استفاده از قدرت روابط عمومی برای جذب بیشتر مشتریان یک واقعیت انکار ناپذیر است. به طور کلی، این بدان دلیل است که یک استراتژی روابط عمومی مناسب باعث ایجاد اعتماد هر چه بیشتر میشود. و این اعتماد به شما کمک میکند تا تولید سرنخ برای جذب مشتریان را تقویت کنید. علاوه بر آن نیز تکنیکهای بازاریابی روابط عمومی قابل اجرا را مورد بررسی قرار میدهیم. پس از پایان بخش چهارم، با استفاده از روابط عمومی میتوانید سرنخهای جذب مشتری را بهبود ببخشید و تبلیغات موثرتری داشته باشید.
هزار دلیل وجود دارد که شما باید بر بهبود روابط عمومی خود تمرکز کنید. زیرا روابط عمومی به شما کمک میکند تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید.،پس داشتن یک استراتژی عالی روابط عمومی امری ضروری است. این نکته کلیدی است را در نظر داشته باشید که مشتریان جدید بیشتر به آنچه مشتریان گذشته درباره برند شما می گویند اعتماد خواهند کرد.
بنابراین، اگر واقعاً میخواهید تولید سرنخ خود را افزایش دهید، باید مراقب استراتژی روابط عمومی خود باشید. شکی نیست که بهبود روابط عمومی به شما کمک می کند تا هدایت بیشتری دریافت کنید. به هر حال، عناصر زیادی وجود دارد که شما باید از روابط عمومی برای تقویت هدایت سرنخ ها خود در نظر بگیرید. بنابراین، در اینجا در مورد مهمترین موارد صحبت خواهیم کرد.
۱-ایمیل مارکتینگ برای تولید سرنخ
بازاریابی از طریق ایمیل به هیچ وجه یک روش قدیمی نیست، و هنوز یکی از کانالهای ضروری برای جلب توجه مخاطبان استفاده میشود. به این دلیل که مردم آن را به عنوان یک رسانه مطمئن برای برقراری ارتباط با شرکتها در نظر میگیرند.
اما امروزه با ارسال ایمیلهای خودکار به تعداد زیاد توسط شرکتها، تا حدی باعث نارضایتی مخاطبان شده است. اما، شما باید مراقب باشید زیرا این روزها بسیاری از شرکتها ایمیلهای خودکار ارسال میکنند. با این حال، مخاطبان شما از دریافت این مخاطبان خوشحال نخواهند شد.
به عنوان بخشی از استراتژی روابط عمومی خود، باید ایمیلهایی را به صورت یک پیام شخصی ارسال کنید. به عبارت دیگر، تنها اضافه کردن نام گیرنده کافی نیست، باید اطلاعات دیگری را در پیام خود وارد کنید تا گیرنده پیام با شما احساس آشنایی کند. عنوان موضوع ارسال برای مخاطبان باید کوتاه و جذاب انتخاب شود. در غیر این صورت گیرندگان را متقاعد نخواهید کرد که ایمیلهای شما را باز کنند و ممکن است به عنوان نامههای ناخواسته (spam) طبقه بندی شوند. پس اطمینان حاصل کنید جامعه هدف خود را درست انتخاب کرده باشید. به عنوان یک بازاریاب ، شما باید بهترین زمان ارسال ایمیل به مشتریان و مشترکان را بدانید. به عبارت دیگر، باید بدانید که آنها ترجیح میدهند چه زمانی این نوع اطلاعات را دریافت کنند، باید مرتبا تجزیه و تحلیل کنید.
با گسترش استفاده از تلفنهای همراه، ضروری است که اطمینان حاصل کنید ایمیلهای ارسالی برای مشاهده در تلفن همراه هم بهینه شده باشند. به عنوان مثال اگر خط موضوع شما خیلی طولانی باشد، کاربران تلفن همراه همه آن را در دستگاههای خود نمیبینند. بنابراین، بسیار مهم است که نه تنها موضوع، بلکه بقیه پیام نیز برای تلفن همراه بهینه شود. به این ترتیب بهترین UX ممکن را فعال خواهید کرد.
۲-انجمنهای آنلاین
به عنوان بخشی از استراتژی روابط عمومی خود و اگر میخواهید منجر به تولید سرنخ های بیشتری شوید، باید به سوالات انجمنهای آنلاین پاسخ دهید. بسته به نوع شرکتی که دارید و آنچه میفروشید، برخی از انجمنها وجود دارد که می تواند بیشتر از بقیه به کار شما مرتبط باشد. در نظر داشته باشید که پاسخ دادن به سوالات در این انجمنها بسیار وقت گیر است. گرچه در دراز مدت برای شما مفید خواهد بود. اگر درباره کالایی سوالی پیدا کردید، یا چگونگی حل مسئله و … را برای آنها توضیح دادید این باعث استفاده دیگر مشتریان بدون تماس با شما نیز میشودکه این کار بک نوع تولید سرنخ موثر و رایگان است. جلب رضایت مخاطبان به شما در ایجاد اعتماد کمک میکند و همچنین باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود.
۳-توسعه محتوا
اگر می خواهید بازده بیشتری کسب کنید، تولید محتوا با کیفیت امری اجباری است. تفاوت زیادی بین آن بازاریابهایی که به طور منظم محتوا ایجاد میکنند و کسانی که آن را استفاده نمی کنند وجود دارد.
این یک واقعیت انکارناپذیر است که شرکتهایی که محتوای جدید تولید میکنند از نرخ تبدیل بیشتری برخوردار می شوند. همچنین، به روزرسانی انتشارات مطالب گذشته مهم است. به این ترتیب به مشتریان خود نشان خواهید داد که به روز هستید و از آخرین روندهای صنعت خود آگاهی دارید. اول از همه، شما باید بدانید مخاطبین شما چه نوع محتوایی را می خواهند. پس از آن، لازم است که عناوین جذاب انتخاب کنید. همچنین باید کمی تحقیق کنید. به عبارت دیگر، قبل از تصمیمگیری در مورد موضوع، جستجوی کلمات کلیدی مناسب ضروری است.
شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مخاطبان زیادی خواهد داشت. توصیه می شود مطالبی با قالب طولانی و با کیفیت بالا بنویسید زیرا این مواردی است که امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند در ضمن الگوریتمهای جدید گوگل هم به دنبال محتوای طولانی با کیفیت برای رتبه بندی سایتها میگردنند. اما، چه نوع محتوایی میتواند منجر به افزایش نرخ تبدیل شما شود؟ در اینجا برخی از تاکتیکهای اثبات شده وجود دارد:
توزیع اطلاعیه مطبوعاتی :
با انتشارات مقالات مطبوعاتی ، قادر خواهید بود مستقیماً با مخاطبان هدف خود ارتباط بگیرید به عبارت دیگر، هر زمان که یک بیانیه مطبوعاتی منتشر میکنید، همیشه باید پیوندی به سایت خود داشته باشید. به عنوان مثال رپورتاژآگهیها میتوانند در این بخش به شما کمک بسیار کنند. رپورتاژآگهی به دلیل انتشار در سایتهای معتبر و لینک دادن از متن به سایت شما باعث اعتبار بخشی به برند شما میگردد از طرفی با انتخاب مناسب سایتهای منتشر کنند رپورتاژآگهی خود میتوانید جامعه هدف اصلی خود را مخاطب قرار دهید.
قصه گویی:
وبلاگ نویسی روشی خارق العاده برای روایت داستان برند شما است. اگر به طور منظم مطالب ارسال کنید ، به شما کمک میکند روابط خود را با مشتریان تقویت کنید. بنابراین، تحت هیچ شرایطی نباید قدرت وبلاگ نویسی را دست کم بگیرید. شما باید محتوایی را منتشر کنید که دارای محتوای آموزشی ، خبری ، جذاب و… باشد. به همین ترتیب، پستهای شما باید بلند ، دارای ساختار و همیشه به روز باشد، همان چیزی که مخاطبان امروزی میخواهند. در ضمن شما میتوانید از وبلاگ خود برای اعلام اخبار مربوط به شرکت، مشاوره به مشتریان خود، معرفی خود به عنوان یک متخصص، اظهارنظر در مورد آخرین روند صنعت خود و… در راستای تولید سرنخ های بیشتر استفاده کنید.
محتوایی که از کاربر بخواهد فعالیتی را انجام دهید :
این محتوا به صورتی که کاربر در صورت عضویت در سایت شما میتواند آن را دریافت کند. به طور معمول، آنها باید آدرس ایمیل و نام خود را در ازای این محتوا ارائه دهند. بنابراین این محتوای باید از کیفیت فوق العاده و به روز برخوردار باشد. در بسیاری موارد شرکت ها محتوای رایگان را با اینگونه محتواها ترکیب میکنند. گرچه، کسانی هستند که معتقدند همه مطالب باید به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گیرد. کسانی که مایل به دسترسی به این محتوای اضافی هستند باید روی لینک ثبتنام کلیک کنند و اطلاعات تماس خود را به شما ارائه دهند.
استفاده از عناوین جذاب:
موتورهای جستجو عناوین جذاب را در نظر میگیرند. بنابراین، اگر از آنها استفاده کنید، رتبه بالایی کسب خواهید کرد. اما عناوین جذاب را چگونه باید استفاده کرد؟ ازآنها به صورت عناوین و عناوین فرعی که از بقیه مطالب شما متمایز میکنند. شما باید کلمات کلیدی مرتبط را در عنوانها و زیرعنوا های خود وارد کنید. این به شما کمک میکند تا نتایج بهتر سئو را بدست آورید.
عناوین شما باید برای خوانندگان جالب باشد زیرا باید از ابتدا توجه آنها را جلب کنید. در غیر این صورت ، آنها پست را تا پایان نخواهند خواند.
۴- بازاریابی ویدیویی:
امروزه شرکتهای بیشتری از ویدیوها برای تبلیغ محتوای خود استفاده میکنند. دلیل اصلی این است که مردم فیلمها را به روشهای دیگر ترجیح میدهند زیرا دیدن و متوجه شده آن آسان استریال زیرا تنها کاری که باید انجام دهند تماشای فیلم است.
یک ویژگی معمول فیلمهای بازاریابی کیفیت بالای آنها و اثربخشی آنها در انتشار پیام است. به عنوان یک بازاریاب، باید از آنها در وب سایت و شبکههای اجتماعی خود استفاده کنید.
مزیت دیگر ویدیوها این است که به راحتی قابل اشتراک هستند. بنابراین ، ایجاد فیلم به شما کمک میکند تا محتوا را توزیع کنید، آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید، مخاطبان خود را آموزش دهید، اعتماد مشتری خود را جلب کنید، داستان خود را بگویید و….
نرخ کلیک خود را با CTA کاملاً طراحی شده افزایش دهید:
اطمینان حاصل کنید که دکمه های CTA شما قابل کلیک بوده و دارای اندازه های مناسب به ویژه برای دستگاههای تلفن همراه هستند. زیرا این امر باعث بهبود تلاش های شما در زمینه سئو و نرخ کلیک میشود. فراموش نکنید که آنها را به اشتراک بگذارید.
بهترین قالب ویدیو را برای خود انتخاب کنید:
فرمت های ویدیویی زیادی وجود دارد، فیلم های افقی ، عمودی ، مربعی. اینکه یکی را انتخاب کنید یا دیگری ، به تنظیمات مخاطب ، هدف شما در هنگام ایجاد ویدیو ، محتوا ، بستری که میخواهید در آن پست کنید و موارد دیگر بستگی دارد.
زمان فیلم خود را بهینه انتخاب کنید:
در مورد طول فیلم ، فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند بر طول مدت فیلم تأثیر بگذارد. اگرچه ، به طور کلی باید سعی کنید آنها را تا حد ممکن کوتاه کنید. طول بهینه ویدئو به مخاطب هدف شما، نوع ویدیویی که می خواهید تبلیغ کنید، کانال، اهداف شما و موارد دیگر بستگی دارد.بسته به اینکه کدام فیلم خود را از طریق شبکه اجتماعی پخش می کنید، طول ایده آل متفاوتی وجود دارد.
۱- اینستاگرام: ۳۰ ثانیه
۲- توییتر: ۴۵ ثانیه
۳- فیس بوک: ۲ دقیقه
۴- یوتیوب: ۲ دقیقه
علاوه بر این، بسته به اهداف شما برای تولید سرنخ های فروش ، طول فیلم نیز متفاوت است. به عنوان مثال ، فیلم های توضیح دهنده انعطاف پذیر هستند. مدت زمان آنها بسته به مدت زمانی که برای متقاعد کردن مردم برای انجام اقدامی دلخواه لازم است ، متفاوت خواهد بود. اهداف شما هرچه باشد، جلب توجه بینندگان از ابتدا الزامی است.
فراموش نکنید که دامنه توجه هر روز کوتاه و کوتاهتر میشود. بنابراین اگر نمیخواهید مخاطبان را قبل از پایان تماشای فیلم خود از دست بدهید، باید تکنیک فریبنده ای استفاده کنید. هنگامی که فیلم شما آماده شد، میتوانید آن را در وبسایت خود بارگذاری کنید، در شبکههای اجتماعی مختلف انتشار نمائید و…
۵-بازاریابی اینفلوئنسری و تاثیر آن در جذب مشتریان
بازاریابی اینفلوئنسری میتواند به شما در بهبود میزان تعامل کمک کند. افراد معمولی بیش از آنچه شرکتها میگویند به آنچه دیگران در مورد آن محصول بیان میکنند اعتماد دارند. اینکه شما باید با برخی از اینفلوئنسرها کار کنید به مخاطبین شما بستگی دارد. به عبارت دیگر، شما باید با یک اینفلوئنسری کار کنید که برای مخاطبین شما جذاب باشد. بسیاری از بازاریابان میگویند که کار با اینفلوئنسرهایی که دنبالکنندههای متناسبتری دارند بهتر است، زیرا آنها مخاطبان خود را به خوبی میشناسند. بنابراین، ممکن است تأثیر بیشتری بر روی آنها بگذارد.
به هر حال، استفاده از اینفلوئنسر، چگونه میتواند منجر به افزایش تبدیل سرنخها شود؟ پاسخ به این سوال نسبتاً آسان است. میتوانید از آنها بخواهید که برای شما محتوا تولید نمایند و در کانالهای ارتباطی خود پست ارسال کنند، از آنها بخواهید در کمپینهای روابط عمومی شما همکاری کنند و…
با استفاده از اینفلوئنسر، اعتبار برند خود را ارتقا میدهید. و همچنین، اعتماد مخاطب خود را جلب خواهید کرد. علاوه بر این، آنها برای بهبود آگاهی از نام تجاری شما ضروری هستند. و بسیاری اوقات برای بهبود تعامل مشتری مهم میباشند. نیازی به ذکر این واقعیت نیست که شما رتبهبندی بهتری در موتور جستجو خواهید داشت. تنها نکته منفی این است که معمولاً دیدن نتایج مدتی طول میکشد.