چطور با گذاشتن استوری در اینستاگرام، مخاطبان را به سایت خود بکشانیم؟

پابلیکا / بازاریابی دیجیتال / چطور با گذاشتن استوری در اینستاگرام، مخاطبان را به سایت خود بکشانیم؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۱ مهر ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
استوری اینستاگرام چیست؟

امروزه، بیش از ۵۰۰ میلیون نفر، هر روز، استوری اینستاگرام را با تلفن همراه خود، ایجاد و مشاهده می‌کنند. از هر سه نفر، یک نفر، بعد از دیدن استوری اینستاگرام، درباره برندهای مرتبط با آن محصولات، به برندها و محصولات، علاقه‌مندتر شده‌اند. به طور خلاصه، استوری، دسترسی و تعامل شما را با مخاطبان افزایش می‌دهد و در برخی موارد، بر رفتار خریدار نیز، تأثیر می‌گذارد.

استوری‌های اینستاگرام، به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان هدف خود، به روشی معتبر ارتباط برقرار کنید و با آنها تعامل کنید. فرایند فروش از طریق استوری نیز، افزایش‌یافته و در طولانی‌مدت می‌توانید، روابطی ایجاد کنید که باعث وفاداری مشتری شود.

در واقع، ویژگی استوری اینستاگرام، برای کمک به برندها ایجاد شد تا افراد، به‌سرعت، عکس‌ها و ویدئوها را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. به‌علاوه، استوری‌ها، به مخاطبان شما نگاهی به پشت‌صحنه زندگی‌تان می‌دهند و دنبال‌کنندگان، آن را دوست دارند.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام، یکی از ویژگی‌های این اپلیکیشن است که به کاربران، اجازه می‌دهد عکس‌ها یا ویدئوهایی را ارسال کنند که ظرف ۲۴ ساعت، ناپدید می‌شوند. استوری‌ها، در قالب عمودی ظاهر می‌شوند و ترسیم سریع، به‌یاد‌ماندنی و سرگرم‌کننده‌ای دارند.

هنگامی که یک استوری ارسال می‌کنید، یک حلقه رنگی در اطراف عکس نمایه شما ظاهر می‌شود. این کار، به دنبال‌کنندگان شما اجازه می‌دهد تا بدانند که می‌توانند، روی عکس نمایه شما ضربه بزنند تا آنچه را که پست کرده‌اید، مشاهده کنند. عکس نمایه شما با یک حلقه رنگی، به‌ردیف بالای صفحه اصلی فالوورهای شما اضافه می‌شود و اولین چیزی است که آن‌ها می‌بینند.

استوری‌ها، یک راه عالی، برای آزمایش انواع مختلف محتوا، در برند‌ها است؛ زیرا برخلاف جریان ثابت شما، استوری‌ها در عرض ۲۴ ساعت، ناپدید می‌شوند.

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، از استور‌ی‌های خود، علاوه بر افزایش فروش از طریق استوری، بلکه برای پست‌کردن همه چیز، استفاده می‌کنند. از فیلم‌های خام زندگی روزمره‌شان گرفته تا عکس‌های محصولات جدیدشان! همچنین آنان، از کلیپ‌های کوتاه استفاده می‌کنند که در آن، به سؤالات متداول پاسخ می‌دهند.

استوری اینستاگرام، نقش مؤثری در رونق کسب‌و‌کار‌ها دارد؛ این میزان، حتی از آپارات یا یوتیوب نیز، بیشتر است.

برندها همچنین، از استوری اینستاگرام، برای نشان‌دادن قدردانی از مشتریان، با اشتراک‌گذاری مجدد استوری‌ها و پست‌های دنبال‌کنندگان، در استوری‌های خود، استفاده می‌کنند.

چگونه در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

آموزش انتشار استوری در اینستاگرام

اکنون که می‌دانید استوری چیست، وقت آن است که به نحوه ارائه استوری خود، فکر کنید. شما می‌توانید، یک استوری را در سه مرحله آسان، ایجاد و پخش کنید.

مرحله اول

برای باز‌کردن برنامه دوربین اینستاگرام، به صفحه اصلی بروید و از هر نقطه، روی صفحه، دست خود را به چپ بکشید. همچنین، می‌توانید با کلیک بر روی دکمه بیشتر، در گوشه سمت راست، بالای صفحه و سپس دکمه استوری، به دوربین اینستاگرام دسترسی پیدا کنید.

مرحله دوم

پس از دسترسی به دوربین اینستاگرام، می‌توانید با ضربه‌زدن روی دایره سفید، در مرکز پایین صفحه، محتوای کاملاً جدیدی، برای استوری اینستاگرام خود، ایجاد کنید؛ یا با ضربه‌زدن روی نماد آلبوم، عکس یا محتوای ویدئویی را که قبلاً ایجاد کرده‌اید آپلود کنید.

اگر می‌خواهید، یک عکس موجود را آپلود کنید، لطفاً توجه داشته باشید که ابعاد استوری اینستاگرام، ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل است.

اگر تصمیم به ایجاد محتوای جدید دارید، می‌توانید انواع مختلفی از استوری‌ها را از جمله موارد زیر، اجرا کنید:

  • Standard: یک عکس یا فیلم معمولی ایجاد کنید.
  • Text Create: بسیاری از اکانت‌ها، اغلب از استوری‌های متنی، برای پرسیدن سؤال، گفتن استوری یا ایجاد وبلاگ‌های کوچک، در استوری‌های اینستاگرام خود، استفاده می‌کنند.
  • Boomerang: یک ویدئوی بسیار کوتاه که به‌صورت حلقه‌ای، پخش می‌شود.
  • Layout: در این قسمت می‌توانید، کلاژ عکس‌های مختلف را بسازید.
  • Photobooth: با این روش، ۴ تصویر مختلف، در یک استوری، قابل نمایش می‌شوند.
  • Multi-capture: استوری متشکل از چندین عکس که یکی پس از دیگری گرفته شده‌اند.
  • Level: ایجاد یک عکس یا ویدئوی کاملاً سطحی که معمولاً برای استوری‌هایی که مناظر و افق‌ها را نشان می‌دهند، کاربرد دارد.

مرحله سوم

هنگامی که استوری خود را ایجاد کردید، می‌توانید استیکرها و فیلترها را اضافه کنید، روی آن نقاشی کنید، متن اضافه کنید و موارد دیگر. حتی می‌توانید، افراد را منشن یا تگ کنید یا دنبال‌کنندگان خود را با نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها و سایر ویژگی‌های سرگرم‌کننده، درگیر کنید.

هایلایت استوری اینستاگرام چیست؟

هایلایت استوری اینستاگرام، مجموعه‌ای از استوری‌هایی هستند که انتخاب می‌کنید و به شکل دایره‌های قابل‌لمس، در بالای نمایه شما قرار می‌گیرند. آنها در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شدند تا کاربران بتوانند، استوری‌های مورد‌علاقه یا مهم خود را برای بیش از ۲۴ ساعت، ذخیره کنند.

 

هایلایت استوری، مستقیماً در زیر بیو شما ظاهر می‌شود؛ بنابراین، یکی از اولین چیزهایی هستند که دنبال‌کنندگان شما هنگام پیوستن به نمایه شما می‌بینند.

اکثر برندها از هایلایت خود، برای ارائه اطلاعات مهم (مثلاً منوی رستوران، لیست محصولات و…) استفاده می‌کنند. هایلایت‌ها همچنین، راهی عالی برای نگه‌داشتن اطلاعات، در حساب کاربری شما هستند.

ممکن است استوری‌های مشتریان را در مورد میزان رضایت آن‌ها از محصول خود، به اشتراک بگذارید؛ در این صورت، به‌جای اینکه اجازه دهید این توصیفات ناپدید شوند، می‌توانید آن‌ها را در یک حباب برجسته در صفحه اینستاگرام خود، نگهداری کنید.

اینستاگرام، علاوه بر هایلایت، آرشیو استوری را نیز، معرفی کرد. اگر استوری شما از نمایه شما ناپدید شود، به طور خودکار، در آرشیو استوری شما ذخیره می‌شود؛ شما می‌توانید، در تنظیمات خود، به آن دسترسی داشته باشید.

از قسمت آرشیو استوری، می‌توانید، آهنگ‌های منقضی شده خود را در دستگاهتان ذخیره کنید، دوباره آنها را تماشا کرده یا به آهنگ‌های ویژه‌تان، اضافه کنید.

استوری اینستاگرام چه ویژگی‌ها و ابزار‌هایی دارد؟

ویژگی‌های استوری اینستاگرام

 

استوری‌های اینستاگرام، بسیار قدرتمند هستند؛ زیرا با انسانی کردن برند شما، باعث ایجاد وفاداری و افزایش تعامل می‌شوند. احتمالاً فالوورهای شما قبلاً برند شما را دوست دارند. اشتراک‌گذاری داستان‌های مرتبط یا جالب، از طریق استوری‌های اینستا، آن‌ها را تشویق می‌کند تا به‌حساب شما بازگردند و با شما تعامل داشته باشند

اینستاگرام استفاده از قدرت استوری و ایجاد محتوای جذاب را با ویژگی‌های زیر، برای برندها آسان کرده است:

ایجاد استیکر در استوری

استیکرهای استوری، گیف‌ها یا متن‌هایی هستند که می‌توانید، روی استوری‌های خود قرار دهید تا جذاب‌تر و تعاملی‌تر شوند. همچنین می‌توانید، از برچسب‌ها، برای افزودن متن به ویدئوهای خود، برای انتشار استوری، استفاده کنید. می‌توانید یک نظرسنجی نیز، به عکس‌های محصول جدید خود اضافه کنید تا از دنبال‌کنندگان خود بپرسید که در مورد چه چیزی، بیشتر هیجان‌زده هستند.

برچسب متنی استوری

اینستاگرام، برای افزایش دسترسی به پلتفرم خود، برچسب Stories Captions را راه‌اندازی کرد. به‌سادگی با افزودن این تگ در استوری اینستاگرام، می‌توانید عنوان متنی خودکار را به استوری‌های خود اضافه کنید. در حال حاضر، این ویژگی، فقط در کشورهای انگلیسی‌زبان در دسترس است؛ اما اینستاگرام قصد دارد، به‌زودی آن را به زبان‌های دیگر نیز، ارائه کند.

استیکر مسابقه

استیکر مسابقه، به شما امکان می‌دهد یک سؤال چندگزینه‌ای تعاملی به استوری‌های خود اضافه کنید. از این طریق می‌توانید، از دنبال‌کنندگان خود، سؤالات سرگرم‌کننده بپرسید و ببینید کدام یک را درست می‌گویند.

استیکر سؤال

استیکر سؤال، فضایی دارد که به فالوورهای شما اجازه می‌دهد، به سؤالی که می‌پرسید پاسخ دهند. این قابلیت، می‌تواند به شما کمک کند، اطلاعاتی در مورد آنچه مشتریان شما دوست دارند، به دست آورید. همچنین می‌توانید متوجه شوید که آن‌ها، به چه چیزی علاقه دارند، چه چیزی را تماشا می‌کنند و موارد دیگر را نیز، جمع‌آوری کنید.

استیکر اهدای کمک‌های مالی

تگ کمک مالی، یک تگ حساب تعاملی است که برای تشویق کمک‌های مالی برای یک هدف خاص، استفاده می‌شود. افرادی که روی تگ کمک مالی ضربه می‌زنند، می‌توانند به یک هدف مرتبط در اینستاگرام، کمک کنند.

استیکر حمایت از مشاغل کوچک

تگ پشتیبانی از کسب‌و‌کار‌های کوچک، به حساب‌های شخصی، حرفه‌ای و تجاری، اجازه می‌دهد تا کسب‌وکارهای کوچک را در استوری‌های خود، حمایت کنند. این کار، با یک نماد قابل کلیک که پیش‌نمایش حساب کسب‌و‌کار کوچک را نیز، نمایش می‌دهد، قابل‌اجراست.

استوری اینستاگرام چه‌کارهای دیگری انجام می‌دهد؟

در استوری اینستاگرام، می‌توان علاوه بر اضافه‌کردن عکس و متن، خلاقیت‌های دیگری را اضافه کرده که در ادامه، به برخی از آن‌ها، اشاره می‌کنیم.

اضافه‌کردن افکت‌ها

امروزه استفاده از افکت‌، در تصاویر و ویدئو‌ها، طرف‌داران بسیاری دارد. در اپلیکیشن اینستاگرام، درست مانند اسنپ چت، می‌توانید doodle، متن، استیکر، فیلتر چهره زنده و geosticker، را بسته به سلیقه و موضوع استوری، به استوری اینستاگرام خود، اضافه کنید.

افزودن موسیقی

اینستاگرام، قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده که می‌توانند، از طریق آن، اقدام به‌اضافه کردن آهنگ، به ویدئو‌ها و عکس‌های خود کنند. همچنین، امکان افزودن آهنگ‌ها به طور مستقیم و غیر‌مستقیم، به استوری‌ها نیز، وجود دارد.

بررسی بازدیدکنندگان استوری

ممکن است بخواهید بدانید که در ۲۴ ساعت گذشته، چه اشخاصی از استوری شما بازدید کرده‌اند. اینستاگرام، این قابلیت را برای کاربران خود، در نظر گرفته است. کافی است، هنگام مشاهده استوری خودتان، انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا ببینید چه کسی هر عکس و ویدئو شما را مشاهده کرده است.

خصوصی کردن استوری اینستاگرام

اگر حساب شما روی خصوصی تنظیم شده باشد، استوری شما فقط برای دنبال‌کنندگان شما، قابل‌مشاهده خواهد بود. همچنین، می‌توانید کل استوری خود را از هرکسی که نمی‌خواهید آن را ببیند پنهان کنید، حتی اگر شما را دنبال کند.

 

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هفت =