در راستای مسئولیت اجتماعی مجموعه پابلیکا با همکاری انجمن صنفی کسبوکارهای آنلاین، به دنبال معرفی کسبوکارهای فعال در حوزه دیجیتال هستیم تا #داستان_ما داستان یک شروع، یک موفقیت، را با مدیران و موسسین یک کسبوکار مرور کنیم و مشکلات موجود را بررسی نماییم. امید است تجربههای مطرح شده به کسبوکارهای نوپا و کارآفرینان جوان در مسیر موفقیت کمک کند.
در این گفتگو، با آقای محمدرضا نوری ، موسس و مدیر سایت « نوبرانه کن» ، درباره این کسبوکار و چالشهای آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.
1. آقای نوری لطفا خودتان و مجموعهای که راهاندازی کردید را معرفی کنید. بفرمایید چطور شد که چنین ایدهای را اجرایی کردید؟
من محمدرضا نوری، فارغالتحصیل رشته کشاورزی هستم. کار ما در اصل کشاورزی، باغداری و تولید میوه است. از آنجاییکه در فروش میوه چه به صورت عمدهفروشی و چه به صورت خردهفروشی بیواسطه با مردم در ارتباط هستیم، این ایده ایجاد شد که میوههای این منطقه که تولید میشوند و خود ما هم تولیدکننده هستیم، به صورت اینترنتی در اختیار مردم قرار دهیم. چون مردم بارها اذعان داشتند که راهها طولانیست یا از شهرهای دیگر نمیتوانند از منطقه ما خرید کنند.
به همین خاطر تصمیم گرفتیم امکان خرید اینترنتی را به عنوان « نوبرانه کن » ایجاد کنیم. البته مشکلات متعددی دراین راه وجود دارد که ما یک به یک مشکلات را حل میکنیم. یکی از مهمترین مشکلات بحث حملونقل است که خوشبختانه با مرکز نوآوری پست و دوستانی که در این مرکز مستقر هستند، این مشکل را رفع میکنیم.
2. فرمودید با مشکلات متعددی روبرو هستید. غیر از حملونقل درمورد تهیه و تولید و نگهداشت محصولات با چه محدودیتهایی روبرو هستید؟
محصولات با هم متفاوت هستند یعنی محصولات تابستانی وقتی با گرمای شدید مواجه میشوند، بسیار فسادپذیر هستند. جابهجایی محصولات پاییزی راحتتر است. پس در اینجا باید زنجیره حمل ونقل سرد تشکیل دهیم که متاسفانه هنوز این مشکل به جای خود باقیست. وقتی گفتم بحث حملونقل را با دوستان مرکز نوآوری پست حل میکنیم چون میوههای این فصل فسادپذیری کمتری دارند و میتوان به راحتی جابهجایشان کنیم. وقتی به فصل بهار و تابستان برسیم،باید فکر کنیم که به چه صورت این حملونقل را انجام دهیم.
حالا صحبتهای اولیه انجام شده و دوستان در مورد شکلگیری زنجیره حملونقل سرد قول مساعدت دادند.
ادامه مصاحبه را در سایت هفت صبح بخوانید!
دیدگاهتان را بنویسید