چگونه از رپورتاژ در تبلیغات آنلاین بهره‌برداری کنیم؟

پابلیکا / بازاریابی محتوا / چگونه از رپورتاژ در تبلیغات آنلاین بهره‌برداری کنیم؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۷ مهر ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
تبلیغات آنلاین چیست؟

از آغاز تا به امروز، تبلیغات یکی از روش‌های مهم برای افزایش مشتری در کسب و کارهای مختلف به حساب می‌آید. صاحبان کسب و کارها به منظور شناساندن محصولات و خدمات خود به افراد مختلف و تبدیل آن‌ها به مشتری که منجر به افزایش فروش می‌شود، از تبلیغات استفاده می‌کنند. در عصر حاضر که درصد زیادی از کسب‌ و کار در مسیر آنلاین شدن قرار دارند، روش‌های تبلیغات نیز به‌روز شده و روش‌های تبلیغات آنلاین به عنوان مؤثرترین روش برای افزایش فروش شناخته می‌شود. تبلیغات آنلاین به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ رپورتاژ آگهی یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین برای کسب و کارهای مختلف است که امروزه به منظور افزایش فروش بیش از گذشته مورد توجه قرار دارد.

تبلیغات آنلاین چیست؟

بر اساس تعریفی که توسط دانشگاه پنسیلوانیا ارائه شده است، تبلیغات آنلاین به هر فعالیتی گفته می‌شود که از اینترنت و کانال‌های مربوط به آن مانند شبکه‌های اجتماعی، به منظور ایجاد آگاهی، علاقه یا انجام فعالیتی درباره یک محصول یا خدمات مشخص استفاده می‌کند. بر اساس این تعریف در تبلیغات آنلاین که توسط رپورتاژ آگهی یا سایر ابزارها انجام می‌شود، تلاش بر این است که پیامی به مخاطب هدف انتقال داده شود که با کمک آن از محصول یا خدمتی آگاه شده با فعالیتی را انجام دهد. این پیام در تبلیغات آنلاین با استفاده از اینترنت و کانال‌های وابسته به آن انجام می‌شود.

مزایای تبلیغات آنلاین چیست؟

استفاده از رپورتاژ آگهی یا هر کدام از روش‌های تبلیغات آنلاین مزایایی به همراه دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مقرون به صرفه و پرمخاطب: یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات آنلاین کم‌هزینه‌تر بودن آن نسبت به روش‌های سنتی تبلیغات است. کسب و کارهای مختلف با استفاده از تبلیغات آنلاین می‌توانند با هزینه به مراتب کمتر، پیام خود را به مخاطبان بیشتری برسانند.
  • قابلیت اندازه‌گیری: یکی از مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی و سایر روش‌های تبلیغات آنلاین، این است که می‌توان موفقیت یا شکست آن را با معیارهای مختلف اندازه‌گیری کرد. در روش‌های تبلیغات آنلاین کسب و کارها می‌توانند آمارهای دقیقی از میزان مخاطبان که علاقمند به محصول یا خدمت شده‌اند به دست آورند و بر این اساس درصد موفقیت روش را ارزیابی کنند.
  • قابلیت شخصی‌سازی: یکی از مزایای تبلیغات آنلاین نسبت به روش‌های سنتی این است که می‌توان مخاطبان را دسته‌بندی کردی و برای هر گروه بر اساس ویژگی‌های مختلف تبلیغات منحصر به فردی را مورد استفاده قرار داد.

 

انواع تبلیغات آنلاین چیست؟

انواع روش تبلیغات آنلاین

روش‌های متنوع و متعددی برای تبلیغات آنلاین محصولات و خدمات، مانند رپورتاژ آگهی و غیره وجود دارد که هر کسب و کار با توجه به اهداف و استراتژی‌های خود می‌تواند از این روش‌ها برای انتقال پیام به مخاطبین استفاده کند. از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تبلیغات نمایشی (Display Ads)

نمونه بارز این نوع تبلیغات بنرهای تبلیغاتی است که در اطراف صفحات اصلی با داخلی یک سایت، در قسمت سایدبار یا در لابه‌لای مطالب دیده می‌شود. این بنرها در سه نوع ثابت، متحرک (GIF) ‌و اسلاید (Slide)‌ تقسیم‌بندی می‌شوند.

تبلیغات کلیکی (Cost Per Click)

یکی از روش‌های مؤثر در تبلیغات آنلاین است که کسب و کارها به ازای تعداد کلیکی از تبلیغ در فضای اینترنت دریافت کرده‌اند هزینه تبلیغ می‌پردازند که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. تبلیغات همسان (Native Ads)، هدف­‌گیری مجدد (ریتارگتینگ، Retargeting)، گوگل ادز (Google Ads) و غیره از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات کلیکی در اینترنت هستند.

تبلیغات متنی (Text Ads)

یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین است که در آن از رپورتاژ آگهی برای شناسایی محصولات و خدمات استفاده می‌شود. در این روش کسب و کارها می‌توانند با نگارش یک گزارش یا داستان جذاب به صورت غیر مستقیم محصولات و خدمات خود را به مخاطبان هدف بشناسانند.

تبلیغات صوتی (Audio Ads)

به تبلیغاتی گفته می‌شود که به صورت صوتی در رسانه‌های شنیداری آنلاین مانند پادکست، کتاب‌‌های صوتی، سایت‌های پخش موسیقی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلیغات ویدیویی (Video Ads)

این نوع تبلیغات به صورت ویدئویی در پلتفرم‌های مختلف مانند تلویزیون‌های اینترنتی، سایت‌های اشتراک ویدئو، بازی‌های موبایل و… منتشر می‌شود.

تبلیغات ایمیلی (Email Ads)

یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین است که امروزه به دلیل اسپم تشخیص داده شدن توسط سرویس‌های ایمیل، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال در صورتی که کسب و کارها با اجازه کاربر در ازای ارائه خدماتی ایمیل او را دریافت کرده و متناسب با علایق و در فواصل زمانی معین تبلیغ ارسال کنند، این روش مؤثر واقع شده و در وفادارسازی مشتریان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی (Social Media Ads)

این نوع تبلیغات آنلاین به دلیل بالا بودن نرخ درگیرسازی کاربران بسیار مورد توجه قرار دارد و می‌توان از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب، آپارات، پینترست، گوگل پلاس، تلگرام، واتساپ و غیره برای برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان و مشتریان استفاده کرد.

پوش نوتیفیکیشن (Push Notification)

یکی از روش‌های جدید در تبلیغات آنلاین است که امکان ارتباط به صورت دائم و شخصی‌سازی شده را با یک کاربر فراهم می‌کند. به عنوان مثال در این روش می‌توانید با یک کاربر که وارد سایت شده با کسب اجازه از طریق نمایش محتوای تبلیغاتی بر روی مرورگر وب دسکتاپ یا موبایل ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال می‌توانید برای کاربرد تخفیف‌های مختلف و جشنواره‌های فروش را به صورت نوتیفیکیشن به نمایش درآورید و آن را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

نقش رپورتاژ آگهی در تبلیغات آنلاین چیست؟

رپورتاژ آگهی که یکی در دسته تبلیغات متنی قرار می‌گیرد یکی از مؤثرترین روش‌هایی است که امروزه برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسب و کارها می‌توانند با انتشار یک رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر و پربازدید، اعتبار خود را افزایش داده و مخاطبان بیشتری جذب کنند. یکی از فاکتورهای مهمی که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد، تعداد بک‌لینک‌هایی است که یک سایت از سایر سایت‌ها دریافت می‌کند.

استفاده از بک‌لینک‌های غیر تبلیغی، دائمی و معتبر از طریق انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های پربازدید مانند خبرگزاری‌های معتبر و هدایت کاربران از این طریق به یک سایت، باعث می‌شود که گوگل اطمینان پیدا کند که سایت مربوط محتوای جدیدی برای مخاطبین خود دارد. همین موضوع باعث می‌شود که یک سایت در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرد.

رپورتاژ آگهی یک روش تبلیغات آنلاین است که تاریخ انقضا نداشته و دائمی و ماندگار است. به همین دلیل می‌توان از زمان انتشار تا هر زمان که بر روی اینترنت وجود دارد کاربران جدیدی را به سمت سایت هدایت کند. به همین دلیل کسب و کارهای مختلف می‌توانند با حداقل هزینه با استفاده از رپورتاژ آگهی، سئو سایت را بهبود بخشید و ترافیک سایت خود را افزایش دهند که نتیجه آن افزایش مشتریان و فروش خواهد بود.

یک رپورتاژ آگهی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اهمیت رپورتاژ در تبلیغات آنلاین

زمانی می‌توان یک رپورتاژ آگهی را خوب دانست که حاوی اطلاعات مفید و آموزنده باشد؛ اما هدف اصلی آن بازاریابی برای محصولات و خدمات یک کسب و کار و افزایش فروش باشد. معادل انگلیسی واژه رپورتاژ آگهی، Advertorial است که از ترکیب دو واژه تبلیغ و نوشته به وجود آمده است؛ این روش را می‌توان یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغ محلی دانست که به منظور ایجاد تمایز بین تبلیغات نمایشی و محتوای تبلیغاتی به وجود آمده است. در یک رپورتاژ آگهی نباید بر معیار تبلیغی بودن تأکید داشته باشد اما در عین حال باید از ذات تبلیغاتی بودن نیز برخوردار باشد.

در واقع یک رپورتاژ خوب باید در قالب یک محتوای با کیفیت و درجه یک ارائه شده و باعث شود که نظر مثبتی در مورد کالا یا خدمات یک کسب و کار به وجود آید. در این روش می‌توان به خوبی اعتماد مخاطبان را جلب کرد؛ زیرا اطلاعات مفید و آموزنده‌ای ارائه می‌شود که نقش یک راهنمای مؤثر را برای مخاطب ایفا می‌کند.

به عنوان مثال یک رپورتاژ آکهی خوب در مورد برنامه‌ای که برای تحلیل سایت یا استراتژی خاصی به کار گرفته می‌شود باید شامل بررسی ابزارهای گوناگون تحلیل سایت باشد؛ نویسنده باید برنامه مورد نظر را در بین برنامه‌های مختلف معرفی شده قرار دهد و به روشی نامحسوس و ظریف نقاط قوت این برنامه را پررنگ‌تر کرده و به این روش آن را در نظر کاربرد بهتر از سایر برنامه‌ها جلوه دهد.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی به منظور معرفی محصولات یا خدمات یک کسب و کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش میزان بازدید مخاطبان از سایت
  • برندسازی و افزایش اعتبار برند کسب و کار
  • اجرا با هزینه مناسب و مقرون به صرفه
  • مناسب برای تمامی کسب و کارها به منظور معرفی محصولات و خدمات
  • تأثیر مثبت بر روی سئو سایت و افزایش ترافیک ارگانیک سایت

 

رپورتاژ آگهی؛ یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین که به روش‌های مختلف انجام می‌شود، در عصر حاضر که درصد زیادی از کسب و کارها به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است. در دنیای امروز کسب و کارها از روش‌های مختلف تبلیغات آنلاین برای معرفی محصولات و خدمات خود به مخاطبان و جذب آن‌ها به عنوان مشتری استفاده می‌کنند. رپورتاژ آگهی که یک گزارش تبلیغاتی محسوب می‌شود یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغ آنلاین به حساب می‌آید که با انتشار در سایت‌های پربازدید باعث افزایش مخاطبان و ترافیک سایت، بهینه‌سازی سئو، افزایش اعتبار برند و در نهایت افزایش مشتریان و فروش می‌شود.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =