اهمیت تولید محتوا برای رشد تجارت آنلاین: راهنمایی جامع

پابلیکا / بازاریابی محتوا / اهمیت تولید محتوا برای رشد تجارت آنلاین: راهنمایی جامع
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 11 دقیقه
اهمیت تولید محتوا

تولید محتوا یکی از فرایندهای تجاری در دنیای امروز است. امروزه که شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های زیادی برای فعالیت و معرفی برند وجود دارد، شما باید از همه آنها برای رشد تجارت خود استفاده کنید. فعالیت در این پلتفرم‌ها یا شبکه‌های اجتماعی نیز به کمک تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی انجام می‌شود. تولید محتوا دارای قواعدی است که قبل از هر گونه فعالیت، باید با آنها آشنا شوید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یک فرایند تبلیغاتی در زمینه رشد و توسعه تجارت است که از طریق آن، اطلاعات مربوط به برند یا محصولات خود را به مشتریان می‌رسانید. تولید محتوا انواع متفاوتی دارد و به شکل‌های مختلفی برای مشتریان برند منتشر می‌شود. محتواها می‌توانند تصویری، ویدئویی، متنی و حتی اینفوگرافیک باشند. تولیدکنندگان محتوا، مطالب را اهداف خاص طراحی و تولید کرده و در نهایت، برای مشتریان منتشر می‌کنند.

به عبارت دیگر، اینکه به عنوان تولیدکننده محتوا، چه محتوایی را ایجاد می‌کنید و چگونه آن را برای مخاطبان به اشتراک می‌گذارید، مربوط به هدف بازاریابی محتوایی شما می‌شود. به عنوان مثال، تصور کنید که یک مشتری وارد سایت یا پیج برند شما می‌شود و قصد دارد اطلاعات بیشتری درباره شرکت و خدمات شما به دست آورد. زمانی که شما این اطلاعات را به صورت کامل و دقیق در اختیار مشتریان و مخاطبان گذاشته باشید، آنها به احتمال زیاد، اشتیاق بیشتری نسبت به خرید از شما نشان می‌دهند.

دلایل اهمیت تولید محتوا

طبق آمار موجود، در سال ۲۰۲۱، میانگین زمانی که یک فرد بزرگسال در فضای مجازی برای دیدن محتواها سپری می‌کند، ۹ ساعت بود. با این آمار، متوجه می‌شویم که تولید محتوا چه نقش مهمی در اثربخشی برند در نظر مخاطبان دارد. این روزها، بیشتر بازاریابان محتوا در تلاش هستند که محتوایی به روز و مفید برای کاربر تولید کرده تا به توسعه و رشد تجارت خودشان کمک کنند. به نظر شما، تولید محتوا چه اهمیتی در رشد یک بیزینس دارد؟ علاوه بر جذب مخاطب، می‌تواند نقش دیگری را ایفا کند؟

نام تجاری

زمانی که محتوایی را برای مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید، به آنها این اجازه را می‌دهید که درباره برند شما نظر داده و با شما تعامل داشته باشند. انتشار مداوم محتوا استاندارد و مفید، یک رابطه مستحکم و قابل اعتماد را بین مشتری و صاحب برند ایجاد می‌کند و در آینده می‌تواند باید رشد تجارت شود. چرا که معمولا مشتریانی که تعامل زیادی با برند دارند، به احتمال زیاد، برند شما را به صورت دهان به دهان معرفی می‌کنند و در نهایت، نام تجاری معتبری برای برندتان به وجود می‌آید.

ارزش گذاری

اگر تولید محتوا برای برند خودتان را به درستی انجام دهید و در آنها، راه حلی برای مشکلات مخاطبان خود ارائه دهید، نزد آنها ارزشمند می‌شوید. در واقع، مخاطبان با توجه به نوع تولید محتوا و کارآمدی محتوای شما، برندتان را ارزش گذاری می‌کنند. قطعا برای ارائه مطالب مفید و کارآمد، مخاطبان از شما قدردانی می‌کنند و مجددا برای خرید محصول یا دریافت خدمات به پیش شما بازمی‌گردد. سعی کنید با تولید محتوای مفید، ارزش بیشتری در نظر مخاطبان خود به دست آورید تا به رشد تجارت شما کمک کند.

نمایش تخصص

این روزها، اطلاعات زیادی در بستر اینترنت منتشر می‌شود که هر یک مطالب کوچک و بزرگی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. دستیابی به اطلاعات دقیق و درست، در میان انبوهی از اطلاعات، کار دشواری است و مخاطبان نمی‌توانند زمانی زیادی را برای پیدا کردن یک منبع درست بگذارند. پس، شما با آماده سازی یک محتوا  تخصصی در زمینه فعالیت برند، می‌توانید خود را در نظر مخاطبان به یک متخصص تبدیل کنید. در واقع، شما با انتشار چنین محتوایی، میزان تخصص خود در زمینه فعالیتتان را نشان می‌دهید. در این صورت، مخاطبان با اعتماد بیشتری به سمت شما جذب می‌شوند و نسبت به تخصص شما مطمئن خواهند بود.

آگاهی از برند

تولید محتوا و معرفی برند

ایجاد یک محتوای منسجم و همسو با برند، کتابخانه‌ای از منابع و اطلاعات ارزشمند را ایجاد می‌کند. زمانی که مخاطب وارد سایت یا پیج برند شما شود، از طریق این محتواها، با شما ارتباط می‌گیرد. در واقع، تولید محتوا یک راه برای آگاهی از برند است. شما از طریق تولید محتوا می‌توانید برند خود را به دیگران معرفی کرده و آگاهی کاملی از آن به مخاطبان بدهید. با گذشت زمان، بازدید از برند افزایش پیدا کرده و به دنبال آن، جامعه مصرف کننده و اعتماد مشتریان نیز بیشتر می‌شود.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

تولید محتوایی که بر اساس اصول سئو آماده سازی شده باشد، در نظر موتور جستجو گوگل، باارزش شناخته می‌شود. در این صورت، شما شانس بیشتری برای دیده شدن پیدا می‌کنید. همچنین، مخاطبان سریع‌تر می‌توانند محتوای شما بینید و با آن تعامل داشته باشند. هر محتوای سئو شده، جذابیت بیشتری داشته باشد، مخاطبان هدف بیشتری جذب شده و آنها به تصمیم برای خرید از شما نزدیک‌تر می‌شوند.

انواع محتوا

همان‌طور که اشاره کردیم، محتواها انواع متفاوتی دارند و شما با تولید هر یک از این محتواها، می‌توانید به رشد تجارت خودتان کمک کنید. البته، برای تولید این محتواها، ابتدا باید نسبت به اصول تولید محتوا و سپس، به محل اشتراک گذاری آنها مسلط باشید.

محتوای ویدیویی

محتواهای ویدیویی شامل دو دسته ویدیو کوتاه و ویدیو بلند می‌شوند. هر یک از این موارد، کاربرد خاصی در رشد برند شما داشته و مخاطبان خاصی را جذب می‌کند. در واقع، ویدیوها یکی از موفق‌ترین اشکال برای ایجاد یک محتوای جذاب در نظر مخاطبان است. ویدیوها می‌توانند به افزایش ترافیک سایت، افزایش اشتراک گذاری و معرفی برند و همچنین، افزایش فروش در شبکه‌های اجتماعی شود. امکان استفاده از محتوای ویدیویی در تمام پلتفرم‌های اجتماعی وجود دارد. مطالبی مانند آموزش و ترفندها را می‌توانید در قالب ویدیو در وب سایت قرار دهید یا ویدیوهای کوتاه‌تر را در قالب ریلز، گیف و حتی انیمیشن در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

محتوای متنی یا وبلاگ

تولید محتوای متنی چیست؟

یکی از انواع محتوا که این روزها، اکثر مشاغل و برندها از آن برای جلب توجه جامعه هدف خود استفاده می‌کنند، وبلاگ است. تولید محتوای متنی، در مقایسه با دیگر انواع محتوا، ساده‌تر آماده شده و به راحتی، اشتراک گذاری می‌شود. همچنین، وبلاگ‌ها یک راه عالی برای جلب توجه موتورهای جستجو و ارتقا در نتایج صفحه سرچ گوگل است. تولید محتوا در هر نوعی، به خودی خود ترافیک خوبی برای وب سایت شما به دست می‌آورد.

محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها نمودارهای جذاب برای آموزش و انتقال برخی از اطلاعات، آمارها، داده‌ها و تحقیقات به مخاطبان هستند. شما برای هر موضوعی می‌توانید اینفوگرافیک‌های جذاب با رنگ‌های خاص آماده سازی کرده و به اشتراک بگذارید. از آن‌جایی که در اینفوگرافیک‌ها اطلاعات نسبتا بالایی به طور خلاصه گنجانده می‌شود، مخاطب زمان بیشتری بر روی مطالعه و فهم آنها می‌گذارد. از این رو، ترافیک بالایی برای وب سایت یا حتی صفحه‌های اجتماعی شما می‌گیرد.

محتوای آموزشی

محتوای آموزشی یکی از انواع محتواهایی است که می‌توانید به هر شکلی آماده سازی شود. تنها ویژگی‌ای که باید داشته باشد، ارائه یک مطالب آموزشی به مخاطب است. به عنوان مثال، یک برند فروش لباس، می‌تواند آموزش ست کردن لباس‌ها، پالت رنگی‌های مختلف در استایل و… را در قالب ویدیو، تصاویر اسلایدی یا هر چیز دیگری برای مخاطبان آماده سازی کنید. اگر به دنبال ایجاد اعتماد، رشد تجارت و به اشتراک گذاری تخصص خود هستید، این نوع از تولید محتوا را دست کم نگیرید و آن را در استراتژی بازاریابی خود قرار دهید.

محتوای صوتی یا پادکست

پادکست یک قالب محبوب و راهی هیجان انگیز برای ایجاد حس اعتماد و تعامل با مخاطبان است. تولید و انتشار پادکست، معمولا بستر خاص خودش را دارد ولی شما می‌توانید تصاویر با صدای خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید که تقریبا نقش پادکست را ایفا می‌کند. پلتفرم‌هایی مانند گوگل پادکست و کست باکس نیز مختص به انتشار پادکست‌های سریالی هستند که برای توسعه برند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محتوا در قالب وبینار

وبینارها بیشتر یک قالب تعاملی و آموزشی برای مخاطبان برند شما هستند. بسیاری از برندها، برای معرفی هر چه بیشتر نام تجاری خود، وبینارهای رایگان آموزشی برگزار می‌کنند. در این وبینارها، شرکت کنندگان امکان برقراری ارتباط از طریق گفتگو را به دست می‌آورند و با شما تعامل ایجاد می‌کنند.

محتوای خوب چیست؟

محتوای خوب چیست؟

این روزها اطلاعات زیادی در فضای مجازی و اینترنت منتشر می‌شود که کمی کار را برای دیده شدن سخت‌تر می‌کند. کسب و کارها باید نکاتی در مسیر تولید محتوا یا بازاریابی محتوای خود رعایت کنند تا در این فضا دیده شده و توسعه پیدا کنند. در ادامه به نکاتی که باید در یک محتوای خوب وجود داشته و رعایت شود، می‌پردازیم.

ارتباط محتوا با مخاطب هدف

مهم‌ترین جنبه هر محتوا، ارتباط آن با مخاطب هدف و اهداف تجاری برند شما است. در واقع، تولید محتوا برای هر برند، باید همسو با اهداف آن برند و مخاطبان هدف احتمالی آن باشد. از این رو، شما باید اهداف برند و مخاطبان هدف برند خود را به طور دقیق مشخص کنید تا بتوانید در راستای این موارد، تولید محتوا انجام دهید. این موارد برخی از پارامترهایی است که تضمین می‌کند تا محتوای شما مرتبط باقی بماند. دیگر پارامترهایی که به ایجاد ارتباط میان برند و مخاطب هدف ایجاد می‌کند، عبارت‌اند از:

  • محتوا متناسب با نیازهای خاص و تخصصی مخاطبان آماده سازی شده باشد.
  • محتوا تمام اطلاعات مورد نیاز مخاطب را ارائه دهد.
  • محتوا از به روزترین اطلاعات موجود آماده سازی شده باشد.

قابل رقابت با رقبا

یک محتوای خوب و اصولی باید قابلیت رقابت با رقبا را داشته باشد. زمانی که برند شما رقبای زیاد و معتبری در بازار داشته باشد، شما نیز باید از روش‌های درستی برای رقابت با آنها استفاده کنید. در واقع، شما نیاز به تولید محتوایی قوی، مستمر و اصولی دارید که بتواند با دیگر رقبا رقابت کند. شما باید درک درستی از فرکانس‌های افزایش اعتماد و اعتبار در نزد مخاطب داشته باشید و از آنها در بازاریابی محتوا خود استفاده کنید. چند عاملی که می‌تواند محتوای شما را به محتوایی قابل رقابت تبدیل کند، عبارت‌اند از:

  • محتوا را طوری آماده سازی و منتشر کنید که مخاطب به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.
  • اندازه محتوا یک استراتژی رایج برای رقابت با رقبا است. محتوای خود را طولانی‌تر و کاربردی‌تر از رقبا تولید کنید.
  • رفتار مخاطبان را در محتواهای قبلی بررسی کرده و محتواهای بعدی را طبق آن آمار تولید کنید.

محتوای مفید و آموزنده

در محتوای خود، اطلاعات مفید و آموزنده به مخاطب خود دهید. محتوای آموزنده باعث صرف زمان بیشتر از سوی مخاطب در سایت یا پیج برند شما می‌شود. برخی از معیارهای زیر به شما کمک می‌کند تا محتوایی آموزنده برای مخاطبان خود تولید کنید.

  • در محتوای خود نیازهای مخاطب را برآورده کنید.
  • محتوا باید واضح و قابل درک باشد. از جملات یا کلمات سخت و پیچیده در محتوا استفاده نکنید.
  • از آمارها و اعداد در جای درست از محتوا استفاده کنید.

تولید محتوای جذاب و خواندنی

تولید محتوای جذاب

خود را به جای مخاطبتان قرار دهید و محتواهای تولید شده را مطالعه کرده یا ببینید. حالا به نظر شما، این محتوا از نظر مخاطب جذاب بود؟ اگر مطمئن باشید که محتوای شما جذاب و خواندنی یا حتی دیدنی برای مخاطب است، می‌توانیم آن محتوا را یک محتوای خوب محسوب کنیم. برای تولید محتوایی جذاب برای مخاطبان، از نکات زیر استفاده کرده و آنها را در محتوای خود رعایت کنید.

  • محتوا حتما باید یونیک و اورجینال باشد. از محتوای کپی استفاده نکنید.
  • از سرفصل‌ها و تیترهای جذاب برای محتواهای خود استفاده کنید.
  • در محتوا از جملات تعاملی (کال تو اکشن) استفاده کنید.

تولید محتوای ترغیب کننده

اگر بیزینس شما مربوط به فروش محصولی است، باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطب ترغیب کننده باشد. یعنی باید امکان بازگشت سرمایه پس از بازاریابی محتوایی را برای شما به وجود آورد. اگر در تولید محتوا از اهداف همسو با اهداف تجارت خود استفاده کنید و از جملات تعاملی در محتوا استفاده کنید، می‌توانید مخاطب را به سمت خرید از برندتان بکشید. نکاتی که برای تولید محتوایی ترغیب کننده باید رعایت کنید، عبارت‌اند از:

  • کل روند محتوای شما باید در جهت یک هدف روشن باشد که آن هم خرید و تبدیل مخاطب به مشتری است.
  • در محتوای خود از لینک سازی درست استفاده کنید تا به مخاطب برای پیدا کردن نیازش کمک شود.
  • محتوا را براساس نیاز و نیت مخاطب آماده سازی کنید. برای این کار باید رفتار مخطبان خود را پیش‌بینی کنید.

مراحل آماده سازی استراتژی تولید محتوا

آماده سازی یک استراتژی محتوا، کمک می‌کند تا شما محتوایی مرتبط را در زمانی مناسب برای مخاطبان درست منتشر کنید. در ادامه قصد داریم که مراحل آماده سازی یا تدوین استراتژی تولید محتوا را بررسی کنیم. به استفاده از این مراحل می‌توانید تولید محتوایی درست و دقیق برای برند خود انجام دهید و به نتیجه مطلوبی برسید.

مرحله اول: اهداف محتوا را مشخص کنید.

درباره اهداف خود شفاف باشید و آنها را به دقت یادداشت کنید. برخی از اهداف می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

  • تمرکز روی ایجاد نام تجاری و معتبر
  • گسترش بیزینس و افزایش فروش
  • افزایش ترافیک در وب سایت
  • ایده پردازی و اجرای ایده‌های خاص

هنگامی که درباره اهداف برندتان تصمیم گیری کردید، مطمئن شوید که این اهداف کاملا هوشمند باشند. یعنی اهداف شما باید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط با برند و دارای محدودیت زمانی باشد. اگر اهداف شما بر اساس این ویژگی‌ها تعیین شده باشد، به راحتی می‌توانید آن را در استراتژی محتوا قرار داده و در راستای رسیدن به این اهداف حرکت کنید.

مرحله دوم: مخاطبان خود را بشناسید.

اگر مخاطبان خود را به طور دقیق بشناسید و بتوانید رفتارهای آنها را پیش‌بینی کنید، می‌توانید محتوایی متناسب با سلیقه آنها تولید کنید. علاوه بر جامعه هدف، درک رفتار مخاطب، افکار و نیازهای مخاطب، از جمله مواردی است که باید آنها را در نظر بگیرید. مزیت شناخت مخاطبان این است که می‌توانید کانال بازاریابی درست را برای انتشار محتوا انتخاب کنید.

برای شناخت بهتر مخاطبان خود، پرسونای مخاطب برند خود طراحی کنید. بر اساس پرسونای مخاطب، امکان تولید محتوایی دقت را به دست می‌آورید. همچنین، با وجود پرسونای مخاطب‌ها در استراتژی محتوا، به راحتی می‌توانید برای محتواهای آینده خود ایده پردازی کرده تا محتوایی کارآمد برای مخاطبان خود تولید کنید.

مرحله سوم: برای محتواها ایده پردازی کنید.

پس از مشخص کردن اهداف و مخاطبان هدف، نوبت به ایده پردازی برای تولید محتوا می‌رسد. منابع زیادی برای پیدا کردن ایده‌های محتوایی وجود دارد. از آنها کمک بگیرید و برای محتواهایی که قرار است انتشار دهید، برنامه ریزی کنید. برای ایده پردازی دقیق‌تر می‌توانید از موارد زیر کمک بگیرید.

از مراحل ورود مخاطب تا تبدیل آن به یک مشتری و انجام خرید، درک کاملی به دست آورید. سفر مخاطب در هر بیزینس، از زمان برخورد به یک مشکل شروع می‌شود. در ادامه، او به دنبال راه حل‌هایی می‌گردد که در نهایت، منجر به خرید او می‌شود. البته، قبل از خرید، مرحله تحقیق و مقایسه را نیز پشت سر می‌گذارد. سفر مشتری در بیزینس از سه مرحله اصلی تشکیل می‌شود.

  • آگاهی: زمانی که مشتری به یک مشکل برمی‌خورد.
  • توجه: زمانی است که راه حل‌هایی برای مشکل پیدا می‌شود و به دنبال بهترین راه حل می‌گردد.
  • تصمیم گیری: زمانی که در نهایت، مخاطب تصمیم به خریدی آگاهانه می‌گیرد.

استراتژی محتوایی شما بسته به اهداف نهایی می‌توانید یکی از این مراحل یا تمام این مراحل را مورد هدف قرار دهد. برای هر یک از این مراحل، ایده پردازی‌های خاصی انجام شده که برای تولید محتوا از آن استفاده می‌شود.

مرحله چهارم: ایده‌های محتوایی را ساختاربندی کنید.

تصویر ۷- ایده پردازی برای تولید محتوا

این روزها، ایده‌های زیادی برای تولید محتوا پیدا می‌شود ولی ترسیم یک ایده که با اهداف تجاری و مخاطبان هدف چالش برانگیز باشد، مهم است. زمانی که ایده پردازی محتوا را انجام می‌دهید، با تعداد زیادی ایده رو به رو می‌شود که باید آنها را دسته بندی کنید. در واقع، باید بررسی کنید که ایده‌ها در راستای هدف و نوع مخاطبان بیزینس باشند. از راه‌های زیر می‌توانید برای ساختاربندی ایده پردازی محتوایی خود استفاده کنید.

  • کیوورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا با تقاضای فعلی بازار آشنا شوید و بازخورد بهترین از محتوا بگیرید.
  • فعالیت رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. آنها به طور ناخودآگاه می‌توانند به شما بینشی درباره تعامل درست با مخاطب دهند.
  • نظرات مشتریان خود را بخوانید و به آنها توجه کنید. ممکن است در نظرات مخاطبان ایده‌های بهتری برای تولید محتوا پیدا کنید.
  • با گروه‌های بزرگ‌تر خارج از تیم خود، طوفان فکری برگزار کنید. گاهی اوقات ایده‌های بهترین از کسانی که کمترین انتظار را از آنها دارید، به دست می‌آید.
  • خود را به جای مشتریان یا مخاطبان خود بگذارید. این تغییر دیدگاه باعث می‌شود که محتوایی هم راستا با نیاز مخاطب تولید کنید.

مرحله پنجم: برنامه ریزی محتوایی انجام دهید.

برای سازماندهی و اجرای یک استراتژی محتوایی همسو با اهداف تجارت، نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارید. از موارد و نکات زیر برای به کار بردن ایده‌های محتوایی خود و انتشار آنها در زمان مناسب استفاده کنید.

  • مقیاس پروژه خود را در نظر بگیرید. با توجه به کانال‌هایی که قصد انتشار محتوا در آنها را دارید، زمان مناسب برای فعالیت را تعیین کنید. همچنین، با توجه به مقیاس پروژه، کانال‌های مناسب برای فعالیت را کشف کنید.
  • منابع لازم را پیدا کنید. در بخش برنامه ریزی محتوایی، مشخص کنید که قصد استفاده از چه منابعی را دارید. با توجه به بودجه مالی، تیم تولید محتوا قوی استخدام کرده و منابع درست و قوی استفاده کنید. تیم تولید محتوا شامل نویسنده، ویراستار، استراتژیست، مدیر محتوا، منتشر کنندگان، گرافیست، ادمین و… می‌شود.

مرحله ششم: تقویم محتوایی آماده سازی کنید.

تقویم محتوایی به عنوان تقویم ویرایشی نیز شناخته می‌شود. برای زمان‌بندی محتوا و ردیابی آنها، به کار می‌رود. معمولا زمانی که چندین محتوا در دست آماده سازی است، شما می‌توانید از طریق تقویم محتوایی روند آماده سازی را دنبال کنید.

تقویم محتوایی به شما یک نمای کلی از همه وظایف و پروژه‌ها می‌دهد که می‌توانید از آن در پروژه‌های کوچک و بزرگ استفاده کنید. نرم افزارهای زیادی برای طراحی تقویم محتوایی وجود دارد که بازاریابان از آنها استفاده می‌کنند. امکانات نرم افزارهای تهیه تقویم محتوایی شامل برنامه ریزی، ایجاد پروژه، سازماندهی محتوا و… می‌شود که می‌توانید آن را برای دیگر اعضای پروژه به اشتراک بگذارید.

مرحله هفتم: محتوا را تولید و منتشر کنید.

این مرحله به عهده اعضای تیم تولید محتوا در هر بیزینس است. در واقع، موضوعات محتوا و تمام ویژگی‌های آن به دست اعضای تیم رسیده و آنها مراحل تولید را انجام می‌دهند. در استراتژی محتوا، باید زمان انتشار و مراحل تولید را به طور دقیق مشخص کنید. به عنوان مثال، چه کسی وظیفه تولید این محتوا را دارد؟ در چه زمان و چه پلتفرمی باید منتشر شود؟ پس از تولید محتوا، مواردی از جمله تجزیه و تحلیل رقابتی، بررسی سئو و بررسی طراحی باید انجام شود.

مرحله هشتم: عملکرد محتوا را بررسی کنید.

به کمک ابزارهای مختلفی می‌توانید داده‌های مربوط به محتواهای خود را بررسی کنید. با بررسی عملکرد محتوا، امکان طراحی یک استراتژی جدید و برنامه ریزی جدید برای دریافت بازخورد بهتر را به وجود می‌آورید. از برخی موارد زیر برای ارزیابی عملکرد محتوا استفاده کنید.

  • تعداد بازدید
  • ترافیک ارگانیک
  • زمان صرف شده در صفحه
  • نرخ پرش
  • میزان مشارکت اجتماعی
  • نرخ تبدیل

مرحله نهم: محتوا را به روزرسانی کنید.

مخاطب‌های شما هر روز تغییر می‌کنند و ممکن است که خواسته‌ها و نیازهای آنها نیز تغییر کند. پس، از به روزرسانی محتواهای منتشر شده غافل نشوید. با به روزرسانی هر محتوا و ایجاد تغییرات در آنها می‌توانید محتوا را بهینه سازی و آن را به رتبه‌های اول برسانید.

در کدام کانال تولید محتوا کنیم؟

انتخاب کانال مناسب برای تولید محتوا، به موارد زیادی بستگی دارد. قبل از هر چیزی، شما باید اهداف برند و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. با تعیین این موارد، تا حدودی می‌توانید پیش‌بینی کنید که کدام یک از کانال‌های رسانه‌ای برای تولید محتوا برند شما مناسب خواهند بود. به عنوان مثال، بهترین کانال برای یک مجله آشپزی، کانال یوتیوب، آپارات، سایت و صفحه اینستاگرام است. کانال‌هایی مانند توییتر و لینکدین، فضاهای مناسبی برای این نوع از بیزینس نیستند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =