۵ فرق بک لینک و رپورتاژ : کدام بهتر است؟

پابلیکا / رپورتاژ آگهی / ۵ فرق بک لینک و رپورتاژ : کدام بهتر است؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه

تمام کسب و کارهای آنلاین در تلاش هستند که از طریق بک لینک و رپورتاژ بتوانند رتبه وب سایت خود را ارتقا دهند. اما قبل از هر چیزی باید فرق رپرتاژ و بک لینک را دانست تا متناسب با شرایط کسب و کار خود، بهترین اقدامات را انجام داد.

موتورهای جستجو به وب سایت‌هایی رتبه می‌دهد که بهینه‌سازی سئو را انجام داده باشند و از طریق لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی، مخاطب‌های مختلفی را جذب کرده باشند. از این‌رو متخصص‌های سئو در تلاش هستند که از طریق رپرتاژ آگهی و بک لینک بتوانند در کنار زیر ساخت‌های سئو و تولید محتوای یونیک، رتبه وب سایت را ارتقا دهند. اما باید ابتدا فرق رپرتاژ آگهی و بک لینک را دانست تا با توجه به آن، استراتژی مناسبی برای انتخاب بین این دو مولفه لینک‌سازی برنامه‌ریزی کرد. برای اینکه بتوان شناخت دقیقی از بک لینک یا رپورتاژ آگهی داشته باشید تا انتهای متن همراه ما باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

قبل از اینکه درباره فرق رپرتاژ و بک لینک اطلاعاتی ارائه کنیم، بهتر است که با مفهوم رپورتاژ آگهی و بک لینک آشنا شوید. محتوای کسب و کار شما که در وب سایت‌های معتبر منتشر می‌شوند و به اصطلاح افراد را از فعالیت شما مطلع می‌کند، رپورتاژ آگهی گفته می‌شود. با انتشار این نوع محتوا‌ها می‌توان اعتبار قابل قبولی کسب کرد و موتورهای جستجو بیشتر به وب سایت شما اعتماد کنند. شما می‌توانید تعریف جامعی از این نوع لینکسازی خارجی در SEO را در مقاله رپورتاژ آگهی چیست بخوانید.

رپورتاژ آگهی با هدف‌های مختلفی منتشر می‌شوند که افزایش آگاهی عموم از برند، فعالیت کسب و کار و بهبود سئو از مهم‌ترین آن‌ها است. دقت داشته باشید که هنگام نوشتن رپورتاژ نباید متن شما ظاهر نوشتاری تبلیغاتی داشته باشد، بلکه بهتر است به دغدغه‌های مخاطب‌ها پرداخت و در نهایت اشاره‌ای به رسانه خود داشته باشید. از طرف دیگر نیاز است که رپورتاژ آگهی‌ها را در وب سایت‌های مرتبط با فعالیت خود منتشر کنید تا اثر بخشی بهتری داشته باشند.
با استفاده از رپورتاژ آگهی می‌توان وضعیت سئو وب سایت را ارتقا داد و مخاطب بیشتری جذب کرد. بنابراین نباید به هیج عنوان موقعیت رپورتاژ آگهی را از دست داد.

بک ‌لینک چیست؟

باید برای تعریف بک لینک بگوییم که لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف قرار می‌دهید و به وب سایت شما ارجاع داده می‌شوند، بک لینک گفته می‌شود. با توجه به قوانین گوگل در صورتی که سایتی به سایت دیگر لینک می‌دهد باید به صورت ارگانیک باشد و لینک‌ها خریداری شده نباشد که در این صورت با جریمه‌های گوگل مواجه خواهید شد.در مقاله خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت، ما به این موضوع پرداخته ایم.

اگر قصد دارید که از طریق بک لینک رتبه وب سایت خود را ارتقا دهید باید به صورت طبیعی رفتار کرده و از لینک سازی بیش از حد اجتناب کنید. زیرا طبق مقاله hikeseo   ابزار‌های گوگل نسبت به لینک‌سازی‌های بیش از حد وب سایت‌ها، حساس هستند و ممکن است که اعتبار خود را نزد گوگل و موتورهای جستجو از دست بدهید. همچنین باید قبل از لینک سازی خارجی ابتدا از لینک سازی داخلی محتوای خود اطمینان داشته باشید و سپس برای ایجاد بک لینک اقدام کنید تا سئو وب سایت، بهبود پیدا کند.

بک ‌لینک چیست؟
لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف قرار می‌دهید و به وب سایت شما ارجاع داده می‌شوند

فرق رپرتاژ و بک لینک در چه مواردی است؟

هنگامی ‌که برای خرید رپورتاژ آگهی اقدام می‌کنید یک صفحه از یک وب سایت در اختیار شما است و می‌توانید مخاطب‌های زیادی را با خود همراه کنید. مزیت اصلی رپورتاژ آگهی این است که رسانه‌های معتبر همیشه در دسترس هستند و در صورتی که در وب سایت‌هایی با اعتبار زیاد رپورتاژ بروید، معرفی کاملی از کسب و کار خود خواهید داشت. از طرفی هم رپورتاژ به صورت دائمی ‌در رسانه مد نظر شما باقی می‌ماند و لینک‌های آن همیشگی است، حتی می‌توانید تصاویر مرتبط با فعالیت کسب و کار خود را هم منتشر کنید تا محتوای شما برای مخاطب‌ها جذابیت بیشتری داشته باشد.

اما در نقطه مقابل رپورتاژ آگهی، بک لینک قرار دارد که تنها در ساید بار، فوتر یا حاشیه وب سایت‌ها به شما فضا برای معرفی کسب و کارتان می‌دهد. البته که بک لینک فرصت زیادی برای معرفی وب سایت و کسب و کار شما نیست و دلیل آن هم عدم همیشگی بودن آن و فضای کمی ‌است که در اختیار دارید.
در نتیجه باید ابتدا درک درستی از بک لینک و رپورتاژ داشت تا متناسب با آن برای بهبود سئو اقدام کرد.

رپورتاژ بهتر است یا بک ‌لینک؟

اینکه رپورتاژ بهتر است یا بک لینک، بستگی به نوع استراتژی متخصص سئو دارد. اما با توجه به نتایج کلی که از کسب و کارهای مختلف به دست آمده، رپورتاژ اگهی در بهبود سئو خارجی تاثیر بیشتری داشته و منجر به بهبود رتبه وب سایت شده است. البته این را هم در نظر داشته باشید که رپورتاژ آگهی هم نیاز به تخصص و صحیح نویسی دارد تا تاثیر خوبی بر روی مخاطب بگذارد.
به طور معمول متخصص‌های حرفه‌ای ابتدا باید برنامه دقیقی از تعداد رپورتاژ اگهی وب سایت خود داشته باشند تا بتوانند در سایت‌های مختلف و رسانه‌های گوناگون، آن‌ها را منتشر کنند.

تفاوت‌های اصلی رپورتاژ آگهی و بک لینک

با توجه به تعریفی که از بک لینک و رپورتاژ آگهی داشته‌ایم، حال باید فرق رپرتاژ و بک لینک را بررسی کرد تا بتوان برنامه‌ریزی بهتری برای بهبود سئو و رتبه وب سایت اتخاذ کرد. البته اگر خودتان یک متخصص حرفه‌ای سئو باشید، فرق رپرتاژ آگهی و بک لینک را می‌دانید، اما ما در اینجا مهم‌ترین تفاوت‌های اصلی بک لینک و رپورتاژ را بررسی خواهیم کرد که به شرح زیر هستند.

تفاوت در فرمت و شکل ظاهری

طول محتوای رپورتاژ آگهی به طور معمول بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه در نظر گرفته می‌شود که با توجه به استراتژی متخصص‌های سئو ممکن است، این اعداد کمی‌ تفاوت داشته باشند. اما باید نام برند یک کسب و کار در متن اشاره شده باشد یا به سبک‌های مختلف انکرتکست همراه لینک، رپورتاژ را منتشر کرد. اما بک لینک‌ها در بیشتر موارد با تولید محتوا همراه نیستند و بیشتر در قالب استفاده از کلمات کلیدی به سایت مقصد، لینک داده می‌شوند.

تفاوت در فرمت و شکل ظاهری بک لینک و رپورتاژ
تفاوت در فرمت و شکل ظاهری بک لینک و رپورتاژ

زمان اثرگذاری رپورتاژ آگهی و بک لینک

متخصص‌های سئو بر این باور هستند که اثرگذاری بک لینک و رپورتاژ اگهی با یکدیگر تفاوت دارد و انتشار رپورتاژ در مقایسه با بک لینک، تاثیر بیشتری در بهبود سئو دارد. گوگل به عنوان یک موتور جستجو فعال، تاثیر بهتر و طولانی‌تری از رپورتاژ آگهی‌ها در مقایسه با بک لینک دریافت می‌کند.

تفاوت قیمت بک لینک و رپرتاژ

به طور معمول قیمت خرید رپورتاژ آگهی نسبت به دریافت بک لینک بالاتر است. اما استراتژی متخصص سئو در میزان هزینه بک لینک و رپورتاژ آگهی تاثیر مستقیم دارد.

پرداخت مقطعی و مستمر

افرادی که خرید رپورتاژ آگهی را انتخاب می‌کنند، یک بار هزینه پرداخت خواهند کرد و نیاز به تمدید دوباره در مقطع زمانی مشخص ندارند و تا هنگامی ‌که سایت مقصد و مورد نظر شما فعالیت می‌کند، رپورتاژ آگهی شما هم وجود خواهد داشت. اما سایت‌های میزبان و پست‌های مهمان برای بک لینک، به صورت دوره‌ای هزینه اشتراک دریافت می‌کنند و برای تمدید دوباره بک لینک‌های وب سایت، به صورت جداگانه هزینه باید پرداخت کرد.

فرآیند انتشار بک لینک و رپورتاژ آگهی

فرآیند انتشار بک لینک به طور معمول دردسرهای بیشتری دارد و برای اینکه بتوان سایت‌های معتبر پیدا کرد تا لینک سازی خارجی به خوبی انجام شود، باید زمان و انرژی زیادی صرف کرد. اما در مقابل آن رپورتاژ آگهی فرآیند راحت‌تری برای انتشار دارد. کافی است که با پلتفرم مد نظر خود، ارتباط برقرار کنید و متناسب با شرایط آن‌ها برای انتشار رپورتاژ اقدام کرد.

روش پیدا کردن بک لینک و رپورتاژ

در صورتی که وب سایت شما سال‌های زیادی است که فعالیت می‌کند، باید لینک‌های داخلی و خارجی را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید استراتژی‌های مختلفی طراحی کنید. برای اطلاع از بک لینک و رپورتاژ وب سایت خود به links سرچ کنسول وب سایت خود سری بزنید و با کلیک بر روی هر لینک، اطلاعات کلی از ماهیت بک لینک، رپورتاژ، زمان انتشار و کیفیت آن بدست آورید.

نکات کمکی برای خرید بک لینک و رپورتاژ

هنگام خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی نیاز است که مسیر سئو خارجی را به خوبی بدانید و برای موفقیت وب سایت خود، نکات مختلف را در کنار یکدیگر استفاده کنید. مهم‌ترین نکات برای خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی عبارتند از:

  •  به تحلیل رپورتاژ و بررسی بک لینک سایت خود و رقبایتان بپردازید.
  •  از پلتفرم‌های معتبر برای خرید بک لینک یا رپورتاژ آگهی استفاده کنید.
  •  لینک‌های خود را در سایت‌هایی با دامنه قوی منتشر کنید.
  •  لینک‌ها را پس از انتشار دستکاری نکنید.
  •  فرایند لینک بیلدینگ‌ها را طبیعی پیش ببرید.
  •  از کوتاه کننده لینک استفاده نکنید.

اما نکته آخر این است که برای برای درک عمیق فرق رپرتاژ و بک لینک از متخصص‌های سئو استفاده کنید تا در زمان کوتاهی، رتبه وب سایت شما ارتقا پیدا کند و نیاز‌های وب سایت آنالیز و بررسی شوند.

نکات کمکی برای خرید بک لینک و رپورتاژ
نکات کمکی برای خرید بک لینک و رپورتاژ

خدمات رپرتاژ آگهی و بک لینک با پابلیکا

با توجه به توضیحاتی که درباره بک لینک و رپورتاژ داده‌ایم می‌دانید که فرق زیادی بین آن‌ها وجود دارد. از طرفی هم هر دو بر عملکرد بهبود رتبه وب سایت تاثیر مستقیم خواهند گذاشت و باید درباره انتخاب بک لینک یا رپورتاژ اطلاعات کاملی داشت.

متخصص‌های سئو با استراتژی‌های مختلف می‌توانند بهترین گزینه را برای بهبود رتبه وب سایت انتخاب کنند. توجه داشته باشید که اگر در دنیای سئو فعالیت می‌کنید باید فرق رپرتاژ آگهی و بک لینک را بدانید، اما توصیه می‌کنیم که برای عملکرد بهتر سئو وب سایت خود از خدمات مجموعه پابلیکا استفاده کنید. پابلیکا یکی از سایت‌های خدمات دهنده در زمینه‌های مختلف مانند: سئو، تولید محتوا، رپورتاژ آگهی، روابط عمومی‌، خدمات خرید بک لینک و  کمپین‌های آنلاین است که می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های مختلف، شرایط کسب و کار و برند شما را بهبود دهد.

اگر هم درباره فرق بک لینک و رپورتاژ آگهی سوالی دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با کارشناس‌های پابلیکا در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب در :

سوالات متداول

رسانه‌ها و وب سایت‌های محل انتشار آن‌ها تفاوت دارند، طول متن محتوا رپورتاژ از 600 کلمه شروع می‌شود، اما بک لینک تنها چند کلمه است، اثر بخشی و نتیجه رپورتاژ نسبت به بک لینک بیشتر است.

هر دو مورد برای استراتژی‌های سئو مفید هستند و این مورد به برنامه‌ریزی متخصص سئو مرتبط خواهد بود.

رپورتاژ تعداد مخاطب بیشتری را می‌تواند ایجاد کند، زیرا توضیحات بیشتر درباره برند و کسب و کار داده می‌شود.

رپورتاژ آگهی‌های نسبت به بک لینک هزینه بیشتری دارند.

پیدا کردن رسانه‌های انتشار رپورتاژ راحت‌تر است و می‌توان با اطمینان بیشتری استراتژی‌ها را انجام داد.

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =