود، باید عنوانی خاص، هیجان‌انگیز، واضح و وسوسه کننده برای محتوای خود انتخاب کنید.

خرید رپرتاژآگهی نسبت به بسیاری از راه‌های تبلیغاتی دیگر از هزینه کم‌تری برخوردار است. در واقع رپورتاژها ضمن هزینه مناسبی که دارند، بهره‌وری زیادی برای یک کسب‌وکار به همراه خواهند داشت. خرید رپرتاژآگهی باعث افزایش اعتبار برند شما خواهد شد. به این صورت که محتوای رپورتاژ خود را در سایت‌های خبری مهم و پربازدید قرار داده و نام محصول و خدمات خود را به شکلی غیرمستقیم در معرض دید عموم قرار می‌دهید.

خرید رپرتاژآگهی به سئو سایت نیز کمک ویژه‌ای می‌کند. در همین راستا می‌توانید از جایگاه سایت خود در سرچ‌های گوگل مطمئن باشید. زیرا تولید محتوای سئو شده، تأثیر مستقیمی در رتبه‌بندی موتورهای جستجو خواهد داشت. از طرفی جایگاه خوب سایتتان در گوگل، مصادف است با شناخته‌تر شدن برند و گسترش طیف مخاطبان شما.

ارتباط خرید رپرتاژ آگهی و تبلیغات هدفمند

در رپورتاژ آگهی، دیگر خبری از عباراتی مثل «از سایت ما دیدن کنید.» یا «با ما تماس بگیرید.» نیست! لینک‌دهی مشتری به محصول یا خدمات موردنظر باید به شکل کاملا نامحسوس اتفاق بیفتد. در واقع این شما نیستید که به مخاطب امرونهی می‌کنید. در یک محتوای رپورتاژ، نویسنده فقط اطلاعاتی مفید، آموزنده و کاربردی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و در نهایت این مخاطب است که تصمیم می‌گیرد نسبت به خرید آن محصول اقدام کند یا خیر! شما با خرید رپرتاژآگهی مخاطب هدف خود را به شکلی غیرمستقیم نسبت به خرید محصولات یا خدمات خود تشویق خواهید کرد. فراموش نکنید که تبلیغات هدفمند زمانی رخ می‌دهد که مخاطب متوجه ماهیت تبلیغاتی محتوای منتشرشده نشود؛ و این امر تنها با خرید رپرتاژآگهی رخ خواهد داد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 17 =