چطور به تولید محتوای سبز و با کیفیت بپردازیم؟

پابلیکا / بازاریابی محتوا / چطور به تولید محتوای سبز و با کیفیت بپردازیم؟
تاریخ آخرین به روز رسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه
محتوای سبز چیست؟

محتوای سبز، به محتوایی گفته می‌شود که همیشه، به کلمه کلیدی مورد‌نظر مرتبط است. این نوع از محتوا، به زمان حساس نیست و مدت‌ها پس از اولین انتشار، باعث افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شود. نام این محتوا، از برگ‌های گیاهانی نشئت‌گرفته که برگ‌های سبز خود را در تمام طول سال، سبز و تازه نگه می‌دارند.  مقاله سبز، در حقیقت یک محتوای باکیفیت و بهینه شده برای موتور جستجوی گوگل است و برای مدت طولانی، برای خوانندگان، تازه می‌ماند. این نوع از محتوا، از نظر ارزش محتوایی، هرگز سطح ترافیک باقیمانده خود را از دست نمی‌دهد. با استراتژی درست در تحقیق کلمات کلیدی، محتوای همیشه سبز، در طول زمان، همچنان به ایجاد علاقه در میان مخاطبان ادامه می‌دهد. همچنین، مردم ماه‌ها، سال‌ها و حتی دهه‌ها به جستجوی این دسته از محتوا‌ها ادامه می‌دهند.

با ما در ادامه این مطلب، همراه باشید تا با محتوای سبز و نحوه ایجاد آن، بیشتر آشنا شوید.

محتوای سبز چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که از نام آن پیداست، محتوای همیشه سبز، یک محتوای باکیفیت است که در مدت‌زمان طولانی، به‌روز می‌ماند‌. با ایجاد یک مقاله سبز، می‌توانید محتوای بهینه‌سازی شده را برای جستجو ایجاد کنید که همچنان، به رویدادهای جاری مرتبط باشد. این دسته از محتوا‌ها شامل موضوعاتی هستند که مخاطبان شما را درگیر می‌کنند و شما را به هدف، نزدیک‌تر می‌کنند. میزان علاقه کاربران به محتوا‌های سبز، ثابت است و ترافیک آن‌ها همواره، رو به افزایش است؛ درحالی‌که محتوا‌هایی که در  این دسته‌بندی  قرار نمی‌گیرند، شاهد افت جایگاه خود هستند.برای مثال، محتوای همیشه سبز در یک فروشگاه، یک کالای فاسد نشدنی مانند: انواع کنسرو است که می‌تواند تا سال‌ها بعد بدون مشکل مصرف شود. اما محتوای به‌روز، همانند یک بطری شیر است که تنها برای یک هفته انقضا دارد!هنگام تهیه تقویم محتوایی کسب‌و‌کار خود، باید به‌منظور موفقیت پایدار، مقاله سبز را به استراتژی خود، اضافه کنید.

چرا نگارش محتوای سبز اهمیت دارد؟

محتوای همیشه سبز، برای کمپین بازاریابی محتوای شما و حرکت روبه‌جلوی شما امری ضروری است. محتوای همیشه سبز، هدیه‌ای است که به افزایش اعتبار وب‌سایت، کمک می‌کند. Ahrefs، یک شرکت بهینه‌سازی موتور جستجوی محتوا، با بهره‌مندی از محتوای فروش، اعتبار وبلاگ خود را از ۱۵۰۰۰ بازدیدکننده در ماه به حدود ۲۰۰۰۰۰ افزایش داد.

استفاده از محتوای همیشه سبز، اهمیت بالایی دارد و می‌تواند به شما در موارد زیر کمک کند:

موقعیت بهتر در موتور جستجوی گوگل

با تمرکز بر کلمات کلیدی و تمرکز بر عدم زمان در نگارش محتوا، می‌توان محتوای همیشه سبز را در صفحات بالای گوگل قرارداد. موتور جستجوی گوگل، این محتواها را دوست دارد و درصورتی‌که به‌صورت مداوم از آن استفاده کنید، رتبه خوبی به شما خواهد داد.

افزایش ترافیک وب‌سایت

اگر شما با محتوای همیشه سبز، در صفحات اول گوگل قرار بگیرید، طبیعتاً افراد زیاد‌تری وارد وب‌سایت شما می‌شوند؛ در نتیجه، شاهد افزایش ترافیک سایت خود خواهید بود. ازآنجایی‌که محتوای سبز، همیشه سبز است، می‌تواند به طور منظم، ترافیک وب‌سایت شما را افزایش دهد.

کمک به ساخت بک‌لینک طولانی‌مدت

افزایش ترافیک سایت، از طریق محتوای همیشه سبز، اهمیت بالایی دارد و می‌تواند بک‌لینک تولید کند. بک‌لینک‌ها به وب‌سایت شما اعتبار بیشتری می‌دهند و این مورد، به رتبه بالاتر سایت، در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

ارزش‌گذاری برای کسب‌وکار و مخاطبین

چه این محتوا‌ها را در خانه بنویسید یا یک فریلنسر برای انجام آن‌ها استخدام کنید، در‌نهایت در زمینه موفقیت گام بزرگی برداشته‌اید. مقالات سبز، می‌توانند پس از صرف زمان و پولی که برای تولید آنها صرف شده است، ارزشی برای مخاطبان و کسب‌و‌کار شما ایجاد کنند.

متمایزکردن برند و کسب‌و‌کار

مقاله سبز، با پرداختن به موضوعاتی که برای تجارت شما مهم است، می‌تواند برند شما را از رقبا متمایز کند. این امر، به‌ویژه در صورتی صادق است که در صفحه اول نتایج جستجو، برای کلمات کلیدی مرتبط، قرار گرفته باشید.

جذب مشتریان بالقوه

محتوای همیشه سبز، افراد بیشتری را به وب‌سایت شما جذب می‌کند و فرصت‌های بیشتری برای جذب و تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان بالقوه، می‌دهد. تنها کافی است، استراتژی مقالات سبز را در وب‌سایت خود، اجرا کنید تا شاهد افزایش بی‌سابقه مشتریان خود باشید.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای نگارش محتوای سبز

چگونگی انتخاب کلمات کلیدی در محتوای سبز

محتوای همیشه سبز، حول کلمات کلیدی می‌چرخد؛ بنابراین، قبل از اینکه بتوانید مقالات سبز بنویسید، باید بدانید کدام عبارات کلیدی، برای کسب‌و‌کارتان مفید هستند و می‌توانند تأثیر مثبتی بر روند فروش، بگذارند.

برای یافتن بهترین کلمات کلیدی، به‌منظور نگارش محتوای سبز، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

بررسی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌و‌کار

بافکر کردن در مورد اینکه چه موضوعاتی با کسب‌و‌کار شما مرتبط هستند و چگونه می‌توانند به مخاطبان شما کمک کنند، شروع کنید. همچنین می‌توانید، با بررسی رقبایی که در حوزه شما فعالیت می‌کنند، به بهترین کلمات کلیدی برای نگارش مقاله سبز، دست یابید.

استفاده از ابزار‌های گوگل به‌منظور یافتن بهترین کلمات کلیدی

همیشه کلمات کلیدی، از اهمیت بالاتری نسبت به محتوا بهره‌مند هستند؛ چرا که کلمات کلیدی، شما را به سمت محتوای همیشه سبز، سوق می‌دهند. از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Trends یا Moz، می‌توانید، برای پیداکردن آنچه برای شما کاربردی است استفاده کنید.

چگونه یک محتوای باکیفیت و سبز بنویسیم؟

چگونه محتوای سبز بنویسیم؟

محتوای سبز، همیشه به‌عنوان یکی از راحت‌ترین گزینه‌های جذب ترافیک وب‌سایت، روی میز است. اما سؤال اینجاست که چگونه محتوای سبز بنویسیم؟ در ادامه، به برخی از نکاتی که منجر به نگارش مقالات سبز می‌شوند، اشاره می‌کنیم.

استفاده از کلمات کلیدی با میزان جستجوی بالا

تعداد جستجوها برای یک کلمه کلیدی خاص در یک بازه زمانی معین، مشخص می‌شود. اگر کلمه کلیدی، حجم جستجوی بالایی نداشته باشد، بعید است که مخاطب آن را پیدا کند. درعین‌حال، به‌خاطر داشته باشید که ممکن است برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالاتر، رقابت بیشتری داشته باشید. کلمات کلیدی ایده‌آل، هم حجم جستجوی بالایی دارند و هم رقابت کمی دارند.

روند خوبی در انتخاب کلمات کلیدی داشته باشید!

اگر کلمه کلیدی انتخابی شما، مدت‌زمان مشخصی دارای محبوبیت است و سپس دیگر جستجو نمی‌شود، پس برای محتوای سبز، مناسب نیست. برای نگارش مقالات سبز، باید دنبال کلمات کلیدی باشید که محبوبیت آن‌ها کاهش نداشته باشد. در عوض، در طول زمان روند صعودی دارند و یا اینکه ثابت می‌مانند.

یک هدف جستجوی ثابت داشته باشید!

به دنبال هدف جستجو (دلیل جستجوی شخصی) باشید که در طول زمان تغییر نمی‌کند. به‌عنوان‌مثال، تا سال ۲۰۲۰، ممکن است فردی برای یافتن یک محصول زیبایی، عبارت بهترین ماسک صورت را جستجو کرده باشد. اما از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، افراد بیشتر، بهترین ماسک صورت را به‌منظور مصون ماندن از بیماری سرچ می‌کردند؛ بنابراین، این کلمه کلیدی، جستجوی ثابتی ندارد.

نوشتن محتوای مرتبط با کلمه کلیدی

شکست‌دادن گوگل، امری دشوار است؛ بنابراین، اگر به دنبال ترافیک، برای کلمه کلیدی بهترین شیوه‌های ایجاد ایمیل هستید، درباره نحوه تماس با برندتان ننویسید. هرکسی که این مقاله را می‌خواند، باید دقیقاً بداند که برای ایجاد ایمیل، چه مراحلی را باید طی کند. به‌عبارت‌دیگر، سعی نکنید از یک کلمه کلیدی محبوب، برای هدایت ترافیک به یک مقاله نامرتبط که می‌خواهید تبلیغ کنید، استفاده کنید.

از تگ‌های جدا‌کننده در متن محتوای سبز استفاده کنید

برای سهولت مطالعه مخاطبان، پیشنهاد می‌کنیم در متن خود، از تگ‌های جدا‌کننده h2 و h3 استفاده کنید. بسیاری از مخاطبان، تنها به خواندن تیتر‌ها اکتفا می‌کنند. شما باید با تقسیم‌کردن محتوای خود به بخش‌هایی واضح، آنان را به خواندن متن، ترغیب کنید.

شفاف‌سازی متن برای مخاطبان

سعی کنید در متن این محتواها از به‌کاربردن اصطلاحات پیچیده و توضیحات بیش از حد، خودداری کنید. تجربه ثابت کرده است که مخاطبان، نسبت به محتواهای ساده و مختصر که پاسخگوی نیاز‌های آنان است، واکنش بهتری نشان می‌دهند.

از استفاده از جزئیات مبتنی بر زمان اجتناب کنید!

سعی کنید از استفاده از کلمات: سال‌ها یا کلمات امروز یا دیروز، خودداری کنید؛ چرا که شما نمی‌خواهید محتوای شما، زمانی که کسی آن را ماه‌ها یا سال‌ها بعد می‌خواند، قدیمی به نظر برسد.

چگونه محتوای سبز را به‌روزرسانی کنیم؟

برای اینکه مطمئن شوید محتوای سبز شما همچنان ترافیک بالایی را به وب‌سایت جذب می‌کند یا خیر، باید به طور مداوم، آن را بررسی کنید. مقالات سبز ممکن است گاهی با وجود بی‌نقص بودن، افت جایگاه شدیدی را تجربه کنند. اگر متوجه شدید که ترافیک مقاله شما در حال کاهش است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که محتوای همیشه سبز خود را به‌روز کنید.

این بدان معنا نیست که شما باید محتوای خود را به طور کامل بازنویسی کنید. تنها کافی است، تعداد کلمات مشخصی را به متن اضافه کنید. با انجام این کار، گوگل متوجه تغییرات ایجاد شده در متن خواهد شد و در نتیجه، رتبه شما را بهبود خواهد بخشید.

درحالی‌که محتوای همیشه سبز واقعی، به‌طورکلی در طول زمان، جایگاه ثابتی دارد، گاهی اوقات همه چیز تغییر می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگرچند سال پیش، مقاله‌ای در مورداستفاده از توییتر منتشر کردید، ممکن است قدیمی باشد؛ زیرا توییتر، به‌روز‌رسانی‌هایی مانند افزایش تعداد کلمات در توییت‌ها را به همراه داشته است. درحالی‌که مفاهیم و اصول کلی شرح داده شده در مقاله همچنان اعمال می‌شود، شما می‌توانید با تغییر ارقام و اعداد، مقاله را به‌روز کنید. همچنین، اضافه‌کردن منابع، نقل‌قول‌ها و اضافه‌کردن بخش‌های جدید، جزو به‌روز‌رسانی‌هایی است که گوگل، به آن اهمیت زیادی می‌دهد.باید این نکته را در نظر داشته باشید که محتوا‌های سبز نیز، گاهی نیاز به رسیدگی دارند تا برای همیشه، سبز بمانند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

نظرات کاربران

هنوز نظری نداریم!

اولین دیدگاه رو میتونی راجع به این مطلب ثبت کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =